Gå til innhold

Hva er egentlig en god lønn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes god lønn var 300000 for ikke mange år siden, jeg er kunstner. Etter at jeg begynte i akademia, har lønnen krøpet oppover. Tjener nå ca mellom 6-800 tusen. For meg er det mer enn nok, har faktisk ikke så mye å bruke pengene på. Mye går til pensjonssparing fordi jeg ikke har opparbeidet meg god pensjon.

Dere med høye inntekter, hva bruker dere alle pengene på?

Anonymkode: 7d3a2...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en svært relevant master, i en veldig ettertraktet fast stilling i staten (hundrevis av søkere den gangen jeg fikk jobben). Lønna, ja den er 500 000 etter 10 år i stillingen. Synes vel ikke jeg tjener bra, men det er prisen for en fast stilling i bransjen jeg jobber i (forskning). Her må man velge mellom lønn eller fast stilling. 

Anonymkode: 1f349...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes god lønn var 300000 for ikke mange år siden, jeg er kunstner. Etter at jeg begynte i akademia, har lønnen krøpet oppover. Tjener nå ca mellom 6-800 tusen. For meg er det mer enn nok, har faktisk ikke så mye å bruke pengene på. Mye går til pensjonssparing fordi jeg ikke har opparbeidet meg god pensjon.

Dere med høye inntekter, hva bruker dere alle pengene på?

Anonymkode: 7d3a2...b88

Meg som tjener 975 000;

Lønna forsvinner den. Vi har stort hus og bruker mye penger på oppussing, men vi betaler også mye mer på lån enn det vi må. Vi skal for eksempel nå kjøpe hytte, da refinansierer vi slik at vi har samme månedlig kostnad som det vi har nå men låner 4 mill ekstra i banken.

Men det er klart, vi kan bruke mye penger på hobby, fritid, reiser og mat uten at det går i -.  Har vi noe igjen av lønna går det alltid inn som ekstra nedbetaling av lån.

Anonymkode: 02d73...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes god lønn var 300000 for ikke mange år siden, jeg er kunstner. Etter at jeg begynte i akademia, har lønnen krøpet oppover. Tjener nå ca mellom 6-800 tusen. For meg er det mer enn nok, har faktisk ikke så mye å bruke pengene på. Mye går til pensjonssparing fordi jeg ikke har opparbeidet meg god pensjon.

Dere med høye inntekter, hva bruker dere alle pengene på?

Anonymkode: 7d3a2...b88

Vi har rundt 1,7 mill totalt, men lever helt normalt likevel. Vi har mange barn og ditto stort hus og biler, og det koster mye. Huslån+renter på rundt 24 000 kr i mnd, bare normal hverdagsmat ol. Kommer på ca. 16 000 kr i mnd osv. Vi har det på ingen måte trangt økonomisk, men pengene får ben å gå på.

Anonymkode: 18d95...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjente 800.000 før og jobbet døgnet rundt. Nå tjener jeg 550.000, og jobber 8-14. Er mye mer happy nå. 

Anonymkode: b6056...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ufaglært og ingen ferdig utdanning her. Får 550 000 i året, det synes jeg er en grei og relativt god lønn. 

Anonymkode: 6acb8...c29

Det vil jeg påstå. Har seks års høyere utdanning og tjener det samme. 

Anonymkode: 6dd25...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høy lønn kan diskuteres ut fra yrke, utdannelse og bosted. 
 

Har en ok lønn ift overnevnte ut fra hvor jeg bor, men lavt ift hvis jeg hadde jobbet i en større by. Igjen ville jeg hatt flere jobbmuligheter enn hva jeg har her på bygda.

Anonymkode: 5a2bc...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er god lønn i Norge! I hvertfal ikke følge dem som har lønna. 

Anonymkode: a6333...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes god lønn var 300000 for ikke mange år siden, jeg er kunstner. Etter at jeg begynte i akademia, har lønnen krøpet oppover. Tjener nå ca mellom 6-800 tusen. For meg er det mer enn nok, har faktisk ikke så mye å bruke pengene på. Mye går til pensjonssparing fordi jeg ikke har opparbeidet meg god pensjon.

Dere med høye inntekter, hva bruker dere alle pengene på?

Anonymkode: 7d3a2...b88

Jeg tjener som deg. Bruker pengene på hus og hytte, samt materielle goder som sportsutstyr. Har to biler (vanlige, ikke noe fancy biler) og reiser litt innenlands. 

Anonymkode: fd027...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...