Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #1 Skrevet 15. mai 2020 Klager dere på mannen/samboeren deres til venner? Samboer og jeg har en venn som vi begge har kjent før vi ble sammen for «hundre år siden».Vi diskuterte noe en dag også sa han at «ja han sa du var sovna og han var sur for at han ikke fikk ha sex fordi du syntes han hadde drukket for mye» sikkert uskyldig, men dette er noe han hadde sagt flere ganger før...»nei hu gikk å la seg, hu tåler ikke at jeg tar noen drammer i helga»... Jo, jeg tåler det, men pga en fortid er Jeg veldig obs på folk som drikker, har aldri nekta han en dram. De prater visstnok om sexlivet vårt også..... Hva er ok?Jeg orker ikke si at han sa det til meg. Anonymkode: 1a1a8...8e9
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #2 Skrevet 16. mai 2020 Det er kanskje vanlig😏 Anonymkode: 1a1a8...8e9
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #3 Skrevet 16. mai 2020 Ja, jeg klager litt over mannen, faktisk helst til vår felles venninne. Jeg har ikke tenkt så mye på det, for det er ikke så mye å klage over, men det er deilig å lufte litt. Vår felles venninne vet jo godt hvordan mannen min er, hun har kjent ham siden de var små. Jeg har "bare" kjent henne ( og han) i 20 år. Hun vet jo også at jeg klager litt men det spiller ingen rolle, jeg elsker ham jo. Men han er jo en tosk av og til. Anonymkode: d09da...150
Pobie Skrevet 16. mai 2020 #4 Skrevet 16. mai 2020 Nei, hvis jeg har problem med mannen tar jeg det opp med mannen. Hadde syntes det var utrolig flaut hvis jeg kranglet med mannen og så fikk kompisen hans høre om våre personlige problemer, eller mannen sitter der og bitcher om meg til en annen person. Det hadde ødelagt mye tillit.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #5 Skrevet 16. mai 2020 Nei, det gjør vi faktisk ikke når jeg tenker meg om. Klart, små hverdagsfrustrasjoner (generaliserte, som at menn ikke ser samme rot som oss osv) sikkert som andre og kjenner seg igjen i. Men mer da med et smil, og venninne nikker og sier ja sånn er det her og bla bla. Men personlige ting, som krangler, sexliv osv byr meg imot å levere ut til andre. Selv ikke søstrene mine. Det er vårt, og vi snakker heller sammen om det hvis noe plager oss. Anonymkode: 64096...3a4
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #6 Skrevet 16. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei, det gjør vi faktisk ikke når jeg tenker meg om. Klart, små hverdagsfrustrasjoner (generaliserte, som at menn ikke ser samme rot som oss osv) sikkert som andre og kjenner seg igjen i. Men mer da med et smil, og venninne nikker og sier ja sånn er det her og bla bla. Men personlige ting, som krangler, sexliv osv byr meg imot å levere ut til andre. Selv ikke søstrene mine. Det er vårt, og vi snakker heller sammen om det hvis noe plager oss. Anonymkode: 64096...3a4 Og er 99,9% sikker på at mannen tenker det samme. Han sier i allefall så. Og er ikke typen til noe annet Anonymkode: 64096...3a4
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #7 Skrevet 16. mai 2020 Selvfølgelig ikke. Anonymkode: 88c02...020
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #8 Skrevet 16. mai 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det gjør vi faktisk ikke når jeg tenker meg om. Klart, små hverdagsfrustrasjoner (generaliserte, som at menn ikke ser samme rot som oss osv) sikkert som andre og kjenner seg igjen i. Men mer da med et smil, og venninne nikker og sier ja sånn er det her og bla bla. Men personlige ting, som krangler, sexliv osv byr meg imot å levere ut til andre. Selv ikke søstrene mine. Det er vårt, og vi snakker heller sammen om det hvis noe plager oss. Anonymkode: 64096...3a4 Dette. Kan nevne småting, som at han alltid er sykt treg til å komme seg ut døren, men ikke om sexlivet og mer alvorlige eller personlige ting. Anonymkode: 6a79d...1d7
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #9 Skrevet 16. mai 2020 Nå måtte jeg faktisk tenke meg om, om mine venninner eller søsken utleverer krangler, problemer eller sexlivet deres. Og nei. Jeg aner ikke hva de bruker å krangle om eller om sexlivet deres er spennende eller ei. De blir gravide og får barn innimellom, så jeg vet jo at de har sex. Og jeg vet at mannfolka kronisk ikke plukker opp sokkene sine. Men ikke mer enn det. Jeg hadde blitt utrolig skuffet hadde partneren min delt slike ting med løsmunnede kompiser. De diskusjonene vi har hjemme, sexlivet vårt, det er privat. Her tror jeg det må oppvask til! Anonymkode: c5cd1...1fb
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #10 Skrevet 16. mai 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette. Kan nevne småting, som at han alltid er sykt treg til å komme seg ut døren, men ikke om sexlivet og mer alvorlige eller personlige ting. Anonymkode: 6a79d...1d7 Samme her. Jeg hadde blitt rimelig sur hvis jeg hadde fått høre at mannen hadde utlevert meg på den måten HI beskriver. Godt mulig han gjør det til en god kompis, men han har i tilfelle vært litt mer fornuftig og valgt en som ikke sier det videre til meg, så jeg kan være lykkelig uvitende. Anonymkode: e290e...533
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #11 Skrevet 16. mai 2020 Jeg har en bestevenninne som jeg kan klage litt til, om det er noe. Og samme gjør hun. Men vi har et vennepar, og mannen der klager over kona si til alle, hele tiden, og skikkelig ille ting. De kan være på fest begge to, så går han rundt og prater dritt om henne. Er jo helt grusomt. Anonymkode: 03a6e...d84
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #12 Skrevet 16. mai 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har en bestevenninne som jeg kan klage litt til, om det er noe. Og samme gjør hun. Men vi har et vennepar, og mannen der klager over kona si til alle, hele tiden, og skikkelig ille ting. De kan være på fest begge to, så går han rundt og prater dritt om henne. Er jo helt grusomt. Anonymkode: 03a6e...d84 Hvorfor er dere venn med en sånn mann? Hadde vært hue og ræva her i gården om noen hadde startet å snakke dritt om kona. Anonymkode: 88c02...020
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #13 Skrevet 16. mai 2020 Nei jeg gjør ikke det, og kjenner ingen som gjør det heller. Anonymkode: f9f9a...982
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #14 Skrevet 16. mai 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er dere venn med en sånn mann? Hadde vært hue og ræva her i gården om noen hadde startet å snakke dritt om kona. Anonymkode: 88c02...020 Kan være kona er ei god venninne? 🤷♀️ Hvorfor skulle jeg måtte være venneløs bare fordi jeg var kuet og mannen min oppfører seg som en dust ovenfor meg i det offentlige rom? Tror du at jeg hadde fått dratt aleine hvis det ble presisert att mannen var ikke invitert pga hans oppførsel ovenfor meg? Anonymkode: 2259e...36f
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #15 Skrevet 16. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Kan være kona er ei god venninne? 🤷♀️ Hvorfor skulle jeg måtte være venneløs bare fordi jeg var kuet og mannen min oppfører seg som en dust ovenfor meg i det offentlige rom? Tror du at jeg hadde fått dratt aleine hvis det ble presisert att mannen var ikke invitert pga hans oppførsel ovenfor meg? Anonymkode: 2259e...36f Fordi det er det eneste pressmiddelet jeg har som venn, for å få deg til å dra fra mannen din som kuer deg. Går selvfølgelig ikke sammen med kvinner som takker ja til vold, mer enn jeg gjør med voldelige menn. Vil de ha meg som venn, så får de komme seg unna idiot-menn. Anonymkode: 88c02...020
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #16 Skrevet 16. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Fordi det er det eneste pressmiddelet jeg har som venn, for å få deg til å dra fra mannen din som kuer deg. Går selvfølgelig ikke sammen med kvinner som takker ja til vold, mer enn jeg gjør med voldelige menn. Vil de ha meg som venn, så får de komme seg unna idiot-menn. Anonymkode: 88c02...020 Beklager. Da hadde nok jeg potensielt kunne blitt sittende igjen aleine. For du skjønner det er ikke sikkert han er slik når han er edru, er ikke sikkert jeg bryr meg etter som han kan ha mange andre gode egenskaper som er viktigere. Det kan være jeg driver å jobber med å komme meg ut men må sikre meg praktisk først, det er enkelt når jeg står uten venner iom dere ikke vil ha meg som venn. Jeg anbefaler på det sterkeste å få hodet ut av ræva og snart innse at verden er ikke så sort hvit som du ser ut til å tro Anonymkode: 2259e...36f
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #17 Skrevet 16. mai 2020 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Beklager. Da hadde nok jeg potensielt kunne blitt sittende igjen aleine. For du skjønner det er ikke sikkert han er slik når han er edru, er ikke sikkert jeg bryr meg etter som han kan ha mange andre gode egenskaper som er viktigere. Det kan være jeg driver å jobber med å komme meg ut men må sikre meg praktisk først, det er enkelt når jeg står uten venner iom dere ikke vil ha meg som venn. Jeg anbefaler på det sterkeste å få hodet ut av ræva og snart innse at verden er ikke så sort hvit som du ser ut til å tro Anonymkode: 2259e...36f Wow. Snakk om å gjøre seg ynkelig...for deretter å kunne frese. Ser at jeg gjorde helt rett i å droppe å invitere deg i alle fall! Anonymkode: 88c02...020
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #18 Skrevet 16. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Wow. Snakk om å gjøre seg ynkelig...for deretter å kunne frese. Ser at jeg gjorde helt rett i å droppe å invitere deg i alle fall! Anonymkode: 88c02...020 Nå et jeg heldigvis verken i ett kuet eller voldelig forhold. Og jeg har en solid og varm vennegjeng rundt meg. Men, jeg klarer like fult å se at slik er ikke det for alle og kan dermed være støttende hvis det trengst. Heldigvis så har vi ingen rundt oss som er av ditt kaliber, men det tror jeg i hovedsak er at ingen av oss hadde akseptert den type holdning du utøver. Så jeg tror nok det er en naturlig årsak til at vi slipper personer som deg 😊 Anonymkode: 2259e...36f
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #19 Skrevet 16. mai 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå et jeg heldigvis verken i ett kuet eller voldelig forhold. Og jeg har en solid og varm vennegjeng rundt meg. Men, jeg klarer like fult å se at slik er ikke det for alle og kan dermed være støttende hvis det trengst. Heldigvis så har vi ingen rundt oss som er av ditt kaliber, men det tror jeg i hovedsak er at ingen av oss hadde akseptert den type holdning du utøver. Så jeg tror nok det er en naturlig årsak til at vi slipper personer som deg 😊 Anonymkode: 2259e...36f Helt i orden. Kom meg selv ut av et voldelig forhold etter å ha at mine venner ikke godtok at jeg lot meg behandle dårlig. Hadde jeg hatt venner som deg, er det mulig jeg enda hadde vært i det forholdet. Anonymkode: 88c02...020
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #20 Skrevet 16. mai 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helt i orden. Kom meg selv ut av et voldelig forhold etter å ha at mine venner ikke godtok at jeg lot meg behandle dårlig. Hadde jeg hatt venner som deg, er det mulig jeg enda hadde vært i det forholdet. Anonymkode: 88c02...020 Merkelig hvordan ting plutselig kommer opp etterhvert som ting butter i mot 😉 Anonymkode: 2259e...36f
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #21 Skrevet 16. mai 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Merkelig hvordan ting plutselig kommer opp etterhvert som ting butter i mot 😉 Anonymkode: 2259e...36f Merkelig at man må dokumentere det åpenbare. Anonymkode: 88c02...020
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #22 Skrevet 16. mai 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Merkelig at man må dokumentere det åpenbare. Anonymkode: 88c02...020 Lite åpenbart at ett tidligere voldsoffer vil utestenge ett annet potensielt voldsoffer bare fordi det ikke er klar for å ta samme valget som seg selv. Så jeg må bare beklage. Jeg tror du nå bare prøver å ro deg inn igjen... Anonymkode: 2259e...36f
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #23 Skrevet 16. mai 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Lite åpenbart at ett tidligere voldsoffer vil utestenge ett annet potensielt voldsoffer bare fordi det ikke er klar for å ta samme valget som seg selv. Så jeg må bare beklage. Jeg tror du nå bare prøver å ro deg inn igjen... Anonymkode: 2259e...36f Ok. Og jeg må bare beklage at det kunne ikke brydd meg stort mindre. Jeg har svart HI, og spurt en annen person om noe jeg ikke fikk svar på. Om det skulle være noe mer du har lyst å prate om, så foreslår jeg at du enten svarer HI eller maser videre med noen andre. Anonymkode: 88c02...020
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #24 Skrevet 16. mai 2020 Kan forøvrig forstå at dette med vold ikke er så lett å begripe, når man ikke har opplevd det selv. Dessverre er det heller ikke særlig morsomt å snakke om, så det går an å vise litt respekt, hvis man ønsker å høre om det. Anonymkode: 88c02...020
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #25 Skrevet 16. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan forøvrig forstå at dette med vold ikke er så lett å begripe, når man ikke har opplevd det selv. Dessverre er det heller ikke særlig morsomt å snakke om, så det går an å vise litt respekt, hvis man ønsker å høre om det. Anonymkode: 88c02...020 Derfor utestenger man ikke en venninne fra arrangementer og sammenkomster bare fordi mannen hennes er en kødd og hun ikke forlater henne... Anonymkode: 2259e...36f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå