Gå til innhold

Sønnen min på 4 trinn har fått hoste...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

....men ellers veldig god form.

Må være hjemme fra skolen?

Anonymkode: 324cd...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det skal han. Suppehue som svarer at man er hysterisk ! Er jo på den måten vi skal få vekk de syke. Vil bli sendt hjem tvert om han sitter å hoster 

Anonymkode: bbef4...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud så hysterisk folk er 😂😂

Anonymkode: 7038b...5aa

Det er ikke de andre som er hysteriske. Det er du som er uopplyst. 

Anonymkode: 91830...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud så hysterisk folk er 😂😂

Anonymkode: 7038b...5aa

Det handler ikke om å være hysteriske. 

Hvis hi sin sønn kommer i klassen min i morgen med hoste, blir han sendt rett hjem. Jeg har ikke noe imot at han er der med hoste, men jeg må tenke på medelever som kan bli bekymret, som igjen går hjem og forteller. Da kan han bli en «syndebukk» som sprer smitte. 

I tillegg har jeg fått tydelig beskjed fra ledelsen om hva vi skal gjøre hvis elever får symptomer. Jeg er derfor pålagt å sende ham hjem.

Hvis han skulle vise seg å ha corona, er det en rekke tiltak som settes i gang. Worst case; Vi blir sendt i karantene eller isolasjon hvis smitten har spredt seg. Da må foreldre til de andre elevene finne løsninger på hva de skal gjøre med barna hjemme samtidig som de er på jobb. Har de flere omsorgsdager igjen? Kan barna være alene hjemme? Det er nok mange som har erfaring og ideer etter den nedstengte perioden, men det kan likevel være utfordringer. 

Det handler ikke om hysteri, men om rettningslinjer som har blitt sendt fra øverste hold. Er du ikke enig med de, for du jobbe for å endre de, istedenfor å rope «hysteri» på et anonymt nettforum. 

Anonymkode: fa61d...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Min snørrer og hoster og er på skolen. 

Anonymkode: dcf2f...ab6

Dumt av dere. Og skolen.

Anonymkode: 76999...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dumt av dere. Og skolen.

Anonymkode: 76999...6c8

Nei. Barn blir ofte snørrete og med hoste på denne tiden av året

Anonymkode: dcf2f...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Barn blir ofte snørrete og med hoste på denne tiden av året

Anonymkode: dcf2f...ab6

Forskjellen er at det nå SKAL være nulltoleranse for å gå på skole med disse symptomene. Så med mindre han har testet negativt for korona skulle han vært hjemme. 

Fullstendig uansvarlig og ekstremt uopplyst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Hannasbananas skrev:

Forskjellen er at det nå SKAL være nulltoleranse for å gå på skole med disse symptomene. Så med mindre han har testet negativt for korona skulle han vært hjemme. 

Fullstendig uansvarlig og ekstremt uopplyst. 

Hvor lenge tenker du barna skal være hjemme når de blir forkjølet? 3-4 uker? Det varer så lenge for noen

Anonymkode: dcf2f...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lenge tenker du barna skal være hjemme når de blir forkjølet? 3-4 uker? Det varer så lenge for noen

Anonymkode: dcf2f...ab6

De blir hjemme til symptomene er borte. Om det tar 2 eller 14 dager

Vi er midt i en pandemi. Det var lenge ikke sikkert om noen barn fikk gå på skole før sommeren. Nå har de åpnet opp under forutsetning av at barna holder seg hjemme ved tegn til luftveisinfeksjon - selv de letteste symptomer.. 

Dersom barnet har pollenallergi må du ha legeerklæring

Det er så utrolig lett å skaffe seg informasjon om dette - og ekstremt forventet at du gjør det. 

Anonymkode: 91830...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lenge tenker du barna skal være hjemme når de blir forkjølet? 3-4 uker? Det varer så lenge for noen

Anonymkode: dcf2f...ab6

Du kan teste for covid vet du, og ved neg kan de gå på skole. Ellers hjemme intil 1 dag symptomfrihet i henhold til retningslinjene nå. 

Anonymkode: d4952...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

De blir hjemme til symptomene er borte. Om det tar 2 eller 14 dager

Vi er midt i en pandemi. Det var lenge ikke sikkert om noen barn fikk gå på skole før sommeren. Nå har de åpnet opp under forutsetning av at barna holder seg hjemme ved tegn til luftveisinfeksjon - selv de letteste symptomer.. 

Dersom barnet har pollenallergi må du ha legeerklæring

Det er så utrolig lett å skaffe seg informasjon om dette - og ekstremt forventet at du gjør det. 

Anonymkode: 91830...5ef

Barnet har astma, og ville antakelig fått problemer med luftveiene om det var noe annet enn en vanlig forkjølelse. Det har vedvart siden før påske. Ikke uvanlig

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du kan teste for covid vet du, og ved neg kan de gå på skole. Ellers hjemme intil 1 dag symptomfrihet i henhold til retningslinjene nå. 

Anonymkode: d4952...02d

Tester ikke om det ikke er grunn til mistanke. Og det er det ikke når de har holdt på i ukevis. Hilsen fastlegen min

Anonymkode: dcf2f...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Barnet har astma, og ville antakelig fått problemer med luftveiene om det var noe annet enn en vanlig forkjølelse. Det har vedvart siden før påske. Ikke uvanlig

Tester ikke om det ikke er grunn til mistanke. Og det er det ikke når de har holdt på i ukevis. Hilsen fastlegen min

Anonymkode: dcf2f...ab6

Har de fått legeerklæring og levert den på skolen? Da er det jo ikke noe problem. Da kan de hoste og snørre så mye de vil. 

Hvis symptom oppstår, må en enten teste eller ha legeerklæring. Mange med allergi for tiden. En kan ikke holde alle de hjemme fordi de har symptomer som ligner på corona. 

Anonymkode: fa61d...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har sjelden hoste ved allergi, så man skal holde seg hjemme ved forkjølelses -og luftveissymptomer til en dag etter man er symptomfri. Dette er lett tilgjengelig informasjon på nettsidene til fhi. Har man allergi kjenner man som regel igjen symptomene på dette, men er man usikker skal man holde seg hjemme og be om å bli testet. Nå skal alle med symptomer bli testet. Det skal være lav terskel for å holde barn hjemme fra barnehage og skole hvis de har symptomer. Overholdes ikke dette vil det jo sannsynligvis føre til at ting må stenges ned igjen. 

Anonymkode: c099c...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har de fått legeerklæring og levert den på skolen? Da er det jo ikke noe problem. Da kan de hoste og snørre så mye de vil. 

Hvis symptom oppstår, må en enten teste eller ha legeerklæring. Mange med allergi for tiden. En kan ikke holde alle de hjemme fordi de har symptomer som ligner på corona. 

Anonymkode: fa61d...62f

Trenger ikke legeerklæring. Han er sånn hver eneste vår og har medisiner på skolen

Anonymkode: dcf2f...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lenge tenker du barna skal være hjemme når de blir forkjølet? 3-4 uker? Det varer så lenge for noen

Anonymkode: dcf2f...ab6

Det spiller ingen rolle hva folk her inne «tenker». Retningslinjene fra myndighetene er klare. 

Anonymkode: 58133...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det spiller ingen rolle hva folk her inne «tenker». Retningslinjene fra myndighetene er klare. 

Anonymkode: 58133...4d8

Skolen har ikke sendt han hjem, jeg har ikke holdt han hjemme. Altså er skolen og jeg enige og legen er enig

Anonymkode: dcf2f...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man har sjelden hoste ved allergi, så man skal holde seg hjemme ved forkjølelses -og luftveissymptomer til en dag etter man er symptomfri. Dette er lett tilgjengelig informasjon på nettsidene til fhi. Har man allergi kjenner man som regel igjen symptomene på dette, men er man usikker skal man holde seg hjemme og be om å bli testet. Nå skal alle med symptomer bli testet. Det skal være lav terskel for å holde barn hjemme fra barnehage og skole hvis de har symptomer. Overholdes ikke dette vil det jo sannsynligvis føre til at ting må stenges ned igjen. 

Anonymkode: c099c...afa

Det er direkte feil. Man kan få både tung pust og hoste av pollenallergi

Anonymkode: 442ea...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skolen har ikke sendt han hjem, jeg har ikke holdt han hjemme. Altså er skolen og jeg enige og legen er enig

Anonymkode: dcf2f...ab6

Du snakker jo om en helt spesifikk situasjon, med et barn som har kjente plager knyttet til luftveier og medisin på skolen.

Hvis hovedinnlegget handlet om dere, så er det jo ikke noe du trenger å spørre oss om. Da er det avklart med lege. Dersom hovedinnegget handlet om et barn som har luftveissymptomer uten kjent årsak, da gjelder ikke dine argumenter fordi du snakker ut fra et særtilfelle. Myndighetenes retningslinjer går selvsagt på situasjonen for majoriteten av barn..

 

Anonymkode: 91830...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...