Gå til innhold

Humørsyk. Dårlig samvittighet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med en del dårlig samvittighet mot nærmeste. Jeg er en person som liker å ha det ryddig og rent. Har begynt på noen medisiner og før var jeg sløv. Bare sint, deprimert og orket ikke rydde noe. 
Nå er jeg nazi på slik. Jeg renser kjøleskap, ovn, vasker gulv, sofa osv. Alt. Klær sorteres. 
Jeg gir bort ting som folk vil ha elle trenger, som jeg selv ikke trenger lenger eller vil ha. Ellers selger jeg til billig penge. 
Det som ofte gjør meg sur er

1. rot hjemme. At folk til stadighet tar nye glass. Jeg sier at jeg skal bruke dette glasset i hele dag, så ikke sett det i oppvaskmaskinen (når det bare drikkes vann). Men plutselig har folk tatt flere nye glass og jeg vet ikke hva som er mitt. Er det mulig?! 
Og at folk ikke setter nedi oppvaskmaskinen når den er tom. De gidder bare ikke. Er jo mye mer chill å sette det i vasken. 
 

Sending av ting folk bil kjøpe. Nå er det jo enkelte i familien som klager over at de ikke kan ta seg noe fri osv , og særlig i år. Corona har redusert inntekten.

Men hvorfor i helvete sender du gratis det vi kunne fått penger for?!?! Så spør jeg «sendte du en rosa kalle ?» så er svaret «husker ikke». HUSKER IKKE?!?! Nei folk husker faktisk ingenting..... hvordan er det mulig å ikke huske slike ting egentlig?

Anonymkode: 1a1bb...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva har du dårlig samvittighet for?

Anonymkode: 4a3d5...d8f

For at jeg kanskje overkjører folk. De klarer ikke holde det rent på kjøkkenet. Plutselig har noen fått rydde mani og da har det blitt kastet noe jeg eier. 
Når jeg spør «husker du om du så en xxxxxx?» og nei dette husker de ikke for de hadde så mye i tanker da. Jeg fatter ikke dette er mulig!! Jeg husker da vel for faen hva jeg har kastet!! Fordi jeg ser på datoen på ting, lukter på det og kaster om det ikke er Brukendes. Men det er det stort sett og jeg kjøper ikke nytt før det er brukt opp. 
 

Anonymkode: 1a1bb...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at jeg blir spydig og går og er sint. Og tenker hvor håpløse de er. 

Anonymkode: 1a1bb...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sending av ting folk bil kjøpe. Nå er det jo enkelte i familien som klager over at de ikke kan ta seg noe fri osv , og særlig i år. Corona har redusert inntekten.

Men hvorfor i helvete sender du gratis det vi kunne fått penger for?!?! Så spør jeg «sendte du en rosa kalle ?» så er svaret «husker ikke». HUSKER IKKE?!?! Nei folk husker faktisk ingenting..... hvordan er det mulig å ikke huske slike ting egentlig?

Kan du forklare hva du mener her?

Anonymkode: 56fb6...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det du som har problem med laderne?

Anonymkode: d8b58...2b8

Har ikke problemer med ladere

Anonymkode: 1a1bb...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du forklare hva du mener her?

Anonymkode: 56fb6...af5

At folk ikke husker hva de har kastet. For meg er det bekymringsverdig. 

Anonymkode: 1a1bb...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke problemer med ladere

Anonymkode: 1a1bb...84c

Nei, ok, men er du et av barna i husholdningen eller en av de voksne?

Synes uansett du burde snakke med de som ga deg medisinene om hva du opplever at de gjør med humøret ditt. Det kan være en bivirkning. 

Anonymkode: d8b58...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, ok, men er du et av barna i husholdningen eller en av de voksne?

Synes uansett du burde snakke med de som ga deg medisinene om hva du opplever at de gjør med humøret ditt. Det kan være en bivirkning. 

Anonymkode: d8b58...2b8

Nei medisinen holder humøret stabilt. Men jeg ble mer ryddig. Og irriterer meg bare mer over de som ikke har orden

Anonymkode: 1a1bb...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du barn?

Anonymkode: 1edd2...b32

Ja. Men dette kan gå på foreldrene mine også. 
Jeg har gått fra å være lettere apatisk til å bli nazi på rydding og orden. Økonomisk, hygienisk og ryddig

Anonymkode: 1a1bb...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei medisinen holder humøret stabilt. Men jeg ble mer ryddig. Og irriterer meg bare mer over de som ikke har orden

Anonymkode: 1a1bb...84c

Det er jo helt åpenbart at humøret ditt (eller hva det nå er) ikke er helt perfekt, siden du sliter sånn med dette her. Igjen, snakk med legen om dette.

Anonymkode: d8b58...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Men dette kan gå på foreldrene mine også. 
Jeg har gått fra å være lettere apatisk til å bli nazi på rydding og orden. Økonomisk, hygienisk og ryddig

Anonymkode: 1a1bb...84c

Du må ta kontakt med legen din umiddelbart!

Du er ikke frisk og du er ikke god for omgivelsene dine. Du trenger hjelp! 

Anonymkode: 1edd2...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei medisinen holder humøret stabilt. Men jeg ble mer ryddig. Og irriterer meg bare mer over de som ikke har orden

Anonymkode: 1a1bb...84c

Hvilken medisin er dette? Skulle jeg gjerne hatt. 

Er det virkelig noe å bli sur for? At vannglasset ditt havna i oppvaskmaskinen? 

