Gå til innhold

Må barna deres drive med en idrett?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eller holder det med at de har en aktivitet uansett hva?

Minste ønsker å slutte på fotball. Greit det, fotball fenger (dessverre ) ikke alle. Men jeg ønsker veldig at han skal drive med en idrett. For å være aktiv. 

Han er også med i speideren.  Et supert sted å være, men sjelden han får opp pulsen på de møtene. 

Jeg  tenker vi må bruke sommeren til å finne en ny idrett som fenger mer. 

 

Anonymkode: 36212...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine må det, en går på fotball den andre på fotball og håndball. Han eldste vil kanskje slutte med fotball og satse på håndball, men foreløpig sier vi han må spille litt til, for på håndballen er det bare fotballgutter og jeg vet at om 1-2 år så har de mest sannsynlig ikke lag og da mister han mye av det sosiale om han må spille i en annen klubb. 

Anonymkode: 2c1db...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ut ungdomsskolen "må" de det, men det trenger ikke være en konkurranserett.

Anonymkode: a1e56...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nei! Sønnen min skal virkelig få slippe å bli tvunget på å gå på noe han ikke vil!

Anonymkode: a4e4f...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke tvunget dem til en diett, men en ukentlig aktivitet skal de drive med, og de har måtte begrense seg til maks to aktiviteter, for å unngå overload :) 

Anonymkode: 32811...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må drive med fysisk aktivitet hver uke, i hvert fall. Spiller ingen rolle om det er fotball, svømming, klatring, kampsport eller hva det nå enn skulle være. 

Anonymkode: 72bd9...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Han må drive med fysisk aktivitet hver uke, i hvert fall. Spiller ingen rolle om det er fotball, svømming, klatring, kampsport eller hva det nå enn skulle være. 

Anonymkode: 72bd9...1ce

Stakkars unger som har en mor som ikke ser barnet sitt behov.

Anonymkode: a4e4f...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

jeg har ikke tvunget dem til en diett, men en ukentlig aktivitet skal de drive med, og de har måtte begrense seg til maks to aktiviteter, for å unngå overload :) 

Anonymkode: 32811...cbd

huff..ikke diett, men IDRETT! :) 

Anonymkode: 32811...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Stakkars unger som har en mor som ikke ser barnet sitt behov.

Anonymkode: a4e4f...bd0

Ja, det er jo ingen unger som har behov for aktivitet, sosial omgang, utfordring og mestring 🙄

Anonymkode: 72bd9...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, det er jo ingen unger som har behov for aktivitet, sosial omgang, utfordring og mestring 🙄

Anonymkode: 72bd9...1ce

Nei ikke hvis de hater idrett.

Anonymkode: a4e4f...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei ikke hvis de hater idrett.

Anonymkode: a4e4f...bd0

Og hvor i mitt innlegg stod det at ungen min hater idrett? 

Anonymkode: 72bd9...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Anonym bruker said:

Eller holder det med at de har en aktivitet uansett hva?

Minste ønsker å slutte på fotball. Greit det, fotball fenger (dessverre ) ikke alle. Men jeg ønsker veldig at han skal drive med en idrett. For å være aktiv. 

Han er også med i speideren.  Et supert sted å være, men sjelden han får opp pulsen på de møtene. 

Jeg  tenker vi må bruke sommeren til å finne en ny idrett som fenger mer. 

 

Anonymkode: 36212...61f

Nei, jeg tvinger han ikke, han har vert litt på forskjellig ,men ikke likt noe, ikke fotballgutt, men han er aktiv med kompiser/venniner.  han 7

Anonymkode: 5d7e6...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, ingen tvang, men siden de begge er svært ivrige i sin idrett, så stiller vi opp. Mye kjøring!

Anonymkode: f15d1...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid tenkt at de må det. Men nå når alt var stengt såg jeg at ungene var mer aktiv enn noen gang. Lek, sykling og trampoline hele ettermiddagen. Så vurderer å la de slutte på aktiviteter om de ønsker det. 

Anonymkode: aa353...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hun fikk velge selv og valgte fotball. Det er 4 år siden hun valgte og hun spiller fortsatt.

Hun har godt av å være på et lag, aktivitet, får morroa med turneringer og turer, oppleve samhold i laget, mestring, opp- og nedturer, å stå i noe og å få mange minner med seg. 

Anonymkode: 6c799...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spiller begge mine fotball, men slutter de trenger de ikke begynne på ny organisert idrett, men holde på med en fysisk aktivitet som eks sykling, løping, svømme etc med venner familie. Alle bør lære fra tidlig av at det er viktig for helsa.

Men, må ikke være organisert via klubb etc

Anonymkode: 2fed3...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke tvunget dem til å fortsette å gå på noe de ikke trivdes med, jeg ville i såfall prøvd å bytte til en annen idrett. Enkelte barn trives ikke med organisert idrett i grupper i det hele tatt, det må man respektere og i såfall forsøke å legge til rette for fysisk aktivitet på andre måter hjemme og med familien. Det viktigste er at de har det bra og holder kroppen sin i form. 

Anonymkode: 76e58...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eller holder det med at de har en aktivitet uansett hva?

Minste ønsker å slutte på fotball. Greit det, fotball fenger (dessverre ) ikke alle. Men jeg ønsker veldig at han skal drive med en idrett. For å være aktiv. 

Han er også med i speideren.  Et supert sted å være, men sjelden han får opp pulsen på de møtene. 

Jeg  tenker vi må bruke sommeren til å finne en ny idrett som fenger mer. 

 

Anonymkode: 36212...61f

Nei, må ikke det. Min gutt har skole, venner på fritid, speider og gitar. Er egentlig nok det.

sykler til skolen hver dag og

Anonymkode: a6bf1...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ingen «må» vel det? Det å ikke ha en idrett/aktivitet  betyr ikke at man er lat. 
 

Anonymkode: 235de...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to jenter på 7 og 9 år har dessverre foreløpig ikke funnet samme gleden av lagidrett som jeg selv hadde når jeg spilte håndball i over 20 år. Eldste har gått på håndball i 1 år, TaeKwondo i 2 år og på 5 stykk svømmekurs. Nytt kurs skulle startet uka etter at alt stengte ned, ellers går hun ikke på noe annet. Men er fysisk aktiv og slank men skulle ønske hun fant mer glede i idrett. 
 

Yngste har kun gått på svømming, prøvd turn og dans men trives ikke i organisert aktivitet hvor hun ikke er 100% trygg og kjent. Liker best kreative aktiviteter. 
 

Lever i håpet om at de skal finne «sin» aktivitet men ikke altfor optimistisk... 

Anonymkode: bd1a1...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idrett er så mangt. Sjakk f.eks.

Mine barn MÅ ikke drive med organisert idrett (selv om de gjør det alle tre), men fysisk aktive må de være i hverdagen, det er forventet av både voksne og barn. 

Anonymkode: f7b42...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...