Gå til innhold

de der ti tusen skrittene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått dem i dag. Det tok meg to timer. 
Er det virkelig sånn at "alle" går to timer hver dag? 

Anonymkode: 8f06e...231

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare to timer? Jeg gikk på tur i skogen heromdagen, 3,5 t, ca 8 000 skritt på hele dagen. 

Anonymkode: 82fd0...194

Skrevet

På jobb kommer jeg lett opp i 20000, uten å gå aktivt inn for det. 

På fritiden ligger jeg ofte mellom 5 og 8000 - Da gjenstår ofte bare en kjapp rusletur på kanskje 20min for å oppnå 10000 Men det er ikke hver dag jeg gidder det da. 

Men prøv deg frem med små ting som å parkere litt lenger unna butikken en du pleier feks, ta trapp fremfor heis, rusle rundt i hagen og rydd osv. Det blir fort 50 ekstra skritt her, og hundre ekstra skritt der. 

Anonymkode: fa540...c70

Skrevet

Jeg går over ikke 10 000 på jobb. Ca 5 km. 

Anonymkode: c82cd...f08

Skrevet

Går jo de fleste skrittene på jobb. Der er man i mye mer enn 2 timer...

Anonymkode: 018b9...e6d

Skrevet

Jeg pleier å ligge på rundt 20.000 i gjennomsnitt hver dag.
2.500 ved levering og henting barnehage - tilsammen 5.000.
Ca 5.000 på jobb.
Litt frem og tilbake hjemme
De kveldene jeg trener (3 ganger i uken) så er en trening 17.500 skritt, de andre kveldene går jeg kortere turer

Anonymkode: 6a29e...113

Skrevet

Jeg opplever også at det er krevende å komme over 10 000 skritt i hverdagen pga kontorjobb, men det betyr jo bare at det er desto viktigere for meg å øke aktiviteten på ettermiddagene. Og det blir en vane å få det til, noen kvelder danser jeg til musikk (uten at noen ser) eller kjører rumpespark/høye kneløft/sidesteg/småjogging på stedet mens jeg ser Grey’s eller noe 😅

Anonymkode: ba627...522

Skrevet

Jeg bruker ikke to timer på 10 000 skritt. Jeg hadde ca 4500 på en tur på 35 min i går. Men i tillegg fikk jeg selvfølgelig mange skritt når jeg gjorde ting i løpet av dagen, så totalt endte jeg på nesten 10 000 skritt. Jeg har hatt noen få dager med rundt 1000 skritt på en dag, da har jeg vært syk og kun bevegd meg mellom seng, sofa og bad. 

Anonymkode: 1e628...5f7

Skrevet

Jeg gikk nesten 8000 skritt hjemme da jeg gjorde rent 😂

Går fort over 10 000 skritt ila arbeidsdagen.

I helgene ender jeg opp med 5000-13000, alt etter som. 

Anonymkode: 7673f...12f

Skrevet

Hi spør et enkelt spørsmål.

Da dukket skrytepavene opp, i kamp om hvem som skal få være den ypperste.

Anonymkode: faff2...268

Skrevet

Hvordan telte du skrittene? Det er ikke alle målinger som er like nøyaktige nemlig... 

Mamma har en sånn klokke som lager skritt av at hun strikker, hun har veldig mange skritt 😉

Mobilen min lager for få skritt. 

Jeg er ufør og nye stille, jeg ligger gjerne på mellom 5 og 7.000 skritt på min smartklokke, så jeg går ikke over 10.000 om dagen nei. 

Men det er riktig som mange her sier, har du en aktiv jobb kommer du fort opp i antallet. 

Anonymkode: 81a05...e8b

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hi spør et enkelt spørsmål.

Da dukket skrytepavene opp, i kamp om hvem som skal få være den ypperste.

Anonymkode: faff2...268

Jeg synes hun har fått gode svar. Å fortelle hvordan man får skrittene er da ikke skryting. Det er jo det hi spør etter. Som du ser går de færreste tur på to timer. De får skritt på vanlig aktivitet hjemme og på jobb og en går med flere skritt i timen enn hi.

Hvis du går tur får du flere skritt jo lettere terenget er. Går du i ulendt skogstereng blor det få skritt men god trening.

Anonymkode: e3ebf...540

Skrevet

Må vel regne kilometer istedet for timer mener nå jeg da for man bruker ulik tid pr km. Når jeg jogger må jeg opp i rundt 8 km på turen før varselet om 10 000 skritt popper opp. Sånn ca, husker ikke nøyaktig. Ser sjelden på mobilen før jeg er hjemme. 

Anonymkode: b7873...543

Skrevet

Jeg får 8000 skritt på en times gåtur. 

Anonymkode: 4d257...065

Skrevet

Jeg tror at mye av de skritt tellingene er tull! Nå som jeg har fått meg Apple watch er målingene helt annerledes enn de var før. Det er også årsaken til at noen går 3-4 timer på tur mens andre for 10000 skritt av bare to timer

Anonymkode: 22996...c08

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det der skjønner jeg ikke. Hvorfor fikk jeg bare 8 000 skritt da jeg gikk på tur i nesten 4 timer? 

Skrevet

Jeg har også kontorjobb og er ikke i nææærheta av de tallene enkelte oppgir her. På en god dag har jeg kanskje 5000 skritt. Selv om jeg prøver å gå på toalettet lengst unna, parkerer lengst unna inngangsdøra osv. Er jeg i møte et par timer så blir det labre tall, gitt! Jeg bruker fitbit charge 3.

Anonymkode: 88bb6...94b

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det der skjønner jeg ikke. Hvorfor fikk jeg bare 8 000 skritt da jeg gikk på tur i nesten 4 timer? 

Mye stopp? Gått sakte? Rusling gir ikke samme uttelling. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da går du ekstremt fort

Anonymkode: 41020...a3b

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da går du ekstremt fort

Mellom 5,5 og 6 kmt

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da går du ekstremt fort

Det kommer mye an på skrittlengden din. Jeg går ikke veldig fort, men tar korte skritt. Dermed blir det mange skritt i minuttet på lavt tempo.

Antall skritt er ikke noen "fasit" for om du får nok mosjon. Det er bare en pekepinn. 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mellom 5,5 og 6 kmt

Du tar lange skritt! Mine skritt er omtrent 20 cm kortere enn dine når jeg går!

Skrevet

Jeg jobber i barnehage, går ca 10 000 på jobb. I helger kan jeg ligge på halvparten om jeg ikke gjør særlig mye. Går jeg 1 times tur i tillegg til jobb ligger jeg på rundt 12-16000

Anonymkode: 22703...5ec

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du svarer, men jeg med mine korte ben får dobbelt så mange skritt på samme tiden en min man på 1,98cm... Så en del av variablene ligger jo i den type forskjeller også, i tillegg til terreng, "gåstil" etc 🙂

Anonymkode: fa540...c70

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gikk nesten 8000 skritt hjemme da jeg gjorde rent 😂

Anonymkode: 7673f...12f

Jeg får ikke et eneste skritt for husarbeid, plenklipping etc. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...