Gå til innhold

Gjorde noen noe feil her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Egentlig begge to.
A: Dersom man skal stå utenfor en dør og ordne noe mens det er andre inne i huset, så sier man i fra i tilfelle andre skal ut av døren.
B: Man åpner ikke døren brått når det er andre som bor der og ikke er inne, og da muligens kan finne på å stå rett utenfor døren

Anonymkode: ec56d...707

Greit nok at man står risky til utenfor døren, men trenger man virkelig å få kjeft for å stå der? Skal man ringe på før man låser seg inn da sånn at de inne vet du står der så de ikke slamrer døra på deg? Jeg synes ikke den inne gjorde noe galt ved å åpne døra å smelle den inn i den ute, men å kjefte ned den en traff hører ingensteds hjemme i min verden. Og så i tillegg gå å være sur etterpå. Normale folk sier vel noe ala og, unnskyld når de på en eller annet måte dytter i andre? Eller skulle den ute unnskyldt seg for å stå på "feil" sted? 

Anonymkode: 3142b...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Greit nok at man står risky til utenfor døren, men trenger man virkelig å få kjeft for å stå der? Skal man ringe på før man låser seg inn da sånn at de inne vet du står der så de ikke slamrer døra på deg? Jeg synes ikke den inne gjorde noe galt ved å åpne døra å smelle den inn i den ute, men å kjefte ned den en traff hører ingensteds hjemme i min verden. Og så i tillegg gå å være sur etterpå. Normale folk sier vel noe ala og, unnskyld når de på en eller annet måte dytter i andre? Eller skulle den ute unnskyldt seg for å stå på "feil" sted? 

Anonymkode: 3142b...6b0

Normale folk blir sinte når de blir redde.

Og normale folk lar enten døren være helt åpen eller låst, hvis de skal stå like utenfor og utføre arbeid, av hensyn til de som er inne og ikke vet om dette, slik at de slipper å slenge døren på noen. 

Anonymkode: 37f51...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Normale folk blir sinte når de blir redde.

Og normale folk lar enten døren være helt åpen eller låst, hvis de skal stå like utenfor og utføre arbeid, av hensyn til de som er inne og ikke vet om dette, slik at de slipper å slenge døren på noen. 

Anonymkode: 37f51...e5f

Har du asperger? Hvordan mener du er rett framgangsmåte å gå fram til eget hus for å låse seg inn? Ringe på forhånd? Banke på døra å rope nå kommer jeg inn? Man må nødvendigvis stå utenfor et øyeblikk altså. 

Og nei. Normale folk blir IKKE sinte når de blir redde, de blir redde. De skvetter. Sint er ikke knyttet til redsel hos normale folk altså. Har du ikke lært å kjenne på følelser separat og kontrollere dem? Man har jo overhode ikke kontroll over seg selv om man blir sint av å skvette i litt. Og så bare tenke på seg selv og egne følelser uten å gi den en slo til og skremte et fnugg av annet enn raseri. 

Anonymkode: 3142b...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Normale folk blir sinte når de blir redde.

Og normale folk lar enten døren være helt åpen eller låst, hvis de skal stå like utenfor og utføre arbeid, av hensyn til de som er inne og ikke vet om dette, slik at de slipper å slenge døren på noen. 

Anonymkode: 37f51...e5f

Eh...nei? Normale folk blir ikke sinte når de blir redde! 

Anonymkode: a1ccf...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du asperger? Hvordan mener du er rett framgangsmåte å gå fram til eget hus for å låse seg inn? Ringe på forhånd? Banke på døra å rope nå kommer jeg inn? Man må nødvendigvis stå utenfor et øyeblikk altså. 

Og nei. Normale folk blir IKKE sinte når de blir redde, de blir redde. De skvetter. Sint er ikke knyttet til redsel hos normale folk altså. Har du ikke lært å kjenne på følelser separat og kontrollere dem? Man har jo overhode ikke kontroll over seg selv om man blir sint av å skvette i litt. Og så bare tenke på seg selv og egne følelser uten å gi den en slo til og skremte et fnugg av annet enn raseri. 

Anonymkode: 3142b...6b0

Nei, nei. Man behover ikke ha asperger selv om man er smart. 

Nei, i denne situasjonen så mener jeg at A er en kløne som ikke klarer å tenke frem i tid. Kanskje du heller bør vurdere om A har en diagnose?

Anonymkode: 37f51...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh...nei? Normale folk blir ikke sinte når de blir redde! 

Anonymkode: a1ccf...a0c

Jo.

Men den diskusjonen kan jo forsette i det uendelige. Jeg hopper heller av.

Anonymkode: 37f51...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutes ago, Anonym bruker said:

Jo.

Men den diskusjonen kan jo forsette i det uendelige. Jeg hopper heller av.

Anonymkode: 37f51...e5f

Hehe, tror du skal hoppe at.

Sinne og redsel er to seperate følelser.  Hvis du blir sint når du er redd, så har du lite oversikt over følelser og mest sannsynlig dårlig selvfølelse.

Folk som viser sinne når de egentlig er redde eller triste er vanskelig å forholde seg til. Det viser jo reaksjonene du får i denne tråden

Anonymkode: 59b70...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo.

Men den diskusjonen kan jo forsette i det uendelige. Jeg hopper heller av.

Anonymkode: 37f51...e5f

Ja, du gjør ofte det når du tar feil. Fint det. 

Anonymkode: a1ccf...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Normale folk blir sinte når de blir redde.

Og normale folk lar enten døren være helt åpen eller låst, hvis de skal stå like utenfor og utføre arbeid, av hensyn til de som er inne og ikke vet om dette, slik at de slipper å slenge døren på noen. 

Anonymkode: 37f51...e5f

Fins mange måter å bli redd på som ikke innebærer å kjefte, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og nei. Normale folk blir IKKE sinte når de blir redde, de blir redde. De skvetter. Sint er ikke knyttet til redsel hos normale folk altså. Har du ikke lært å kjenne på følelser separat og kontrollere dem? Man har jo overhode ikke kontroll over seg selv om man blir sint av å skvette i litt. Og så bare tenke på seg selv og egne følelser uten å gi den en slo til og skremte et fnugg av annet enn raseri. 

Anonymkode: 3142b...6b0

Mange blir sinte som følelse nr. to når de er redde. Det trenger man ikke å sykeliggjøre. Men å derfra reagere som om noen har krenket en, det er noe ganske annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, nei. Man behover ikke ha asperger selv om man er smart. 

Nei, i denne situasjonen så mener jeg at A er en kløne som ikke klarer å tenke frem i tid. Kanskje du heller bør vurdere om A har en diagnose?

Anonymkode: 37f51...e5f

Så du er bare et troll, no excuse? Det er jo enda sykere. 

Anonymkode: 3142b...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du er bare et troll, no excuse? Det er jo enda sykere. 

Anonymkode: 3142b...6b0

Jeg kom med min mening, slik du ba om i HI.

Den ble ikke godkjent, den ble latterliggjort og vridd på. Selv slike små selvfølgeligheter som at redsel og sinne er samme sak, noe hvem som helst kan google seg frem til om de enda ikke har fått dette med seg, har blitt vridd på.

Likevel er det jeg som får høre at jeg er et troll og har asperger. Sikkert fint for dere å kunne latterliggjøre meg i en tråd.

Men i den virkelige verden så er det ikke jeg som har samlivsproblemer og krangler med folk om alt mellom himmel og jord. 

Og er det ikke - tross alt - i virkeligheten, at man gjerne skulle fått det til?

Anonymkode: 37f51...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kom med min mening, slik du ba om i HI.

Den ble ikke godkjent, den ble latterliggjort og vridd på. Selv slike små selvfølgeligheter som at redsel og sinne er samme sak, noe hvem som helst kan google seg frem til om de enda ikke har fått dette med seg, har blitt vridd på.

Likevel er det jeg som får høre at jeg er et troll og har asperger. Sikkert fint for dere å kunne latterliggjøre meg i en tråd.

Men i den virkelige verden så er det ikke jeg som har samlivsproblemer og krangler med folk om alt mellom himmel og jord. 

Og er det ikke - tross alt - i virkeligheten, at man gjerne skulle fått det til?

Anonymkode: 37f51...e5f

Hva, eksakt, har blitt «vridd» på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kom med min mening, slik du ba om i HI.

Den ble ikke godkjent, den ble latterliggjort og vridd på. Selv slike små selvfølgeligheter som at redsel og sinne er samme sak, noe hvem som helst kan google seg frem til om de enda ikke har fått dette med seg, har blitt vridd på.

Likevel er det jeg som får høre at jeg er et troll og har asperger. Sikkert fint for dere å kunne latterliggjøre meg i en tråd.

Men i den virkelige verden så er det ikke jeg som har samlivsproblemer og krangler med folk om alt mellom himmel og jord. 

Og er det ikke - tross alt - i virkeligheten, at man gjerne skulle fått det til?

Anonymkode: 37f51...e5f

Vridd på? Sinne og redsel er ikke samme sak, her er du på jordet. 

Jo, heldigvis lever jeg fint i den virkelige verden, der sliter vel du mer tenker jeg, om du overhodet ser dagslys? 

Anonymkode: 3142b...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2020 den 18.54, Anonym bruker skrev:

Person A står ute på trappa og ordner noe. Person B åpner døra brått og slår den dermed inn i person A som skvetter til med et au og hopper litt til side. Person B kjefter da sint på person A og sier "du kan da ikke stå der". Person A blir oppgitt fordi person B kjeftet. Person B blir da sur. 

Gjorde noen noe feil her?

 

Anonymkode: 3142b...6b0

Begge reagerte helt normalt. Ikke uvanlig å bli sint når man skvetter/ blir redd.

Anonymkode: a8839...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...