Gå til innhold

Hva er egentlig en god lønn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når folk skriver at de har god lønn eller godt betalt, hva legger man i det da? Hva legger DU i hva en god lønn er?

Anonymkode: 18d95...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt an på hva du jobber med.
Det som er god lønn i et yrke kan være dårlig i et annet

Anonymkode: d07cc...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier aldri hvor mye jeg tjener til folk, men kan godt si at jeg har en godt betalt jobb dersom det er relevant for samtalen. Jeg tjener 1 million. 
 

Jeg tenker at folk som tjener fra rundt 750.000 og oppover tjener godt.

Anonymkode: 41102...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sier aldri hvor mye jeg tjener til folk, men kan godt si at jeg har en godt betalt jobb dersom det er relevant for samtalen. Jeg tjener 1 million. 
 

Jeg tenker at folk som tjener fra rundt 750.000 og oppover tjener godt.

Anonymkode: 41102...b15

Kan jeg spørre hva du jobber som? 😊 

Anonymkode: 03689...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber som leder i privat næringsliv og har flere mellomledere og totalt 35 mennesker under meg og et stort faglig ansvarsområde. 

Anonymkode: 41102...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber som leder i privat næringsliv og har flere mellomledere og totalt 35 mennesker under meg og et stort faglig ansvarsområde. 

Anonymkode: 41102...b15

Dette blir jeg glad av å lese. You go girl 😊 hvilken utdannelse har du? 

Anonymkode: 03689...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener 600k og synes det er helt greit. Mannen tjener 1mill, tilsammen synes jeg vi har god inntekt. 

Jeg tenker fra 800k og oppover er god lønn!

Anonymkode: 55954...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 700 nå etter og ha ligger på 400/500 siden jeg ble ferdig utdannet for åtte år siden. Synes jeg har god lønn nå 👍

Anonymkode: 33d2b...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jommer jo helt an på yrke, utdanning og hva som er gjennomsnittslønn. 
 

Jeg kjenner en som ikke har fullført ungdomsskolen som jobber som håndverker og tjener 550’ i året. Det er god lønn sammenlignet med nivå av utdannelse og yrke.

Jeg kjenner ogaå en advokat som tjener det samme, og i forhold til utdannelse og yrke er det en dårlig lønn. 

Anonymkode: c1c49...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer vel an på utdanning, ansvaret, om man er leder eller spesialist. Jeg er siviløkonom, jobber i staten og tjener 550.000. Syns det er lite men så har jeg mindre stress og mye fleksibilitet. Mannen er sivilingeniør og tjener 950.000, han er mellomleder og ansvar for 20. Perioder med sinnsykt mye å gjøre og stress. Jeg syns mine penger er lettjent, hans er fortjent.

En god lønn uten diskusjon om den er bra eller ei er i min verden 1,5 mill.

Anonymkode: 99b7c...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener 697 kr i timen, men vil aldri kunne oppnå 100% stilling i min type jobb. Så selv om denne timelønna låter veldig bra, og man da kunne se for seg at jeg da tjener 1,2 mill på ett år med 1700 arbeidstimer, så får jeg aldri et sånt arbeidsår. 
Pr. i dag tar jeg inn mellom 250 000 og 300 000 kr i året.

Anonymkode: 1ca31...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufaglært og ingen ferdig utdanning her. Får 550 000 i året, det synes jeg er en grei og relativt god lønn. 

Anonymkode: 6acb8...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masterutdanning som er relevant for jobben. Tjener 525 000. Det er elendig, men jeg jobber med kultur.

Anonymkode: e5c29...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når folk skriver at de har god lønn eller godt betalt, hva legger man i det da? Hva legger DU i hva en god lønn er?

Anonymkode: 18d95...cdb

Over 550000 i året, tenker jeg.

Anonymkode: 1bf30...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ufaglært og ingen ferdig utdanning her. Får 550 000 i året, det synes jeg er en grei og relativt god lønn. 

Anonymkode: 6acb8...c29

Absolutt. Det er mer enn jeg tjener som spesialsykepleier....

Anonymkode: 1fa4f...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at god lønn er en lønn man kan leve godt med. Så er det jo ganske varierende hva folk mener de trenger for å leve godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, prekæs skrev:

Tenker at god lønn er en lønn man kan leve godt med. Så er det jo ganske varierende hva folk mener de trenger for å leve godt.

Dette! Så lenge jeg får betalt regninger, kjøpt mat og nye klær når det trengs er jeg fornøyd ;)

 

Anonymkode: a4ac3...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, prekæs skrev:

Tenker at god lønn er en lønn man kan leve godt med. Så er det jo ganske varierende hva folk mener de trenger for å leve godt.

Og ikke minst, hva folk faktisk trenger ved tanke på boligpriser og lignende.
Stor forskjell om man bor i Oslo og lengt inne i "gokk"

Anonymkode: d07cc...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god lønn. Ingen formell utdannelse men har akkurat fått ny jobb med 975 000 i årslønn. Lønnen kommer av at jeg tidligere og nå har mye ansvar, også personalansvar, men i den nye jobben er det mindre ansvar.

Det er helt umulig å sammenligne lønn. Jeg har kolleger som er veldig misunnelige på de som har høyere lønn, men som selv ikke innser at de ikke leverer like bra. Om man leverer helt gjennomsnittlig eller under mener jeg at alt over gjennomsnittslønnen er bra.

Anonymkode: 02d73...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener 1.480.000 og jeg syns jeg selv tjener veldig bra! 

jeg tenker alt over 800.000 er bra lønn. Det betyr ikke at det ikke er mange nyanser i alle lønnstrinn. 

Anonymkode: 8b914...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at 500.000+ er en god lønn. 750.000+ er veldig bra lønn, og over millionen er ekstremt bra lønn. Men ser jo at det for all del kommer ann på utdannelse og jobb også, men kun ut ifra selve lønna er dette det jeg tenker.

Anonymkode: db8f8...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...