Gå til innhold

Når storesøster har Sofie som mellomnavn, kan lillesøster hete Sofia?🤔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Si at storesøster heter Mia Sofie. I det daglige brukes kun Mia. Jeg vet vi kan bruke navnet Sofia til lillesøster, men ville du tenkt at det var rart? Vi liker begge navnet Sofia, men føler vi er litt lite kreative om vi velger ett navn som er nesten likt som storesøsters.

 

Jeg spør ikke om du liker navnet PG jeg ber heller ikke om andre forslag til navn! Spørsmålet er om det er rart at to søstre har så like navn..

Anonymkode: 223ad...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg synes det er rart og vitner om laber kreativitet hos foreldre.

Anonymkode: 3c27a...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg synes det er rart og vitner om laber kreativitet hos foreldre.

Anonymkode: 3c27a...3e1

Er vi mer kreative om vi kaller henne Theatra Deonora ?😉😉😉. «. Lykken er mange» har jo mange kreative navn på barna sine😉.

 

Neida, forstår hva du mener for jeg har tenkt det samme 😉.

 

hi

Anonymkode: 223ad...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Si at storesøster heter Mia Sofie. I det daglige brukes kun Mia. Jeg vet vi kan bruke navnet Sofia til lillesøster, men ville du tenkt at det var rart? Vi liker begge navnet Sofia, men føler vi er litt lite kreative om vi velger ett navn som er nesten likt som storesøsters.

 

Jeg spør ikke om du liker navnet PG jeg ber heller ikke om andre forslag til navn! Spørsmålet er om det er rart at to søstre har så like navn..

Anonymkode: 223ad...942

Mie Sofia kanskje? 😋 

Anonymkode: 7b788...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde syntes det hadde vært litt rart, men så lenge dere ikke bruker Sofie, bare Mia vil det gå.
Mia og Sofia.

Men det er deres barn, deres valg.

Det jeg også syns er rart er hvorfor gi et barn et dobbeltnavn når man bare bruker det ene, men det er sikkert bare meg 

Anonymkode: 2a417...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det går helt fint. 
Jeg vet om noen som har en datter som heter Maria, neste datter het Silje Mari (Uttalt Mariiii). Begge navn brukes. Det er 25 år siden lillesøsteren kom, og vi tenker ikke mye over det lenger. 
 

Når Sofie ikke brukes, så blir det ikke så tydelig heller

Anonymkode: fbcff...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart, men går selvsagt an 

Jeg vet om to søster som heter Ine og Line. De er og også nesten like. Rart. 

Anonymkode: 83348...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er vi mer kreative om vi kaller henne Theatra Deonora ?😉😉😉. «. Lykken er mange» har jo mange kreative navn på barna sine😉.

 

Neida, forstår hva du mener for jeg har tenkt det samme 😉.

 

hi

Anonymkode: 223ad...942

Om alternativet er Theatra Deonora ville jeg absolutt gått for Sofia😊 Nå synes jeg det er så mange fine jentenavn at man fint kan klare å gi lillesøster et navn som ikke er kliss likt storesøsters.

Anonymkode: 3c27a...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I familier med sterke oppkallingstradisjoner er jo sånt helt vanlig. Ikke noe problem i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Anonym bruker said:

Si at storesøster heter Mia Sofie. I det daglige brukes kun Mia. Jeg vet vi kan bruke navnet Sofia til lillesøster, men ville du tenkt at det var rart? Vi liker begge navnet Sofia, men føler vi er litt lite kreative om vi velger ett navn som er nesten likt som storesøsters.

 

Jeg spør ikke om du liker navnet PG jeg ber heller ikke om andre forslag til navn! Spørsmålet er om det er rart at to søstre har så like navn..

Anonymkode: 223ad...942

Så lenge Sofie ikke er i brukt, ser jeg ikke problemet at lillesøster heter Sofia

Anonymkode: a647d...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et annet første fornavn, men samme andre fornavn? Det er jo en litt fin greie for et par søstre. 
 

Mia Sofie

Ella Sofie 

...feks?

Anonymkode: 298ba...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en familie hvor alle de tre døtrene har samme fornavn, som f.eks. Anne-Sofie, Anne-Marie og Anne-Cathrine. Litt spesielt, men pytt, foreldrene bestemmer. 

Anonymkode: 08118...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i avisen om et søskenpar som heter Martin og Martine.....noen år siden nå....det syntes jeg var litt merkelig. Men å kalle henne Sofia når storsøster har Sofie som mellomnavn og ikke bruker det til daglig ser jeg ikke noe problem med. Sofia er et aldeles nydelig navn forresten. Lykke til med navnevalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om to søstre som heter Andrea og Andrine. Også snakk om dårlig kreativitet når det finnes så mange navn å velge mellom

Anonymkode: 8733e...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er vi mer kreative om vi kaller henne Theatra Deonora ?😉😉😉. «. Lykken er mange» har jo mange kreative navn på barna sine😉.

 

Neida, forstår hva du mener for jeg har tenkt det samme 😉.

 

hi

Anonymkode: 223ad...942

Deonora 😁 Fantastisk

Jeg synes navnene er for like, men hvis dere liker det, så er det jo ikke noe problem

Anonymkode: 87154...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er litt rart, men går selvsagt an 

Jeg vet om to søster som heter Ine og Line. De er og også nesten like. Rart. 

Anonymkode: 83348...3eb

Samme her, vet ikke om det var sant men hørte om søstre som heter Kristina, Stina, Tina og Ina 😂. Jeg synes ikke det gjør noe med Sofia når storesøster heter "Mia Sofie" 🙂

Anonymkode: 0546d...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bittelitt rart kanskje, men det gjør jo ikke noe hvis det i det daglige blir Mia og Sofia. Hadde dere brukt begge navn til eldste jenta så hadde jeg nok ikke valgt et så likt navn til nr 2.

Anonymkode: 8dc01...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mie Sofia kanskje? 😋 

Anonymkode: 7b788...d76

Jaaaa 🤭🤭

Anonymkode: 84f18...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...