Anonym bruker Skrevet 19. mai 2020 #1 Skrevet 19. mai 2020 Dette er overhodet ikke ment som noe nedlatende til overvektige mennesker, men jeg trenger et råd.... Samboer har lagt på seg og har fått en skikkelig mage blant annet.Jeg sliter med dette når vi skal ha sex.Jeg mister tenninga, spesielt hvis han vil ha meg i en stilling hvor han ligger over meg.Dårlig kondis, puster tungt osv...ikke spesielt turn on.Ja det er sikkert stygt sagt, men jeg vil prøve å endre dette på et eller annet vis jeg, vet bare ikke hvordan. Legger jeg opp til at vi skal spise sunt så er det alltid han som kaster inn håndkle.Han mener det må være lov å kose seg litt.Litt er ok, men han er over 100 kg.nå.🙁Jeg er redd for helsa hans, han er snart 50 og burde kanskje ta grep.Noen med gode råd? Anonymkode: 4e947...ec4
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2020 #2 Skrevet 19. mai 2020 Si det rett ut. "Nå har du blitt så tjukk at jeg er bekymret for helsa di. Skal vi prøve å være litt mer aktive og spise litt mindre dritt fremover?". Anonymkode: 4ed96...2af
topaz Skrevet 19. mai 2020 #3 Skrevet 19. mai 2020 Det eneste du kan gjøre er å si det rett ut på en hyggelig måte - at du er bekymret for helsen hans og du lurer på hva han tenker rundt det og hvordan han føler seg. Også kan du la være å kjøpe usunne ting når du er i butikken, selv om det ikke vil hindre det han eventuelt kjøper på egenhånd.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2020 #4 Skrevet 19. mai 2020 «Jeg er bekymret for helsa di» kommer ikke til å gjøre noen forskjell. Prøv heller: «nå er du så tjukk at sexlivet vårt ikke funker for meg mer. Fiks det, eller glem pulinga!» Anonymkode: 05381...6ce
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #5 Skrevet 20. mai 2020 Jeg var i samme situasjon som deg. Og selv om det var helt fryktelig, valgte jeg å være ærlig med mannen min. Jeg fortalte at jeg var veldig bekymret for helsen hans, og at jeg var redd sexlivet vårt skulle dø ut. Samtidig understreket jeg at jeg elsker ham, og at vekten hans aldri kan endre på det. Han ble jo ganske sint og litt såret, men tok tak. Nå går han fjelltur flere ganger i uken, har gjort det i et halvt år. Jeg maser aldri. Han går ut i all slags vær. Han foretrekker å gå alene, hører på podkast og nyter ensomheten. Han har jo ikke rast ned i vekt, men litt har han gått ned. Og jeg merker at det hjelper på den seksuelle tiltrekningen å vite at han tar vare på seg selv, og ikke gi fullstendig f. Her inne på Dib ble jeg selvsagt slaktet og fremstilt som den slemmeste bitchen noen sinne. Men jeg vet at det var riktig å si noe, for alternativet ville vært mye verre på sikt. Anonymkode: 51044...6de
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #6 Skrevet 20. mai 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: «Jeg er bekymret for helsa di» kommer ikke til å gjøre noen forskjell. Prøv heller: «nå er du så tjukk at sexlivet vårt ikke funker for meg mer. Fiks det, eller glem pulinga!» Anonymkode: 05381...6ce Akkurat! Hadde sagt det du sier der, men i HI sitt tilfelle hadde jeg også lagt til «...så skal jeg gjøre noe med at jeg er konfliktsky og unnvikende og unnskylder meg hele tiden, for jeg vet jo at det er like usexy!» På den måten har begge noe å jobbe med, og da føles det mer motiverende. Anonymkode: 69860...afd
Hengebukksvinet Skrevet 20. mai 2020 #7 Skrevet 20. mai 2020 En mann skulle ordlagt seg på samme måte til ei dame, som flere av dere over her...tenker det hadde falt i god jord😂
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #8 Skrevet 20. mai 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette er overhodet ikke ment som noe nedlatende til overvektige mennesker, men jeg trenger et råd.... Samboer har lagt på seg og har fått en skikkelig mage blant annet.Jeg sliter med dette når vi skal ha sex.Jeg mister tenninga, spesielt hvis han vil ha meg i en stilling hvor han ligger over meg.Dårlig kondis, puster tungt osv...ikke spesielt turn on.Ja det er sikkert stygt sagt, men jeg vil prøve å endre dette på et eller annet vis jeg, vet bare ikke hvordan. Legger jeg opp til at vi skal spise sunt så er det alltid han som kaster inn håndkle.Han mener det må være lov å kose seg litt.Litt er ok, men han er over 100 kg.nå.🙁Jeg er redd for helsa hans, han er snart 50 og burde kanskje ta grep.Noen med gode råd? Anonymkode: 4e947...ec4 Dette nytter ikke. Du sier du er redd for helsen hans, men det er bare piss. Er du så overfladisk og kjip, bør du bare gå fra han, han fortjener bedre. Eller skjerp deg. Anonymkode: bd044...8c8
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #9 Skrevet 20. mai 2020 Hvordan er din helse? Har du lagt litt på deg, dårlig kondis osv? Om så, kan det være en måte å starte samtalen på. "Shit, har så dårlig kondis, det er flaut. Nå må vi begynne å bevege oss mer. Jeg klarer ikke endre dette alene." Anonymkode: e00a5...47d
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #10 Skrevet 20. mai 2020 6 minutter siden, Hengebukksvinet skrev: En mann skulle ordlagt seg på samme måte til ei dame, som flere av dere over her...tenker det hadde falt i god jord😂 Tenker det samme... Det hadde blitt drama... Anonymkode: bd044...8c8
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #11 Skrevet 20. mai 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tenker det samme... Det hadde blitt drama... Anonymkode: bd044...8c8 Same here Anonymkode: e00a5...47d
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #12 Skrevet 20. mai 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette nytter ikke. Du sier du er redd for helsen hans, men det er bare piss. Er du så overfladisk og kjip, bør du bare gå fra han, han fortjener bedre. Eller skjerp deg. Anonymkode: bd044...8c8 Unnskyld, men dette blir for dumt.Klart jeg er redd for helsa hans!Mannen er snart 50 år og er ikke på noen måte snill med kroppen sin.Lite bevegelse og mye usunn mat.Han sier det selv også, men det blir bare borte i alt. Jeg er mer enn gjerne med å trener/spiser sunt💪🏻 Anonymkode: 4e947...ec4
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #13 Skrevet 20. mai 2020 11 minutter siden, Hengebukksvinet skrev: En mann skulle ordlagt seg på samme måte til ei dame, som flere av dere over her...tenker det hadde falt i god jord😂 Er det bedre at sexlivet dør? Eller skal liksom bare bite tennene sammen og tenke på fedrelandet? Anonymkode: 51044...6de
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #14 Skrevet 20. mai 2020 12 minutter siden, Hengebukksvinet skrev: En mann skulle ordlagt seg på samme måte til ei dame, som flere av dere over her...tenker det hadde falt i god jord😂 Det har jeg opplevd, tok det på strak arm. Han hadde jo rett. Anonymkode: 69860...afd
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #15 Skrevet 20. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er det bedre at sexlivet dør? Eller skal liksom bare bite tennene sammen og tenke på fedrelandet? Anonymkode: 51044...6de Nemlig. Konfliktskyhet er minst like farlig for et forhold, som hva fedme er. Anonymkode: 69860...afd
KellyTaylor Skrevet 20. mai 2020 #16 Skrevet 20. mai 2020 Vekt er et vanskelig tema for mange og ikke alle vet hvordan de skal gripe det an. Har selv vært overvektig , og mannen sa INGENTING. Nå som jeg har gått ned 40 kg så spør jeg han, hvorfor sa du ikke noe?? Ser på bilder at jeg var smeillfeit med 105 kg mot 65 kg i dag. Fikk til svar at han så ikke kiloene, noe som er hyggelig sagt. Men hadde heller satt pris på av å bli sparket i baken mange år før enn de siste årene som har gjort meg slank Har dere en løs tone sammen så si det rett ut. Mulig det kan såre innerst inne, men vær tydelig på at du elsker han og vil støtte han hele veien. Spør om dere skal gå en fast runde hver ettermiddag feks og begynn i det små.
sug lut Skrevet 20. mai 2020 #17 Skrevet 20. mai 2020 19 minutter siden, Hengebukksvinet skrev: En mann skulle ordlagt seg på samme måte til ei dame, som flere av dere over her...tenker det hadde falt i god jord😂 Han skulle fått senebetennelse i høyrearmen.
KellyTaylor Skrevet 20. mai 2020 #18 Skrevet 20. mai 2020 Akkurat nå, sug lut skrev: Han skulle fått senebetennelse i høyrearmen. Tenk om han er venstrehendt
sug lut Skrevet 20. mai 2020 #19 Skrevet 20. mai 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det bedre at sexlivet dør? Eller skal liksom bare bite tennene sammen og tenke på fedrelandet? Anonymkode: 51044...6de Det er jo ikke å være konfliktsky å unnlate å si at din ektefelle er frastøtende og avtennende. Hadde jeg fått høre det hadde det vært kroken på mer enn sexdøra.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #20 Skrevet 20. mai 2020 6 minutter siden, KellyTaylor skrev: Men hadde heller satt pris på av å bli sparket i baken mange år før enn de siste årene som har gjort meg slank Helt enig! Jeg fikk beskjed etter 20 kilo, og det var ille nok. Samtidig, man kan jo knapt klandre andre for å ikke merke noe, når man ikke merker noe selv. Likevel, bedre at folk sier fra når de merker det. Anonymkode: 69860...afd
sug lut Skrevet 20. mai 2020 #21 Skrevet 20. mai 2020 Akkurat nå, KellyTaylor skrev: Tenk om han er venstrehendt Hihi, han hadde nok fått lære seg å bruke begge etterhvert, tenker jeg!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #22 Skrevet 20. mai 2020 Akkurat nå, sug lut skrev: Det er jo ikke å være konfliktsky å unnlate å si at din ektefelle er frastøtende og avtennende. Hadde jeg fått høre det hadde det vært kroken på mer enn sexdøra. Jo, det er å være konfliktsky. Og det er jo ikke rart at folk blir konfliktsky heller, hvis det du beskriver der, er måten du takler ærlige utsagn. Anonymkode: 69860...afd
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #23 Skrevet 20. mai 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg var i samme situasjon som deg. Og selv om det var helt fryktelig, valgte jeg å være ærlig med mannen min. Jeg fortalte at jeg var veldig bekymret for helsen hans, og at jeg var redd sexlivet vårt skulle dø ut. Samtidig understreket jeg at jeg elsker ham, og at vekten hans aldri kan endre på det. Han ble jo ganske sint og litt såret, men tok tak. Nå går han fjelltur flere ganger i uken, har gjort det i et halvt år. Jeg maser aldri. Han går ut i all slags vær. Han foretrekker å gå alene, hører på podkast og nyter ensomheten. Han har jo ikke rast ned i vekt, men litt har han gått ned. Og jeg merker at det hjelper på den seksuelle tiltrekningen å vite at han tar vare på seg selv, og ikke gi fullstendig f. Her inne på Dib ble jeg selvsagt slaktet og fremstilt som den slemmeste bitchen noen sinne. Men jeg vet at det var riktig å si noe, for alternativet ville vært mye verre på sikt. Anonymkode: 51044...6de Veldig bra gjort! 👍🏻 Anonymkode: 69860...afd
sug lut Skrevet 20. mai 2020 #24 Skrevet 20. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jo, det er å være konfliktsky. Og det er jo ikke rart at folk blir konfliktsky heller, hvis det du beskriver der, er måten du takler ærlige utsagn. Anonymkode: 69860...afd Du ville altså bøyd hodet og tenkt at "jeg får gjøre meg god nok for ham igjen, så han kanskje vil ha sex med meg, jeg er jo så motbydelig nå"? Vel, det ligger kanskje i dine gener, men ikke i mine.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #25 Skrevet 20. mai 2020 Akkurat nå, sug lut skrev: Du ville altså bøyd hodet og tenkt at "jeg får gjøre meg god nok for ham igjen, så han kanskje vil ha sex med meg, jeg er jo så motbydelig nå"? Vel, det ligger kanskje i dine gener, men ikke i mine. Nei, jeg gikk opp 20 kilo og var overvektig uten å legge merke til dette selv. Det at han sa fra, gjorde at jeg klarte å se dette selv, ta tak og komme tilbake til en kropp som jeg selv hadde det mye bedre med. Han sa selvfølgelig ikke at jeg var blitt motbydelig, han sluttet heller ikke å ha sex med meg, men han sa at det ikke var like enkelt å tenne på meg nå som formene mine var blitt borte. Men det finnes helt garantert de damene som ville tolket det som at han ‘kalte meg motbydelig’. Det å innta en holdning om at det ikke er greit å si fra om ting, skaper en uhyggelig følelse i et hjem. Er fryktelig glad at jeg slipper å gå rundt med bøyd hode i frykt for å måtte bruke høyrehånden om jeg sier fra om ting. Anonymkode: 69860...afd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå