Gå til innhold

Jeg bare lurer, ang utenlandsferie


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dypt skuffet over håndteringen?? Vi sitter her med lite smitte og har sammenlignet med flere land hatt lette tiltak i frihetsberøvelsen. Og jeg kan nesten garantere deg at ingen andre politiske partiet hadde håndtert det på en annen måte. 
 

Jeg vet det er vanskelig for veldig mange her inne å forstå, men mange av oss har faktisk betalt en svært høy økonomisk pris på dette her. Vi som ble permittere vettu. Vi har enda ikke fått penger fra nav. Jeg har enda ikke mottatt noe siden mars. Det begynner å bli et helvete. Og opprør? Skal jeg fortelle deg noe? Det hadde blitt fullstendig opprør hvis myndighetene hadde åpnet opp. Hvis de så mye som hadde forsøkt seg å gamble på dette her, for at solhungrige nordmenn skulle få ferien sin utlandet.... da hadde det fullstendig klikket. For at det vi går igjennom skulle gått til spille og måtte reversert nå. Du vet hvor smitten til Norge i utgangspunktet, ikke sant? Folk på vinterferie. Selvsagt åpner de ikke for at det samme skjer igjen. Og de der fhi du lener deg på... de mente det skulle være ca 100 smittede ved påsketider. De tok feil i beregningene da, og de kan godt ta feil i beregningene nå. Heldigvis ser våre norske myndigheter et helhetsbilde. Og godt er det. Når vi har kommet så langt, og så mange har betalt en så høy pris, hadde det vært direkte uansvarlig å åpne opp nå.

Anonymkode: dd0cd...a8d

Nettopp det at du har mistet jobben din og ikke mottar penger, er jo noe av deg jeg er skuffet over. Hadde regjeringen fulgt FHIs råd, så hadde du kanskje ikke mistet jobben din. Folk er så fornøyd med at tallene er så gode i Norge, og nekter å ta innover seg de enorme konsekvensene altfor strenge tiltak har medført (arbeidsledighetstall vi aldri har sett maken til, enorme antall utsatte operasjoner og konsultasjoner for å nevne noe).  Og nå som det knapt er en smittet igjen i landet, så skal vi fremdeles sitte her med tiltak som blant annet går utover barns aktivitet. 
 

Jeg begynner å bli litt lei av argumentet om at FHI er ubrukelige fordi de estimerte feil ang antall smittede innen påske. De er våre fremste eksperter i landet, og de eneste som klarer å se det hele i et større samfunnsperspektiv, det virker det som nesten hele resten av befolkning har glemt oppi all frykt. 

Anonymkode: 9dfd4...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når man bor i et land der man aldri vet om man får en eneste dag på stranda i løpet av sommeren feks, så må det være lov å ønske seg litt sikker varme i løpet av året. Jeg er glad i landet mitt, årstidene og alt, men kjenner på det når det er somre med bare regn (og jo det hender faktisk). 
 

Det som er verst med denne situasjonen, synes jeg likevel er frihetsberøvelsen til vanlige borgere. Normale regler er fullstendig satt til side og vi er prisgitt hva regjeringen måtte finne det for godt å bestemme fra dag til dag. Hadde det enda vært logiske forklaringer bak, eller at restriksjonene var anbefalt av eksperter innen helse. Men neida, regjeringen går tvert i mot imot alt FHI sier. At det ikke blir opprør og større protester er en gåte for meg. Men det begynner å murre nå, håper det kommer snart. Smittetallene er snart nede i null og denne galskapen kan ikke fortsette lenger. 
 

Jeg har alltid stemt høyre, men kommer aldri til å gjøre det igjen. Dypt skuffet over håndteringen. 

Anonymkode: 9dfd4...66c

Det kan jo høres ut som om du hadde passet godt inn blant idiotene i Pennsylvania. Det er bare å flytte. 
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/dOVWWX/demonstrerer-for-aapning-av-pennsylvania-jeg-blir-kvalm-det-er-mot-grunnloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men råd til ubetalt karantene har dere

Anonymkode: c9dbd...226

Sånn er det når man får trygda si uansett... 🙄

Anonymkode: db514...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånn er det når man får trygda si uansett... 🙄

Anonymkode: db514...5fa

Ganske så fordomsfull? 

