Gå til innhold

12 år og overnatte i skogen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, ulenissen skrev:

Bergen...  og oppvokst på landet. Heller telttur i skogen en å henge i sentrum på sen kveld, det er uaktuelt! Mørke er da ikke farlig...

Ja for det er kjempemange 10 åringer som henger i sentrum alene om kvelden! 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 6473a...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Aldri i livet at jeg hadde sendt avgårde en 10-12 åring på overnatting i skogen. Ingen her der vi bor som gjør slikt. (Oslo-området). Hvor bor alle dere som sier ja til dette? Blir litt overrasket over at så mange synes det er greit😰. 10 åringer alene i bekmørk skog..... herregud.

Anonymkode: 6473a...149

Det er jo ikkje bekmørkt om natta no sommaren. Skogen treng ikkje vere meir enn fem minutt unna. Og viss foreldra ikkje har skremt dei med at bekmørkskog er farleg, går det nok veldig fint, og viktig å styrke meistringskjensla og kjenne på at ein er blitt større og klarar meir sjølve! 

Kva kan skje meinar du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Syngensang skrev:

Det er jo ikkje bekmørkt om natta no sommaren. Skogen treng ikkje vere meir enn fem minutt unna. Og viss foreldra ikkje har skremt dei med at bekmørkskog er farleg, går det nok veldig fint, og viktig å styrke meistringskjensla og kjenne på at ein er blitt større og klarar meir sjølve! 

Kva kan skje meinar du? 

Kva kan skje?

Den lista blir jo relativt lang..... 

Du leser og ser kanskje ikke så mye nyheter? Selve mørkret er vel ikke hovedproblemet, men heller hva som kan foregå i bekmørke og ikke mørke skoger om natta. 
(Og jo, på Østlandet har vi noen timer med mørker om natta.)

Anonymkode: 6473a...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kva kan skje?

Den lista blir jo relativt lang..... 

Du leser og ser kanskje ikke så mye nyheter? Selve mørkret er vel ikke hovedproblemet, men heller hva som kan foregå i bekmørke og ikke mørke skoger om natta. 
(Og jo, på Østlandet har vi noen timer med mørker om natta.)

Anonymkode: 6473a...149

Den lista er jo relativt lang uansett kva ein driv med. Og eg les nyhende ja, har ikkje sett noko om pedofile som spring rundt i skogen og leitar etter born på telttur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sov i telt alene i hagen og i skogen fra jeg var 8-9 år. Det samme har barna. Uten telefon til og med, så hvis man blir redd, må man løpe hjem. 
Men altså. Det er veldig få ting som er farlig i skogholtet i et boligstrøk

Anonymkode: f1c00...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det hadde ikke min 12 åring fått lov til. Er jo noe med at de ikke skal få herje fritt også, de skal verne om naturen og rydde etter seg mm. 

Anonymkode: 79169...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Syngensang skrev:

Den lista er jo relativt lang uansett kva ein driv med. Og eg les nyhende ja, har ikkje sett noko om pedofile som spring rundt i skogen og leitar etter born på telttur. 

Nei, i så fall har de større sjanse for å komme over barn på vei til skolen. Å løpe rundt i skogen i håp om å komme over et telt med barn, ikke voksne, er noe en kan bruke et helt liv på uten å noensinne klare det. Å vente på ensomme barn, selv veldig unge, som går til skolen, er fort gjort. Jeg ser det hver morgen.

Jeg er ganske sikker på at det er farligere for barn å gå til skolen enn det er å telte i skogen.

Anonymkode: 9c438...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Skikkelige idioter. Som har alle de festeste jobbene når vi er voksne. 
og som sikkert var både dumme og ufornuftige på veien. Men vant. Både jobb, status og lønn. 

Anonymkode: 1b569...ab7

Snakk for deg selv! Bare din skyld hvis du ikke fikk deg en ordentlig utdannelse og jobb, ikke skyld på kjønnet ditt.

Anonymkode: 44b11...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei det hadde ikke min 12 åring fått lov til. Er jo noe med at de ikke skal få herje fritt også, de skal verne om naturen og rydde etter seg mm. 

