Gå til innhold

Ingen som gir fri eller kortere dag ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det ingen som gir barna kortere dag eller fri når dere har mulighet ! Her svipper permiterte naboer Kidsa i Bhg 8.00 og henter de rett før 15.30 mens de selv gjør alt de vil. Er dugnaden over ? Hva med å hjelpe til ! Kjenner mange som bruker barnehagen fullt ut nå selv med turnusfri, mammaperm osv. Syns det er fryktelig usolidarisk mot barnehagen !!!

Anonymkode: 6e44f...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om de er permitert så er det kanskje mange ærend de må gjøre! Barnet har jo mye mer glede av å være i barnehagen enn å være på slep på alle de kjedelige tingene foreldrene kanskje må gjøre den dagen. Å når jeg betaler full pris på en barnehageplass så er det virkelig ikke aktuelt å ikke bruke plassen i det hele tatt selv om jeg er permitert! 

Anonymkode: 5c1d5...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha holdt barna hjemme i mange uker er det nok mange barn som savner vennene sine! 
Hvorfor er du så streng og dømmende?

Anonymkode: 1d020...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selv om de er permitert så er det kanskje mange ærend de må gjøre! Barnet har jo mye mer glede av å være i barnehagen enn å være på slep på alle de kjedelige tingene foreldrene kanskje må gjøre den dagen. Å når jeg betaler full pris på en barnehageplass så er det virkelig ikke aktuelt å ikke bruke plassen i det hele tatt selv om jeg er permitert! 

Anonymkode: 5c1d5...c56

Ja fysj det er jo viktigere at du får full uttelling for penga enn at ungen din får slappe av/ ta det litt mer med ro. 

Anonymkode: ce30c...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Etter å ha holdt barna hjemme i mange uker er det nok mange barn som savner vennene sine! 
Hvorfor er du så streng og dømmende?

Anonymkode: 1d020...ac1

Hun er verken streng eller dømmende, hun spør bare. Med god grunn.

Anonymkode: ce30c...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i bhg og synes selv det er helt greit. Barna har så godt av det. Til og med på småbarn ser vi hvor mye de har savnet oss voksne og hverandre. Med små kohorter og egne faste voksne og maks 7.5 timer i bhg er dagene magiske Vi har full bemanning hele bhgdagen, og oppfordrer alle foreldre uansett arbeidssituasjon til å sende barna sine i bhg. 

Anonymkode: 4e006...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er den nysgjerrige nabokjerringa!

Nå har jeg skolebarn, men permittert og dagen går med til jobbsøking, NAV mm. Hadde jeg hatt så små barn kunne jeg ikke som i dag sittet i kø på NAV 1,5 time, møte 1 time og så jobbsøking!

Du aner virkelig IKKE hva du prater om!

Anonymkode: 6e708...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja fysj det er jo viktigere at du får full uttelling for penga enn at ungen din får slappe av/ ta det litt mer med ro. 

Anonymkode: ce30c...3c3

Du har visst liten tiltro til barnehager du. Sønnen min slapper helt fint av i barnehagen å elsker å få leke med vennene sine. Han vil ikke hjem når jeg henter fordi han har det så gøy. Så jeg har absolutt ikke dårlig samvitighet for at han får være i barnehage å leke.

Anonymkode: 5c1d5...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er verken streng eller dømmende, hun spør bare. Med god grunn.

Anonymkode: ce30c...3c3

Og hva er den gode grunnen? Barna skal avskjæres fra vennene sine fordi mor/far har vært så uheldig å bli permittert. Jaha?? 🙄

Anonymkode: 1d020...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen er viktigere for barna nå enn noen gang. Barna får ikke være med venner på fritiden, og kan ikke besøke besteforeldre og andre slektninger. Lek med venner i bhg blir et kjærkomment pusterom. Jeg har datteren min hjemme når hun vil, men stort sett vil hun i bhg. Hjemme må hun sitte med Netflix eller iPad mens jeg jobber, og kun i små pauser kan jeg leke med henne.

Anonymkode: db217...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Ja fysj det er jo viktigere at du får full uttelling for penga enn at ungen din får slappe av/ ta det litt mer med ro. 

Anonymkode: ce30c...3c3

Nå er jeg selv i jobb, men det er vel ingen barnehager med vanlig åpningstid nå?

Vår åpner 8.30 og stenger 15. 

Anonymkode: 96ae5...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 åringen min har ofte fri han, gjerne 2 dager, kanskje 3 dager enkelte uker. Nesten så jeg føler barnehagen syns han har for mye fri. 

Men så fungerer det veldig bra i vår bhg. Ikke inntrykk av at de sliter med kapasiteten, åpent 7.30-16. De er ofte 2 voksne på en gruppe med 6 barn. 

Anonymkode: 8e9d1...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått fast leveringstidspunkt i barnehagen. Så vi MÅ levere mellom åtte og kvart over. Og vi må hente mellom tre og halv fire. Skal vi hente før bør det skje før halv to. Dette fordi det er fire kohorter som har andre tidspunkt. Da sier det seg selv at man må gjøre det slik. Jeg har hjemmekontor og sitter mye på skype, stort sett to møter om dagen. 
Jeg gir fri selvsagt men da er jeg avhengig av å være i havn med det jeg skal. 
Slutt å bry deg så mye om hva andre gjør. 

Anonymkode: 7e3fc...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det ingen som gir barna kortere dag eller fri når dere har mulighet ! Her svipper permiterte naboer Kidsa i Bhg 8.00 og henter de rett før 15.30 mens de selv gjør alt de vil. Er dugnaden over ? Hva med å hjelpe til ! Kjenner mange som bruker barnehagen fullt ut nå selv med turnusfri, mammaperm osv. Syns det er fryktelig usolidarisk mot barnehagen !!!

Anonymkode: 6e44f...930

Deg IGJEN??????? 

Anonymkode: 07623...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er verken streng eller dømmende, hun spør bare. Med god grunn.

Anonymkode: ce30c...3c3

Joda, hun er et skikkelig hespetre! 

Anonymkode: 07623...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det ingen som gir barna kortere dag eller fri når dere har mulighet ! Her svipper permiterte naboer Kidsa i Bhg 8.00 og henter de rett før 15.30 mens de selv gjør alt de vil. Er dugnaden over ? Hva med å hjelpe til ! Kjenner mange som bruker barnehagen fullt ut nå selv med turnusfri, mammaperm osv. Syns det er fryktelig usolidarisk mot barnehagen !!!

Anonymkode: 6e44f...930

Du må ikke spørre om sånt her inne, det er tydeligvis dødssynd nr 1

Anonymkode: e99fa...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det ingen som gir barna kortere dag eller fri når dere har mulighet ! Her svipper permiterte naboer Kidsa i Bhg 8.00 og henter de rett før 15.30 mens de selv gjør alt de vil. Er dugnaden over ? Hva med å hjelpe til ! Kjenner mange som bruker barnehagen fullt ut nå selv med turnusfri, mammaperm osv. Syns det er fryktelig usolidarisk mot barnehagen !!!

Anonymkode: 6e44f...930

Nå har barna vært hjemme i 2 mnd! Skjønner ikke hvorfor du bruker energi på hva andre gjør? Kjenner en som er permittert, sender barnet i bhg-har kortere dager enn ellers. Endelig får de pussa opp og laget nytt barnerom. Barn har det bra i bhg. De er sammen med venner og gjøre morsomme ting. Barna synes det er deilig å være tilbake sammen med de voksne og vennene sine. 

Anonymkode: 07623...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nå har barna vært hjemme i 2 mnd! Skjønner ikke hvorfor du bruker energi på hva andre gjør? Kjenner en som er permittert, sender barnet i bhg-har kortere dager enn ellers. Endelig får de pussa opp og laget nytt barnerom. Barn har det bra i bhg. De er sammen med venner og gjøre morsomme ting. Barna synes det er deilig å være tilbake sammen med de voksne og vennene sine. 

Anonymkode: 07623...665

De er 2 foreldre og 1 barn, og klarer ikke å pusse opp et soverom mens barnet er hjemme? Oisan, hva gjør de når de er i jobb da

Anonymkode: e99fa...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en pandemi folkens, en dugnad ! De barnehageansatte jeg kjenner er så slitne at de stuper snart. Mange ønsker å slutte ! Bidra litt da og slutt å vær så lat ! Ja barna må leke, men hva med å leke 6 timer 4 dager og så en dag fri ?! Er det så tøft om man går fullt hjemme !??? Drit i å få barn tenker jeg 

Anonymkode: 6e44f...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det ingen som gir barna kortere dag eller fri når dere har mulighet ! Her svipper permiterte naboer Kidsa i Bhg 8.00 og henter de rett før 15.30 mens de selv gjør alt de vil. Er dugnaden over ? Hva med å hjelpe til ! Kjenner mange som bruker barnehagen fullt ut nå selv med turnusfri, mammaperm osv. Syns det er fryktelig usolidarisk mot barnehagen !!!

Anonymkode: 6e44f...930

Spionerer du på naboen?

Anonymkode: 758d3...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg spionerer på alle de dumme udugelige foreldrene ! Flaut at folk født etter   1985 kun tenker på seg selv og egne behov og har Kidsa til pynt . Så mye latskap at det er kleint 

Anonymkode: 6e44f...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Anonym bruker said:

Det er en pandemi folkens, en dugnad ! De barnehageansatte jeg kjenner er så slitne at de stuper snart. Mange ønsker å slutte ! Bidra litt da og slutt å vær så lat ! Ja barna må leke, men hva med å leke 6 timer 4 dager og så en dag fri ?! Er det så tøft om man går fullt hjemme !??? Drit i å få barn tenker jeg 

Anonymkode: 6e44f...930

Det er ingen drømmesituasjon i andre yrker heller nå. Særlig siden barnehagen ikke lengre gjør det mulig å jobbe 7.5 timer på jobb...

Anonymkode: 96ae5...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er ingen drømmesituasjon i andre yrker heller nå. Særlig siden barnehagen ikke lengre gjør det mulig å jobbe 7.5 timer på jobb...

Anonymkode: 96ae5...902

De fleste jobber jo full dag, selv om ikke barnehagen er åpen full dag

Anonymkode: e99fa...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det ingen som gir barna kortere dag eller fri når dere har mulighet ! Her svipper permiterte naboer Kidsa i Bhg 8.00 og henter de rett før 15.30 mens de selv gjør alt de vil. Er dugnaden over ? Hva med å hjelpe til ! Kjenner mange som bruker barnehagen fullt ut nå selv med turnusfri, mammaperm osv. Syns det er fryktelig usolidarisk mot barnehagen !!!

Anonymkode: 6e44f...930

Usolidarisk?? At jeg sender størstemann i barnehagen mens jeg er hjemme med det lille barnet mitt på 3 måneder? Hva tror du barnehagebarnet har mest godt av, å sulle rundt her hjemme med meg alene, eller å være sammen med, leke og kose seg ute på tur med andre unger? 
Du er jo helt på bærtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...