Gå til innhold

Avbestiller dere turene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har bestilt med TUI 17. juli. Depositum er betalt. Får man automatisk dep igjen? Evnt venter jeg til like før og får legeerklæring. Da får vel igjen 8000 er mye å tape.

Anonymkode: a8519...97d

Mer info kommer fra EU i dag og fra Erna på fredag😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har nå fått tilbud fra ving der vi kan:

1. avlyse turen og få er gavekort på depositumet +10%

2. ombooke kostnadsfritt (men neste års turer er ikke lagt ut) 

3. betale inn restbeløpt og håpe at det blir tur den 10.juli.

Hva hadde dere gått for?

 

Anonymkode: 03b13...3a7

Dersom det blir lov å reise utenlands 10. juli, ville dere dratt da? Dersom dere er innstilt på det, så ville jeg valgt alternativ nr 3. Dersom turen senere blir kansellert, så vil dere få igjen hele beløpet. Vi skulle egentlig dra nå i slutten av mai, så vi gjorde det på denne måten. Var jo helt sikker på at turen ble kansellert, men betalte inn restbeløpet. Nå er turen kansellert og vi har fått valget mellom full refusjon av pengene innen 3 mnd (nå mener jeg det er innen 14 dager som gjelder igjen), ombooking med avslag på kr 500 pr. person eller gavekort på totalbeløpet + 10%.Vi valgte full refusjon av pengene, siden vi ikke vet noe om hvilke ruter dette selskapet kommer til å ha neste år.

Anonymkode: 3ab61...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom det blir lov å reise utenlands 10. juli, ville dere dratt da? Dersom dere er innstilt på det, så ville jeg valgt alternativ nr 3. Dersom turen senere blir kansellert, så vil dere få igjen hele beløpet. Vi skulle egentlig dra nå i slutten av mai, så vi gjorde det på denne måten. Var jo helt sikker på at turen ble kansellert, men betalte inn restbeløpet. Nå er turen kansellert og vi har fått valget mellom full refusjon av pengene innen 3 mnd (nå mener jeg det er innen 14 dager som gjelder igjen), ombooking med avslag på kr 500 pr. person eller gavekort på totalbeløpet + 10%.Vi valgte full refusjon av pengene, siden vi ikke vet noe om hvilke ruter dette selskapet kommer til å ha neste år.

Anonymkode: 3ab61...166

Hvilket selskap er dette med?

Anonymkode: 20461...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Mer info kommer fra EU i dag og fra Erna på fredag😊

Jeg vil ikke reise uansett om det åpner.

Anonymkode: a8519...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva tror du depositum er, egentlig?

Anonymkode: 14f63...7f5

Ehh ....hva snakker du om?

Depositum er en forskuddsbetaling på noe. Får jeg ikke varen/reisen jeg har betalt forskudd på skal jeg selvsagt ha depositum tilbake!

Jeg har ikke avbestilt tur og skal heller ikke gjøre det før det er vedtatt reiseforbud.

Anonymkode: b347c...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ehh ....hva snakker du om?

Depositum er en forskuddsbetaling på noe. Får jeg ikke varen/reisen jeg har betalt forskudd på skal jeg selvsagt ha depositum tilbake!

Jeg har ikke avbestilt tur og skal heller ikke gjøre det før det er vedtatt reiseforbud.

Anonymkode: b347c...202

Depositum er ikke en forskuddsbetaling, da hadde det helt forskuddsbetaling da. Depositum er en sikkerhet, også fra den du kjøper noe fra. Det er ikke vanlig å få tilbake depositumet om man ombestemmer seg.

Anonymkode: 61df0...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvilket selskap er dette med?

Anonymkode: 20461...260

Apollo

Anonymkode: 3ab61...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Depositum er ikke en forskuddsbetaling, da hadde det helt forskuddsbetaling da. Depositum er en sikkerhet, også fra den du kjøper noe fra. Det er ikke vanlig å få tilbake depositumet om man ombestemmer seg.

Anonymkode: 61df0...ba9

Kan du ikke lese? Jeg har ikke ombestemt meg. Det kommer på nyhetene imorgen at det blir reiseforbud.

