Gå til innhold

8 år og fortnite


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva begrunner du det med? Har du kompetanse til å vurdere ev skadevirkninger og utfordringer på barn som spiller Fortnite?

Anonymkode: 63e81...0e2

En av grunnene til at Fortnite har fått ANBEFALT aldersgrense 12 år i Norge er jo fordi man kan snakke med fremmede i spillet og vanskelighetsgraden. Tror nok Fortnite kan bli vanskelig for de fleste 6-7 åringer. Jeg spiller selv Fortnite 🙈 og min sønn har fått spille siden han var 7,5 år.

Anonymkode: 63720...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Anonym bruker said:

Hva begrunner du det med? Har du kompetanse til å vurdere ev skadevirkninger og utfordringer på barn som spiller Fortnite?

Anonymkode: 63e81...0e2

her inne skal man helst ikke få lov til noe får de er myndig, foreldrene kjenner barna sine best

Anonymkode: 68e75...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

her inne skal man helst ikke få lov til noe får de er myndig, foreldrene kjenner barna sine best

Anonymkode: 68e75...57c

For et idiotisk argument. 

Anonymkode: 63e81...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Anonym bruker said:

For et idiotisk argument. 

Anonymkode: 63e81...0e2

det skal du få lov til og mene

Anonymkode: 68e75...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som begrunner valget om å la barn i 8 års alderen spille Fortnite i at de er mer modne enn andre barn (som anbefalingene er myntet på). Tenker dere slik mår det gjelder alkohol også? Seksualdebut? Innetider i helgene? Min tenåring er så moden at jeg syntes han bør få være ute hele døgnet og st han er klar formå være på fest med 20 åringer? Jeg bare lurer.....

Anonymkode: 8d799...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Til dere som begrunner valget om å la barn i 8 års alderen spille Fortnite i at de er mer modne enn andre barn (som anbefalingene er myntet på). Tenker dere slik mår det gjelder alkohol også? Seksualdebut? Innetider i helgene? Min tenåring er så moden at jeg syntes han bør få være ute hele døgnet og st han er klar formå være på fest med 20 åringer? Jeg bare lurer.....

Anonymkode: 8d799...f8a

Kva med å prøve fortnite før du har så bastante meninger imot det? 

Kan da virkelig ikkje sammenligne Fortnite med sex og alkohol. 😳

Aldersgrensa på seksuelle lavalder og bruk av alkohol er vel uansett ikkje bare en anbefaling, eller? 

Anonymkode: 53bd1...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Til dere som begrunner valget om å la barn i 8 års alderen spille Fortnite i at de er mer modne enn andre barn (som anbefalingene er myntet på). Tenker dere slik mår det gjelder alkohol også? Seksualdebut? Innetider i helgene? Min tenåring er så moden at jeg syntes han bør få være ute hele døgnet og st han er klar formå være på fest med 20 åringer? Jeg bare lurer.....

Anonymkode: 8d799...f8a

Jeg bruker skjønn og ser an mitt barns behov når det gjelder ganske mange ting, også ting hvor det foreligger anbefalinger. Det har faktisk foreldre frihet til å gjøre. Gir jeg en 17-åring alkohol derimot, så bryter jeg loven, så det gjør jeg ikke. Men min sønns inne- og leggetider er styrt etter hans behov, ikke hva som passer andre på hans alder. Og på noen områder har han også strengere regler enn vennene sine, fordi han har behov for det.

Anonymkode: 9a9c5...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Til dere som begrunner valget om å la barn i 8 års alderen spille Fortnite i at de er mer modne enn andre barn (som anbefalingene er myntet på). Tenker dere slik mår det gjelder alkohol også? Seksualdebut? Innetider i helgene? Min tenåring er så moden at jeg syntes han bør få være ute hele døgnet og st han er klar formå være på fest med 20 åringer? Jeg bare lurer.....

Anonymkode: 8d799...f8a

Gidder IKKE forsvare mitt barns spillevaner ovenfor deg. Du har ikke forstått det spøtt av forskjellen mellom anbefalinger og Norges Lover. Utdann deg selv før du uttrykker noen som helst synspunkt om... noe som helst. Og helst aldri uttal deg angående alder og spill, da dette er et privat anliggende for hver familie. Enkelte ting burde man bare holde munn om, med mindre man lever i den aktuelle familien.

Anonymkode: d0ef7...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2020 den 14.12, Anonym bruker skrev:

Men det er ingen regel over hodet, det er kun en anbefaling. Til og med på kino kan man ta med barn som er 3 år yngre enn aldersgrensen på filmen. Hjemme bestemmer foreldre helt selv.

Anonymkode: 9a9c5...a0f

Vi følger naturligvis grensene på film også hjemme. Alt annet er uhørt. Blir sjokkert over alle uansvarlige foreldre her, men heldigvis er det noen som skjønner at grenser, veiledende eller gitt ved lov, er til for å følges også. 

Anonymkode: 25ddf...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2020 den 20.21, Anonym bruker skrev:

En av grunnene til at Fortnite har fått ANBEFALT aldersgrense 12 år i Norge er jo fordi man kan snakke med fremmede i spillet og vanskelighetsgraden. Tror nok Fortnite kan bli vanskelig for de fleste 6-7 åringer. Jeg spiller selv Fortnite 🙈 og min sønn har fått spille siden han var 7,5 år.

Anonymkode: 63720...669

Det er feil, aldersanbefalningen settes som følge av innholdet i spillet. Bedre forklart i linken. F.eks har både fortnite og sims tolv år grense da det vises voldshandlinger i spillet. Sims har også seksuelle hentydninger.

Mens bilspillet gran turismo har3-års grense pga ingen "faremomenter" i det. Til gjengjeld er spillet utrolig vanskelig.

 

https://snakkomspill.no/aldersgrenser-pa-dataspill/

Anonymkode: dd8ff...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi følger naturligvis grensene på film også hjemme. Alt annet er uhørt. Blir sjokkert over alle uansvarlige foreldre her, men heldigvis er det noen som skjønner at grenser, veiledende eller gitt ved lov, er til for å følges også. 

Anonymkode: 25ddf...3ab

Følger dere også aldersgrensa som sier at barn som er 3 år yngre enn aldersgrensa kan se filmen i følge med foreldre ( eller var det voksne?) ? 

Anonymkode: 53bd1...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...