De kan være selvstendig næringsdrivende, de kan ha mer ferie igjen, de kan være bønder, de kan ha hjemmekontor, de kan være lærere, de kan være permiterte, de kan være arbeidsledige eller de kan være ufør. Ingenting er vel verre eller bedre enn det du er🙄

Anonymkode: affb9...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Hannasbananas skrev:

Det kan jo høres ut som om du hadde passet godt inn blant idiotene i Pennsylvania. Det er bare å flytte. 
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/dOVWWX/demonstrerer-for-aapning-av-pennsylvania-jeg-blir-kvalm-det-er-mot-grunnloven

Det er veldig lett å sitte i Norge å se ned på disse folkene. Jeg lurer på hva du selv hadde gjort om du mistet jobben og ikke fikk penger av staten? Ville du krevd å jobbe (og dermed risikert å få corona, som det er en mikroskopisk sjanse for å dø av med mindre du er svært gammel eller har alvorlig sykdom) eller ville du risikere å ikke ha mat på bordet til deg og dine? Miste alt du eier fordi alle inntektene dine forsvant over natten. 
 
Jeg tror mange ikke vet hvor lite sikkerhetsnett andre land har. 

Anonymkode: 9dfd4...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånn er det når man får trygda si uansett... 🙄

Anonymkode: db514...5fa

Slapp av, ingen trygd her, kun mange flekstimer fordi jeg har vært flink å jobbe 😛

Anonymkode: 62d6f...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ganske så fordomsfull? 

De kan være selvstendig næringsdrivende, de kan ha mer ferie igjen, de kan være bønder, de kan ha hjemmekontor, de kan være lærere, de kan være permiterte, de kan være arbeidsledige eller de kan være ufør. Ingenting er vel verre eller bedre enn det du er🙄

Anonymkode: affb9...320

Fint at det fortsatt finnes oppegående mennesker😘

Anonymkode: 62d6f...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å, rull inn!

Anonymkode: affb9...320

Finn deg noe annet å gjøre enn å komme med oppgulp og intetsigende svar. Hvorfor er du her inne på dette diskusjonsforumet i det hele tatt?? Nei vent litt, jeg har svaret og trengte ikke spørre deg om det. Du er jo her for å kverulere og provosere. Dårlig egenskap du har der. 

Anonymkode: ee768...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det med dette opphengt du har i denne brukeren? Du bruker enhver anledning til å hakke og kverulere. Har du det ikke så bra?

Anonymkode: affb9...320

Hun er ikke den eneste som blir litt lei av den voldsomme navlebeskuelsen som råder blant enkelte

Anonymkode: c9dbd...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Hannasbananas skrev:

Det kan jo høres ut som om du hadde passet godt inn blant idiotene i Pennsylvania. Det er bare å flytte. 
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/dOVWWX/demonstrerer-for-aapning-av-pennsylvania-jeg-blir-kvalm-det-er-mot-grunnloven

 

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er veldig lett å sitte i Norge å se ned på disse folkene. Jeg lurer på hva du selv hadde gjort om du mistet jobben og ikke fikk penger av staten? Ville du krevd å jobbe (og dermed risikert å få corona, som det er en mikroskopisk sjanse for å dø av med mindre du er svært gammel eller har alvorlig sykdom) eller ville du risikere å ikke ha mat på bordet til deg og dine? Miste alt du eier fordi alle inntektene dine forsvant over natten. 
 
Jeg tror mange ikke vet hvor lite sikkerhetsnett andre land har. 

Anonymkode: 9dfd4...66c

Der ble det tyst. Hadde du kanskje ikke tenkt igjennom det?

Anonymkode: 9dfd4...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at de ikke åpner mot land med lik smitte som feks Danmark og Tyskland. Det er ikke minst synd for de ti tusener av menneskene her i Norge som jobber i reiselivet og nå er permitterte. Mange av dem kunne kanskje kommet tilbake til jobb da.

Ellers er det mange andre grunner til utenlandsreise enn sydentur altså...

Anonymkode: d9887...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest det er dumt å ikke kunne reise å besøke familie i Nederland. 

Ikke pga sol og varme. 

 

Anonymkode: 95ac4...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Der ble det tyst. Hadde du kanskje ikke tenkt igjennom det?

Anonymkode: 9dfd4...66c

Artig at du tror du kan belære. Jeg bare gidder ikke å diskutere. Feirer 17.mai istedet! Hipp hurra! 🇳🇴

Anonymkode: db514...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Artig at du tror du kan belære. Jeg bare gidder ikke å diskutere. Feirer 17.mai istedet! Hipp hurra! 🇳🇴

Anonymkode: db514...5fa

Ikke anonym, da. 🤦🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...