Pobie Skrevet 14. mai 2020 #26 Skrevet 14. mai 2020 (endret) Jeg tar ikke opp hvis babyen ligger og grynter og vrir seg og jobber med luft eller bæsj. Tar opp hvis han har tydelig vondt eller gråter. Virker som de jobber mer effektivt hvis de ligger flatt enn hvis de er oppe, så det er bedre at de får ligge enten på rygg eller mage og jobbe med saken. Og babyer tar ikke noe skade av at man ikke tar dem opp ved den minste lille lyd, så lenge de ikke har vondt eller gråter. Endret 14. mai 2020 av Pobie
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2020 #27 Skrevet 14. mai 2020 4 timer siden, Pobie skrev: Jeg tar ikke opp hvis babyen ligger og grynter og vrir seg og jobber med luft eller bæsj. Tar opp hvis han har tydelig vondt eller gråter. Virker som de jobber mer effektivt hvis de ligger flatt enn hvis de er oppe, så det er bedre at de får ligge enten på rygg eller mage og jobbe med saken. Og babyer tar ikke noe skade av at man ikke tar dem opp ved den minste lille lyd, så lenge de ikke har vondt eller gråter. Selv litt gråt vil nok ikke skade heller. Vi er maaaaange som har vokst opp under skrikekuren og har like fullt blitt normale, oppegående og empatiske mennesker med ett godt forhold til våre foreldre. Selv foreldre generasjonen min (jeg er 44år), hvor mange babyer på gård ble svøpen og lagt på loftet aleine de tre første mnd når hus, fjøs og jorder skulle tas vare på, har blitt snille, omsorgsfulle, gode mennesker. Selv om de ble kun byttet bleier og gitt mat til sine tider og ellers ble forlatt aleine. Jeg sier absolutt ikke at vi skal gå tilbake til disse måtene å behandle babyer på, men jeg håper det kan få en sliten mamma til å senke litt skuldrene og døyve litt samvittigheten hvis hun ikke alltid rekker å ta en gravende baby med en gang. Vi må ha en dusj av og til. Innimellom så trenger storesøsken litt trøst og kos. Og innimellom er det greit med middag som ikke er brent... Anonymkode: c923a...3dc
Pobie Skrevet 14. mai 2020 #28 Skrevet 14. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Selv litt gråt vil nok ikke skade heller. Vi er maaaaange som har vokst opp under skrikekuren og har like fullt blitt normale, oppegående og empatiske mennesker med ett godt forhold til våre foreldre. Selv foreldre generasjonen min (jeg er 44år), hvor mange babyer på gård ble svøpen og lagt på loftet aleine de tre første mnd når hus, fjøs og jorder skulle tas vare på, har blitt snille, omsorgsfulle, gode mennesker. Selv om de ble kun byttet bleier og gitt mat til sine tider og ellers ble forlatt aleine. Jeg sier absolutt ikke at vi skal gå tilbake til disse måtene å behandle babyer på, men jeg håper det kan få en sliten mamma til å senke litt skuldrene og døyve litt samvittigheten hvis hun ikke alltid rekker å ta en gravende baby med en gang. Vi må ha en dusj av og til. Innimellom så trenger storesøsken litt trøst og kos. Og innimellom er det greit med middag som ikke er brent... Anonymkode: c923a...3dc Helt enig. Vårt første barn har hatt store problemer med søvn siden han var veldig liten og det pågår ennå i en alder av snart 4 år. Vi var dermed veldig klare på at baby nr 2 skulle lære å sove på egenhånd så tidlig som mulig og brukte skrikekur da hun var 6 måneder gammel. Hun er snart 2 år og sover hele natten uten en lyd, og er et helt normalt fungerende barn på dagtid. Baby nr 3 er 5 uker gammel og selvfølgelig for ung til at vi lar han ligge og gråte, men planen er å bruke skrikekur på han når han er gammel nok. Folk har helt klart godt av å senke skuldrene en god del. Man må ikke være perfekt forelder for å oppdra veltilpassede barn. Faktisk ble vi fortalt av eksperter da vi jobbet med søvnproblemene til eldste barnet vårt at det er ikke bra at foreldre er perfekte, for det skaper en forventning om at barnet også må være perfekt. Barn trenger kun at man er "god nok".
Hengebukksvinet Skrevet 14. mai 2020 #29 Skrevet 14. mai 2020 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Og for all del aldri få barn. Det kommer du dessverre ikke til å mestre ☺️ Anonymkode: 5c8a7...217 Du sier at andre er et stygt menneske også skriver du slikt som dette. Å kalle noen for hønemor er ikke stygt. Dette derimot, er veldig stygge og sårende kommentarer. Snakk om å kaste stein i glasshus!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2020 #30 Skrevet 14. mai 2020 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Og for all del aldri få barn. Det kommer du dessverre ikke til å mestre ☺️ Anonymkode: 5c8a7...217 Hjelpes tid for en overreaksjon fra deg, du langer ut det ene personangrepet etter det andre. Du bør nok se deg litt i speilet Anonymkode: 93678...563
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå