Gå til innhold

Hvordan få movicol i barnet mitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt brekker seg.. spyr nesten 😔😔 blander i eplejuice 

Anonymkode: 5c0f8...4d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å blande i noe annet, husholdningssaft, appelsinjuice eller bare i vann. 

Drikk med sugerør, da kan vond smak svelges rett ned fra litt lenger bak på tunga uten å rulle i hele munnen og på alle smaksløkene. 

Anonymkode: ff456...56b

Skrevet

Appelsinjuice? 

Hvis den med sjokoladesmak er tilgjengelig er den grei i sjokolademelk :)

Anonymkode: 31745...f46

Skrevet

Her funker det SUPERT med sjokolademelk. Når du rister melk og movicol så blir den som milkshake. Skum og luft på toppen. Bland movicol, melk og litt sjokoladepulver og Shake i en shaker. Så strør du litt mer oppå skummet. Dette er viktig medisin for oss så her bryr vi oss ikke om å forsøke å redusere pulver mengden. Bruker fire t-skjeer til 62,5 ml. 

Anonymkode: e5a3d...dd7

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her funker det SUPERT med sjokolademelk. Når du rister melk og movicol så blir den som milkshake. Skum og luft på toppen. Bland movicol, melk og litt sjokoladepulver og Shake i en shaker. Så strør du litt mer oppå skummet. Dette er viktig medisin for oss så her bryr vi oss ikke om å forsøke å redusere pulver mengden. Bruker fire t-skjeer til 62,5 ml. 

En annen ting. Ikke gjør barnet oppmerksom på at det er medisin i milkshaken. Bedre å lure de i dem. Hvis han vet det er i så vil han lete etter smaken. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for tips. Men han tåler ikke melk 😔

Skrevet

Vi blandet i biola med blåbærsmak.

Anonymkode: 5abb2...93b

Skrevet

Tusen takk for tips. Men han tåler ikke melk 😔

Drikker han soyamelk da? Funker med det også. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Prøv å blande i noe annet, husholdningssaft, appelsinjuice eller bare i vann. 

Drikk med sugerør, da kan vond smak svelges rett ned fra litt lenger bak på tunga uten å rulle i hele munnen og på alle smaksløkene. 

Anonymkode: ff456...56b

Sugerør var lurt! Det har jeg ikke tenkt på. Det skal jeg prøve 👌

Skrevet

Drikker han soyamelk da? Funker med det også. 

Han får lov å drikke havremelk. Kan prøve det?

Må det drikkes forresten? Kan jeg ta movicol i mat?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi blandet i biola med blåbærsmak.

Anonymkode: 5abb2...93b

Han kan ikke drikke melk. Men som jeg skrev til en annen ; må movicol drikkes? Kan jeg ta det i mat i stedet?

Skrevet

Her blandet vi det i smothie. Både kjøpt og hjemmelaget.

Skrevet
Akkurat nå, TøffiTrynet☠ skrev:

Her blandet vi det i smothie. Både kjøpt og hjemmelaget.

Ja. Det liker han. Det skal jeg prøve 👌

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han får lov å drikke havremelk. Kan prøve det?

Må det drikkes forresten? Kan jeg ta movicol i mat?

Kan til nød ha det i mat men da løses det ikke opp så kornene merkes godt. Må ikke i varm mat. Forsøk havremelk og oboy. Vet ikke hvordan havremelka oppfører seg men verdt et forsøk. 

Skrevet

Min drikker det blandet i vann. Og så har han et glass juice eller saft ved siden av. Han bytter på å drikke av glassene, da går det fint. Og han får styre det selv. 

Skrevet

Dersom apotekene har fått inn movicol junior, så ville jeg bedt legen om en resept på det. Det smaker ingenting i forhold til den vanlige. Jeg klarte ikke å lure min 3-åring til å drikke ting med vanlig movicol, men junior gikk helt supert. Apotekene har vært tomme for movicol junior i en evighet, men kanskje de har fått inn nå. 

Anonymkode: e586c...f42

Skrevet

Har du prøvd movicol selv HI? Det er rett og slett det aller verste som noen gang er oppfunnet🤢🤮🤢🤮 Finnes det ikke noen annen løsning? 

Anonymkode: dace2...28b

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du prøvd movicol selv HI? Det er rett og slett det aller verste som noen gang er oppfunnet🤢🤮🤢🤮 Finnes det ikke noen annen løsning? 

Jeg har smakt det. Ekkelt ja 

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg aner ikke. Legen som skreiv ut resept. Kostet mye gjorde det også 

Skrevet

Det finnes Movicol med sjokoladesmak. 

Anonymkode: 1e525...97f

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Movicol er et middel som kun virker på tarmens innhold og ikke selve tarmen. Forskning på St.Olavs viser også at langvarig bruk av movicol heller ikke skaper avhengighet slik mye annet avføringsmiddel gjør. Alternativet blir jo naturpreparater og det må i så tilfelle lege avgjøre. 
Junior er mye bedre (hvis det er vanlig du har fått hi)

Jeg ville forsøkt sjokolademelk (på havre) eventuelt blandet i smoothie. Vær oppmerksom på at i smoothie eller feks Biola (som din da ikke tåler) så bruker movicolen lengre tid på å løse seg opp. Min tar den i Biola også men da må den stå i ca 15 minutter ellers kjenner hun kornene godt. 

Jeg har forsøkt ALT. Alternativt kjøp laktosefri is, bland i litt havremelk og kjør i blender (da med junior) Jeg er dog usikker på hvordan den går med is, om den virker like bra. I varm drikke mister den effekten sier legen. Ville hørt med legen. 

Skrevet

Vi ga opp, brukte Bellymed til vi ikke fikk tak i det, nå bruker vi Dulcosoft mixtur blandet i saft. Finnes i pulver og. Får det ikke på blå resept så koster litt, dessverre 😕( men handler på nett, mye billigere) 

Anonymkode: caa4c...bfc

Skrevet

Mange muligheter. Og så lenge kornene er oppløst i vann først, gjerne konsentrert, så kan du også blande det i mat også. Gråt feks. Her blander vi det i sterk saft og hun merker ingenting. Regner med dere bruker den nøytrale Movikol junior uten smak? Vanlig Movikol brekker til og med jeg meg av om jeg drikker den rent😅

Det viktigste er uansett at han får i seg minst et glass væske utenom Movikol dosen🙂

Anonymkode: f47b7...c22

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva smaker det?

Anonymkode: ce217...7d8

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva smaker det?

Anonymkode: ce217...7d8

Smaker salter. Ikke direkte vondt men ei heller godt. I vann synes jeg det vokser i munnen. I annen drikke er det ikke så ille om man drikker det raskt. Det blir mer smak om det står lenge etter det er løst opp synes jeg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...