Gå til innhold

Når storesøster har Sofie som mellomnavn, kan lillesøster hete Sofia?🤔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Si at storesøster heter Mia Sofie. I det daglige brukes kun Mia. Jeg vet vi kan bruke navnet Sofia til lillesøster, men ville du tenkt at det var rart? Vi liker begge navnet Sofia, men føler vi er litt lite kreative om vi velger ett navn som er nesten likt som storesøsters.

 

Jeg spør ikke om du liker navnet PG jeg ber heller ikke om andre forslag til navn! Spørsmålet er om det er rart at to søstre har så like navn..

Anonymkode: 223ad...942

Ja, veldig rart!

Anonymkode: 9694f...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme her, vet ikke om det var sant men hørte om søstre som heter Kristina, Stina, Tina og Ina 😂. Jeg synes ikke det gjør noe med Sofia når storesøster heter "Mia Sofie" 🙂

Anonymkode: 0546d...a22

Da var det bra de ikke fikk flere jenter🤣🤣

Anonymkode: 9694f...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hun. Men det er ekstremt sært og respektløst ovenfor barna. 

Anonymkode: 25daa...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir for likt. Her i nabolaget er det to søstre som heter Lill og Lilly,  har alltid undret på hvordan de hører forskjell når moren står og roper på en av dem utendørs. Vet også om en søskenflokk der eldste og yngste barn heter det samme. Nå er de tolv søsken, så eldste hadde flyttet hjemmefra da yngste ble født , men likevel.

Anonymkode: 223ca...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt rart! 
men hvis dere aldri bruker Sofie så går det jo fint😊

kjenner noen som har Noah som navn nummer 2, men bruker det aldri. Så da de fikk et til barn ble det Noah på han
 

samme med Andre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er rart at søskens navn ligner. Dette er faktisk ganske vanlig i enkelte land. Særlig likt mellomnavn.

Det dere bør tenke på, er om valg av navnet Sofia gjør at dere automatisk bruker Mia Sofies mellomnavn mindre. For da vil dere på en måte «ta fra» henne et mellomnavn hun kan ha lyst til å bruke mer senere.

Lykke til med valget😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart. Jeg heter Helene. Hadde syntes det var veldig rart hvis søsteren min het Lise Helen feks. Det fins jo tusenvis av andre navn. 

Anonymkode: a612a...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...