Gå til innhold

Visste at denne 17 mai kom til å bli spesiell, men SÅ spesiell... mannen er utro


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

La alle kortene på bordet i formiddag. Han skulle til noen kompiser i går og ta noen øl, det var det han sa til meg. Men istedet hadde han besøkt ei dame som han visst har hatt ett godt øye til og der hadde de drukket vin og hatt sex. Han kom hjem i 1 tiden i natt og var i helt normalt humør. I dag tidlig orket han ikke stå opp og jeg tenke ikke mer over det, tenkte kanskje det hadde blitt noen øl for mye i går. Men det var samvittigheten som tok han.. han stod til slutt opp og ba om å få snakke med meg. Barna var på loftstuen å så en film så de fikk heldigvis ikke med seg noe. Jeg ble helt nummen. Har enda ikke grått. Barna skal ha en fin 17 mai i morgen , så jeg har dekket bord, lagt frem klær og vasket hjemme. Men jeg føler meg helt følelsesløs .. hva gjør jeg nå?

Anonymkode: fe8a2...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kaster han ut mandag. 

Anonymkode: 8068e...ddc

Jepp, det er sånn man skal gjøre det... 🙄 Det går sikkert ikke an å gjøre det på andre måter. La meg tippe, du er singel? 

Det er veldig kjedelig Hi. Dette må dere finne ut av... Dere må prate, helst med en gang. 

Anonymkode: fdb9f...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekker pusten dypt og få en oversikt ver situasjonen. Så tar du det derfra. 

Anonymkode: 1183d...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jepp, det er sånn man skal gjøre det... 🙄 Det går sikkert ikke an å gjøre det på andre måter. La meg tippe, du er singel? 

Det er veldig kjedelig Hi. Dette må dere finne ut av... Dere må prate, helst med en gang. 

Anonymkode: fdb9f...409

Ikke tipp i Lotto du. Jeg er gift på tyvende året. Tre barn. Hadde aldri funnet meg i det, ei heller mannen. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 8068e...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Dette er ille. Ikke minst fordi dette var så planlagt. Ikke et feiltråkk i fylla dette her. Men han har avtalt dette med dama, funnet på en unnskyldning og gjennomført det etter planen.

Jeg ville vært interesser i å høre hva HAN tenker dere skal gjøre. 

Anonymkode: baf3f...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke tipp i Lotto du. Jeg er gift på tyvende året. Tre barn. Hadde aldri funnet meg i det, ei heller mannen. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 8068e...ddc

Så fint at livet ditt er svart eller hvitt. Da vet du jo alltid hvilke valg du skal ta.

Dere må prate om forholdet deres kan reddes og om dere begge ønsker det. Han må finne ut hvorfor han var utro. Du må finne ut om du kan tilgi og "glemme". Om dere velger å fortsette må dere begge legge innsats i det på hver deres måte. Han må gjenopprette tilliten han nå har ødelagt. Og du må jobbe med å tilgi. Dette er ikke noe du kan bruke hver eneste gang i fremtiden når dere blir uenig eller krangler. Om du velger å tilgi må dette bli et tilbakelagt kapittel, også for deg. 

Ett rul råd er å vurder om du virkelig må ha/trenger alle detaljer. Skjønner at det kan friste nå, men det er sjeldent verdt det i ettertid. Det dere trenger nå er å finne ut hvorfor (ofte en bakenforliggende årsak) og om dere skal fortsette som kjærester.

Anonymkode: 07fbd...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han må gjenopprette tilliten han nå har ødelagt.

Unnskyld meg, men dette er det dummeste jeg hører. Man kan ikke gjøre gull av gråstein. Lev med gråsteinen eller kast han ut, det er valget her. 

Anonymkode: 2637e...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig kunne jeg ikke levd med noe slik, har for stor selvrespekt til å bo med en slik kødd.

Måtte kastet han ut på dagen.

Anonymkode: 64e90...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jepp, det er sånn man skal gjøre det... 🙄 Det går sikkert ikke an å gjøre det på andre måter. La meg tippe, du er singel? 

Det er veldig kjedelig Hi. Dette må dere finne ut av... Dere må prate, helst med en gang. 

Anonymkode: fdb9f...409

Slike kommentarer er akkurat like idiotiske som når noen sier "La meg tippe, du har ikke barn?" når noen slenger ut av seg noe rart om barn eller det å ha barn. Dårlig forsøk på hersketeknikk.

Anonymkode: 583dc...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff, Dette er ille. Ikke minst fordi dette var så planlagt. Ikke et feiltråkk i fylla dette her. Men han har avtalt dette med dama, funnet på en unnskyldning og gjennomført det etter planen.

Jeg ville vært interesser i å høre hva HAN tenker dere skal gjøre. 

Anonymkode: baf3f...b09

Ja ... han har planlagt dette. Han har grått og hatt det fælt i dag, det fortjener han. Jeg orker ikke se på han engang. Jeg synes han er ekkel og motbydelig. Å ha normal stemning rundt frokostbordet i morgen blir nesten umulig, men barna må ikke vite noe.. 

Anonymkode: fe8a2...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke tipp i Lotto du. Jeg er gift på tyvende året. Tre barn. Hadde aldri funnet meg i det, ei heller mannen. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 8068e...ddc

Også vært med min mann i 20 år, vi har tre barn.

Dette tillitsbruddet hadde vært altfor mye for meg å takle. Det ville for meg vært umulig å leve med. Jeg hadde også sagt takk for meg. 

Anonymkode: a4358...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Unnskyld meg, men dette er det dummeste jeg hører. Man kan ikke gjøre gull av gråstein. Lev med gråsteinen eller kast han ut, det er valget her. 

Anonymkode: 2637e...96c

Det var godt sagt. Noen ting kan ikke gjøres om. 

Anonymkode: a4358...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde det nok vært rett ut gitt. Ikke fordi han var utro, men fordi han ikke var mann nok til å ikke ødelegge livet for alle rundt seg for å døyve sin egen dårlige samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, Sissel Gran har en del bra ang. utroskap, se om du finner det og les det.

Jeg var helt steil tidligere, utroskap ville betydd at det var slutt. Men jeg har innsett at livet ikke er svart-hvitt, så jeg tror hver enkelt person og hvert enkelt par må finne sin egen fasit.

Det som jeg tenker er en fordel her er at mannen din angrer, Hi, og at han nå valgte å være ærlig med deg, selv om han visste hva han risikerte. Det betyr mest trolig at han har kommet til at utroskap ikke var verdt det, at det ikke er verdt det hvis prisen er å miste deg/familien. Og så tenker jeg han har respekt for deg når han velger å fortelle. Det ville vært enklere for ham å ikke si noe (om han trodde du ikke ville oppdaget det), og det ville trolig vært bedre å velge et "bedre" tidspunkt enn dagen før 17. mai hvor dere kanskje skal møte familie osv. Men han valgte å være ærlig med det samme, og han angrer tydelig, det tenker jeg taler til hans fordel.

Negativt er selvfølgelig at dette var en planlagt handling fra hans side, at han ikke bare var utro, men at han planla deg og løy til deg.

Det som ville vært viktig for meg i en slik situasjon er om dette var en engangshendelse eller om det var noe han hadde gjort flere ganger før eller om han hadde hatt et langtidsforhold til noen. Sex en gang er sjelden følelsesbasert, noe langvarige forhold oftere er, så personlig ville jeg strevd langt mer om mannen hadde hatt et lengre forhold til en annen dame.

Jeg ville også ha tenkt gjennom hvordan forholdet vårt hadde vært før utroskapen. Ikke at noe unnskylder utroskap, men det er en del som kan gjøre det lettere å forstå. Jeg ville vært mer åpen for å tilgi hvis jeg visste at vi begge hadde latt forholdet bli mindre viktig, at vi begge ikke hadde tatt forholdet på alvor over tid, hvis vi hadde tatt hverandre for gitt uten egentlig å se den andre. For i et slikt tilfelle så tenker jeg en utroskap egentlig er et ønske om å føle seg ønsket, føle seg sett, men at man føler seg maktesløs i forholdet man er i. Å velge utroskap er ingen god løsning, men i en slik situasjon kan man lettere forstå det og tilgi det, hvis den andre oppriktig angrer og har blitt bevisst på at han ønsker å redde forholdet. I en slik situasjon tror jeg utroskapen kan gjøre at man faktisk finner tilbake til hverandre og får et bedre forhold igjen. Lett er det nok uansett ikke, men mulig, hvis begge to ser hva som ledet opp til utroskapen. Mannen og mannen alene er skyldig i utroskapen, men både mannen og kona kan være "skyldige" i å ignorere hverandre på forhånd og dermed gjøre utroskap mer fristende.

Men skal man redde et forhold, der dere er nå, Hi, da tror jeg det krever at begge to er helt ærlige med hverandre om hvordan dere har hatt det i forholdet, hva dere har følt og føler for den andre, og ikke minst, begge må være innstilt på å gjøre den ubehagelige jobben det er å komme seg gjennom dette, legge det bak dere og styrke forholdet igjen.

Jeg kjenner to par som har greid det, og de har fått langt sterkere og bedre forhold etter utroskapen enn de hadde de siste par årene før. I ene forholdet var det mannen som hadde vært utro, i det andre var det kona som hadde vært utro. Spesielt det ene paret er veldig klare på det at hvis den ene ikke hadde vært utro så hadde de garantert endt med skillsmisse, for de var på vei dit før utroskapen. Når det først skjedde måtte de ta et ordentlig oppgjør med seg selv og hverandre, finne ut hva de virkelig ønsket seg av livet og familien, og om de var villige til å gjøre det som måtte til for å reparere forholdene. Så det er mulig.

Enkelt er det ikke, uansett hva du ender med å gjøre, HI. Hadde jeg vært deg ville jeg sagt fra om at parterapi må til uansett. For selv om dere skulle gå fra hverandre etter dette så må dere greie å kommunisere og samarbeide godt om barna i fremtiden.

Husk også at det ikke finnes noen fasit eller riktige svar. For noen vil det være riktigst å gå fra partneren, for andre vil det riktigste være å bli og jobbe med forholdet. Skal man redde forholdet, da må begge to være like oppriktig engasjert i det og forplikte seg til å gjøre det som må til for å reparere forholdet slik at man får tilbake nærheten og tilliten.

Klem

 

Anonymkode: 583dc...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok, for barnas skyld, prøvd å finne en løsning. 
Parterapi, arbeide med forholdet og fremtiden osv. 

Dere må i hvert fall få en god og grundig snakk! Finn ut hvor landet ligger. 

Anonymkode: 1ab8c...6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta noen beslutninger nå som du er i en sjokktilstand. Vent med å ta store beslutninger til du har latt dette synke inn litt.

 

Når det er sagt skulle min mann gjort det samme håper jeg at jeg hadde gjort det slutt. Samtidig har vi snart tre barn sammen og ting er ikke alltid så lett. Skulle vi ha jobbet oss gjennom dette er det en ting jeg skulle gjort å det er å ligge rundt!! Helt seriøst. Og mannen skulle fått vite om minst ett av disse liggende, kanskje skulle jeg kjørt på med trekant å fortalt han om det i fylle. Så skulle han fått vite detaljer jeg hadde latet som om jeg ikke husket å ha fortalt. Jeg hadde hevnet meg, ingen tvil!

Anonymkode: 9c72a...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke ta noen beslutninger nå som du er i en sjokktilstand. Vent med å ta store beslutninger til du har latt dette synke inn litt.

 

Når det er sagt skulle min mann gjort det samme håper jeg at jeg hadde gjort det slutt. Samtidig har vi snart tre barn sammen og ting er ikke alltid så lett. Skulle vi ha jobbet oss gjennom dette er det en ting jeg skulle gjort å det er å ligge rundt!! Helt seriøst. Og mannen skulle fått vite om minst ett av disse liggende, kanskje skulle jeg kjørt på med trekant å fortalt han om det i fylle. Så skulle han fått vite detaljer jeg hadde latet som om jeg ikke husket å ha fortalt. Jeg hadde hevnet meg, ingen tvil!

Anonymkode: 9c72a...179

Dersom det er planen å hevne deg hadde det vel vært bedre å gjøre det slutt. Blir aldri et bra forhold igjen da. 

Anonymkode: 906a6...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke klart å leve med en utro mann. Det har jeg prøvd før, men forholdet og tilliten ble aldri det samme. Jeg hadde gitt han beskjed om å ta seg sammen for 17. mai, men også at forholdet var over. 

Anonymkode: ac48c...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hevne meg hadde jeg aldri klart så det er ikke ett alternativ. Barna har sovnet nå og han kom opp på stua. Så ynkelig og patetisk. Angrer og gråter. Jeg tar ingen avgjørelser enda, men kjenner pr nå at dette er ikke en mann jeg vil ha ved min side for resten av mitt liv. Har bedt han stå opp i morgen og følge planen vi har, spise god lang frokost sammen og late som ingenting. Vi skal senere til hans foreldre, noe jeg har gledet meg til siden barna ikke har sett dem på lenge. Får holde ut dagen i morgen iallefall. Har selvfølgelig ett kjempeviktig møte på jobb på mandag, så er spent på om konsentrasjonen holder. For en idiot!! Hadde han bare visst hva han har stelt istand :(

Anonymkode: fe8a2...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer seg nå ja

Tenke han på deg og barna når han hadde sex med det kvinnemennesket i går? Tviler på det 

Anonymkode: 3f5b9...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som Prekæs, det er faktisk ikke utroskapen i seg selv som er verst. Det verste er at han for å døyve sin egen svarte samvittighet lemper driten over på kona. På 16.mai. Det er faktisk ganske nedrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gråter og ynker seg for å lette sin egen samvittighet, ETTER at han fikk knulla fersk fitte først. Han er ikke lei seg fordi han har såret deg, han er lei seg for sin egen del.. 

Ja, utroskap går nok an å jobbe seg gjennom. Det krever MYE. Og mannen din har nok mange fine sider også. Men det han har planlagt, og også utført, uten å stoppe før han nøt den andre dama... Neei, ikke en mann jeg ville delt livet med. Barna dine ønsker nok også heller å vokse opp i to hjem (rimelig normalt i dag), enn i et hjem hvor pappa og mamma brukte store deler av barndommen med falske påklistret smil fordi de jobbet seg "sterkere" sammen som par.. 

Anonymkode: b06cc...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg også ville spurt om han kommer til å flytte inn hos henne hvis han Ikke skal bo hjemme mer.

Uff, utrolig kjip situasjon og mann altså!

Anonymkode: baf3f...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...