Gå til innhold

Noen med gode tips mot migrene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Kalevala skrev:

Ja det er jo det 🙂 Veldig takknemlig.

Håper du også blir mye bedre! Dette er en smertefull og vond sykdom som stjeler så mange dager fra livet.

Vil også tipse om å følge @hodepinedagbok på snapchat. Der kommer det en del tips, og så er det så fint å se folk som er i samme situasjon.  

Tusen takk, det håper jeg og, i det minste litt bedre. Migrenen har stjålet jobben min, det sosiale livet mitt og en bra fremtid. Fuckings migrene.

HI

Anonymkode: b9f99...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte på blodtrykksmedisin og fikk redusert anfall med 50%. Hadde ikke høyt blodtrykk i utgangspunktet.

Anonymkode: ec3ea...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg begynte på blodtrykksmedisin og fikk redusert anfall med 50%. Hadde ikke høyt blodtrykk i utgangspunktet.

Anonymkode: ec3ea...ee5

Så bra, godt å slippe endel anfall :) Jeg hadde ingen effekt av blodtrykksmedisin desverre :(

Hi

Anonymkode: b9f99...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2020 den 22.21, Anonym bruker skrev:

Jeg begynte på blodtrykksmedisin og fikk redusert anfall med 50%. Hadde ikke høyt blodtrykk i utgangspunktet.

Anonymkode: ec3ea...ee5

Så bra!  Blodtrykksmedisin var den aller første forebyggende jeg fikk, og det fungerte bra for meg også i mange år.  Det er den mest brukte typen forebyggende medisin mot migrene.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hun som sier rutine.

legger meg til samme tid, står opp til samme tid (også i helgene), spiser til fast tid, drikke til fast tid, hvile til fast tid, gjøre alt til faste tider. 
 

i tillegg får jeg p-piller der jeg ikke får mensen mer enn hver 3 mnd, ligger unna vin med garvesyre, spiser ikke sjokolade, sørger for å ikke bli for varm eller for kald.

Jeg hadde aldri migrene før jeg fikk barn, men fikk daglige anfall etter barn nummer 3. Satser på at overgangsalder blir min redning 

Anonymkode: a4fa0...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slet med migrene i 9 år. Ikke kronisk men flere ganger i måneden. Så tok jeg visdomstann( urelatert, ikke pga migrene). Har ikke hatt migrene siden. Den hadde tydeligvis ligget og irritert i kjeven og laget trykk og spenninger. Siden du ønsket tips Jeg hadde tatt en tur til tannlegespesialist og tatt røntgen av tannplasseringene. 🙂 lykke til!

Anonymkode: 46831...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg slet med migrene i 9 år. Ikke kronisk men flere ganger i måneden. Så tok jeg visdomstann( urelatert, ikke pga migrene). Har ikke hatt migrene siden. Den hadde tydeligvis ligget og irritert i kjeven og laget trykk og spenninger. Siden du ønsket tips Jeg hadde tatt en tur til tannlegespesialist og tatt røntgen av tannplasseringene. 🙂 lykke til!

Anonymkode: 46831...9cc

Gjelder det bare visdomstenner tro? Jeg har ingen visdomstenner, har aldri fått de

Hi

Anonymkode: b9f99...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...