Anonymkode: 79169...c9f

Tenker du automatisk at 12-åringer herjer og ødelegger naturen? Og at de ikje kan rydde opp etter seg??
 

Nene går lov. Har sovet ute i både telt og lavo alene i år.

Anonymkode: 54fde...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja for det er kjempemange 10 åringer som henger i sentrum alene om kvelden! 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 6473a...149

Nei heldigvis ikke mange. Men etter litt natteravn har jeg dessverre sett disse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke latt min 12 åring dra på telttur i skogen med en kompis, men kan skjønne at andre kan si ja. Han har sovet mye alene i telt i hagen, så tror ikke han hadde syntes det vært skummelt, men vi har vært lite på telttur i skogen sammen, så jeg syns han har for lite erfaring med det. I tillegg er det et stykke til nærmeste skog det egner seg å telte i.

Han hadde i alle fall ikke fått lov å ha med noe å lage varm mat på. Det er tørt i skogen her, og hvis de er uheldige kan de lage brann. 

Hadde vi hatt en skog rett ved og han hadde vært vant til telting, hadde jeg ikke hatt noe problem med å la han dra på tur med en kompis. 

Anonymkode: f3104...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 hours ago, Anonym bruker said:

Gutten min fikk telefon fra en kompis som spurte om han ville overnatte i telt i skolen, uten voksne. Vi skal bort i kveld, så jeg sa nei. Men jeg hadde sagt nei uansett. Hva synes du? Litt for små til sånt ennå? 

Anonymkode: c8e48...664

du er super streng, dette hadde mine på 10 og 13 fått lov til

Anonymkode: 8c8b7...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ønsker 4 14-åringer å sove i telt i skogen i april og det ble et nei både fra meg og 3 av de andre mødrene. En gutt fikk lov og det er gutten som ikke har så mange regler eller rutiner. 
En pappa ble med og lå i eget telt litt unna de andre guttene. Det hadde tatt de 15-20 min å sykle hjem igjen hvis noe skjedde. Mye som kan skje, og i tillegg har ikke russen fått lov til å være på sine typiske plasser så de henger i skogen for å feste. Hell no! 

Anonymkode: 08311...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Anonym bruker said:

Her ønsker 4 14-åringer å sove i telt i skogen i april og det ble et nei både fra meg og 3 av de andre mødrene. En gutt fikk lov og det er gutten som ikke har så mange regler eller rutiner. 
En pappa ble med og lå i eget telt litt unna de andre guttene. Det hadde tatt de 15-20 min å sykle hjem igjen hvis noe skjedde. Mye som kan skje, og i tillegg har ikke russen fått lov til å være på sine typiske plasser så de henger i skogen for å feste. Hell no! 

Anonymkode: 08311...87c

så hysterisk

Anonymkode: 8c8b7...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er og har vært en slik aktiv familie som stadig er på farten i skog og mark, samt fjellet. Alle ungene er glad i ferdes ute og har overnattet alene i skogen med alt som hører til..De to minste har ikke ligget alene ennå, så tenker det blir i sommer med telt i hagen på hytta i første omgang.
Dere som skriver hell no o.l - har ikke dere gjort slikt selv? Hva er dere redd for? Ungene vokser på det å være ute i naturen, få lærdom.

Nå er vi i stor grad glad i gapahauk, telt, bruke båten til ymse holmer på sjøen og oppdage naturen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, KellyTaylor skrev:

Dere som skriver hell no o.l - har ikke dere gjort slikt selv? Hva er dere redd for?

Bjørn, ulv, pedofile voldtektsmenn, og andre slike farer som en pleier møte på i skogen.

Anonymkode: 9c438...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det får de lov til. De startet med telt i hagen sammen med en venn i barnehagealder, og har utvidet avstand og gått over til hengekøyer etter hvert. 

13-åringen dro ut i båt og overnattet i hengekøye på ei øy for et par uker siden. Null problem! Vi bor på Sørlandet. 

Anonymkode: f6777...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...