Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #1 Skrevet 13. mai 2020 Babyen min har slitt endel med magevondt og uro. Må alltid opp å gå, bysse, eller finne nye måter dag til dag. Kroppen verker og før idag når hun ble sliten og ville sove, la jeg henne ned i vognen. Tidligere har jeg tatt henne opp med engang hun ynker seg eller holder på å bli utolmodig eller gråter, men nå idag lot jeg henne ligge mens hun ynket seg. Jeg er ved vognen, og triller, prater rolig, koser i pannen eller bare står der og titter på henne for at hun skal vite at jeg er der. Når hun virkelig ble utålmodig da tok jeg henne opp. Men ikke slik som før, bare hun ynker seg. Dette hjalp ingenting så klart, baby sover 20 minutter etter at jeg enten har bysset siden kl 5 i dag tidlig, eller ammet henne i søvn. Jeg er sliten og samtidig lurer på om det er skadelig med den vognepisoden? Burde jeg ha dårlig samvittighet? Anonymkode: e91b6...47f
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #2 Skrevet 13. mai 2020 Neida, det tok hun ikke noen skade av. Men jeg tror heller ikke at babyer har noen læring av det slik at det vil hjelpe på situasjonen å venne dem til å ikke bli tatt opp, det hører nok mer til gamle metoder og tanke om at man skjemte bort babyen hvis man tok den opp med en gang den gråt. Fortsett å ta henne opp du, finn så behagelige løsninger som du klarer, sett deg godt til rette med puter i ryggen eller prøv å gå med henne i en ergonomisk bæresele, det syntes jeg hjalp veldig. Begge mine har liksom villet være med meg og på meg konstant de første månedene, det tror jeg er ganske vanlig. Dette går over, plutselig er hun roligere, sover lenger og kan underholde seg selv litt innimellom. Anonymkode: 9f703...e84
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #3 Skrevet 13. mai 2020 Takk for svar. Blir litt desperat etter noe som funker så må prøve alt, føler jeg. Men det har ikke føltes greit ut å la henne ligge når hun ynker seg og derfor har jeg tatt henne opp. Og kommer til å fortsette med det.. Har bæresele, pappaen bruker den og hun starter alltid å gråte før hun roer seg og sovner? Er det ok? Jeg derimot får veldig vondt i hoftene av bæreselen. Tar i mot alle tips. 🤪🙊 Anonymkode: e91b6...47f
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #4 Skrevet 13. mai 2020 Er ikke unormalt at de gråter litt med en gang de blir tatt opp i bæreselen. Det er forandringen de sutrer for. Det at hun sovner i selen er et godt tegn og betyr at hun trives der. Jeg mistenker at du kanksje har på deg bæreselen feil siden du får vondt i hoften? Beltet skal være rundt midjen og ikke hoften til informasjon. Hvilken bæresele har du, og hvor gammelt/stor er barnet? Bæreseler er som bukser, forskjellige type passer forskjellige kropper. På Facebook finnes det grupper hvor du kan få gode råd og også legge ut bilder med tips om justeringer for å få det riktig og mer behagelig. Meld deg inn i «Norsk bæregruppe» eller «Bæregruppe for nybegynnere» Anonymkode: 759c1...d0b
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #5 Skrevet 13. mai 2020 Jeg har ergobaby embrace og baby er 3 måneder og rundt 5 kilo regner jeg med. Har sjekket alle videoer og bilder om bæreselen og mener det skal være rett.. Takk for tips om Facebookgruppene 😊 Anonymkode: e91b6...47f
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #6 Skrevet 13. mai 2020 Ergobaby Embrace er hvert fall en bra sele Jeg ville likevel lagt ut et bilde i en av gruppene for råd. Det er mange bæreveiledere og -guruer der som kan hjelpe og komme med gode råd. Anonymkode: 759c1...d0b
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #7 Skrevet 13. mai 2020 2 hours ago, Anonym bruker said: Babyen min har slitt endel med magevondt og uro. Må alltid opp å gå, bysse, eller finne nye måter dag til dag. Kroppen verker og før idag når hun ble sliten og ville sove, la jeg henne ned i vognen. Tidligere har jeg tatt henne opp med engang hun ynker seg eller holder på å bli utolmodig eller gråter, men nå idag lot jeg henne ligge mens hun ynket seg. Jeg er ved vognen, og triller, prater rolig, koser i pannen eller bare står der og titter på henne for at hun skal vite at jeg er der. Når hun virkelig ble utålmodig da tok jeg henne opp. Men ikke slik som før, bare hun ynker seg. Dette hjalp ingenting så klart, baby sover 20 minutter etter at jeg enten har bysset siden kl 5 i dag tidlig, eller ammet henne i søvn. Jeg er sliten og samtidig lurer på om det er skadelig med den vognepisoden? Burde jeg ha dårlig samvittighet? Anonymkode: e91b6...47f du er en hystrisk hønemor Anonymkode: 22e4e...185
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #8 Skrevet 13. mai 2020 13 minutes ago, Anonym bruker said: du er en hystrisk hønemor Anonymkode: 22e4e...185 Det var konstruktiv respons. Anonymkode: e91b6...47f
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #9 Skrevet 13. mai 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Babyen min har slitt endel med magevondt og uro. Må alltid opp å gå, bysse, eller finne nye måter dag til dag. Kroppen verker og før idag når hun ble sliten og ville sove, la jeg henne ned i vognen. Tidligere har jeg tatt henne opp med engang hun ynker seg eller holder på å bli utolmodig eller gråter, men nå idag lot jeg henne ligge mens hun ynket seg. Jeg er ved vognen, og triller, prater rolig, koser i pannen eller bare står der og titter på henne for at hun skal vite at jeg er der. Når hun virkelig ble utålmodig da tok jeg henne opp. Men ikke slik som før, bare hun ynker seg. Dette hjalp ingenting så klart, baby sover 20 minutter etter at jeg enten har bysset siden kl 5 i dag tidlig, eller ammet henne i søvn. Jeg er sliten og samtidig lurer på om det er skadelig med den vognepisoden? Burde jeg ha dårlig samvittighet? Anonymkode: e91b6...47f Hun lager jo lyd fordi hun trenger deg. Sykler du med beina, raper henne godt for å få ut luft? Kan hun ha refluks, prøv med hodeenden litt høyere? Evt trenger hun bare nærhet, men sjekk luft og refluks først Kan du ha spist noe hun får vondt i magen av? Kål, kullsyre osv? Se Dunstan baby language på YouTube, da hører du HVA hun vil med lydene. Anonymkode: c712a...1f8
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #10 Skrevet 13. mai 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: du er en hystrisk hønemor Anonymkode: 22e4e...185 Og du er et stygt troll. Kondolerer Anonymkode: 5c8a7...217
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #11 Skrevet 13. mai 2020 Just now, Anonym bruker said: Og du er et stygt troll. Kondolerer Anonymkode: 5c8a7...217 hahaha, typisk når fakta kommer her inne eller ting man ikke vil høre er man troll med engang Anonymkode: 22e4e...185
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #12 Skrevet 13. mai 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Babyen min har slitt endel med magevondt og uro. Må alltid opp å gå, bysse, eller finne nye måter dag til dag. Kroppen verker og før idag når hun ble sliten og ville sove, la jeg henne ned i vognen. Tidligere har jeg tatt henne opp med engang hun ynker seg eller holder på å bli utolmodig eller gråter, men nå idag lot jeg henne ligge mens hun ynket seg. Jeg er ved vognen, og triller, prater rolig, koser i pannen eller bare står der og titter på henne for at hun skal vite at jeg er der. Når hun virkelig ble utålmodig da tok jeg henne opp. Men ikke slik som før, bare hun ynker seg. Dette hjalp ingenting så klart, baby sover 20 minutter etter at jeg enten har bysset siden kl 5 i dag tidlig, eller ammet henne i søvn. Jeg er sliten og samtidig lurer på om det er skadelig med den vognepisoden? Burde jeg ha dårlig samvittighet? Anonymkode: e91b6...47f Barnet tar ikke skade av denne ene episoden og du plukket henne jo opp da hun begynte å gråte ordentlig. Det må du fortsette med og du er aldeles ikke en hønemor. Gråt er babyens språk og måte å uttrykke sine behov for. Å la barna gråte hysterisk uten å respondere og å la de gråte seg til søvn er skadelig for barnets utvikling og psykiske helse. Babyen slutter ikke å gråte fordi det «skjønner» at det ikke får vilja si. De har ikke evnen og modenheten til å forstå slikt. Barnet slutter å gråte fordi det gir opp og opplever at foreldrene ikke er der for han/hun. De opplever svik og foreldre som ikke er der når han/hun trenger det. Så det må du så aldeles aldri finne på å gjøre. Men som sagt, det er forskjell på litt klynking og skikkelig gråt. Anonymkode: 5c8a7...217
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #13 Skrevet 13. mai 2020 5 minutes ago, Anonym bruker said: Hun lager jo lyd fordi hun trenger deg. Sykler du med beina, raper henne godt for å få ut luft? Kan hun ha refluks, prøv med hodeenden litt høyere? Evt trenger hun bare nærhet, men sjekk luft og refluks først Kan du ha spist noe hun får vondt i magen av? Kål, kullsyre osv? Se Dunstan baby language på YouTube, da hører du HVA hun vil med lydene. Anonymkode: c712a...1f8 Ja, og jeg er hos henne hele tiden. Prøver meg bare frem og feiler. Vi har sjekket ut alt. Jeg sykler med bena og prøver alt i min makt for å få henne til å rape, men hun er ingen rapebaby. Takk for tips. Anonymkode: e91b6...47f
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #14 Skrevet 13. mai 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: hahaha, typisk når fakta kommer her inne eller ting man ikke vil høre er man troll med engang Anonymkode: 22e4e...185 nå mente jeg ikke troll som i trolling, men at du er et stygt menneske. Du har det nok ikke godt med deg selv 🙃 Men sånn er det når foreldre svikter i oppdragelsen. Anonymkode: 5c8a7...217
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #15 Skrevet 13. mai 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: hahaha, typisk når fakta kommer her inne eller ting man ikke vil høre er man troll med engang Anonymkode: 22e4e...185 Og for all del aldri få barn. Det kommer du dessverre ikke til å mestre ☺️ Anonymkode: 5c8a7...217
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #16 Skrevet 13. mai 2020 1 minute ago, Anonym bruker said: Barnet tar ikke skade av denne ene episoden og du plukket henne jo opp da hun begynte å gråte ordentlig. Det må du fortsette med og du er aldeles ikke en hønemor. Gråt er babyens språk og måte å uttrykke sine behov for. Å la barna gråte hysterisk uten å respondere og å la de gråte seg til søvn er skadelig for barnets utvikling og psykiske helse. Babyen slutter ikke å gråte fordi det «skjønner» at det ikke får vilja si. De har ikke evnen og modenheten til å forstå slikt. Barnet slutter å gråte fordi det gir opp og opplever at foreldrene ikke er der for han/hun. De opplever svik og foreldre som ikke er der når han/hun trenger det. Så det må du så aldeles aldri finne på å gjøre. Men som sagt, det er forskjell på litt klynking og skikkelig gråt. Anonymkode: 5c8a7...217 Takk for svar. Jeg har vært sikker hele veien at jeg ikke skal la henne ligge alene og gråte. Men gjelder dette klyninkingen også? Det er ofte hun gråter og gråter uansett om jeg har henne i hendene og en blir helt hjelpesløs. Det gjør meg vondt og ikke få trøstet henne. Er dette skadelig og? Anonymkode: e91b6...47f
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 13. mai 2020 #17 Skrevet 13. mai 2020 Det gjør ikke noe at hun ikke får respons på klynking, tvert imot. Kanskje hun fortsatt sover, eller er i en overgang mellom søvn eller våkenfase. La henne klynke, men ta henne opp om hun gråter, slik som du gjorde.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #18 Skrevet 13. mai 2020 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barnet tar ikke skade av denne ene episoden og du plukket henne jo opp da hun begynte å gråte ordentlig. Det må du fortsette med og du er aldeles ikke en hønemor. Gråt er babyens språk og måte å uttrykke sine behov for. Å la barna gråte hysterisk uten å respondere og å la de gråte seg til søvn er skadelig for barnets utvikling og psykiske helse. Babyen slutter ikke å gråte fordi det «skjønner» at det ikke får vilja si. De har ikke evnen og modenheten til å forstå slikt. Barnet slutter å gråte fordi det gir opp og opplever at foreldrene ikke er der for han/hun. De opplever svik og foreldre som ikke er der når han/hun trenger det. Så det må du så aldeles aldri finne på å gjøre. Men som sagt, det er forskjell på litt klynking og skikkelig gråt. Anonymkode: 5c8a7...217 Rart ikke alle som er født på 50, 60 og 70 tallet er psykiske vrak da. Anonymkode: 91c1a...c42
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #19 Skrevet 13. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja, og jeg er hos henne hele tiden. Prøver meg bare frem og feiler. Vi har sjekket ut alt. Jeg sykler med bena og prøver alt i min makt for å få henne til å rape, men hun er ingen rapebaby. Takk for tips. Anonymkode: e91b6...47f Kan ha låsninger også som kan være ubehagelige, manuellterapi? Anonymkode: c712a...1f8
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #20 Skrevet 13. mai 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan du ha spist noe hun får vondt i magen av? Kål, kullsyre osv? Anonymkode: c712a...1f8 Dette er gamle myter. Lurer oppriktig på hvordan folk tror kullsyre skal kunne gis videre til babyen? Da må det med andre ord være kullsyre i blodet til mor 🤨 https://ammehjelpen.no/hva-kan-du-spise/ Anonymkode: 759c1...d0b
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #21 Skrevet 13. mai 2020 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette er gamle myter. Lurer oppriktig på hvordan folk tror kullsyre skal kunne gis videre til babyen? Da må det med andre ord være kullsyre i blodet til mor 🤨 https://ammehjelpen.no/hva-kan-du-spise/ Anonymkode: 759c1...d0b Myter og myter, merket det jo på mine babyer, så jo... utrolig hva de reagerer på skjønner du. Ehhh... du bør lese deg litt opp på overføring til melk ser jeg, eller om kullsyre... Anonymkode: c712a...1f8
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #22 Skrevet 13. mai 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Myter og myter, merket det jo på mine babyer, så jo... utrolig hva de reagerer på skjønner du. Ehhh... du bør lese deg litt opp på overføring til melk ser jeg, eller om kullsyre... Anonymkode: c712a...1f8 Ja, har du lest linken jeg la ved? Anonymkode: 759c1...d0b
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #23 Skrevet 13. mai 2020 6 timer siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev: Det gjør ikke noe at hun ikke får respons på klynking, tvert imot. Kanskje hun fortsatt sover, eller er i en overgang mellom søvn eller våkenfase. La henne klynke, men ta henne opp om hun gråter, slik som du gjorde. Dette. Jenta mi kunne klynke fælt. I starten var jeg der med en gang og skulle roe ned. Fant ut etterhvert at det var det dummeste jeg kunne gjøre, for jeg vekket henne hver gang, og da var det på an med gråt. Anonymkode: 78547...db2
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #24 Skrevet 13. mai 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Og for all del aldri få barn. Det kommer du dessverre ikke til å mestre ☺️ Anonymkode: 5c8a7...217 Hva er dette for en oppførsel? Hva ønsket du å oppnå med å svare på denne måten? Anonymkode: c923a...3dc
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #25 Skrevet 13. mai 2020 Ja, babyen tar skade, den dør inni og blir ond. Du må være perfekt som mor hver ENESTE dag og time helt til barnet fyller 18, ellers blir hun en gremlin når hun får mat etter midnatt. Anonymkode: c0611...866
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå