Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #26 Skrevet 26. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vet dere at det kun 2 prosent av de barna som tas ut av familiene er det pga oppdragervold? Eller rus?? Det meste er oppkonstruete saker, Anonymkode: 99de4...3c6 Jeg vet ikke hvor du henter tallene dine fra, men jeg jobber med barn og har en helt annen oppfatning... Akkurat nå jobber jeg med ungdom, og samarbeider både med politiet og barnevernet, og min oppfatning er at foreldrene til barna som sliter får altfor mange sjanser. Foreldrevernet står også i Norge veldig sterkt, mange barn skulle fått hjelp, og mye bedre hjelp, mye tidligere enn de gjør. Anonymkode: 9ab0b...a59
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #27 Skrevet 26. mai 2020 Du som jobber med barn. Det stemmer det du sier. Ødelagte familier er man ikke interessert i: barn av alkoholiserte foreldre, rus disse får Inge hjelp som regel. Men fine barn av oppegående foreldre blir tatt vekk fordi det er lett å finne fosterfamilie. Om du er ærlig så vet du innerst inne hva som er sant. Ikke lyv for deg selv Anonymkode: 99de4...3c6
Juliea Ruler Skrevet 26. mai 2020 #28 Skrevet 26. mai 2020 Litt nyanser er fint. barnevernet gjør selvsagt feil de også. Og i noen tilfeller får det alvorligekonsekvener for barna. Det burde ikke skje selvsagt. jeg tror uansett at om vi ikke hadde hatt et barnevern i Norge som er føre var hadde det vært ekstremt mange barndommer og ødelagte liv rundt om i landet. barneverent henlegger de aller fleste av sakene de får inn og barnevernet ønsker ikle å frata barna deres foreldre. Det er siste utvei. Igjen det har skjedd feil her også, men historiene vi leser om i media der foreldre går hardt ut mot berneverent og mener barna ble tatt på feil grunnlag er ikke nyansert og vi leser kun en side av saken. jeg er glad vi har barnevern og glad de tar saker på alvor selvom det selvsagt er inngripende og ubehagelig for familiene det gjelder. Er man gode omsorgspersoner blir saken henlagt.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #29 Skrevet 26. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du som jobber med barn. Det stemmer det du sier. Ødelagte familier er man ikke interessert i: barn av alkoholiserte foreldre, rus disse får Inge hjelp som regel. Men fine barn av oppegående foreldre blir tatt vekk fordi det er lett å finne fosterfamilie. Om du er ærlig så vet du innerst inne hva som er sant. Ikke lyv for deg selv Anonymkode: 99de4...3c6 Jeg er sosionom, 39 år gammel og har jobbet med barn hele min yrkeskarriere. Aldri noen gang har jeg sett tegn til det du beskriver her, selvfølgelig tar ikke barnevernet barn fra oppegående foreldre... Anonymkode: 9ab0b...a59
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #30 Skrevet 26. mai 2020 Kanskje du jobber m barnevernsansattesom ikke misbruker makten sin. Så bra for deg. Hvorfor har lille Norge begynt å bli overvåket av Strasbourg? Det er krise for Norsk renomee i utlandet. Men helt klart, om levebrødet deres er i barnevernet så er det lett å stykke hodet i sandet Anonymkode: 99de4...3c6
Gjest Skrevet 26. mai 2020 #31 Skrevet 26. mai 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Kanskje du jobber m barnevernsansattesom ikke misbruker makten sin. Så bra for deg. Hvorfor har lille Norge begynt å bli overvåket av Strasbourg? Det er krise for Norsk renomee i utlandet. Men helt klart, om levebrødet deres er i barnevernet så er det lett å stykke hodet i sandet Anonymkode: 99de4...3c6 Det er bare tull. I Norge må man uansett følge norsk lov.
Gjest Skrevet 26. mai 2020 #32 Skrevet 26. mai 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: https://www.aftenposten.no/norge/i/rL4KR/syv-private-aktoerer-har-tjent-550-millioner-paa-barnevern? Det tjennes milioner årlig per barn overtatt av private aktører i barnevernet. Staten betaler disse pengene. Det er da meget viktig at folk anmelder foreldre... Derfor så mye snakk om barna som ikke har det så greit!! Haloooo, av 5 milioner nordmenn hvordan er det mulig å finne så mange barn som har det så dårlig at du flytter dem ut av familiene??? Fordi det er der pengene kommer inn, når barn overtas av fosterforeldre. Da skapes det jobber for psykologer, advokater, og ikke minst statlig barnevern Det er skrevet flere bøker om norsk b på engelsk av advokater fra andre land som kjemper en kamp for de barna de ikke kjenner en gang. Vet dere hvor mange i utlandet jobber gratis for at denne barnemarket i Norge skal ta slutt?? Anonymkode: 99de4...3c6 De private aktørene som fins innen omsorg og barnevern er en direkte konsekvens av at Norges politikere i bl a Høyre og FrP stadig vil konkurranseutsette nye ting. Alle offentlige oppgaver og all offentlig infrastruktur skal utføres av private; det er slik deres politikk er utformet. DERFOR tillater de kjempekonserner som driver kommersiell barnehage, syke- og aldershjem, renovasjon, jernbane... og altså også barnevern. På statlig inntektsgaranti. Eierne har ikke jobbet i BV; eierne sitter i utlandet. Bl a i England.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #33 Skrevet 26. mai 2020 Ja, riktig nok det. Men alle disse reklamene om at barn ikke har det bra m foreldrene sine er betalt av disse private aktørene som tjenner fett på barn som tas fra familiene sine. Dette er barn på salg, det! Dette er uholdbart!! Det er mange som tar selvmord under barnevernet. det er da enklere å lukke øynene enn å tenke på hvor alvorlig situasjonen i No er. Galskap. De få som trenger virkelig hjelp av barnevernet så er barnevernet ikke interessert. Dårlige familier osv. Disse får lide i stillhetsrlv om skoler naboer leger melder fra. Anonymkode: 99de4...3c6
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #34 Skrevet 26. mai 2020 Selv om alle melder fra, barnevernet gjør ingenting Anonymkode: 99de4...3c6
Gjest Skrevet 26. mai 2020 #35 Skrevet 26. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja, riktig nok det. Men alle disse reklamene om at barn ikke har det bra m foreldrene sine er betalt av disse private aktørene som tjenner fett på barn som tas fra familiene sine. Dette er barn på salg, det! Dette er uholdbart!! Det er mange som tar selvmord under barnevernet. det er da enklere å lukke øynene enn å tenke på hvor alvorlig situasjonen i No er. Galskap. De få som trenger virkelig hjelp av barnevernet så er barnevernet ikke interessert. Dårlige familier osv. Disse får lide i stillhetsrlv om skoler naboer leger melder fra. Anonymkode: 99de4...3c6 Hvor i alle dager har du disse påstandene fra? Dette er jo bare ditt eget oppspinn - først påstår du at barn fra gode foreldre røves ut av hjemmet uten grunn, så påstår du at barn som burde ha fått hjelp ikke får det. Nå må du bestemme deg: reageres det for tidlig eller for seint? Skal ungene ha hjelp, eller skal de bli oversett?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #36 Skrevet 26. mai 2020 https://www.aftenposten.no/norge/i/mRx9Og/3040-nyfoedte-tas-fra-foreldre-hvert-aar-svaert-faa-naar-frem-med-aa-klage-paa-akuttplasseringene? Anonymkode: 99de4...3c6
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #37 Skrevet 26. mai 2020 Pashla, du kan sove videre. God natt! Anonymkode: 99de4...3c6
Gjest Skrevet 26. mai 2020 #38 Skrevet 26. mai 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: https://www.aftenposten.no/norge/i/mRx9Og/3040-nyfoedte-tas-fra-foreldre-hvert-aar-svaert-faa-naar-frem-med-aa-klage-paa-akuttplasseringene? Anonymkode: 99de4...3c6 Ja; dette er jo bra. Ungene skal ikke være foreldrenes eksperiment. Akuttplasseringer skjer av en grunn. 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Pashla, du kan sove videre. God natt! Anonymkode: 99de4...3c6 Det er neppe jeg som har leggetid halv sju.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå