Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #1 Skrevet 6. juni 2020 Jeg har ett barn på 20 mnd som pga vann i ørene ikke kan prate enda. Barnet rister på armer og bein når hn er glad f.eks ved spisetid eller når barnet kjeder seg. Dette skjer ikke så ofte gjennom dagen, og jeg bekymrer meg heller ikke, men noen folk som har sett barnet (som heller ikke kjenner det så godt) har satt spørsmålstegn ved denne ristingen av bein og armer. Burde jeg være bekymret? Vi hjemme får god øyekontakt med barnet, det tuller og tøyser med oss, og blir med i leker som vi leker, og er sånn ellers rolig av seg. Jeg vurderer ppt men pga vann i ørene så tenker jeg at det kanskje er best å involvere de først etter barnet har fått dren. Hva tenker dere og har dere noen erfaringer rundt dette? Jeg føler meg hjelpesløs og vet ikke helt om jeg bør bekymre meg over barnet eller ikke Anonymkode: 60a26...253
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #2 Skrevet 6. juni 2020 Jeg vet lite om vann i ørene. Mener egner med dere får god oppfølging av ærlege/barnelege🙂 Kraftig risting i armer/hender er ihvertfall et svært vanlig kroppsspråk hos babyer og småbarn uten språk når de utrykker glede. Så akkurat ristingen ville jeg ihvertfall ikke bekymret meg for🙂 Anonymkode: d65fa...c1e
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #3 Skrevet 6. juni 2020 Denne ristingen er helt normal vifter med armer og bein når de er glade etc. Anonymkode: 2a7e6...70d
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #4 Skrevet 6. juni 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Denne ristingen er helt normal vifter med armer og bein når de er glade etc. Anonymkode: 2a7e6...70d Det er det inntrykket jeg også har fått. For hn gjør ingen annen unormalt eller urovekkende bortsett fra det. Nå har barnet som sagt ikke noe språk så det er dens måte å uttrykke lykke på, men vi får fortsatt høre fra bl. a at dette ikke er normalt Anonymkode: 60a26...253
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #5 Skrevet 6. juni 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Denne ristingen er helt normal vifter med armer og bein når de er glade etc. Anonymkode: 2a7e6...70d Når de er 20 måneder burde de ha sluttet med dette. Men siden barnet ikke har språk ennå så kan det jo være derfor. Jeg ville filmet ristingen og vist legen. Risting av armer og bein hadde jeg valgt å følge opp på et så stort barn. Sikkert ikke noe som helst da. Anonymkode: e85dd...b63
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #6 Skrevet 6. juni 2020 9 hours ago, Anonym bruker said: Jeg har ett barn på 20 mnd som pga vann i ørene ikke kan prate enda. Barnet rister på armer og bein når hn er glad f.eks ved spisetid eller når barnet kjeder seg. Dette skjer ikke så ofte gjennom dagen, og jeg bekymrer meg heller ikke, men noen folk som har sett barnet (som heller ikke kjenner det så godt) har satt spørsmålstegn ved denne ristingen av bein og armer. Burde jeg være bekymret? Vi hjemme får god øyekontakt med barnet, det tuller og tøyser med oss, og blir med i leker som vi leker, og er sånn ellers rolig av seg. Jeg vurderer ppt men pga vann i ørene så tenker jeg at det kanskje er best å involvere de først etter barnet har fått dren. Hva tenker dere og har dere noen erfaringer rundt dette? Jeg føler meg hjelpesløs og vet ikke helt om jeg bør bekymre meg over barnet eller ikke Anonymkode: 60a26...253 min hadde også vann i ørene ,men snakket fint, synes du overdriver her, er kanskje noe annet med barnet,men du skylder på vann i ørene Anonymkode: 7a5f2...abb
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #7 Skrevet 6. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: min hadde også vann i ørene ,men snakket fint, synes du overdriver her, er kanskje noe annet med barnet,men du skylder på vann i ørene Anonymkode: 7a5f2...abb Min hadde vann i ørene og og var tilnærmet døv. Sa ikke ett ord før hun fikk dren. Så det kan absolutt bety noe Anonymkode: 2a7e6...70d
