Gå til innhold

Har de ikke barnvernet i andre land?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser på supernanny på tv2 sumo der hun hjelper familier med å få barnet til å slutte å utagere osv. Vet ikke om det er fra England eller hvor det er fra,men flere av episodene er så gale at hadde det skjedd i Norge så hadde barnevernet kommet på døren kjapt. Det er foreldre som låser barnet inne på rommet som en slags timeout,noen som låser barnerommet om barnet skal sove så ungene ikke går ut av rommet igjen,en som ga sovemedisin til barna for at de skulle sove hele natten,å en pappa innrømmet at han ga barna juling og slo barna med beltet når de ikke hørte etter. Det er helt sinnsykt at disse får beholde barna forsatt! Har de ikke noe barnevern i andre land?

Anonymkode: 78802...5db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

låser barnerommet om natten*

Skrevet

Mange steder er det tillat å slå barn, og dersom grensene for å gripe inn generelt er mye høyere, kan foreldre slippe unna med mye. Men de fleste steder har en eller annen form for barnevern.

Anonymkode: 480ea...6c6

Skrevet

Jo, de fleste i-land har en form for barnevern. Regelverk og praksis varierer mye. 

Skrevet

Da lurer jeg virkelig på hvor mye som egentlig skal til for at barnevernet kommer inn i bildet,om det ikke er grunnlag nok når barnet får jevnlig juling og blir ofte slått med beltet.

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da lurer jeg virkelig på hvor mye som egentlig skal til for at barnevernet kommer inn i bildet,om det ikke er grunnlag nok når barnet får jevnlig juling og blir ofte slått med beltet.

Det er jo ikke lenge siden det var lov å tukte sine barn her også.

Anonymkode: a21f0...bf2

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke lenge siden det var lov å tukte sine barn her også.

Anonymkode: a21f0...bf2

Jeg syns det er litt forskjell på å gi barnet juling og å bli slått med beltet,enn ris på rumpen. Altså mener overhodet ikke at ris på rumpen er greit heller,men å få juling og å bli slått med beltet ser jeg som enda verre.

Skrevet

Det er jo mange som sier det, at en av grunnene til at barnevernet i Norge har fått kritikk fra utlandet er at de ikke er vant til å ha et barnevern som faktisk griper inn så tidlig som her i Norge.

Anonymkode: 9ab0b...a59

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo mange som sier det, at en av grunnene til at barnevernet i Norge har fått kritikk fra utlandet er at de ikke er vant til å ha et barnevern som faktisk griper inn så tidlig som her i Norge.

Det har du nok rett i. I en del, kanskje ganske mange også, er det mer foreldrevern enn barnevern. Det er foreldrene som bestemmer over barna og det teller mer at mor og/eller far får ha kontakt med / kontroll over barna sine enn om barna har det bra. Man blander seg ikke inn før det er ekstremt, og da mener jeg virkelig ekstremt som skikkelig mishandling eller alvorlig omsorgssvikt. Det er steder hvor det er lov å slå barna, kanskje bare med begrensinger for hvordan de kan slåes. Som f.eks at du kan slå barnet ditt med flat hånd, men ikke med beltet ditt. Noen steder kan du slå ungene dine dersom det er en del av oppdragelsen, men ikke for å misshandle dem...  Om det ikke har blitt forandret de siste årene, skal vi vel ikke lenger enn til Storbritania for at det er lov å slå egne unger...  Så det er kanskje ikke så rart at Norge taper noen saker i Europadomstolen når det gjelder barnevern. Foreldrevernet er sterkt i veldig mange land. 

Anonymkode: 6b71c...42f

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff kjenner det er godt vi bor i Norge jeg.

Skrevet

Barnevern har de, men det er omtrent bare i Norge det ikke er lov til å slå som en del av oppdragelse.

Så nettopp på stacy dooley overnatter (NRK) og episoden om fri oppdragelse. Barna bestemte alt, type om/ hvor/hva/ når de skulle spise, pusse tenner, legge seg, gå på skole osv. Foreldrene vaksinerte ikke og var i mot medisiner, ungene gikk ikke på skole og hadde heller ikke hjemmeundervisning. Barna bestemte alt. Totalt galskap at det er lov. I Norge hadde de blitt fratatt barna sine og foreldrene hadde blitt stemplet som gal.

Anonymkode: 4f3ee...5cf

Skrevet

Dere tuller??? Eller er dere faktisk så lite opplyste? Ikke barnevern i andre land? Snakker dere om Spania som dere har besøkt på ferie?? Hva slags kunnskap har dere om andre land??? 

Er dere klar over hvor mange barn som får livet ødelagt V barnevernet i No? Hvor mange som tar selvmord hvert år under barnevernets omsorg??? Det er skammelig at dere er nærmest tilbakestående om dere leser kun VG og Aftenposten!! Les internasjonale aviser, hvordan kan dere vite så lite????? Media her til lands er tvers korrupte, les andre aviser for å forstå det som virkelig skjer. Det er pinlig å være så dum!!! 

Anonymkode: 99de4...3c6

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere tuller??? Eller er dere faktisk så lite opplyste? Ikke barnevern i andre land? Snakker dere om Spania som dere har besøkt på ferie?? Hva slags kunnskap har dere om andre land??? 

Er dere klar over hvor mange barn som får livet ødelagt V barnevernet i No? Hvor mange som tar selvmord hvert år under barnevernets omsorg??? Det er skammelig at dere er nærmest tilbakestående om dere leser kun VG og Aftenposten!! Les internasjonale aviser, hvordan kan dere vite så lite????? Media her til lands er tvers korrupte, les andre aviser for å forstå det som virkelig skjer. Det er pinlig å være så dum!!! 

Det var bare ett spørsmål! Høres rart ut å ha ett barnevern som ikke griper inn når barn får juling eller blitt slått med beltet. Begynner jo å lure på hvor alvorlig det må være før barnevernet i det landet gidder å løfte en finger..

Skrevet

Hvor har du fått disse info fra? Snakker du om filmer??? 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

«Oppdragervold» er ikke forbudt og straffbart i alle land. Derfor er det litt skummelt at folk legger stor vekt på at noen av de norske sakene ble dømt i den europeiske domstolen. For samla sett er barns rettigheter sterkere stillet her enn i mange land. 

Skrevet

Min erfaring med barnevernet i Norge, er og at de griper inn for sent. Kjenner til et tilfelle med en mor som ga juling til barna sine ofte, i full offentlighet. Så flere privatpersoner, skole og barnehage meldte det jo inn. Men det tok barnevernet hele 3 år, og få barna vekk.

Jeg er selv barnevernsbarn, men det tok de pokker meg alt for lang tid. Første gangen de var i bilde, var jeg baby, det var etter de dro på legevakta med meg, jeg var skadet og måtte bli sydd, de var fulle. Så neste gang var jeg 13 år, da brukte de 3 år på å få meg vekk. Og samme historier har jo andre som har vært i barnevernet. 

Anonymkode: 6a525...db4

Skrevet

Jevnt over har barn i Norge det svært godt. Om andre land skulle hatt samme innslagspunkt som Norge ville de (dessverre) hatt en uendelig rekke uoverkommelig arbeid. 

Anonymkode: 0aeee...2f3

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

https://www.vg.no/spesial/2019/enetiltak-millionene/

Se her 

Men det er jo ikke barnevernet som tjener disse millionene, det er private aktører som barnevernet må betale for tjenesten. Så det blir jo helt feil å si at barnevernet tjener penger på omsorgsovertagelser, de er snarere tvert imot, det er kjempedyrt for dem. Mye billigere å la barna bo med foreldrene...

Dette er ikke bare et av de mest inngripende tiltakene i barnevernet, men også den dyreste formen for omsorg.

De siste årene har staten kjøpt enetiltak av private aktører for millioner av kroner.

Skrevet

https://www.aftenposten.no/norge/i/rL4KR/syv-private-aktoerer-har-tjent-550-millioner-paa-barnevern?

Det tjennes milioner årlig per barn overtatt av private aktører i barnevernet. Staten betaler disse pengene. Det er da meget viktig at folk anmelder foreldre... Derfor så mye snakk om barna som ikke har det så greit!! Haloooo, av 5 milioner nordmenn hvordan er det mulig å finne så mange barn som har det så dårlig at du flytter dem ut av familiene??? 

Fordi det er der pengene kommer inn, når barn overtas av fosterforeldre. Da skapes det jobber for psykologer, advokater, og ikke minst statlig barnevern

Det er skrevet flere bøker om norsk b på engelsk av advokater fra andre land som kjemper en kamp for de barna de ikke kjenner en gang. Vet dere hvor mange i utlandet jobber gratis for at denne barnemarket i Norge skal ta slutt?? 

Skrevet

Det er folk som har jobbet i barnevernet som oppretter disse firmaene. 

Skrevet

Vet dere at det kun 2 prosent av de barna som tas ut av familiene er det pga oppdragervold? Eller rus?? 

Det meste er oppkonstruete saker, 

Skrevet

Ser dere ikke at det er best at 20 barn bor med foreldrene mens de ikke er fanget opp at de blir banket hjemme enn at 7000 blir overtat og 90 prosent av disse uten rimelig grunn?? 

Defor er Norge på ville veier.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...