Gå til innhold

Barn og hygiene - hvordan er det hos dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det skal da ikke være nødvendig for et barn å dusje hver dag? Med mindre de har trent hardt. Tror kanskje problemet er at hun dusjer for mye..? Kan hun ha fått sopp eller noe? Selv etter en ukes hyttetur uten dusj har jeg aldri kjent vondt lukt fra såpass små barn.. 

Anonymkode: 1d477...35c

En 11 åring er ikke så liten lenger, de fleste begynner å få voksen svettelukt i den alderen og trenger en dusj og deo.

Anonymkode: 0b7b0...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min jente er 12 år og det hadde nok vært noen spennende dufter her om ikke vi voksne hadde passet litt på jevnlig dusjing og minnet henne på deo bruk. Har kjent svettelukt på flere av barna i klassen  hennes fra 10-11 års alderen, det er helt vanlig.

Anonymkode: 0b7b0...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En 11 åring er ikke så liten lenger, de fleste begynner å få voksen svettelukt i den alderen og trenger en dusj og deo.

Anonymkode: 0b7b0...652

Problemet er egentlig ikke svette.

Men nå har vi bestemt at det blir dusjing hver kveld, så da ordner det seg nok

HI

Anonymkode: 6128e...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, hun bytter klær. 
 

og det løses jo ved at hun hopper i dusjen. Men det er innmari greit om hun kan dusje annenhver dag pga langt hår. 
 

Jeg veiledet henne når hun var mindre, så hun vet hvordan hun skal gjøre det. 
 

Jeg tenker at jeg får gi henne et ultimatum. At dersom det ikke bedrer seg fremover så må jeg veilede igjen. 
 

HI

Anonymkode: 6128e...7d9

Må man vaske håret hver gang man dusjer? Jeg må ikke det og har langt og flott hår. 

Anonymkode: d787f...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må man vaske håret hver gang man dusjer? Jeg må ikke det og har langt og flott hår. 

Anonymkode: d787f...c95

Nei, det trenger hun ikke. Skaffer en dusjhette og setter opp håret

HI

Anonymkode: 6128e...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skurrer det litt for meg HI. Får dårlige vibber av deg. Du må fortelle meg, nei virkelig fortelle meg hvordan du klarer å lukte at en 11 åring ikke vasker seg ordentlig nedentil? Og hvordan det er mulig å lukte dette?? Du mener hun har god hygiene ellers, men ikke nedentil. Kan dere slutte å svare dette menneske? 

Anonymkode: 441ef...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er det hun gjør. Hun ble veiledet da hun ble mindre, så hun vet hvordan hun gjør det.  
 

Nå vil være privat på badet, og det respekterer jeg. Da slurves det tydeligvis og det blir «ord mot ord»

HI

Anonymkode: 6128e...7d9

Jeg veiledet henne når hun var mindre, så hun vet hvordan hun skal gjøre det. 
 

Jeg tenker at jeg får gi henne et ultimatum. At dersom det ikke bedrer seg fremover så må jeg veilede igjen. 
  

Du virker ekstremt opptatt av at din datter, og ikke minst ekstremt opptatt av denne hygiene du snakker om. Du jager henne nærmest. Tror det er du som trenger hjelp. Noe er bare riv ruskende galt i mitt hodet. 

Anonymkode: 441ef...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun vasker seg ikke skikkelig nedentil

Jeg føler ikke at jeg kan krysse hennes intime grenser. Hun er i en alder hvor hun ønsker å være helt privat når hun er på badet. Og det respekterer jeg.. 

HI

Anonymkode: 6128e...7d9

Har du tenkt på at hun kanskje ikke unnlater å fortelle sannheten, men at hun rett og slett ikke VET hvordan man vasker seg grundig nedentil?? Har du prøvd å veilede henne med å fortelle hvordan? Kan det være at hun er av de som svetter mer og er mer klam nedentil, som fører til at hun trenger oftere en vask/dusj? 

Husk at skjeden er selvrensende og det skal ikke være nødvendig med overdrevent hygiene. Det er faktisk ikke bra for ph-miljøet. Ikke burde man bruke såpe heller og hvertfall ikke mye fordi det kan ødelegge ph verdi i skjeden. Hvis hun lukter ille er det kanskje på tide med en tur til lege for å utelukke andre grunner.  Syns du har et ganske fiendtlig holdning til et barn. Hvis barnet lyver så har hun lært det en plass.

Anonymkode: fa3c2...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg veiledet henne når hun var mindre, så hun vet hvordan hun skal gjøre det. 
 

Jeg tenker at jeg får gi henne et ultimatum. At dersom det ikke bedrer seg fremover så må jeg veilede igjen. 
  

Du virker ekstremt opptatt av at din datter, og ikke minst ekstremt opptatt av denne hygiene du snakker om. Du jager henne nærmest. Tror det er du som trenger hjelp. Noe er bare riv ruskende galt i mitt hodet. 

Anonymkode: 441ef...af5

Nei, nå får du jaggu gi deg! Selvfølgelig må man ta tak i en 11 åring som lukter. Er det det er noe galt med om du ikke skjønner det.

Anonymkode: c8a84...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, hun bytter klær. 
 

og det løses jo ved at hun hopper i dusjen. Men det er innmari greit om hun kan dusje annenhver dag pga langt hår. 
 

Jeg veiledet henne når hun var mindre, så hun vet hvordan hun skal gjøre det. 
 

Jeg tenker at jeg får gi henne et ultimatum. At dersom det ikke bedrer seg fremover så må jeg veilede igjen. 
 

HI

Anonymkode: 6128e...7d9

Sett håret i en topp på hodet og dusj kroppen grundig hver dag. Høres ut som om det løser problemet?

Anonymkode: c7946...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå skurrer det litt for meg HI. Får dårlige vibber av deg. Du må fortelle meg, nei virkelig fortelle meg hvordan du klarer å lukte at en 11 åring ikke vasker seg ordentlig nedentil? Og hvordan det er mulig å lukte dette?? Du mener hun har god hygiene ellers, men ikke nedentil. Kan dere slutte å svare dette menneske? 

Anonymkode: 441ef...af5

Jeg trenger ingen flere svar, så det går helt greit. Hvis det ikke går an å spørre et slikt spørsmål på et anonymt forum, og hvis di får dårlige vibber av det, ja da er det noe som skurrer hos deg etter mitt syn

HI

Anonymkode: 6128e...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...