Gå til innhold

12 år og overnatte i skogen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten min fikk telefon fra en kompis som spurte om han ville overnatte i telt i skolen, uten voksne. Vi skal bort i kveld, så jeg sa nei. Men jeg hadde sagt nei uansett. Hva synes du? Litt for små til sånt ennå? 

Anonymkode: c8e48...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde syns det hadde vært supert.

Det har de bare godt av

Anonymkode: 68fed...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det en stor ting for 10-12 åringer å ligge i både telt og hengekøye i skogen. 

De drar avgårde med primus og lager seg rett i koppen, ev har de med niste. 

Veldig lærerikt og viktig. 

Anonymkode: 09a0a...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er det en stor ting for 10-12 åringer å ligge i både telt og hengekøye i skogen. 

De drar avgårde med primus og lager seg rett i koppen, ev har de med niste. 

Veldig lærerikt og viktig. 

Anonymkode: 09a0a...32a

Vi har panne og stormkjøkken til primusen og sender med egg, bacon og pølser :)

Anonymkode: 68fed...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine jenter har gjort det  fra de var 10 så helt greit for meg. Mulig jeg hadde vært mer bekymret om de var gutter. De er jo ofte mindrefornuftige.

Anonymkode: 5b360...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott lærdom og erfaring for ungdommen. Stort ja til slikt herfra. 

Anonymkode: bce68...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har fått lov til det fra 10-års alder. Både telt og hengekøye 

Anonymkode: 4df4e...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i livet at jeg hadde sendt avgårde en 10-12 åring på overnatting i skogen. Ingen her der vi bor som gjør slikt. (Oslo-området). Hvor bor alle dere som sier ja til dette? Blir litt overrasket over at så mange synes det er greit😰. 10 åringer alene i bekmørk skog..... herregud.

Anonymkode: 6473a...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aldri i livet at jeg hadde sendt avgårde en 10-12 åring på overnatting i skogen. Ingen her der vi bor som gjør slikt. (Oslo-området). Hvor bor alle dere som sier ja til dette? Blir litt overrasket over at så mange synes det er greit😰. 10 åringer alene i bekmørk skog..... herregud.

Anonymkode: 6473a...149

Gutten min har gått i speidern siden 3. klasse, og overnattet med dem flere ganger.
Ja, det er mørkt, derfor de har med 2 hodelykter (en i reserve i tilfelle en går tom for strøm).
Bor ikke så langt utenfor Oslo

Anonymkode: 68fed...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ikke om vi vet hvor de er og de har med telefon. 

Anonymkode: 8cfc9...bce

Nei, helt enig. Vet vi hvor de er og de har med telefon får de ikke lov her heller.

Anonymkode: 9c438...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aldri i livet at jeg hadde sendt avgårde en 10-12 åring på overnatting i skogen. Ingen her der vi bor som gjør slikt. (Oslo-området). Hvor bor alle dere som sier ja til dette? Blir litt overrasket over at så mange synes det er greit😰. 10 åringer alene i bekmørk skog..... herregud.

Anonymkode: 6473a...149

De drar jo ikke langt til fjells da🤪de camper rett borti skogholtet så vi er hos de på 10 min om det skulle være noe. 

De har hodelykter, lyslenker og mobil med seg. 

Anonymkode: 09a0a...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La de se blair witch project, og se om de fortsatt har lyst etter det 😊

Anonymkode: 44b11...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aldri i livet at jeg hadde sendt avgårde en 10-12 åring på overnatting i skogen. Ingen her der vi bor som gjør slikt. (Oslo-området). Hvor bor alle dere som sier ja til dette? Blir litt overrasket over at så mange synes det er greit😰. 10 åringer alene i bekmørk skog..... herregud.

Anonymkode: 6473a...149

Bor i Finnmark. 

Anonymkode: 4df4e...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Bor i Finnmark. 

Anonymkode: 4df4e...e92

Det finnes ikke noe som heter det lenger.

Anonymkode: 9c438...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aldri i livet at jeg hadde sendt avgårde en 10-12 åring på overnatting i skogen. Ingen her der vi bor som gjør slikt. (Oslo-området). Hvor bor alle dere som sier ja til dette? Blir litt overrasket over at så mange synes det er greit😰. 10 åringer alene i bekmørk skog..... herregud.

Anonymkode: 6473a...149

Faktisk enig med deg. Mulig jeg er litt hysterisk men.. 😩 min er 12år, og ville aldri latt han gjøre det nå. 

Anonymkode: 2c170...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes ikke noe som heter det lenger.

Anonymkode: 9c438...de6

Området heter fortsatt Finnmark selv om fylkeskommunen heter noe annet 

Anonymkode: 4df4e...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hadde nok fått lov å gjøre dette. Godt mulig de har gjort det også, de har sovi på mange rare plasser oppigjennom. 
kriteriet er at vi eller den andre foreldren er tilgjengelig om det skulle være noe. Nå er vi igrunn alltid tilgjengelige, så aldri vært ett problem. 
De har sovet i høyet, lekestua, drivhus, sammen med griser, på ett jorde, sist sov eldste i hengekøye på ett fjell så hun kunne våkne til soloppgangen (helt sikker ikke derfor de skulle sove i skogen midt under corona. Snart 18år så ganske sikker på at e var noe mere de skulle) de sov påstranda når de var små bla. 

Anonymkode: 50f2e...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sov også i skogen i den alderen. Uten telefon,  og ganske langt fra folk. Lur som vi var på vi og fortalte spøkelseshistorier og ble livredde - endte med at vi syklet hjem til den som bodde nærmest midt på natta. 😅 Vi bor i nordnorge,  så her er riktignok lyst hele natta da. 

Lå flere netter i telt på litt mer gunstige plasser, og holdt oss unna historier,  gikk bare bra. 

Vil ikke ha noen problemer med å la mine barn telte ute. 

Anonymkode: aa647...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente på 10 får sove i hengekøye / telt alene med venninne. Har med seg tlf og går maks 500m inn i skogen ved huset. 
 

helt innafor her, men nå har mine MANGE utedøgn bak seg! Og de vokser mye på å få lov å prøve...

Jeg går alltid innom dem før de legger seg! 
 ♥️ 
 

 

Anonymkode: dfc8c...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Aldri i livet at jeg hadde sendt avgårde en 10-12 åring på overnatting i skogen. Ingen her der vi bor som gjør slikt. (Oslo-området). Hvor bor alle dere som sier ja til dette? Blir litt overrasket over at så mange synes det er greit😰. 10 åringer alene i bekmørk skog..... herregud.

Anonymkode: 6473a...149

Bergen...  og oppvokst på landet. Heller telttur i skogen en å henge i sentrum på sen kveld, det er uaktuelt! Mørke er da ikke farlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mine jenter har gjort det  fra de var 10 så helt greit for meg. Mulig jeg hadde vært mer bekymret om de var gutter. De er jo ofte mindrefornuftige.

Anonymkode: 5b360...24d

Ja. Skikkelige idioter. Som har alle de festeste jobbene når vi er voksne. 
og som sikkert var både dumme og ufornuftige på veien. Men vant. Både jobb, status og lønn. 

Anonymkode: 1b569...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...