Anonymkode: 04b9e...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken medisin er dette? Skulle jeg gjerne hatt. 

Er det virkelig noe å bli sur for? At vannglasset ditt havna i oppvaskmaskinen? 

Anonymkode: 04b9e...2f1

Hvorfor? Nei det er irrelevant. Du får snakke med legen om problemene dine og få riktig medisin for deg.

Ikke bare det jeg ble irritert for. Men takler dårlig når folk tar det første de finner, ikke gidder å rydde skikkelig etter seg. Selvfølgelig har de lov å være slitne, men ting står somregel til jeg selv må ta det. Oppvaskmaskinen kan stå tom men de gidder ikke sette det nedi. Er bedre å sette det i vasken eller på benken liksom... 

 

Anonymkode: 1a1bb...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor? Nei det er irrelevant. Du får snakke med legen om problemene dine og få riktig medisin for deg.

Ikke bare det jeg ble irritert for. Men takler dårlig når folk tar det første de finner, ikke gidder å rydde skikkelig etter seg. Selvfølgelig har de lov å være slitne, men ting står somregel til jeg selv må ta det. Oppvaskmaskinen kan stå tom men de gidder ikke sette det nedi. Er bedre å sette det i vasken eller på benken liksom... 

 

Anonymkode: 1a1bb...84c

Men du?

Det er vanlig at folk går på veggen/blir deprimert, når de ikke er flinke til å sette grenser for seg selv.

Og så, deretter, når de er på bedringens vei, og ønsker å sette grenser, så vet de ikke riktig hvordan man gjør sånt, for de har aldri gjort dette før. 

Kan dette passe med hvordan du har det?

Anonymkode: d8b58...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker på ingen måte alt jeg har kastet. Jeg kan fint sette oppvask på benken selv om maskinen er tom. Jeg kan ikke ta hensyn til at andre skal ha vannglasset hele dagen hvis de ikke setter det inn i et hjørne. Hvorfor skal alle andre ta hensyn til deg? Kan du ikke ta med deg det som er på benken som er ditt og ikke skal kastes? Jeg skjønner ærlig talt ikke hva som er problemet ditt.... 

Anonymkode: 35812...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2020 den 17.24, Anonym bruker skrev:

Hvorfor? Nei det er irrelevant. Du får snakke med legen om problemene dine og få riktig medisin for deg.

Ikke bare det jeg ble irritert for. Men takler dårlig når folk tar det første de finner, ikke gidder å rydde skikkelig etter seg. Selvfølgelig har de lov å være slitne, men ting står somregel til jeg selv må ta det. Oppvaskmaskinen kan stå tom men de gidder ikke sette det nedi. Er bedre å sette det i vasken eller på benken liksom... 

 

Anonymkode: 1a1bb...84c

Det at du kaller familien din for folk og er så aggressiv over småting er jo et kjempeproblem. Du virker ufordragelig å bo i samme hus med. Det kan da  heller ikke være noe bra for deg å bli så sint over at folk, les barnet ditt eller moren din ikke setter et glass i oppvaskemaskinen.. Hvis du skal gå gjennom livet ditt og bli så sint over dette, hvor sint kommer du til å bli den dagen barnet ditt kommer full hjem fra fest eller gjør noe annet feil?

Anonymkode: 1c95e...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Bjæk skrev:

Er i grunnen mest spent på hva en rosa kalle er for noe...? 🤔

Kan du ikke bare spørre henne da?

Si det med ord!

Anonymkode: d8b58...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke bare spørre henne da?

Si det med ord!

Anonymkode: d8b58...2b8

Det er jo det hun gjør? Du må jo lese ordene. 

Anonymkode: 1edd2...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo det hun gjør? Du må jo lese ordene. 

Anonymkode: 1edd2...b32

Nei, det er det hun ikke gjør. Hadde hun gjort det, så hadde hun spurt: Hva betyr rosa kalle?

Det hun i stedet gjør er å gå rundt grøten, hinte om skrivefeil, som om hun er den eneste som har sett at HI har skrevet noe feil, og dermed er mer observant enn alle andre. Dette er en greie som går igjen fra tråd til tråd her inne. Man spør aldri, man «gjør et poeng» ut av noe. 

Vi andre har naturligvis sett det samme, vi er bare i stand til å heve oss over dette. 

Anonymkode: d8b58...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er det hun ikke gjør. Hadde hun gjort det, så hadde hun spurt: Hva betyr rosa kalle?

Det hun i stedet gjør er å gå rundt grøten, hinte om skrivefeil, som om hun er den eneste som har sett at HI har skrevet noe feil, og dermed er mer observant enn alle andre. Dette er en greie som går igjen fra tråd til tråd her inne. Man spør aldri, man «gjør et poeng» ut av noe. 

Vi andre har naturligvis sett det samme, vi er bare i stand til å heve oss over dette. 

Anonymkode: d8b58...2b8

Da syns jeg at du i din godhet skal heve deg over den kommentaren også. Alle vi andre skjønner naturligvis hva hun mente, vi er bare i stand til å heve oss over dette. 

Anonymkode: 1edd2...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da syns jeg at du i din godhet skal heve deg over den kommentaren også. Alle vi andre skjønner naturligvis hva hun mente, vi er bare i stand til å heve oss over dette. 

Anonymkode: 1edd2...b32

Ja, og det gjorde jeg også...de første 500 gangene det skjedde, eller så.

Anonymkode: d8b58...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...