Gå til innhold

Er det jeg som vanskelig her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Faren har sønnen annenhver helg å sier sjeldent ifra når han kommer å leverer sønnen vår tilbake. Noen ganger kommer han 12;noen ganger 14,noen ganger 16 og andre ganger rett før han legge seg. Så er helt umulig for meg å vite når han kommer. Jeg sitter ikke hjemme hele søndagen bare for å vente på han,har sagt så mange ganger at han må si ifra en stund før han kommer så jeg er hjemne. Likevel gjør han ikke det å er rasende når han kommer til tomt hus.

Idag hadde faren gutten vår på 17.mai å han visste at jeg var på besøk 30 minutter unna hos farmoren min. Klokken 19 så ringer far å er tydligvis kjempe sur å spør hvorfor jeg ikke åpner når de ringer på. Forklarer at jeg er ikke hjemme men at vi drar med en gang nå. Da blir han sur å slenger på røret. Sendte han en melding om at det er fint om han sier ifra når han kommer ellers er jeg ikke alltid hjemme når de kommer. Å at jeg selvsagt hadde vært hjemme til 19 om vi hadde avtalt på foran at han kom for å levere det. Fikk ikke svar. Fikk også høre at faren snakket dritt om meg etterpå fordi han var sint.

Er det jeg som er vanskelig her? Skal det være sånn at jeg må være hjemme hele søndagen fordi jeg ikke aner når de kommer? Hva tenker dere?

Anonymkode: dcbfb...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Blop skrev:

Det er han som er urimelig. Veldig urimelig faktisk. 

Ja er det jeg også føler,så prøver gang på gang å forklare i en hyggelig tone hvorfor det er lurt å si ifra på foran. Har jeg barnefri så tar jeg gjerne en fjelltur som tar ca en time hver vei,eller besøker en vennine osv. Men hadde vi avtalt en tid når far kommer så hadde jeg selvsagt vært tilbake til da. Men han leverer bare uten noe forvarsel til tross for at jeg mange ganger har sagt til han at jeg sitter ikke hjemme hele dagen;at derfor må vi avtale når han vil levere.

Anonymkode: dcbfb...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste samvær gir du beskjed om at du forventer barnet levert mellom to spesifiserte tidspunkt. F.eks. mellom 17 og 19, og at det ikke kan forventes at du er hjemme før kl 17. 

Du er ikke urimelig, han høres derimot ut til å være en umoden trassete tenåring. 

Anonymkode: 0ca23...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Neste samvær gir du beskjed om at du forventer barnet levert mellom to spesifiserte tidspunkt. F.eks. mellom 17 og 19, og at det ikke kan forventes at du er hjemme før kl 17. 

Du er ikke urimelig, han høres derimot ut til å være en umoden trassete tenåring. 

Anonymkode: 0ca23...cdc

Ja det var lurt :) Men han går neppe med på det.

Han er faktisk 41 år men skulle ofte virkelig ikke tro det..

Anonymkode: dcbfb...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kva om du gjør likt mot han på fredager? Vil han forstå da? 

 

Anonymkode: 388ea...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en kødd!!! Selvfølgelig må dere avtale et tidspunkt, det skal jo være forutsigbart for barnet også. 

Anonymkode: a5c77...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det var lurt :) Men han går neppe med på det.

Han er faktisk 41 år men skulle ofte virkelig ikke tro det..

Anonymkode: dcbfb...2e3

Jeg synes det høres ut som om han prøver å kontrollere deg litt.

Anonymkode: e8259...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å si i fra hver søndag, jeg er ikke hjemme før 17 i dag. Jeg er ikke hjemme før 18 i dag. 

Han er totalt urimelig. 

Anonymkode: 19049...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det høres ut som om han prøver å kontrollere deg litt.

Anonymkode: e8259...b5d

Ja han er kontrollerende på alle måter. Han kan plutselig komme dagen før samvær eller samme dag å si at han kan ikke ha sønnen likevel så jeg må ha han. Når jeg sier at det kan jeg ikke for jeg har allerede kjøpt billetter til noe jeg skal på,så blir han rasende å kaller meg dårlig mor. 

Anonymkode: dcbfb...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det bare å si i fra hver søndag, jeg er ikke hjemme før 17 i dag. Jeg er ikke hjemme før 18 i dag. 

Han er totalt urimelig. 

Anonymkode: 19049...571

Ja har gjort det en del ganger så er derfor jeg vi har unngått flere konflikter. Men idag tenkte jeg ikke på å si ifra når hadde ikke trodd han kom allerede 19 på selveste 17.mai. De var jo også i familiebesøk så hadde regnet med de kom til å være der lengre,eller at han kom si til å si ifra når han ville levere siden han visste jeg var borte idag.

Anonymkode: dcbfb...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke vanskelig, du kan jo ikke sitte hjemme og vente hele dagen. Helst bør dere ha et fast klokkeslett, eller så må han i hvertfall kontakte deg og si fra i rimelig tid før han kommer for å levere gutten så han vet at du er hjemme. 

Anonymkode: d90bf...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For en kødd!!! Selvfølgelig må dere avtale et tidspunkt, det skal jo være forutsigbart for barnet også. 

Anonymkode: a5c77...9e8

Har sagt at det hvertfall er greit med minst en halvtime varsel før de kommer. Det følger han kun de gangene jeg minner han på det samme dag. Men føler det blir teit å mase om det samme hver gang så tenkte at han sikkert har skjønt tegningen nå men neida! 

Anonymkode: dcbfb...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja han er kontrollerende på alle måter. Han kan plutselig komme dagen før samvær eller samme dag å si at han kan ikke ha sønnen likevel så jeg må ha han. Når jeg sier at det kan jeg ikke for jeg har allerede kjøpt billetter til noe jeg skal på,så blir han rasende å kaller meg dårlig mor. 

Anonymkode: dcbfb...2e3

Han prøver tydelig å ødelegge for at du skal kunne gjøre noe sosialt er vel redd du skal treffe noen, lyser sjalusi og kontrollbehov ja. Ikke gi han lillefingeren, ikke gi etter for han, ikke kom løpende hjem med en gang han sier at nå står han der. Hvor gammel er sønnen deres?

Anonymkode: e8259...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Han prøver tydelig å ødelegge for at du skal kunne gjøre noe sosialt er vel redd du skal treffe noen, lyser sjalusi og kontrollbehov ja. Ikke gi han lillefingeren, ikke gi etter for han, ikke kom løpende hjem med en gang han sier at nå står han der. Hvor gammel er sønnen deres?

Anonymkode: e8259...b5d

Dessverre har jeg gitt etter i altfor mange år,er vel ca 1 år siden jeg endelig begynte å si han imot og ba han finne barnevakt selv. Da reagerte han som sagt med å bli rasende å prøve å spille på samvitigheten min men jeg ga ikke etter. 

Han er 9 år.

Anonymkode: dcbfb...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du skriver en slags journal over alt som sies og gjøres, når han har samvær og når han brått avlyser osv. Prøv å få alt av avtaler skriftlig også.

Kanskje dere burde hatt en ny skriftlig avtale/mekling, hvor også tidspunkt for levering kommer med, og at det tidspunktet gjelder hvis ikke annet er avtalt før samværet starter?

Det er veldig tydelig at han forsøker å kontrollere deg. Men selv om det er så frustrerende at du sikkert har lyst å rive deg i håret ;)... så er det sønnen din dette går mest utover. Jeg hadde en far som stadig ikke holdt avtaler da jeg var lita. Ikke fordi han skulle kontrollere min mor, men rett og slett total tankeløshet. Det var ekstremt ubehagelig for meg, for jeg fikk da først fars frustrasjoner og deretter mors, endte som diplomaten. Selv om jeg tror du kanskje beskytter sønnen din bedre enn min mor gjorde, så er disse konfliktene far skaper ved hver levering et stort stressmoment for sønnen din, noe som også bekreftes når du får tilbakemeldinger om at far snakker mye dritt om deg. Det blir en helt umulig situasjon å stå i for din sønn, og det kan skape en voldsom utrygghet, forsøk på å bli diplomat, ta på seg ansvar for å roe far, forsvare deg overfor far, roe deg og forsvare far overfor deg. Tro meg, det er forferdelig tøft for sønnen din med disse konfliktene rundt hvert samvær.

Hadde det vært meg så hadde jeg forsøkt å få far tilbake til fvk, få til en enda mer konkret samværskontrakt. Og om far ikke går med på det så ville jeg tatt en samtale med fvk og barnevernet for å få råd om hvordan du best kan beskytte sønnen din fra disse samværskonfliktene far skaper.

Anonymkode: 49676...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dessverre har jeg gitt etter i altfor mange år,er vel ca 1 år siden jeg endelig begynte å si han imot og ba han finne barnevakt selv. Da reagerte han som sagt med å bli rasende å prøve å spille på samvitigheten min men jeg ga ikke etter. 

Han er 9 år.

Anonymkode: dcbfb...2e3

Han har ingen forståelse for at dette går ut over sønnen deres regner jeg med, sånne folk pleier ikke det for i han sine øyne så er det du som er vanskelig.

Anonymkode: e8259...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Han har ingen forståelse for at dette går ut over sønnen deres regner jeg med, sånne folk pleier ikke det for i han sine øyne så er det du som er vanskelig.

Anonymkode: e8259...b5d

Nei det har han nok ikke. Å han avlyser lett samvær pga en hyttetur;fordi han skal se champions league finale på tv mens han drikker med kompiser osv. Listen er lang over alt som er viktigere enn å holde seg til samværet dessverre. Å sønnen min reagerer med å bli rasende på meg når far avlyser samvær. Sist gang avlyste han samme dag.

Anonymkode: dcbfb...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei det har han nok ikke. Å han avlyser lett samvær pga en hyttetur;fordi han skal se champions league finale på tv mens han drikker med kompiser osv. Listen er lang over alt som er viktigere enn å holde seg til samværet dessverre. Å sønnen min reagerer med å bli rasende på meg når far avlyser samvær. Sist gang avlyste han samme dag.

Anonymkode: dcbfb...2e3

Sier som den andre anonyme, skriv opp alle avtaler som blir brutt, alle gangene han bare plutselig står på døra og venter at du er hjemme og all mulig annen idioti han kommer med. Det er nok ikke noen stor trøst, men sønnen din blir sint på deg fordi det er du som er den trygge og stabile voksne som han kan stole på, han vet at du er der uansett.

Anonymkode: e8259...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei det har han nok ikke. Å han avlyser lett samvær pga en hyttetur;fordi han skal se champions league finale på tv mens han drikker med kompiser osv. Listen er lang over alt som er viktigere enn å holde seg til samværet dessverre. Å sønnen min reagerer med å bli rasende på meg når far avlyser samvær. Sist gang avlyste han samme dag.

Anonymkode: dcbfb...2e3

Da loggfører du faktisk samvær, krever bidrag gjennom Nav etter faktisk samvær, og så krever du ny samværskontrakt.

Dette er veldig skadelig for din sønn, så du må gjøre alt du kan for å stoppe fars hodeløse adferd her.

Anonymkode: 49676...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er urimelig. Men samtidig vet du jo at sønnen skal leveres, og når kl har blitt 19 vet du at sønnen leveres når som helst. Når du da vet at mannen bare dukker opp tilfeldig og blir sur foran sønnen din, da er det vel naturlig at du sier ifra når du er hjemme? F eks før du reiser og sønnen ikke har blitt levert, bare send en melding og si "nå drar jeg ut en stund, er hjemme ca kl x". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pobie skrev:

Han er urimelig. Men samtidig vet du jo at sønnen skal leveres, og når kl har blitt 19 vet du at sønnen leveres når som helst. Når du da vet at mannen bare dukker opp tilfeldig og blir sur foran sønnen din, da er det vel naturlig at du sier ifra når du er hjemme? F eks før du reiser og sønnen ikke har blitt levert, bare send en melding og si "nå drar jeg ut en stund, er hjemme ca kl x". 

På selveste 17.mai så hadde jeg virkelig ikke trodd at han kom så tidlig som 19.00 nei. Å ettersom han visste at jeg skulle til farmoren min som bor 30 minutter så regnet jeg med at han sa ifra før han kommer. 

Skal jeg gjøre det hver gang jeg skal noe på søndagen så blir det ganske mange meldinger.Da hadde han fort fått minst 5 meldinger bare om oppdateringer på når jeg er hjemme å ikke.

Anonymkode: dcbfb...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Faren har sønnen annenhver helg å sier sjeldent ifra når han kommer å leverer sønnen vår tilbake. Noen ganger kommer han 12;noen ganger 14,noen ganger 16 og andre ganger rett før han legge seg. Så er helt umulig for meg å vite når han kommer. Jeg sitter ikke hjemme hele søndagen bare for å vente på han,har sagt så mange ganger at han må si ifra en stund før han kommer så jeg er hjemne. Likevel gjør han ikke det å er rasende når han kommer til tomt hus.

Idag hadde faren gutten vår på 17.mai å han visste at jeg var på besøk 30 minutter unna hos farmoren min. Klokken 19 så ringer far å er tydligvis kjempe sur å spør hvorfor jeg ikke åpner når de ringer på. Forklarer at jeg er ikke hjemme men at vi drar med en gang nå. Da blir han sur å slenger på røret. Sendte han en melding om at det er fint om han sier ifra når han kommer ellers er jeg ikke alltid hjemme når de kommer. Å at jeg selvsagt hadde vært hjemme til 19 om vi hadde avtalt på foran at han kom for å levere det. Fikk ikke svar. Fikk også høre at faren snakket dritt om meg etterpå fordi han var sint.

Er det jeg som er vanskelig her? Skal det være sånn at jeg må være hjemme hele søndagen fordi jeg ikke aner når de kommer? Hva tenker dere?

Anonymkode: dcbfb...2e3

Nei, her er det far som er urimelig.

Anonymkode: a20c1...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Faren har sønnen annenhver helg å sier sjeldent ifra når han kommer å leverer sønnen vår tilbake. Noen ganger kommer han 12;noen ganger 14,noen ganger 16 og andre ganger rett før han legge seg. Så er helt umulig for meg å vite når han kommer. Jeg sitter ikke hjemme hele søndagen bare for å vente på han,har sagt så mange ganger at han må si ifra en stund før han kommer så jeg er hjemne. Likevel gjør han ikke det å er rasende når han kommer til tomt hus.

Idag hadde faren gutten vår på 17.mai å han visste at jeg var på besøk 30 minutter unna hos farmoren min. Klokken 19 så ringer far å er tydligvis kjempe sur å spør hvorfor jeg ikke åpner når de ringer på. Forklarer at jeg er ikke hjemme men at vi drar med en gang nå. Da blir han sur å slenger på røret. Sendte han en melding om at det er fint om han sier ifra når han kommer ellers er jeg ikke alltid hjemme når de kommer. Å at jeg selvsagt hadde vært hjemme til 19 om vi hadde avtalt på foran at han kom for å levere det. Fikk ikke svar. Fikk også høre at faren snakket dritt om meg etterpå fordi han var sint.

Er det jeg som er vanskelig her? Skal det være sånn at jeg må være hjemme hele søndagen fordi jeg ikke aner når de kommer? Hva tenker dere?

Anonymkode: dcbfb...2e3

Si et fast klokkeslett og få det skriftliggjort. Mannen er jo idiot hvis han ikke klarer å se for seg at dette innimellom vil skje når han bare dumper innom med barnet. Er sønnen din gammel nok til å passe på en nøkkel?

Anonymkode: 5a1a5...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...