Gå til innhold

Visste at denne 17 mai kom til å bli spesiell, men SÅ spesiell... mannen er utro


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

En gang utro alltid utro!

Jeg hadde vært gift i 11 år når jeg fant ut at mannen hadde vært utro over tid. Det virket som han virkelig angret så jeg valgte å tilgi han. Nå har jeg nylig fått bevis på at han nok en gang har vært utro mot meg over tid,å at hun er på alder med datteren våres! Blir skikkelig kvalm av bare å tenke på det! Elskerinnen 30 år å datteren vår er 31.  Denne gangen kastet jeg han ut umiddelbart å har ikke sett meg tilbake! 

Anonymkode: 52a73...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var godt sagt. Noen ting kan ikke gjøres om. 

Anonymkode: a4358...591

Ja, jeg kjenner jeg blir provosert når folk skal forsøke å dytte ansvaret over på den bedradde, slik jeg opplevde at den jeg siterte, gjorde.

Det er HAN som har vært utro.

Og så skal HUN sitte der og høre på hvorfor han har vært utro og så skal HUN gi han sjansen til å bygge opp tilliten og så skal HUN jobbe med å tilgi?

Det er også enkelte som mener at HUN skal påta seg ansvaret med å følge med på hvor han er til en hver tid og at HUN skal ha tilgang til alle hans sosiale medier slik at stakkars bittelille nussedutte dukkemannen ikke skal være utro mer. 

Nei vettu hva!

Det er altfor mange kvinner som iler til og skal forsøke å ta ansvar for voksne menn. 

Om HAN angrer på ting og vil gjøre opp for seg så kan f.eks. HAN vaske huset hver uke eller HAN lage mat til familien i fremtiden eller HAN være den som tar ansvar og HAN være den som jobber for at hun skal ha et bedre liv, når det tross alt er HAN som driver og svikter henne. 

Men også dette er det HAN som bør komme frem til og HAN som initierer, og HAN som fullfører. 

Gjør han ikke det, så er det på høy tid å innse at man har valgt en skrøpelig mann og at han ikke blir mer solid av at man iler til og tar ansvar for hvordan han kommer seg ut av en vanskelig situasjon. Da må man enten velge å bli værende med denne skrøpelige mannen, eller man må kaste han ut. 

Anonymkode: 2637e...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste du egentlig behøver å spørre deg selv om her, etter min mening, er om mannen totalt sett er verdt dette.

Hvis han jevnt over er en helt fantastisk ektemann og far, som du og dine barn kan føle dere trygge og ivaretatt av, så ville jeg satt en strek over det.

Om han jevnt over bare så vidt holder hodet over vannet, er mer til bryderi enn til glede, og alltid lager drama, så ville jeg kastet han rett ut. 

Anonymkode: 2637e...96c

Endret av Admin
Fjernet slettet sitat. Admin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lov til å gi deg selv tid til å fordøye og tenke før du snakker med ham om dette igjen. Hvis han kommer til deg for trøst har du lov til å si at du må finne ut hva du selv tenker før du eventuelt kan møte hans emosjonelle behov. Lykke til med dagen i dag og tiden som kommer. 

Anonymkode: a4660...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jepp, det er sånn man skal gjøre det... 🙄 Det går sikkert ikke an å gjøre det på andre måter. La meg tippe, du er singel? 

Anonymkode: fdb9f...409

Mener du at alle som er i et forhold skal godta utroskap?

Er alle de som er single blitt det fordi de ikke godtar utroskap?

Anonymkode: 5f597...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg kjenner jeg blir provosert når folk skal forsøke å dytte ansvaret over på den bedradde, slik jeg opplevde at den jeg siterte, gjorde.

Det er HAN som har vært utro.

Og så skal HUN sitte der og høre på hvorfor han har vært utro og så skal HUN gi han sjansen til å bygge opp tilliten og så skal HUN jobbe med å tilgi?

Det er også enkelte som mener at HUN skal påta seg ansvaret med å følge med på hvor han er til en hver tid og at HUN skal ha tilgang til alle hans sosiale medier slik at stakkars bittelille nussedutte dukkemannen ikke skal være utro mer. 

Nei vettu hva!

Det er altfor mange kvinner som iler til og skal forsøke å ta ansvar for voksne menn. 

