Gå til innhold

Sønnen min på 4 trinn har fått hoste...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er direkte feil. Man kan få både tung pust og hoste av pollenallergi

Anonymkode: 442ea...012

Kan få er vel cluet her, men særlig vanlig å hoste pga pollenallergi er det ikke, og i hvert fall hvis man ikke har gjort det før. Tungpustet er mer vanlig ja, men det var ikke det som var spørsmålet her.

Anonymkode: c099c...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du snakker jo om en helt spesifikk situasjon, med et barn som har kjente plager knyttet til luftveier og medisin på skolen.

Hvis hovedinnlegget handlet om dere, så er det jo ikke noe du trenger å spørre oss om. Da er det avklart med lege. Dersom hovedinnegget handlet om et barn som har luftveissymptomer uten kjent årsak, da gjelder ikke dine argumenter fordi du snakker ut fra et særtilfelle. Myndighetenes retningslinjer går selvsagt på situasjonen for majoriteten av barn..

 

Anonymkode: 91830...5ef

Det vites jo ikke om det er astma eller corona. Symptomene er ganske like. Poenget mitt i det Ene innlegget er at om et barn har vært av og på forkjølet i flere uker, så er det ikke behov for at de testes eller er hjemme. Dette er den tiden på året hvor de aller fleste lett begynner å hoste og snørre.

Anonymkode: dcf2f...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan få er vel cluet her, men særlig vanlig å hoste pga pollenallergi er det ikke, og i hvert fall hvis man ikke har gjort det før. Tungpustet er mer vanlig ja, men det var ikke det som var spørsmålet her.

Anonymkode: c099c...afa

30 % får astmasymptomer av allergi. Skjønner ikke at det er noe å krangle på, det er jo fakta

Anonymkode: 442ea...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lenge tenker du barna skal være hjemme når de blir forkjølet? 3-4 uker? Det varer så lenge for noen

Anonymkode: dcf2f...ab6

Der er reglene også HELT klare - 1 døgn etter symptomfrihet. 
Hvis det varer så lenge så må han bli hjemme så lenge, da. Hvor vanskelig er det å forstå, liksom? 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barnet har astma, og ville antakelig fått problemer med luftveiene om det var noe annet enn en vanlig forkjølelse. Det har vedvart siden før påske. Ikke uvanlig

Tester ikke om det ikke er grunn til mistanke. Og det er det ikke når de har holdt på i ukevis. Hilsen fastlegen min

Anonymkode: dcf2f...ab6

Da er fastlegen din helt på jordet. 

Anonymkode: e8369...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det vites jo ikke om det er astma eller corona. Symptomene er ganske like. Poenget mitt i det Ene innlegget er at om et barn har vært av og på forkjølet i flere uker, så er det ikke behov for at de testes eller er hjemme. Dette er den tiden på året hvor de aller fleste lett begynner å hoste og snørre.

Anonymkode: dcf2f...ab6

Det er jo der du tar HELT feil! De skal selvsagt testes. 
Har du fått med deg at vi står midt i en pandemi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min har Astma, så han får gå på skolen,men jeg kjenner igjen hvis det er annet enn astma hoste

Anonymkode: a12bf...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...