Gå til innhold

Avbestiller dere turene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har nå fått tilbud fra ving der vi kan:

1. avlyse turen og få er gavekort på depositumet +10%

2. ombooke kostnadsfritt (men neste års turer er ikke lagt ut) 

3. betale inn restbeløpt og håpe at det blir tur den 10.juli.

Hva hadde dere gått for?

 

Anonymkode: 03b13...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke pengene tilbake? Vi betalte hele turen i februar, og jeg tør ikke å booke om til neste år. Gudene vet hvordan det er da. Det kan forsvart være korona, de kan ha gått konkurs. Jeg vil ha pengene tilbake. 

Anonymkode: 20461...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke pengene tilbake? Vi betalte hele turen i februar, og jeg tør ikke å booke om til neste år. Gudene vet hvordan det er da. Det kan forsvart være korona, de kan ha gått konkurs. Jeg vil ha pengene tilbake. 

Anonymkode: 20461...260

Ikke fått tilbud det enda i alle fall. Kanskje det blir tilbud om det når det nærmer seg hvis det blir avlyst? Men da må vi vel i tilfelle betale alt innen fristen først.

Hi

Anonymkode: 03b13...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke fått tilbud det enda i alle fall. Kanskje det blir tilbud om det når det nærmer seg hvis det blir avlyst? Men da må vi vel i tilfelle betale alt innen fristen først.

Hi

Anonymkode: 03b13...3a7

Litt merkelig at dere har fått disse alternativene allerede nå? Vi skal reise 5. juli og har ikke hørt noe. 

Anonymkode: 20461...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Litt merkelig at dere har fått disse alternativene allerede nå? Vi skal reise 5. juli og har ikke hørt noe. 

Anonymkode: 20461...260

Vi skal reise 27. Juni og har heller ikke hørt noe...

Anonymkode: 09bc1...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tenkte jeg også. Men det kom en mail for noen dager siden, og en sms med påminnelse i dag.

Hi

Anonymkode: 03b13...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det tenkte jeg også. Men det kom en mail for noen dager siden, og en sms med påminnelse i dag.

Hi

Anonymkode: 03b13...3a7

Hvor har dere booket ? Hvilket land mener jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, KellyTaylor skrev:

Hvor har dere booket ? Hvilket land mener jeg

Alcudia, Mallorca. Mulig det har sammenheng med at vi skal reise fra en veldig liten flyplass med turer bare en gang i uka. Eller at de håper å slippe å innstille, men heller gi gavekort i stedet for penger.

Aner ikke altså. Det beste hadde jo vært å fått tilbake pengene, da reiseselskapet fort finner på at de ikke reiser fra vår flyplass igjen. Dette var første året med Mallorca-tur direkte herifra, på veldig mange år.

Anonymkode: 03b13...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde hatt lite penger å rutte med måtte det blitt alternativ A. Som er det nærmeste enn kommer ‘pengene tilbake’. Alle de andre alternativene er det samme som å gamble.
 

Hadde jeg vært veldig rik derimot, hadde jeg muligens sponset selskapet og valgt alternativ c. For å være med å hjelpe dem litt under den verste krisa.

Anonymkode: 232d3...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo også avbestille turen, da taper du bare avbestillingsgebyret hvis det er en stund til avreise. Vi tapte 500,- per person og det er akseptabelt for å få resten av pengene igjen, synes jeg.

Anonymkode: fb538...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du kan jo også avbestille turen, da taper du bare avbestillingsgebyret hvis det er en stund til avreise. Vi tapte 500,- per person og det er akseptabelt for å få resten av pengene igjen, synes jeg.

Anonymkode: fb538...32d

Var hos Apollo vi hadde bestilt.

Anonymkode: fb538...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde avbestilt. Det blir ikke mye utenlandsturer i år. Dessuten mener jeg at alle bør være med på den felles dugnaden det er å holde smitten nede...og ikke være så hysterisk etter den sydenturen. 

Anonymkode: 8b8b1...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var hos Apollo vi hadde bestilt.

Anonymkode: fb538...32d

Tui feks tar hele depositumet. Vi tapte 6000, har sendt det inn til forsikringsselskapet. Så vi får vente å se om vi får igjen der

Anonymkode: 63599...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi vurderer å avbestille, men kommer til å tape en god del penger på det. Vi har vært i kontakt med forsikringsselskapet og de sier de dekker kun om vi venter til 14 dager før avreise med å avbestille og det da er pga myndighetenes anbefalinger. Vi har mulighet til å avbestille huset, men må da betale 20 % av huset selv. Reisen kan vi vente med.

Så vi tenker avbestille huset uansett og isåfall stå for det selv. I tilfelle vi kan dra på en måte, men ikke vil ... 