Anonymkode: b347c...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke lese? Jeg har ikke ombestemt meg. Det kommer på nyhetene imorgen at det blir reiseforbud.

Anonymkode: b347c...202

Dersom arrangør avlyser på grunn av korona så får man igjen pengene . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Anonym bruker said:

Vi har nå fått tilbud fra ving der vi kan:

1. avlyse turen og få er gavekort på depositumet +10%

2. ombooke kostnadsfritt (men neste års turer er ikke lagt ut) 

3. betale inn restbeløpt og håpe at det blir tur den 10.juli.

Hva hadde dere gått for?

 

Anonymkode: 03b13...3a7

Vi har avbestilt for hellas og usa, tar det heller igjen i påsken og sommerferien neste år :)

Anonymkode: d8df0...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ehh ....hva snakker du om?

Depositum er en forskuddsbetaling på noe. Får jeg ikke varen/reisen jeg har betalt forskudd på skal jeg selvsagt ha depositum tilbake!

Jeg har ikke avbestilt tur og skal heller ikke gjøre det før det er vedtatt reiseforbud.

Anonymkode: b347c...202

 

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Depositum er ikke en forskuddsbetaling, da hadde det helt forskuddsbetaling da. Depositum er en sikkerhet, også fra den du kjøper noe fra. Det er ikke vanlig å få tilbake depositumet om man ombestemmer seg.

Anonymkode: 61df0...ba9

Nemlig. 

Mom du ombestemmer deg eller avlyser av andre grunner er ikke reiseselskapet pliktig å betale depositumet tilbake. 

Avlyser reiseselskapet får du depositumet tilbake. 

Så ro ned pærå og les deg opp før du titler. 

Anonymkode: 14f63...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det gavekort.

Jeg har ikke lyst til å reise i juli, slik situasjonen er, men man har jo ingen garanti for at de avlyser. Flere selskap skriver f.eks at man må bruke maske t.o.m. 31. august, og det vet jeg ville vært en plage. Så får mitt bidrag til ving være at de slipper å betale tilbake penger til oss. Og skulle de gå konkurs før vi får brukt gavekortet går ikke jeg konkurs av den grunn.

Hi

Anonymkode: 03b13...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke avbestilt ennå, men vi er innstilt på at vi trolig ikke kommer til å reise i år. Vi kommer til å vente til vi hører hva som blir sagt på fredag. Hvis det blir lov kommer vi til å vurdere det frem mot avreisedagen om det virker trygt nok eller ikke. Vi skal i såfall til egen leilighet på et lite sted i et land som har hatt lite smitte. Vi vil i tilfelle holde oss mest for oss selv, lage mat selv og holde avstand når vi er ute. 

Anonymkode: cda44...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner virkelig ikke desperasjonen til mange etter å få reist. Ferien går foran alt virker det til. Sier regjeringen ja - ja da skal det reises koste hva det koste vil. Hva med å roe ned? Syden ligger der neste år også. 

Anonymkode: 8b8b1...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner virkelig ikke desperasjonen til mange etter å få reist. Ferien går foran alt virker det til. Sier regjeringen ja - ja da skal det reises koste hva det koste vil. Hva med å roe ned? Syden ligger der neste år også. 

Anonymkode: 8b8b1...6d5

Sier regjeringen at det er lov å reise så bør folk få lov til å dra på sine reiser uten dårlig samvittighet altså!! Ikke alle reiser dreier seg om å steke seg på en solseng i « syden» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner virkelig ikke desperasjonen til mange etter å få reist. Ferien går foran alt virker det til. Sier regjeringen ja - ja da skal det reises koste hva det koste vil. Hva med å roe ned? Syden ligger der neste år også. 

Anonymkode: 8b8b1...6d5

Samme tenker jeg. Vi har avbestilt. Hadde gledet oss til to uker i Hellas, men jeg vil ikke risikere å dra for å hverken bli smittet selv eller dra smitte tilbake til Norge. Jeg kan heller kose meg i Hellas neste år. Å sitte å vente om det er lov eller ikke å dra orker jeg ikke. Det er ingenting som tilsier at det er borte om to mnd, det er vel heller at landene ikke ønsker å miste inntekt i sommer hvis de åpner for å ta i mot turister.

Anonymkode: 63599...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Sier regjeringen at det er lov å reise så bør folk få lov til å dra på sine reiser uten dårlig samvittighet altså!! Ikke alle reiser dreier seg om å steke seg på en solseng i « syden» 

Nei er det en reise som er STRENGT NØDVENDIG skal man selvsagt reise. Men vanlig syden ferie bør folk unngå. Uansett om man forkler det med «besøke eldre man kjenner» eller «støtter turismen i landet». 

Anonymkode: 8b8b1...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei er det en reise som er STRENGT NØDVENDIG skal man selvsagt reise. Men vanlig syden ferie bør folk unngå. Uansett om man forkler det med «besøke eldre man kjenner» eller «støtter turismen i landet». 

Anonymkode: 8b8b1...6d5

Akkurat sånn jeg tenker og. 

Anonymkode: 63599...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner virkelig ikke desperasjonen til mange etter å få reist. Ferien går foran alt virker det til. Sier regjeringen ja - ja da skal det reises koste hva det koste vil. Hva med å roe ned? Syden ligger der neste år også. 

Anonymkode: 8b8b1...6d5

Har ikke sagt at det skal reises uansett,  men vi har billetter og selvfølgelig veldig lyst. Hvis det blir lov og vi anser situasjonen som trygg nok så kommer vi til å dra. Vi har verken båt eller hytte, og med norske priser er det ikke lett å feriere i Norge. Vi bor i egen leilighet på et lite sted, i et land som har hatt mindre smitte og dødsfall enn Norge. 

Anonymkode: cda44...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke sagt at det skal reises uansett,  men vi har billetter og selvfølgelig veldig lyst. Hvis det blir lov og vi anser situasjonen som trygg nok så kommer vi til å dra. Vi har verken båt eller hytte, og med norske priser er det ikke lett å feriere i Norge. Vi bor i egen leilighet på et lite sted, i et land som har hatt mindre smitte og dødsfall enn Norge. 

Anonymkode: cda44...44d

Det er vel ikke unikt for deg? Dere har jo råd til syden - det er det veldig mange som ikke har. 
Tenker mange nok som deg er det fare for bølge to etter sommeren. Og da sitter dere å klager på stengte skoler og hjemmekontor. Det er jo ikke bare nordmenn som reiser dit. 
Ja - det er dyrt å feriere i Norge, men ikke alle steder. Veldig lettvint å bruke det som unnskyldning for en sydentur man heller vil ha. Vi har leid hytte ved Sognefjorden. Koster 4000,- for en uke. Billigere enn syden det. 

Anonymkode: 8b8b1...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel ikke unikt for deg? Dere har jo råd til syden - det er det veldig mange som ikke har. 
Tenker mange nok som deg er det fare for bølge to etter sommeren. Og da sitter dere å klager på stengte skoler og hjemmekontor. Det er jo ikke bare nordmenn som reiser dit. 
Ja - det er dyrt å feriere i Norge, men ikke alle steder. Veldig lettvint å bruke det som unnskyldning for en sydentur man heller vil ha. Vi har leid hytte ved Sognefjorden. Koster 4000,- for en uke. Billigere enn syden det. 

Anonymkode: 8b8b1...6d5

Vi smitter ikke mer der enn du smitter i Sognefjorden. Vi følger det regjeringen bestemmer og drar hvis det blir lov.

Anonymkode: cda44...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei er det en reise som er STRENGT NØDVENDIG skal man selvsagt reise. Men vanlig syden ferie bør folk unngå. Uansett om man forkler det med «besøke eldre man kjenner» eller «støtter turismen i landet». 

Anonymkode: 8b8b1...6d5

Det kan du jo synse hva du vil om, men hvis regjeringen sier at det er greit så er det greit! 

Anonymkode: cda44...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi smitter ikke mer der enn du smitter i Sognefjorden. Vi følger det regjeringen bestemmer og drar hvis det blir lov.

Anonymkode: cda44...44d

Egoist. 

Anonymkode: 8b8b1...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...