Om HAN angrer på ting og vil gjøre opp for seg så kan f.eks. HAN vaske huset hver uke eller HAN lage mat til familien i fremtiden eller HAN være den som tar ansvar og HAN være den som jobber for at hun skal ha et bedre liv, når det tross alt er HAN som driver og svikter henne. 

Men også dette er det HAN som bør komme frem til og HAN som initierer, og HAN som fullfører. 

Gjør han ikke det, så er det på høy tid å innse at man har valgt en skrøpelig mann og at han ikke blir mer solid av at man iler til og tar ansvar for hvordan han kommer seg ut av en vanskelig situasjon. Da må man enten velge å bli værende med denne skrøpelige mannen, eller man må kaste han ut. 

Anonymkode: 2637e...96c

Igjen mener jeg det finnes nyanser. Jeg synes anonym ddc sier det bra, mye bedre enn jeg fikk frem. Noen kvinner får ikke et bedre liv av å kaste "dritten" på døra. Kanskje "dritten" ikke var så dritt likevel, om man klarer å se på det store bildet. Det kan være verdt å tenke på. Det var en bedriten ting å gjøre, ingen som helst tvil om det! Både før og etter. Men kanskje (for noen ) er det verdt å vurdere om det er mulig å reparere og se om man klarer å komme tilbake til det som var når begge hadde det bra i forholdet.

Men igjen dette må den enkelte mann, kvinne og begge i forholdet finne ut av. Jeg støtter både de som sier at dette er et for stort svik å leve med men jeg støtter også de som mener at dette kan jeg tilgi. Å bare for å presisere så mener jeg ikke alt er opp til kvinnen, mannen må i aller høyeste grad på banen. Ikke bare vise at han angrer, men må gjenoppbygge tillitt i forholdet.

Mener du seriøst at han skal gjøre opp dette med å gjøre mer husarbeid, lage mer mat osv? Det er jo ikke det som teller i denne situasjonen. Klart det hjelper (men det burde jo være rimelig fordelt forut for dette). Dette må jo "gjøres opp" (på ett eller annet hvis må det "gjøres opp" uavhengig av om de fortsetter som par eller ikke pga barn) på mange flere nivå i relasjonen. Det kan være litt vanskelig da mange ikke vet helt hva det kan være, og det må man få hjelp til.

 

Anonymkode: 07fbd...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan være verdt å tenke på. 

Det har jeg allerede skrevet et innlegg om. 

Det er helt andre ting jeg kritiserer deg for.

Det med vask og matlaging, var ment som et bilde på noe, ikke konkret.

Du må selvfølgelig få lov å ha din mening i fred, men jeg ser faktisk ikke vitsen med at vi to skal diskutere dette videre, når vi har en så ulik forståelse av helt elementære ting. 

Så lenge HI forstår hva vi mener, og kan spørre dersom hun lurer på noe, så tenker jeg at da er alt i skjønneste orden. 

Anonymkode: 2637e...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det eneste du egentlig behøver å spørre deg selv om her, etter min mening, er om mannen totalt sett er verdt dette.

Hvis han jevnt over er en helt fantastisk ektemann og far, som du og dine barn kan føle dere trygge og ivaretatt av, så ville jeg satt en strek over det.

Om han jevnt over bare så vidt holder hodet over vannet, er mer til bryderi enn til glede, og alltid lager drama, så ville jeg kastet han rett ut. 

Anonymkode: 2637e...96c

Enig! 
 

Det er ganske dramatisk for barn å oppleve skilsmisse, delt bosted osv. Man skal virkelig være sikker på at man tar det rette valget. 

Anonymkode: 1ab8c...6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jepp, det er sånn man skal gjøre det... 🙄 Det går sikkert ikke an å gjøre det på andre måter. La meg tippe, du er singel? 

Det er veldig kjedelig Hi. Dette må dere finne ut av... Dere må prate, helst med en gang. 

Anonymkode: fdb9f...409

Hvorfor er du så nedlatende ? Jeg er sikker på det er mange som hadde kastet mannen ut hvis han hadde vært utro. Om hun kaster ham ut for å tenke seg om, i fred uten mannen i huset, trenger ikke det bety at forholdet er over for alltid. Mannen får seg hvertfall en lærepenge. Han får kjenne på om han savner kvinnen han bor med, eller ikke. Det er ikke bare kvinnen han har vært utro mot. Der er barn inni bildet, som kommer til å merke stemningen mellom mor og far. Med andre ord blir barna også skadelidende under dette faren deres har gjort. Hadde det vært meg som hadde en utro mann., hadde det vært over for alltid. En gang utro, alltid utro. Kvinnen som mannen har vært utro med fortjener helt sikkert noe bedre enn den utro mannen.

Anonymkode: a6027...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ett par år siden, opplevde jeg omtrent det samme..jeg ble mildt sagt sjokkert. Hadde vi ikke hatt barn, hadde jeg gått på dagen. Men, jeg valgte å bli og å jobbe oss gjennom det. Det tok lang tid før ting ble "ok" igjen, og det blir jo aldri HELT som før.  Det blir som når man limer sammen en knust vase igjen, det vil alltid være ett arr der.  Hadde det NOENSINNE skjedd noe igjen som hadde gjort at jeg hadde tvilt igjen, så hadde jeg gått på dagen. Og det vet han. Sjansen han egentlig ikke hadde er allerede brukt opp. Jeg er glad jeg ble, og at jeg klarte å holde hodet kaldt. Min første tanke var jo å gå. Men for barna mine sin del er jeg veldig glad jeg ble. 

Kun du vet hva som er riktig for deg. Hadde jeg skulle gitt deg råd før jeg opplevde dette selv hadde jeg sagt "gååå!!!", men jeg vet at ting ikke er så svart hvitt når man er midt oppi det. 

Anonymkode: 15454...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd det og valgte å bli. Mest for ungene og fordi jeg ikke orket tanken på å miste huset som ungene og jeg elsker. Det første året etter hatet jeg han innerst inne. Så var jeg utro selv. Uten å fortelle det til mannen. Etter det fikk jeg faktisk mer fred. Nå har det gått fire år og forholdet er godt. Som hun over skriver, det er ikke svart hvitt.

Anonymkode: 5e468...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sender deg en stooooor klem!! Herregud, for en beskjed å få før man skal styre og ordne med unger og greier hele dagen. Nå er dagen over, så det er litt seint å komme med noe forslag til i dag. Men jeg personlig hadde nok trengt et pusterom. Tid for meg selv til å tenke på, hvis det hadde latt seg gjøre. Det her er det bare du som kan finne ut av om du kan leve med eller ikke. Jeg hadde ikke klart det.. men det er utrolig trist når det er barn i bilde, at han valgte å risikere hele familien sin for å knulle, sier gaaaanske mye om han. I mitt hodet. Når jeg tenker meg om, hadde jeg kanskje kjørt barna til besteforeldre etter jobb i morgen, og klikket i vinkel når han kom hjem. Fått ut agressjonen. Så hadde jeg bodd med barna hos mamma til jeg hadde fått tenkt litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle! Vært en veldig spesiell dag for å si det mildt. Måtte ta mannen til side ved to anledninger å be han ta seg sammen da det lyste tungsinn av han. Men barna har hatt en strålende 17 mai, den beste de har hatt kanskje. Så det var veldig godt. Jeg har ikke hatt tid til å reflektere noe særlig, men kjenner at han byr med veldig i mot. Veldig.. synes han er bare ekkel. Nå er nesten alle barna i seng og jeg må jobbe og forberede ett viktig møte i morgen på jobb. Når møtet er over har jeg bestemt at jeg går hjem og får puste litt. Helt fred. Hva skjer videre vet jeg ikke enda. Men den avsmaken jeg har nå er ubeskrivelig. Bare å se genseren han hadde på seg den kvelden får meg til å bli kvalm og får lyst å spy. Takk igjen for mange gode svar , var veldig godt å blåse ut her inne da jeg ikke ønsker at andre skal vite om dette, enda.

Anonymkode: fe8a2...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Takk alle! Vært en veldig spesiell dag for å si det mildt. Måtte ta mannen til side ved to anledninger å be han ta seg sammen da det lyste tungsinn av han. Men barna har hatt en strålende 17 mai, den beste de har hatt kanskje. Så det var veldig godt. Jeg har ikke hatt tid til å reflektere noe særlig, men kjenner at han byr med veldig i mot. Veldig.. synes han er bare ekkel. Nå er nesten alle barna i seng og jeg må jobbe og forberede ett viktig møte i morgen på jobb. Når møtet er over har jeg bestemt at jeg går hjem og får puste litt. Helt fred. Hva skjer videre vet jeg ikke enda. Men den avsmaken jeg har nå er ubeskrivelig. Bare å se genseren han hadde på seg den kvelden får meg til å bli kvalm og får lyst å spy. Takk igjen for mange gode svar , var veldig godt å blåse ut her inne da jeg ikke ønsker at andre skal vite om dette, enda.

Anonymkode: fe8a2...496

Masse lykke til!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det eneste du egentlig behøver å spørre deg selv om her, etter min mening, er om mannen totalt sett er verdt dette.

Hvis han jevnt over er en helt fantastisk ektemann og far, som du og dine barn kan føle dere trygge og ivaretatt av, så ville jeg satt en strek over det.

Om han jevnt over bare så vidt holder hodet over vannet, er mer til bryderi enn til glede, og alltid lager drama, så ville jeg kastet han rett ut. 

Anonymkode: 2637e...96c

Han har vært jevnt over en god mann. En fantastisk far som ungene forguder. Men dette var ikke ett one night stand i fylla der man driter seg ut og mister dømmekraft. Dette er planlagt fra hans side. Jeg vet ikke så mye enda, for jeg har ikke orket å grave i det. 

Anonymkode: fe8a2...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler så med deg! Du er tøff som klarte å gjennomføre dagen idag slik at ungene hadde en fin dag! Sender deg mange klemmer!

Anonymkode: 95b71...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Føler så med deg! Du er tøff som klarte å gjennomføre dagen idag slik at ungene hadde en fin dag! Sender deg mange klemmer!

Anonymkode: 95b71...566

Takk :) er heldigvis veldig hardhudet etter å ha vært ute en vinternatt før, men klart dette er beintøft. Takk for mange klemmer, det trengs :)

Anonymkode: fe8a2...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig! 
 

Det er ganske dramatisk for barn å oppleve skilsmisse, delt bosted osv. Man skal virkelig være sikker på at man tar det rette valget. 

Anonymkode: 1ab8c...6eb

Enig, særlig hvis det kun var et knull som skulle føre til det. Da sier man jo indirekte at det eneste som gjør paret til en enhet, er deres sexliv. Og det er jo ikke sannheten om et par. De er jo mer for hverandre enn bare den eksklusive tilgangen til hverandres kjønnsorganer.

Anonymkode: 68705...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig, særlig hvis det kun var et knull som skulle føre til det. Da sier man jo indirekte at det eneste som gjør paret til en enhet, er deres sexliv. Og det er jo ikke sannheten om et par. De er jo mer for hverandre enn bare den eksklusive tilgangen til hverandres kjønnsorganer.

Anonymkode: 68705...d62

Dette var et overlagt og planlagt tillitsbrudd fra mannen. Det handler ikke om sex, men tillit 

Anonymkode: ac48c...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit HI, jeg føler virkelig med deg😢

Jeg har opplevd det samme, min mann var utro for 3 år siden!  jeg var hjemme med barna, å han var ute med kompiser! Endte opp med ei dame han hadde hatt en greie med lenge før han møtte meg! 🤦🏼‍♀️ Jeg var helt i sjokktilstand i starten, deretter kom sinnet, som igjen ble erstattet med sorg! Og tidvis en helsikes mix av hele følelsesspekteret🤷🏻‍♀️
Jeg har dessverre ikke noe fasitsvar til deg, du må nesten kjenne etter hva som føles riktig for deg! 
Jeg valgte omsider å gi ekteskapet en sjanse, men jeg skal ikke lyve å si det har vært enkelt! Har vært en lang vei å gå....

 

lykke til ❤️

Anonymkode: c2278...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å ikke fortelle "alle" om hva som har skjedd ihvertfall. Uansett om det blir brudd eller ikke. Det er tross alt barnas far. Jeg valgte meg ut to gode venner som jeg stoler 100 prosent på, og de fikk høre ALT, slik at jeg fikk tømt meg. Jeg synes ikke det kommer noe godt ut av at "alle" vet, og ihvertfall ikke hvis man skal holde sammen. Selvom mitt første ønske var å fortelle "hele verden" for en drittsekk han var, er jeg glad for at jeg ikke gjorde det. 

Anonymkode: 15454...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei knehøne som bare måtte lette hjertet sitt på 16 mai! Hva var meningen med det da? Å gjøre ting enda verre for deg? 

 

Anonymkode: f6310...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...