Anonymkode: bc8c8...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ventet svar fra EU i dag hvordan sommeren blir angående reising. På fredag kommer nye reiseråd fra Erna. Vi avventer og håper fortsatt på tur😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det er ventet svar fra EU i dag hvordan sommeren blir angående reising. På fredag kommer nye reiseråd fra Erna. Vi avventer og håper fortsatt på tur😊

Takk. Da må jeg høre svaret fra EU i dag. Fristen går ut i morgen, så jeg kan ikke vente på rådene fra Erna. Men hvis vi avventer litt til får vi kanskje nye muligheter for ombooking etterhvert.

Hi

Anonymkode: 03b13...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min og kjæresten hadde bestilt tur til Kreta i begynnelsen av juli og de valgte gavekort på summen de har betalt + 10%, de vil reise til neste år isteden.

Anonymkode: 61df0...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk. Da må jeg høre svaret fra EU i dag. Fristen går ut i morgen, så jeg kan ikke vente på rådene fra Erna. Men hvis vi avventer litt til får vi kanskje nye muligheter for ombooking etterhvert.

Hi

Anonymkode: 03b13...3a7

Jeg tenker rådene i dag vil påvirke Ernas råd. Åpner Europa så vil nok ikke Norge stå igjen . Jeg tror nesten jeg ville booket om til senere i sommer dersom det er mulighet for det . Da blir tiden for innbetaling forsøvet og dersom det fortsatt ikke blir tur må du i så fall kun vente på tilbakebetaling av depositumet . En rask sjekk på Apollo nå viser at feks i begynnelsen av aug vil prisene være helt nede i 18 tusen for 14 dager på Kreta for 2 voksne og 2 ungdommer . Prisene er da satt ned med over 50 prosent . Jeg ville booket om nå før nye råd tror jeg. De setter helt sikkert opp prisen dersom det åpnes 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sønnen min og kjæresten hadde bestilt tur til Kreta i begynnelsen av juli og de valgte gavekort på summen de har betalt + 10%, de vil reise til neste år isteden.

Anonymkode: 61df0...ba9

Da får dere krysse fingrene for at ikke reiseselskapet går konkurs da. Det gavekortet vil i så fall ha null verdi.

Anonymkode: b2338...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da får dere krysse fingrene for at ikke reiseselskapet går konkurs da. Det gavekortet vil i så fall ha null verdi.

Anonymkode: b2338...fff

Ikke svartmale totalt vær så snill. 

Anonymkode: 5fbf8...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da får dere krysse fingrene for at ikke reiseselskapet går konkurs da. Det gavekortet vil i så fall ha null verdi.

Anonymkode: b2338...fff

Ja, da taper de de pengene. Tror ikke det tar livet av dem akkurat. 

De er 20 år gamle og må tilpasse seg så godt de kan denne koronakrisen de også. De har valgt å ta et gavekort og planlegger reise neste vår, skulle den planen gå til helvete, ja da må de tåle det. 

Anonymkode: 61df0...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tui feks tar hele depositumet. Vi tapte 6000, har sendt det inn til forsikringsselskapet. Så vi får vente å se om vi får igjen der

Anonymkode: 63599...1c9

Når skulle dere ha reist med TUI? Har booket tur i slutten av juli og har ikke hørt noe fra de. 
Det er skandaløst at dere måtte betale depositum! Har betalt 8000kr i dep og de skal jeg ha tilbake.

Anonymkode: b347c...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når skulle dere ha reist med TUI? Har booket tur i slutten av juli og har ikke hørt noe fra de. 
Det er skandaløst at dere måtte betale depositum! Har betalt 8000kr i dep og de skal jeg ha tilbake.

Anonymkode: b347c...202

Skandaløst? 🙄

Anonymkode: 5fbf8...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når skulle dere ha reist med TUI? Har booket tur i slutten av juli og har ikke hørt noe fra de. 
Det er skandaløst at dere måtte betale depositum! Har betalt 8000kr i dep og de skal jeg ha tilbake.

Anonymkode: b347c...202

Hva tror du depositum er, egentlig?

Anonymkode: 14f63...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når skulle dere ha reist med TUI? Har booket tur i slutten av juli og har ikke hørt noe fra de. 
Det er skandaløst at dere måtte betale depositum! Har betalt 8000kr i dep og de skal jeg ha tilbake.

Anonymkode: b347c...202

Vi har bestilt med TUI 17. juli. Depositum er betalt. Får man automatisk dep igjen? Evnt venter jeg til like før og får legeerklæring. Da får vel igjen 8000 er mye å tape.

Anonymkode: a8519...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...