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #8 Skrevet 6. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: min hadde også vann i ørene ,men snakket fint, synes du overdriver her, er kanskje noe annet med barnet,men du skylder på vann i ørene Anonymkode: 7a5f2...abb Det er ganske vanlig at de ikke prater noe særlig når de ikke kan høre så mye altså Anonymkode: 571ac...821
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #9 Skrevet 6. juni 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ganske vanlig at de ikke prater noe særlig når de ikke kan høre så mye altså Anonymkode: 571ac...821 Man lærer vel å snakke med tegn hvis barnet ikke kan høre? Anonymkode: 01a82...94b
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #10 Skrevet 6. juni 2020 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man lærer vel å snakke med tegn hvis barnet ikke kan høre? Anonymkode: 01a82...94b Ikke nødvendigvis nei. Om barnet ikke hører er det ofte heller ikke oppmerksom mot omgivelsene heller. Anonymkode: 2a7e6...70d
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #11 Skrevet 6. juni 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke nødvendigvis nei. Om barnet ikke hører er det ofte heller ikke oppmerksom mot omgivelsene heller. Anonymkode: 2a7e6...70d Hvor i alle dager har du det fra? Anonymkode: 01a82...94b
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #12 Skrevet 6. juni 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor i alle dager har du det fra? Anonymkode: 01a82...94b Har selv barn som har dren og dette var en barnelege som fortalte meg. Barnet mitt sa veldig få ord før drenene ble satt inn. Anonymkode: 2a7e6...70d
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #13 Skrevet 6. juni 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Har selv barn som har dren og dette var en barnelege som fortalte meg. Barnet mitt sa veldig få ord før drenene ble satt inn. Anonymkode: 2a7e6...70d Det var ikke det jeg skrev om, jeg skrev om å bruke tegn. Slik man gjør med andre som ikke hører. At barnet ikke søker oppmerksomhet, er bare tull, og sikkert en god unnskyldning for at man selv ikke har forsøkt med tegn. Anonymkode: 01a82...94b
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #14 Skrevet 6. juni 2020 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ett barn på 20 mnd som pga vann i ørene ikke kan prate enda. Barnet rister på armer og bein når hn er glad f.eks ved spisetid eller når barnet kjeder seg. Dette skjer ikke så ofte gjennom dagen, og jeg bekymrer meg heller ikke, men noen folk som har sett barnet (som heller ikke kjenner det så godt) har satt spørsmålstegn ved denne ristingen av bein og armer. Burde jeg være bekymret? Vi hjemme får god øyekontakt med barnet, det tuller og tøyser med oss, og blir med i leker som vi leker, og er sånn ellers rolig av seg. Jeg vurderer ppt men pga vann i ørene så tenker jeg at det kanskje er best å involvere de først etter barnet har fått dren. Hva tenker dere og har dere noen erfaringer rundt dette? Jeg føler meg hjelpesløs og vet ikke helt om jeg bør bekymre meg over barnet eller ikke Anonymkode: 60a26...253 Jeg synes du burde forsøke med tegnspråk. Enten lære eller lage noen enkle tegn som betyr noe dere begge kan forstå. Da har barnet mulighet til å kommunisere ut. Anonymkode: 01a82...94b
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #15 Skrevet 6. juni 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: min hadde også vann i ørene ,men snakket fint, synes du overdriver her, er kanskje noe annet med barnet,men du skylder på vann i ørene Anonymkode: 7a5f2...abb Hvorfor i all verden skulle jeg skylde på vann i ørene? Dette har jeg fått bekreftet av flere spesialister vi har vært hos så det er ikke noe jeg sier ut av det blå. Anonymkode: 60a26...253
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #16 Skrevet 6. juni 2020 Hvorfor har ikke barnet fått operert inn dren?!!!??? Anonymkode: 4a73e...e0c
