Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #26 Skrevet 1. juni 2020 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så du satser på at andre redder henne?? Anonymkode: e5150...6e9 Jeg satser på at hun klarer seg bra på stranda, hun er som sagt veldig svømmedyktig og en oppegående jente. De begynner å bli store og man må slippe taket og la dem få frihet på et tidspunkt. Helt trygt blir det aldri, 14 åringer kan drukne, 17 åringer kan drukne og voksne kan drukne. Ting kan jo skje uansett alder og ja, jeg synes det er bedre at de er på en strand hvor det finnes andre folk rundt enn om de var noen 12 åringer helt alene. Jeg tenker ikke nødvendigvis bare på drukning, men alt fra en fiskekrok i fingeren, til utrivelig oppførsel fra andre. Vi bor på et relativt lite sted og det er nesten alltid noen vi kjenner tilstede på stranda. Det gir selvsagt en viss trygghet å vite at det antageligvis er noen der som ville hjulpet barna eller varslet oss hvis det var behov for det. Anonymkode: 7588a...c30
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #27 Skrevet 1. juni 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg satser på at hun klarer seg bra på stranda, hun er som sagt veldig svømmedyktig og en oppegående jente. De begynner å bli store og man må slippe taket og la dem få frihet på et tidspunkt. Helt trygt blir det aldri, 14 åringer kan drukne, 17 åringer kan drukne og voksne kan drukne. Ting kan jo skje uansett alder og ja, jeg synes det er bedre at de er på en strand hvor det finnes andre folk rundt enn om de var noen 12 åringer helt alene. Jeg tenker ikke nødvendigvis bare på drukning, men alt fra en fiskekrok i fingeren, til utrivelig oppførsel fra andre. Vi bor på et relativt lite sted og det er nesten alltid noen vi kjenner tilstede på stranda. Det gir selvsagt en viss trygghet å vite at det antageligvis er noen der som ville hjulpet barna eller varslet oss hvis det var behov for det. Anonymkode: 7588a...c30 Ja, det er viktig å gradvis løsne grepet, selv om det gjør vondt for mor. Anonymkode: 530a0...6c9
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #28 Skrevet 1. juni 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det skulle da vel bare mangle? Anonymkode: 5bff9...fc9 Da må jo disse vite at de har fått et ansvar for å følge med dine unger. Her hadde vi en ulykke for to dager siden ved en strand, en gutt på 6 år, uvisst hvordan det går med ham enda. Dykkere fra brannvesenet som fant ham. Der var det foreldre og en del andre folk på stranda, og ingen merket altså noe før han var gått under. Selvfølgelig vil de fleste voksne som ser et barn få problemer i vannet gjøre det de kan for å hjelpe. Men man kan ikke forvente at andre skal ta ansvar for å følge med andres barn uten at de har tatt på seg det ansvaret bevisst. Anonymkode: 75130...913
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2020 #29 Skrevet 3. juni 2020 Her har ungene på en måte fått lov å dratt slene på stranden tidlig, men når de fikk høre det ene kriteriet jeg hadde sluttet de helt å spørre. Når de spurte fikk de til svar: om dere er store nok til å dra på stranden alene er dere også store nok til at jeg forventer at dere hjelper en bevistløs personopp av vannet og starter hjerte og lungereddning. Vipps så ble det ikke spm om å dra alene lengre. Jeg er igrunn trygg på kine barn, men med mange andre og ulike ting kan sje ønsker jeg ikke st de skal oppleve slikt uten at det er noen voksne til stede. De skal slippe å stå alene i slikt. Jada, drukning og slikt skjer heldigvis ikke så ofte, men det er mye som skjer på en strand i løpet av en sesong. Vi har hytte rett ved en strand og det er ikke for oss at vi fyller opp førstehjelpsskrinet hver sommer, det er pga badegjestene. Vi er nermeste hytte, så det er til oss de kommer for hjelp for små og store ting. Ungene var ikke så store første gang de fikk besøk når de var alene på hytta. Jeg var hos i hagen til naboen, så jeg hørte det kom noen, men ungene så det blødene gutten først. Så før jeg rakk å gå de få meterne hjem hadde de alt hentet skrinet med alt vi hadde. Dette var bare kutt etter å ha skrapt seg opp på skjell, men vi har måtte tilkalle ambulanse og vi har måtte rydde klart landingsplass for ambulansehelikopter. Dette er ikke den største stranden heller. Gjengangeren er ungdommer som er alene på stranden. Vi i hyttefeltet vårt har en felles regel på at vi passer på hverandre, alle unger får bade om det er en voksen tilstede. Samme hvem, men en av oss som har hytte. Er det ingen voksne der henter de en voksen. Jeg har sitti badevakt for andre enn mine barn, det gjør meg ingenting. Er egentlig bare veldig glad når noen unger spør, for da viser de at de faktisk hører på oss voksne. Ja, jeg er nok streng, men samtidig er jeg ikke det heller sier ungene. Nå drar mine unger som er 15 og 17år alene på stranden hjemme. De bader om det er voksne der om ikke lar de være, da holder det å vasse. De sier min irriternde stemme kommer i bakhodet deres når de ser det ikke er noen voksne der. De skjønner også hvorfor jeg ikke vil de skal bade alene også, for de har erfart at deres venner og de i deres alder gjør mye dumt når de er alene. En liten utfordring er ikke mere som skal til. Anonymkode: e2d5a...3a6
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2020 #30 Skrevet 3. juni 2020 På 1.6.2020 den 22.12, Anonym bruker skrev: Da må jo disse vite at de har fått et ansvar for å følge med dine unger. Her hadde vi en ulykke for to dager siden ved en strand, en gutt på 6 år, uvisst hvordan det går med ham enda. Dykkere fra brannvesenet som fant ham. Der var det foreldre og en del andre folk på stranda, og ingen merket altså noe før han var gått under. Selvfølgelig vil de fleste voksne som ser et barn få problemer i vannet gjøre det de kan for å hjelpe. Men man kan ikke forvente at andre skal ta ansvar for å følge med andres barn uten at de har tatt på seg det ansvaret bevisst. Anonymkode: 75130...913 Jeg mener jo selvsagt ikke at noen har fått ansvaret for å passe på, men det er uten tvil en fordel at det finnes andre voksne mennesker tilstede. Anonymkode: 7588a...c30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå