Gå til innhold

Er det jeg som vanskelig her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Faren er helt på trynet her. Neste gang han skal levere så sørg for å IKKE være hjemme før 18:00 i alle fall. Dette sier du ifra om når han henter fredag. Kommer han før, ringer og er sur, så svar sukkersøtt: Jeg sa klart ifra at jeg ikke var hjemme før 18, men om du spør pent så kan jeg prøve å være hjemme om 30 min. 

Om han avlyser samvær ofte så sørg i alle fall for å få en ny avtale og høyere bidrag. 

Anonymkode: 97c89...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dessverre har jeg gitt etter i altfor mange år,er vel ca 1 år siden jeg endelig begynte å si han imot og ba han finne barnevakt selv. Da reagerte han som sagt med å bli rasende å prøve å spille på samvitigheten min men jeg ga ikke etter. 

Han er 9 år.

Anonymkode: dcbfb...2e3

Gi niåringen en nøkkel og en telefon. Det trengs jo, når faren er mer barnslig enn en hvilken som helst tredjeklassing...

Anonymkode: 5a1a5...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

På selveste 17.mai så hadde jeg virkelig ikke trodd at han kom så tidlig som 19.00 nei. Å ettersom han visste at jeg skulle til farmoren min som bor 30 minutter så regnet jeg med at han sa ifra før han kommer. 

Skal jeg gjøre det hver gang jeg skal noe på søndagen så blir det ganske mange meldinger.Da hadde han fort fått minst 5 meldinger bare om oppdateringer på når jeg er hjemme å ikke.

Anonymkode: dcbfb...2e3

Nei? Du sier jo bare sånn ca når du er hjemme, og evt svarer på meldinger han sender. Du trenger ikke å si når du er hjemme med mindre han spør, og det er jo ikke grense på hvor mange meldinger man har lov til å sende. 

Og når dette skjer "hver gang", så vet du jo at han ikke sier ifra før han kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Si et fast klokkeslett og få det skriftliggjort. Mannen er jo idiot hvis han ikke klarer å se for seg at dette innimellom vil skje når han bare dumper innom med barnet. Er sønnen din gammel nok til å passe på en nøkkel?

Anonymkode: 5a1a5...5d9

Hvis nøkkelen ligger i jakkelommen så hadde det gått fint.

Anonymkode: dcbfb...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gi niåringen en nøkkel og en telefon. Det trengs jo, når faren er mer barnslig enn en hvilken som helst tredjeklassing...

Anonymkode: 5a1a5...5d9

Telefon har han. Så når far var barnslig igår å ikke ville ta telefonen for å avtale hvordan vi måtte gjøre det siden jeg ikke var hjemme,så måtte jeg ringe sønnen min istedet. Jeg har en ekstra nøkkel som sønnen min kan ha ja.

Anonymkode: dcbfb...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta det på familievernkontoret. Det bør avtales faste tider slik at barnet (og dere) får forutsigbarhet. Kan han ikke evt levere rett på skolen mandag? Har en slik eks som kunne levere fra 11-20.30 søndag. Det er jo en form for kontroll og ikke greit, samt veldig uforutsigbart for barnet. Her fikk jeg det til levering til skole mandag i stedet. 

En annen ting er å ta opp holdningen hans til samvær. En avtale er en avtale..når han har samvær kan du i prinsippet reise bort. Kanskje han bør hente på skolen fredag så du ansvarligjør far litt? Veldig enkelt å sende sms om at man ikke "kan" når det sitter en veldig grei mor og sier "ok" i andre enden. 

Og loggfør for alle del alle brutte avtaler osv. Slike folk har ofte null selvinnsikt og da er det viktig at du har fakta når dere skal snakke på fvk. 

Drit i alle de sms'ene/være grei osv. Vi holdt på i flere år her og det ble ikke bedre før jeg i mye større grad innvolverte familievernkontoret for hjelp. Slet bare ut meg selv underveis pga fars urimelighet mens jeg forsøkte å skjerme barna. 

Anonymkode: 89e0f...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en far som er likedan. Bortsett fra at vi har en avtale om levering klokken 16.00 på søndager da. Han kommer til alle andre tider. Er jeg hjemme er det ok, er jeg ikke, så minner jeg han på avtalen. 
Men klokken 19.00 på kvelden? Da bør du jo begynne å tenke på å komme deg hjem om gutten er 9 år. Mine er 10 og 12 og legger seg 20.15 og 20.30. Mtp de kommer hjem 19.00, så skal de dusje og komme til ro, så er det en helt rimelig tid å levere på. Tenkte du han skulle kommet hjem rett før leggetid?

Ellers synes jeg dere skal avtale fast tidspunkt

Anonymkode: 5612b...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en far som er likedan. Bortsett fra at vi har en avtale om levering klokken 16.00 på søndager da. Han kommer til alle andre tider. Er jeg hjemme er det ok, er jeg ikke, så minner jeg han på avtalen. 
Men klokken 19.00 på kvelden? Da bør du jo begynne å tenke på å komme deg hjem om gutten er 9 år. Mine er 10 og 12 og legger seg 20.15 og 20.30. Mtp de kommer hjem 19.00, så skal de dusje og komme til ro, så er det en helt rimelig tid å levere på. Tenkte du han skulle kommet hjem rett før leggetid?

Ellers synes jeg dere skal avtale fast tidspunkt

Anonymkode: 5612b...955

På 17.mai som er en gang i året så hadde virkelig ikke gjort noen han la seg 21. Å når han dusjet om morgenen på 17.mai så er det ikke behov å dusje på nytt om kvelden igjen. Det hadde vært helt greit om han leverte rett før leggetid så det bare var å pusse tenner igjen,også legge han ja. Hadde det vært jeg som hadde han på 17.mai hadde vi nok kommet hjem ca 20.50,pusset tenner og rett i seng. Ser ikke hva som er galt med det.

Anonymkode: dcbfb...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Anonym bruker said:

Faren har sønnen annenhver helg å sier sjeldent ifra når han kommer å leverer sønnen vår tilbake. Noen ganger kommer han 12;noen ganger 14,noen ganger 16 og andre ganger rett før han legge seg. Så er helt umulig for meg å vite når han kommer. Jeg sitter ikke hjemme hele søndagen bare for å vente på han,har sagt så mange ganger at han må si ifra en stund før han kommer så jeg er hjemne. Likevel gjør han ikke det å er rasende når han kommer til tomt hus.

Idag hadde faren gutten vår på 17.mai å han visste at jeg var på besøk 30 minutter unna hos farmoren min. Klokken 19 så ringer far å er tydligvis kjempe sur å spør hvorfor jeg ikke åpner når de ringer på. Forklarer at jeg er ikke hjemme men at vi drar med en gang nå. Da blir han sur å slenger på røret. Sendte han en melding om at det er fint om han sier ifra når han kommer ellers er jeg ikke alltid hjemme når de kommer. Å at jeg selvsagt hadde vært hjemme til 19 om vi hadde avtalt på foran at han kom for å levere det. Fikk ikke svar. Fikk også høre at faren snakket dritt om meg etterpå fordi han var sint.

Er det jeg som er vanskelig her? Skal det være sånn at jeg må være hjemme hele søndagen fordi jeg ikke aner når de kommer? Hva tenker dere?

Anonymkode: dcbfb...2e3

Nei det synes jeg ikke, han bør ta klare og gi beskjed om det, er da ikke så vanskelig

Anonymkode: 3053e...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei det synes jeg ikke, han bør ta klare og gi beskjed om det, er da ikke så vanskelig

Anonymkode: 3053e...8cc

Det samme tenker egentlig jeg også,er jo ikke akkurat sånn at jeg ber han om så mye. Ber han bare si ifra litt før han kommer.

Anonymkode: dcbfb...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

På 17.mai som er en gang i året så hadde virkelig ikke gjort noen han la seg 21. Å når han dusjet om morgenen på 17.mai så er det ikke behov å dusje på nytt om kvelden igjen. Det hadde vært helt greit om han leverte rett før leggetid så det bare var å pusse tenner igjen,også legge han ja. Hadde det vært jeg som hadde han på 17.mai hadde vi nok kommet hjem ca 20.50,pusset tenner og rett i seng. Ser ikke hva som er galt med det.

Anonymkode: dcbfb...2e3

Det er ikke noe galt i å legge seg litt sent på 17. mai, men skjønner ikke helt hvorfor du tok for gitt at far denne gangen ville velge å si ifra når han kom og i alle fall ikke komme klokka 19. All erfaring sier jo at mannen ikke sier ifra, men igjen og igjen velger å komme uanmeldt og lage spetakkel fordi du ikke er hjemme. Ikke misforstå meg, mannen er helt klart den urimelige her. Problemet er at hans urimeligheter går ut over deres felles sønn. Jeg skjønner at du er drittlei og ikke har lyst til å informere far om når du er hjemme når han bare kunne tatt seg sammen og gitt beskjed. Samtidig er du da også med på å velge at din sønn blir stående utenfor låst dør med en far som kjefter og smeller og snakker drit om deg.

Så klart er det farens skyld, faren er kontrollerende og barnslig, men når du vet hvordan han er, bør du være ekstra ansvarlig og voksen og gjøre ditt beste for å skjerme din sønn. Om en eller fem meldinger i løpet av en søndag kan spare sønnen din for en slik episode, bør det være verdt irritasjonen det gir deg. Eller gutten kan få egen nøkkel, om det løser situasjonen. Og så dokumenterer du alt av avtalebrudd og episoder, og bruker det til å forhandle frem en mer rigid samværsavtale som gjenspeiler faktisk samvær og definerer fast leveringstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

På selveste 17.mai så hadde jeg virkelig ikke trodd at han kom så tidlig som 19.00 nei. Å ettersom han visste at jeg skulle til farmoren min som bor 30 minutter så regnet jeg med at han sa ifra før han kommer. 

Skal jeg gjøre det hver gang jeg skal noe på søndagen så blir det ganske mange meldinger.Da hadde han fort fått minst 5 meldinger bare om oppdateringer på når jeg er hjemme å ikke.

Anonymkode: dcbfb...2e3

Det er han som er vanskelig. Samtidig virker det som om du er så lei av at han er vanskelig, at du mister litt fokus. På selveste 17. mai for en 9-åring som ikke kan gjøre det vanlige tingene på 17. mai, er det ikke så rart å komme hjem kl 19 vel? Og din farmor er sikkert gammel, så hvordan eksen din skulle kunne forstå at du er der på kvelden, er vanskelig for meg å skjønne.

Anonymkode: 4486c...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er han som er vanskelig. Samtidig virker det som om du er så lei av at han er vanskelig, at du mister litt fokus. På selveste 17. mai for en 9-åring som ikke kan gjøre det vanlige tingene på 17. mai, er det ikke så rart å komme hjem kl 19 vel? Og din farmor er sikkert gammel, så hvordan eksen din skulle kunne forstå at du er der på kvelden, er vanskelig for meg å skjønne.

Anonymkode: 4486c...be7

Faren og sønnen vår var i familiebesøk med mange han ikke ser så ofte så trodde de kom til å være der lengre. Om far ønsket å levere 19 så var det selvfølgelig helt greit men da burde det vært avtalt på foran.

Anonymkode: dcbfb...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Faren og sønnen vår var i familiebesøk med mange han ikke ser så ofte så trodde de kom til å være der lengre. Om far ønsket å levere 19 så var det selvfølgelig helt greit men da burde det vært avtalt på foran.

Anonymkode: dcbfb...2e3

Men det visste du jo at ikke kom til å skje. Synes det er rart om du trodde at det magisk skulle plutselig skje på 17 mai, når det aldri skjer ellers

Anonymkode: e8259...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...