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #17 Skrevet 6. juni 2020 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor har ikke barnet fått operert inn dren?!!!??? Anonymkode: 4a73e...e0c Fordi det er aldersgrense på det og barnet mitt er fortsatt for liten. Anonymkode: 60a26...253
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #18 Skrevet 6. juni 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det var ikke det jeg skrev om, jeg skrev om å bruke tegn. Slik man gjør med andre som ikke hører. At barnet ikke søker oppmerksomhet, er bare tull, og sikkert en god unnskyldning for at man selv ikke har forsøkt med tegn. Anonymkode: 01a82...94b Var ikke snakk om å ikke søke oppmerksomhet. Men det sier seg selv at der er mye mer vanskelig å orientere seg i omgivelsene når man ikke hører som man skal. Barnet er ikke 2 år enda , og mange barn snakker ikke før de er godt over 2, så å prøve å skremme HI er helt unødvendig Anonymkode: 2a7e6...70d
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #19 Skrevet 6. juni 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Var ikke snakk om å ikke søke oppmerksomhet. Men det sier seg selv at der er mye mer vanskelig å orientere seg i omgivelsene når man ikke hører som man skal. Barnet er ikke 2 år enda , og mange barn snakker ikke før de er godt over 2, så å prøve å skremme HI er helt unødvendig Anonymkode: 2a7e6...70d Når barn først snakker, så er det etter at de har hørt andre snakke i flere år. Har man ikke det, så er det normalt å se at andre snakker, med tegn. Anonymkode: 01a82...94b
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #20 Skrevet 6. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Fordi det er aldersgrense på det og barnet mitt er fortsatt for liten. Anonymkode: 60a26...253 Mitt barn fikk dren da hun var 18 måneder. Anonymkode: 4a73e...e0c
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #21 Skrevet 6. juni 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mitt barn fikk dren da hun var 18 måneder. Anonymkode: 4a73e...e0c Men var det noen grunn til det? Her på Østlandet har jeg fått beskjed om at minste grensen er 2 år og over 13 kg. Anonymkode: 60a26...253
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #22 Skrevet 7. juni 2020 Du får øve på «tegn til tale». Ungen mangler jo uttrykksmåter, og er snart 2 år. Det er faktisk litt alvorlig for språkutviklingen senere!! Anonymkode: ee8f2...12a
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #23 Skrevet 7. juni 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du får øve på «tegn til tale». Ungen mangler jo uttrykksmåter, og er snart 2 år. Det er faktisk litt alvorlig for språkutviklingen senere!! Anonymkode: ee8f2...12a Ja, nemlig! Og for tilknytningen mellom barn og foreldre. 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Men var det noen grunn til det? Her på Østlandet har jeg fått beskjed om at minste grensen er 2 år og over 13 kg. Anonymkode: 60a26...253 Klart det er en grunn til det hvis barnet ikke hører noen ting. Da må man enten snakke med tegn eller man må drenere, slik at hørselen fungerer. Det å ikke gjøre noen ting er faktisk omsorgssvikt overfor barnet, som må leve uten noen form for språk og kommunikasjon. Anonymkode: 01a82...94b
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #24 Skrevet 7. juni 2020 Min på 1,5 år rister, rykker og nærmest vibrerer når hun blir ivrig og glad😅😂helt ut til fingre. Sånn var de 2 andre og😍 Syns det er så koselig kroppsspråk😊 Anonymkode: 53e02...bc1
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #25 Skrevet 7. juni 2020 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, nemlig! Og for tilknytningen mellom barn og foreldre. Klart det er en grunn til det hvis barnet ikke hører noen ting. Da må man enten snakke med tegn eller man må drenere, slik at hørselen fungerer. Det å ikke gjøre noen ting er faktisk omsorgssvikt overfor barnet, som må leve uten noen form for språk og kommunikasjon. Anonymkode: 01a82...94b Skal hun operere det inn på kjøkkenbenken da? Naut. Anonymkode: 19e53...5d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå