Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #1 Skrevet 31. mai 2020 Nå er det Levis, Kappa, Fila mm hettegensere/t-skjorter som gjelder. Ser jo på venner at de har samme «diagnose». Er dette typisk «skal passe inn og være lik alle andre-alder». Anonymkode: f46ea...651
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #2 Skrevet 31. mai 2020 Kappa og Fila er ikke snobbe merker. Ralph Lauren derimot, og GANT - det er snobbe merker! Anonymkode: 1018a...089
TinaK 1990 Skrevet 31. mai 2020 #3 Skrevet 31. mai 2020 Det går over når tenåringen er mer trygg på seg selv. Ganske normalt. Vil ikke skille seg ut og vil passe inn I mengden eller venneflokken.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #4 Skrevet 31. mai 2020 Det er jo noe alle går i 👍 helt vanlige rimelige klær. Anonymkode: 4acef...36d
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #5 Skrevet 31. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Kappa og Fila er ikke snobbe merker. Ralph Lauren derimot, og GANT - det er snobbe merker! Anonymkode: 1018a...089 Ralph Lauren har han oppdaget, ja. Fikk en skjorte og lue med «Polo» logoen og det er visst «skikkelig bra saker». Jeg har aldri vært sånn selv så for meg er dette en ny verden. Men ser at disse merke genserne er billigere på nett enn i butikk hvertfall Anonymkode: f46ea...651
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #6 Skrevet 31. mai 2020 Dette er helg vanlig. Slapp av. Anonymkode: 3655e...0cd
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #7 Skrevet 1. juni 2020 Merkepress har da eksistert siden før jeg var ungdom også. Det varierer hvilke merker som en kult. De merkene som var hot der jeg bodde var ikke kult der kusina mi bodde. Men den tiden vi er nå med nett og SoMe så er det kanskje mer samkjørt landet/verden over. Anonymkode: 661a4...487
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #8 Skrevet 1. juni 2020 Kjenner jeg er litt stolt over sønnen min som driter i merkepress og hva andre mener. Egentlig et det litt ironisk at folk som går i de samme klærne som andre og som har NULL individuell stil tror de kan sette seg til doms over hvilke klær andre bruker. Enda mer latterlig blir det når de voksne mammaene deres har stålkontroll på hvilke merker og klær som er in og som kjøper dette for at barna ikke skal måtte føle på det ubehaget det kan være å ikke gjøre som alle andre. Anonymkode: 53c80...e31
TinaK 1990 Skrevet 1. juni 2020 #9 Skrevet 1. juni 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kjenner jeg er litt stolt over sønnen min som driter i merkepress og hva andre mener. Egentlig et det litt ironisk at folk som går i de samme klærne som andre og som har NULL individuell stil tror de kan sette seg til doms over hvilke klær andre bruker. Enda mer latterlig blir det når de voksne mammaene deres har stålkontroll på hvilke merker og klær som er in og som kjøper dette for at barna ikke skal måtte føle på det ubehaget det kan være å ikke gjøre som alle andre. Anonymkode: 53c80...e31 ......men er du stolt over deg selv at du dømmer både ungdom som som «kler seg som alle andre» og mødrene deres som kjøper det barna faktisk ønsker seg?
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #10 Skrevet 1. juni 2020 Akkurat nå, TinaK 1990 skrev: ......men er du stolt over deg selv at du dømmer både ungdom som som «kler seg som alle andre» og mødrene deres som kjøper det barna faktisk ønsker seg? Nei, egentlig ikke. Det er mest sønnen min jeg er stolt over, som er så trygg på seg selv at han ikke gir etter for et overfladisk merkepress. Jeg har selv vært ung en gang, og har kjent merkepresset på kroppen selv. Så jeg vil ikke si jeg dømmer ungdommen. Mødre som støtter oppunder og forsterker merkepresset ved å kjøpe de klærne som til enhver tid er «innafor» derimot... det et en grunn til at det et mindre merkepress noen steder enn andre, og det er gjerne foreldrenes fortjeneste. Anonymkode: 53c80...e31
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #11 Skrevet 1. juni 2020 Dette er jo helt vanlig😂 Anonymkode: 40640...f37
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #12 Skrevet 1. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kjenner jeg er litt stolt over sønnen min som driter i merkepress og hva andre mener. Egentlig et det litt ironisk at folk som går i de samme klærne som andre og som har NULL individuell stil tror de kan sette seg til doms over hvilke klær andre bruker. Enda mer latterlig blir det når de voksne mammaene deres har stålkontroll på hvilke merker og klær som er in og som kjøper dette for at barna ikke skal måtte føle på det ubehaget det kan være å ikke gjøre som alle andre. Anonymkode: 53c80...e31 Ja der fremsto du bra. 🤦🏼♀️ Anonymkode: 40640...f37
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #13 Skrevet 1. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kjenner jeg er litt stolt over sønnen min som driter i merkepress og hva andre mener. Egentlig et det litt ironisk at folk som går i de samme klærne som andre og som har NULL individuell stil tror de kan sette seg til doms over hvilke klær andre bruker. Enda mer latterlig blir det når de voksne mammaene deres har stålkontroll på hvilke merker og klær som er in og som kjøper dette for at barna ikke skal måtte føle på det ubehaget det kan være å ikke gjøre som alle andre. Anonymkode: 53c80...e31 Huff. Du skjønner ikke selv en gang hvordan du fremstår. Anonymkode: 661a4...487
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #14 Skrevet 1. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kjenner jeg er litt stolt over sønnen min som driter i merkepress og hva andre mener. Egentlig et det litt ironisk at folk som går i de samme klærne som andre og som har NULL individuell stil tror de kan sette seg til doms over hvilke klær andre bruker. Enda mer latterlig blir det når de voksne mammaene deres har stålkontroll på hvilke merker og klær som er in og som kjøper dette for at barna ikke skal måtte føle på det ubehaget det kan være å ikke gjøre som alle andre. Anonymkode: 53c80...e31 Samme her, men er jenter. Aldri vært opptatt av merkeklær og går sine egne veier med sine eg e spesielle stiler, som er så langt fra dyre merker som det kan bli. Har vel vært mest jeg som har vært redd for at de ikke skulle passe inn /bli mobbet eller utestengt hvis de ikke fulgte den dyre moten, men det ser ikke ut til at hennes deres bryr seg så mye om at de ikke følger flokken i klesveien. Men ser jo også at mange av elevene har sko til 4000 kroner paret og de må jo ha foreldre som er laget av penger. Jeg kunne også kjøpt merkeklær til mine , men så lenge de ikke bryr seg, så sparer jeg de tusenlappene. Verre er det nok for foreldre som faktisk ikke har råd til å la ungene følge moten, for merkepresset hviler tungt over de fleste unge nå i dag. Nesten så jeg blir for skoleuniform, men det hjelper jo lite når det kommer til fritiden. Anonymkode: 868f7...d8f
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #15 Skrevet 1. juni 2020 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Huff. Du skjønner ikke selv en gang hvordan du fremstår. Anonymkode: 661a4...487 Forstår at uttalelsene mine provoserer, men det endrer verken på at jeg er stolt over min selvstendig tenkende sønn eller at jeg synes det et tåpelig med mødre og fedre som forsterker og bygget oppunder et dustete, overfladisk merkepress. Anonymkode: 53c80...e31
TinaK 1990 Skrevet 1. juni 2020 #16 Skrevet 1. juni 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forstår at uttalelsene mine provoserer, men det endrer verken på at jeg er stolt over min selvstendig tenkende sønn eller at jeg synes det et tåpelig med mødre og fedre som forsterker og bygget oppunder et dustete, overfladisk merkepress. Anonymkode: 53c80...e31 Så vi som har tenåringer som har lyst å kle seg i feks kappa, Fila eller Levis genser har ikke selvstendige unger? Funny.... stolt av sønnen min uansett hvordan han kler seg, jeg. For den empatiske, morsomme og greie ungen han er. Ja, han kler seg som kompisene og jeg kjøper det han trenger eller ønsker seg etter visse forhold.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #17 Skrevet 1. juni 2020 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forstår at uttalelsene mine provoserer, men det endrer verken på at jeg er stolt over min selvstendig tenkende sønn eller at jeg synes det et tåpelig med mødre og fedre som forsterker og bygget oppunder et dustete, overfladisk merkepress. Anonymkode: 53c80...e31 Hva slags barn har vi som har ungdommer som er midt imellom da. Som har klær både fra bruktbutikken, fra de billige kjedebutikken, og noen litt dyrere klær. Er de selvstendige og tenkende, verdt å være stolt av, eller er de sauer i flokken som vi skal skamme oss litt over Jeg er mamma til to på 13 og 16 år, og veldig stolt av de begge, selv om de har klær i alle sjangre. Anonymkode: 3e9b8...fe5
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #18 Skrevet 1. juni 2020 1 time siden, TinaK 1990 skrev: Så vi som har tenåringer som har lyst å kle seg i feks kappa, Fila eller Levis genser har ikke selvstendige unger? Funny.... stolt av sønnen min uansett hvordan han kler seg, jeg. For den empatiske, morsomme og greie ungen han er. Ja, han kler seg som kompisene og jeg kjøper det han trenger eller ønsker seg etter visse forhold. Ungdom som gir etter for merkepress er selvfølgelig mindre selvstendige hva stil angår enn ungdom som gir beng i merkepress. Det burde være åpenbart. Anonymkode: 53c80...e31
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #19 Skrevet 1. juni 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Forstår at uttalelsene mine provoserer, men det endrer verken på at jeg er stolt over min selvstendig tenkende sønn eller at jeg synes det et tåpelig med mødre og fedre som forsterker og bygget oppunder et dustete, overfladisk merkepress. Anonymkode: 53c80...e31 Mine barn er bare sånn passe påvirket. De kjøper ikke ALT andre har, men det er dyrere ting de synes er fint. Mine barn får gode tilbakemeldinger på skole, har venner og jeg ser de er en god venn. Jeg er ikke mindre stolt av mine som ønsker seg DE skoene eller DEN jakka. Noen ganger får de, andre ganger må de spare. Problemet mitt ned dine uttalelser er jo mellom linjene at vi ikke kan være like stolt som DEG. Det er tøft å være ung, ikke alle har den selvtilliten dine unger har. Jeg dømmer ingen. Og kunne selvsagt ALDRI drømt om å kjøpe et enkelt klesplagg til 6 000,- men om mitt barn vil spare for å kjøpe noe dyrt så får de det. Da kan de få kjenne på om så mye jobb for den jakka var verdt det. Forhåpentligvis lærer de og modnes i den prosessen. Anonymkode: 661a4...487
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #20 Skrevet 1. juni 2020 4 timer siden, TinaK 1990 skrev: ......men er du stolt over deg selv at du dømmer både ungdom som som «kler seg som alle andre» og mødrene deres som kjøper det barna faktisk ønsker seg? 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja der fremsto du bra. 🤦🏼♀️ Anonymkode: 40640...f37 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Huff. Du skjønner ikke selv en gang hvordan du fremstår. Anonymkode: 661a4...487 Leser dere med vrangbrillene på? Pleier dere vanligvis å lete etter ting å ta andre på? Dere klarer vel å forstå hva hun mener hvis dere prøver. Anonymkode: 31810...bb5
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #21 Skrevet 1. juni 2020 6 timer siden, TinaK 1990 skrev: Så vi som har tenåringer som har lyst å kle seg i feks kappa, Fila eller Levis genser har ikke selvstendige unger? Funny.... Funny eller ei, det er sant. Det er jo hele poenget med å være selvstendig, at man tar egne valg, i stedet for å herme etter andre. Er jo det samme med de ungene som stadig argumenterer med at alle andre får lov. Da er man på vei til å bli en sau. Anonymkode: e592c...cda
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #22 Skrevet 1. juni 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Kjenner jeg er litt stolt over sønnen min som driter i merkepress og hva andre mener. Egentlig et det litt ironisk at folk som går i de samme klærne som andre og som har NULL individuell stil tror de kan sette seg til doms over hvilke klær andre bruker. Enda mer latterlig blir det når de voksne mammaene deres har stålkontroll på hvilke merker og klær som er in og som kjøper dette for at barna ikke skal måtte føle på det ubehaget det kan være å ikke gjøre som alle andre. Anonymkode: 53c80...e31 Det har du god grunn til. Du slipper unna alle disse tåpelige greiene som unger gjør, bare for å passe inn. Anonymkode: e592c...cda
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #23 Skrevet 1. juni 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Funny eller ei, det er sant. Det er jo hele poenget med å være selvstendig, at man tar egne valg, i stedet for å herme etter andre. Er jo det samme med de ungene som stadig argumenterer med at alle andre får lov. Da er man på vei til å bli en sau. Anonymkode: e592c...cda Lurer på hva du har på deg nå. Hvilken telefon du har. For alle mennesker er mer eller mindre en sau. Blir tåpelig å angripe unge mennesker for å vingle i å ta egne avgjørelser når du sitter der som en sau og skriver. Anonymkode: 661a4...487
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #24 Skrevet 1. juni 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Lurer på hva du har på deg nå. Hvilken telefon du har. For alle mennesker er mer eller mindre en sau. Blir tåpelig å angripe unge mennesker for å vingle i å ta egne avgjørelser når du sitter der som en sau og skriver. Anonymkode: 661a4...487 Hadde du visst det, så hadde du ikke kalt meg en sau i alle fall. Men siden du ikke gjør det, får du være med i hylekoret fra de som reagerer på kommentaren til AB med selvstendig sønn. Det hjelper sikkert vet du, å hyle høyt. La la la LALALA!!! Og strø på noen sånne 😂😂😂 med det samme du er i gang. Da tror alle at du også er funny, ingen gjennomskuer deg. Anonymkode: e592c...cda
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #25 Skrevet 1. juni 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde du visst det, så hadde du ikke kalt meg en sau i alle fall. Men siden du ikke gjør det, får du være med i hylekoret fra de som reagerer på kommentaren til AB med selvstendig sønn. Det hjelper sikkert vet du, å hyle høyt. La la la LALALA!!! Og strø på noen sånne 😂😂😂 med det samme du er i gang. Da tror alle at du også er funny, ingen gjennomskuer deg. Anonymkode: e592c...cda Voksen er du hvertfall ikke ut fra språket ditt å bedømme! Anonymkode: f46ea...651
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå