Gå til innhold

Ingen som gir fri eller kortere dag ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja fysj det er jo viktigere at du får full uttelling for penga enn at ungen din får slappe av/ ta det litt mer med ro. 

Anonymkode: ce30c...3c3

Hva slags barnehage du har barna dine i, vet ikke jeg, men den kan ikke være mye ålreit.
Vår barnehage er helt super!
Her er min overlykkelig både når han skal i barnehagen og når han kommer hjem etter en fantstisk dag i barnehagen. Han hadde dødd av kjedsomhet hvis han skulle «slappet av» hjemme med meg og lillebror hver dag. 
Hvis han har behov for en dag hjemme får han selvsagt lov til det. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er en pandemi folkens, en dugnad ! De barnehageansatte jeg kjenner er så slitne at de stuper snart. Mange ønsker å slutte ! Bidra litt da og slutt å vær så lat ! Ja barna må leke, men hva med å leke 6 timer 4 dager og så en dag fri ?! Er det så tøft om man går fullt hjemme !??? Drit i å få barn tenker jeg 

Anonymkode: 6e44f...930

Her elsker visstnok de barnehageansatte den nye arbeidshverdagen sin, så den der må du dra lenger ut på landet med. 
Jeg er forresten gift med en. De har full bemanning hele dagen, endelig. 

Anonymkode: e2de2...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne brukt retten min til å ha bhg med bredere åpningstid en hva som er nå, men fordi jeg vet at bhg er presset sliter jeg ræva av meg for å kunne slippe å belaste bhg mer en de allerede er. 

-Det er mitt bidrag. 

Og utover det, bhg kjør en super jobb. Barna er tryggere der en på lekeplassen i nabolaget nå. De ansatte følger alle retningslinjer, og det er renere der en noen gang. 

Anonymkode: de9b8...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i full jobb og bhg er åpent fra 8-1530, mannen må levere og hente, han får da ikke jobbet fullt pga det, så er ikke alle som kan det selv med redusert åpningstid. Ja, han kunne hatt hjemmekontor, men det var ikke bare bare med 3 unger, så barnet vårt har det bedre i bhg nå. Vi kunne og benyttet oss av sammfunnskritisk jobb, men gjør ikke det da vi tenker på bhg. 

Og det er nok flere som er slitne av jobb og endringer og. Er spesielt for alle dette.

Anonymkode: 66528...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker ikke om dere som jobber ! Dere bidrar jo faktisk mest med å greie å begrense bruken 💕 snakker om alle de late andre som faktisk bruker lenger dag enn de som jobber. Og det syns jeg er ufint.

Anonymkode: 6e44f...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Snakker ikke om dere som jobber ! Dere bidrar jo faktisk mest med å greie å begrense bruken 💕 snakker om alle de late andre som faktisk bruker lenger dag enn de som jobber. Og det syns jeg er ufint.

Anonymkode: 6e44f...930

Late...? Hvorfor henger du på et mammaforum, du har tydeligvis aldri vært hjemme med baby... 🙄 

Sitter ned i sofa’n for første gang i dag - nå. 

Anonymkode: e2de2...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, sug lut skrev:

Folk er ikke særlig begeistret for egne barn, og heller ikke særlig godt egna til å ha dem.

Snakk for deg selv..

Anonymkode: 5c1d5...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du egentlig om hva folk gjør i løpet av en dag? Jeg er bare hjemme om dagen. Har ingenting å gjøre, men har fått beskjed av legen om å sende barna i barnehagen fordi det er for mye for helsen når barna er hjemme hele dagen. Mannen min jobber fullt, dvs borte før barnehagen åpner. Jeg leverer barna hver dag når det går. De er i barnehagen 5-5,5 t hver dag, og det må de faktisk være for at jeg skal kunne følge opp med legetimer og timer på sykehuset. 

Anonymkode: 588e0...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva vet du egentlig om hva folk gjør i løpet av en dag? Jeg er bare hjemme om dagen. Har ingenting å gjøre, men har fått beskjed av legen om å sende barna i barnehagen fordi det er for mye for helsen når barna er hjemme hele dagen. Mannen min jobber fullt, dvs borte før barnehagen åpner. Jeg leverer barna hver dag når det går. De er i barnehagen 5-5,5 t hver dag, og det må de faktisk være for at jeg skal kunne følge opp med legetimer og timer på sykehuset. 

Anonymkode: 588e0...01e

Men da var det vel heller ikke deg hi siktet til

Anonymkode: e99fa...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg sikter til tar det nok ikke til seg. De ser bare sine egne behov 

Anonymkode: 6e44f...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Anonym bruker said:

Er det ingen som gir barna kortere dag eller fri når dere har mulighet ! Her svipper permiterte naboer Kidsa i Bhg 8.00 og henter de rett før 15.30 mens de selv gjør alt de vil. Er dugnaden over ? Hva med å hjelpe til ! Kjenner mange som bruker barnehagen fullt ut nå selv med turnusfri, mammaperm osv. Syns det er fryktelig usolidarisk mot barnehagen !!!

Anonymkode: 6e44f...930

altså, du vet jo ingenting hva som er grunnen, samme er det med 2 barn her,men her er bv innblandet, synes ikke man skal blande seg borti alt man ikke vet hva årsaken er

Anonymkode: 93fd4...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det ingen som gir barna kortere dag eller fri når dere har mulighet ! Her svipper permiterte naboer Kidsa i Bhg 8.00 og henter de rett før 15.30 mens de selv gjør alt de vil. Er dugnaden over ? Hva med å hjelpe til ! Kjenner mange som bruker barnehagen fullt ut nå selv med turnusfri, mammaperm osv. Syns det er fryktelig usolidarisk mot barnehagen !!!

Anonymkode: 6e44f...930

Jobber du i barnehage og vil ga kortere dager med helst ingen barn i kohorten din? 

Anonymkode: 5bd47...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

De jeg sikter til tar det nok ikke til seg. De ser bare sine egne behov 

Anonymkode: 6e44f...930

Hvordan er du noe bedre? Hva i huleste skal vi ta til oss? Du mener at du ser alle barn og barnehageansattes behov? Det gir jo ingen mening. 
Hva mener du at jeg skal ta til meg? Jeg svarte deg over her, har en liten på 3 mnd hjemme, og storebror er i barnehagen. Jeg skulle gjerne hatt han hjemme, det er både utrolig koselig, OG det hadde føltes mye tryggere mtp smitte. Men han har behov for å være i barnehagen sammen med vennene sine. Hvem sitt behov ser/følger jeg? Mitt eller hans? 
 

Du er tydeligvis bare et stakkars lite menneske som følger ditt behov for å spy ut dine fordommer over alle andre. Du bare driter deg ut. 

Anonymkode: e2de2...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men da var det vel heller ikke deg hi siktet til

Anonymkode: e99fa...784

Poenget her er vel at HI ikke kan vite hva hver og en av foreldrene gjør i de timene man bare "går hjemme" når man sender barna i bhg, sånn som i tilfelle her. 

Anonymkode: 364be...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men da var det vel heller ikke deg hi siktet til

Anonymkode: e99fa...784

Det kan ikke HI vite når det eneste hun vet er at barna er i barnehagen mens jeg er hjemme. 

Anonymkode: 588e0...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite å gjøre, har de ofte, de som bruker tiden sin til å følge med på hva og når naboene gjør ting. Og så presis også: «leverer kl 08 og henter kl 15.30.»🤣

Anonymkode: 2402a...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2020 den 19.22, Hannasbananas skrev:

Usolidarisk?? At jeg sender størstemann i barnehagen mens jeg er hjemme med det lille barnet mitt på 3 måneder? Hva tror du barnehagebarnet har mest godt av, å sulle rundt her hjemme med meg alene, eller å være sammen med, leke og kose seg ute på tur med andre unger? 
Du er jo helt på bærtur.

Hvorfor skulle han ikke ha godt av å være sammen med deg og lillemann? Det er vel heller at det blir for slitsomt for deg...

Anonymkode: ce30c...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2020 den 18.17, Anonym bruker skrev:

Er det ingen som gir barna kortere dag eller fri når dere har mulighet ! Her svipper permiterte naboer Kidsa i Bhg 8.00 og henter de rett før 15.30 mens de selv gjør alt de vil. Er dugnaden over ? Hva med å hjelpe til ! Kjenner mange som bruker barnehagen fullt ut nå selv med turnusfri, mammaperm osv. Syns det er fryktelig usolidarisk mot barnehagen !!!

Anonymkode: 6e44f...930

Så du mener at ungene i barnehagealder skal drive dugnad?

I stedet for å leke og være sammen med andre barn, slik de har godt av, så skal de være hjemme med mamma og pappa, av hensyn til deg som er voksen?

Anonymkode: 4fc23...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skulle han ikke ha godt av å være sammen med deg og lillemann? Det er vel heller at det blir for slitsomt for deg...

Anonymkode: ce30c...3c3

Hvis barn har det best sammen med sine foreldre og sine søsken, hvorfor driver man barnehage i det hele tatt?

Anonymkode: 4fc23...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis barn har det best sammen med sine foreldre og sine søsken, hvorfor driver man barnehage i det hele tatt?

Anonymkode: 4fc23...737

Fordi folk må JOBBE. Trodde du det var en oppbevaringsplass for at folk skal slippe å ha de hjemme? Jada, det er helt fint for et barn å være der noen timer, men tror du virkelig det er bra for en 3 åring å være der fra 7 til 16 hver eneste dag? 

Anonymkode: ce30c...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde også for at det var for at folk skulle jobbe eller for å sosialisere seg noen timer. Ikke for at foreldrene skal slappe av 8-9 timer 

Anonymkode: 6e44f...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi folk må JOBBE. Trodde du det var en oppbevaringsplass for at folk skal slippe å ha de hjemme? Jada, det er helt fint for et barn å være der noen timer, men tror du virkelig det er bra for en 3 åring å være der fra 7 til 16 hver eneste dag? 

Anonymkode: ce30c...3c3

Nå er det vel absolutt NULL hold i at han er der fra 7-16 hver dag. Han er der i snitt fra 9.00-14.30. Det er nok helt grusomt for han... 

Anonymkode: e2de2...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skulle han ikke ha godt av å være sammen med deg og lillemann? Det er vel heller at det blir for slitsomt for deg...

Anonymkode: ce30c...3c3

Ja, jøss. Kjempeslitsomt å ha en hjelpsom storebror hjemme. 🙄 

Det er du som helt feilaktig tolker at jeg sier at han ikke har godt av å være hjemme med meg. Han har veldig godt av å være hjemme med meg, men han har enda mer godt av å være ute på tur sammen med vennene sine i verdens beste barnehage. 

Han er fullstendig klar over at han får velge om han vil dra i barnehagen eller være hjemme. Gjett hva han velger. 

Å sitte og dømme folk du ikke kjenner på et forum på syltynt grunnlag.. du må ha et kjipt liv. 

Anonymkode: e2de2...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trodde også for at det var for at folk skulle jobbe eller for å sosialisere seg noen timer. Ikke for at foreldrene skal slappe av 8-9 timer 

Anonymkode: 6e44f...930

Ja, det er jo akkurat det man gjør - sitter på ræva og ser på Netflix i 9 timer. 
Det må gjøre jævlig vondt å være så sneversynt. 

Anonymkode: e2de2...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jøss. Kjempeslitsomt å ha en hjelpsom storebror hjemme. 🙄 

Det er du som helt feilaktig tolker at jeg sier at han ikke har godt av å være hjemme med meg. Han har veldig godt av å være hjemme med meg, men han har enda mer godt av å være ute på tur sammen med vennene sine i verdens beste barnehage. 

Han er fullstendig klar over at han får velge om han vil dra i barnehagen eller være hjemme. Gjett hva han velger. 

Å sitte og dømme folk du ikke kjenner på et forum på syltynt grunnlag.. du må ha et kjipt liv. 

Anonymkode: e2de2...5d8

Oh lord 😂

Anonymkode: ce30c...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...