Gå til innhold

Gjorde noen noe feil her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Person A står ute på trappa og ordner noe. Person B åpner døra brått og slår den dermed inn i person A som skvetter til med et au og hopper litt til side. Person B kjefter da sint på person A og sier "du kan da ikke stå der". Person A blir oppgitt fordi person B kjeftet. Person B blir da sur. 

Gjorde noen noe feil her?

 

Anonymkode: 3142b...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ikke etter min mening.

Vil tro kjeftingen kom fordi B skvatt og ble litt redd.

Anonymkode: 651bf...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen grunn til å kjefte, burde heller sagt, sorry visste ikke du sto der, går det bra?

Anonymkode: 7d839...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok feil å kjefte. Men det kan være en naturlig reaksjon på at man skvatt og ble redd for noe mer alvorlig. Eller synes det var dust å stå der, for man burde visst at døra går utover. Eller at man ble flau og synes det var kjipt at det skjedde. Skyldfølelse. 

Ellers var det et beklagelig uhell. Ingen kan klandres

Anonymkode: 56cc9...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ikke etter min mening.

Vil tro kjeftingen kom fordi B skvatt og ble litt redd.

Anonymkode: 651bf...828

Men burde man ikke da hente seg inn å beklage seg? Den som stod utenfor gjorde da ikke noe galt som behøver kjeft? Ikke naturlig å kjefte på den som åpna døra heller, å åpne døra var jo ikke noe galt, men en oi, beklager visste ikke at du stod der er i mitt hode mer naturlig enn å kjefte ned den utenfor som man taff med døra (for så å gå og være sur.) 

Anonymkode: 3142b...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.5.2020 den 18.54, Anonym bruker skrev:

Person A står ute på trappa og ordner noe. Person B åpner døra brått og slår den dermed inn i person A som skvetter til med et au og hopper litt til side. Person B kjefter da sint på person A og sier "du kan da ikke stå der". Person A blir oppgitt fordi person B kjeftet. Person B blir da sur. 

Gjorde noen noe feil her?

 

Anonymkode: 3142b...6b0

Ja, person A, som stod midt der som døren slo opp, og som dermed forårsaket at B slo døren inn i h*n. 

Når A på toppen av det hele roper Au, i stedet for å si unnskyld, så blir det enda verre. 

Person A oppfører seg feil. 

Anonymkode: 37f51...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Den som stod utenfor gjorde da ikke noe galt som behøver kjeft?

Jo. For det første er en dør ment å skulle åpnes å lukkes. Står man i veien for døren så må man forvente at den kan plutselig åpne seg. Når man da opplever at det skjer, og i tillegg reagerer som om det er den andre som tok feil, så forstår jeg godt at den andre glefser. Det er tross alt B som risikerte å slå til noen her, enda A var den som var ansvarlig. 

Anonymkode: 37f51...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo. For det første er en dør ment å skulle åpnes å lukkes. Står man i veien for døren så må man forvente at den kan plutselig åpne seg. Når man da opplever at det skjer, og i tillegg reagerer som om det er den andre som tok feil, så forstår jeg godt at den andre glefser. Det er tross alt B som risikerte å slå til noen her, enda A var den som var ansvarlig. 

Anonymkode: 37f51...e5f

Mener du virkelig at det er grunn til å glefse?

Anonymkode: 7d839...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mener du virkelig at det er grunn til å glefse?

Anonymkode: 7d839...2c8

Grunn og grunn.

Hvis A løper ut i veien og B holder på å kjøre ned A, så forstår jeg jo at B blir redd, selv om det er helt og holdent A sin feil.

Dette er litt det samme, bare i mye mindre skala.

Så ja, jeg forstår at B blir redd for å ha skadet noen, og av den grunn kan glefse når B forstår at dette var A sin skyld. 

Anonymkode: 37f51...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dette er litt det samme, bare i mye mindre skala.

Ikke sikkert det er så mye mindre skala heller, vi må huske at det er snakk om en trapp. B kunne muligens risikert å dytte A ned trappa. 

Anonymkode: 37f51...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Grunn og grunn.

Hvis A løper ut i veien og B holder på å kjøre ned A, så forstår jeg jo at B blir redd, selv om det er helt og holdent A sin feil.

Dette er litt det samme, bare i mye mindre skala.

Så ja, jeg forstår at B blir redd for å ha skadet noen, og av den grunn kan glefse når B forstår at dette var A sin skyld. 

Anonymkode: 37f51...e5f

Jeg håper virkelig du er ironisk og sarkastisk...

Anonymkode: 3142b...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Grunn og grunn.

Hvis A løper ut i veien og B holder på å kjøre ned A, så forstår jeg jo at B blir redd, selv om det er helt og holdent A sin feil.

Dette er litt det samme, bare i mye mindre skala.

Så ja, jeg forstår at B blir redd for å ha skadet noen, og av den grunn kan glefse når B forstår at dette var A sin skyld. 

Anonymkode: 37f51...e5f

Sammenligne det med å kjøre på noen, snakk om å trekke det ut av proporsjoner

Anonymkode: 7d839...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg håper virkelig du er ironisk og sarkastisk...

Anonymkode: 3142b...6b0

Nei, jeg er ikke det.

Jeg forsøkte å sette meg inn i denne situasjonen så godt jeg kunne og svare hva jeg synes. Hvis du blir provosert av den, så bør du kanskje vurdere å ikke be om andre menneskers mening.

Anonymkode: 37f51...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sammenligne det med å kjøre på noen, snakk om å trekke det ut av proporsjoner

Anonymkode: 7d839...2c8

Det får du bare synes. Jeg hadde ikke hatt det noe bra om jeg skulle bodd sammen med noen som er så pass lite i kontroll. 

Anonymkode: 37f51...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det får du bare synes. Jeg hadde ikke hatt det noe bra om jeg skulle bodd sammen med noen som er så pass lite i kontroll. 

Anonymkode: 37f51...e5f

😂

Anonymkode: 3142b...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her trengs det hjelp til å løse verdensproblemer...hjelpes🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det får du bare synes. Jeg hadde ikke hatt det noe bra om jeg skulle bodd sammen med noen som er så pass lite i kontroll. 

Anonymkode: 37f51...e5f

Merkelig, siden du sa at du synes det var grunn til å glefse

Anonymkode: 7d839...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A stod og ordnet noe og måtte da selvfølgelig stå der de stod, B visste ikke at de stod der og åpnet døren. Helt og holdent et uhell. Men at B da kjefter på A er galt. Skjønner hvis de ble redd og kjefter før de tenker, men da henter man seg inn igjen og spør om det går bra og beklager seg for at man kjeftet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Merkelig, siden du sa at du synes det var grunn til å glefse

Anonymkode: 7d839...2c8

Det har jeg ikke sagt. Det et forskjell på å gjøre ting fordi man blir redd for at andre kan bli skadet, og det å ha en solid grunn til å gjøre noe.

Nå har du vridd på dette to ganger allerede, det tyder på at du har et problem med at jeg mener noe annet enn deg. Som om du bestemmer hva jeg skal mene!

HI spør hva andre mener, men det finnes tydeligvis bare en mening som er riktig, både for henne og for deg, for hvis man ikke er enig i den så får man høre det. Det å presse folk til å skifte mening, kalles manipulasjon. Det er fryktelig slitsomt. 

Har allerede sagt at det er noe jeg er glad for å slippe å ha i min nærhet. Jeg kjenner heller ingen som holder ut med slikt, over tid. 

Ja, man risikerer faktisk å miste folk når man stadig nekter å ta hensyn. 

Anonymkode: 37f51...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pobie skrev:

A stod og ordnet noe og måtte da selvfølgelig stå der de stod,

Det normale er at hvis man skal stå i en trapp og jobbe med noe, og risikerer å bli dyttet ned, så sier man fra om dette, slik at folk ikke slår opp døren og risikerer å skade noen. Det er samme som at man skriver lapp når noe er nymalt eller det er andre ting man bør være obs på. Det kalles å ta hensyn. 

At man ikke gjør det fordi man er klønete er nå en ting. Men her virker det mer som det er ledd i et drama, hvor B skal få skylden for noe som egentlig er A sin feil. 

Anonymkode: 37f51...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pobie skrev:

A stod og ordnet noe og måtte da selvfølgelig stå der de stod, B visste ikke at de stod der og åpnet døren. Helt og holdent et uhell. Men at B da kjefter på A er galt. Skjønner hvis de ble redd og kjefter før de tenker, men da henter man seg inn igjen og spør om det går bra og beklager seg for at man kjeftet. 

Sånn tenker jeg også. 

Anonymkode: 3142b...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har jeg ikke sagt. Det et forskjell på å gjøre ting fordi man blir redd for at andre kan bli skadet, og det å ha en solid grunn til å gjøre noe.

Nå har du vridd på dette to ganger allerede, det tyder på at du har et problem med at jeg mener noe annet enn deg. Som om du bestemmer hva jeg skal mene!

HI spør hva andre mener, men det finnes tydeligvis bare en mening som er riktig, både for henne og for deg, for hvis man ikke er enig i den så får man høre det. Det å presse folk til å skifte mening, kalles manipulasjon. Det er fryktelig slitsomt. 

Har allerede sagt at det er noe jeg er glad for å slippe å ha i min nærhet. Jeg kjenner heller ingen som holder ut med slikt, over tid. 

Ja, man risikerer faktisk å miste folk når man stadig nekter å ta hensyn. 

Anonymkode: 37f51...e5f

Jeg vrir på det og presser deg til å skifte mening? I alle dager

Anonymkode: 7d839...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig begge to.
A: Dersom man skal stå utenfor en dør og ordne noe mens det er andre inne i huset, så sier man i fra i tilfelle andre skal ut av døren.
B: Man åpner ikke døren brått når det er andre som bor der og ikke er inne, og da muligens kan finne på å stå rett utenfor døren

Anonymkode: ec56d...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...