Gå til innhold

Angående endringer nordmenn har gjort i ferieplaner. Blir det ikke et hån mot folket om myndighetene plutselig åpner opp sydenferie i juli/august?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hele viruset er et hån og veldig provoserende spør du meg.

At regjeringen skulle stå bak, har igrunnen ikke slått meg før nå.... Takk for opplysningen, HI 😂

Anonymkode: 9eca0...a17

TRump er sur fordi viruset ødelegger hans valgkampanje. Folk dør bare for å håne ham og få ham til å se ut som en svak leder. Der har du hån, der! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Pashla skrev:

TRump er sur fordi viruset ødelegger hans valgkampanje. Folk dør bare for å håne ham og få ham til å se ut som en svak leder. Der har du hån, der! 

Ikke sant! Skikkelig urettferdig, er det!

Anonymkode: 9eca0...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pashla skrev:

Hån er det vel ikke. Det heter heller «ny utvikling vi ikke kunne forutse».

Et annet ord for "ny utvikling vi ikke kunne forutse": livet.

Man makes plans and God laughs

Anonymkode: 70d61...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hån og sorg er totalt feil begreper å bruke i denne sammenheng. Ja, det er leit å miste denne så inderlig sårt etterlengtede sydenturen som jeg forstår er den eneste saliggjørende type ferie, men sorg? Det blir å trekke det altfor langt! Leit og ergelig, ja, men sørgelig? Nei. 

Anonymkode: da47c...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra konkurranse i dag, i og med at jeg leste tråden om tjukkasene med sjokolade på Europris, men denne tok faktisk førsteplass i dagens hoderyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud hi. Skjerp deg. Pappas lille bortskjemte pike du eller? Myndighetene VET IKKE hvordan dette utvikler seg. Da må de gi deg verste scenario. 
Hva er galt med folk egentlig?

Anonymkode: 9dd5f...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker ikke hi mener det slik enkelte oppfatter det her i tråden . Nr 1: alt myndighetene har sagt er at folk må belage seg på Norges ferie . Ikke at de definitivt har sagt at man ikke kan forlate landet i sommer. Folk velger så selv om de vil avvente eller ikke . Nr 2: jeg forstår godt at du gjerne vil på ferie hi men du har ikke annet valg enn å vente å se. Forsikringsselskapet lar jo ikke folk avbestille uten videre. De følger sine retningslinjer. Det betyr mye for noen med en etterlengtet ferie. For andre er ikke det å reise verdens viktigste ting men for noen som har lengtet , spart og telt ned dager så kan det være en gedigen nedtur. Vi er alle forskjellige og lever forskjellige liv med forskjellige behov. Dersom Norge åpner for reiser så blir mange veldig glade og andre bryr seg ikke større. Sånn er det bare. Kan vi ikke bare la folk skrive det de vil her inne da? Og ikke minst ha ekstra takhøyde for frustrasjon i tiden vi lever i nå ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg tenker ikke hi mener det slik enkelte oppfatter det her i tråden . Nr 1: alt myndighetene har sagt er at folk må belage seg på Norges ferie . Ikke at de definitivt har sagt at man ikke kan forlate landet i sommer. Folk velger så selv om de vil avvente eller ikke . Nr 2: jeg forstår godt at du gjerne vil på ferie hi men du har ikke annet valg enn å vente å se. Forsikringsselskapet lar jo ikke folk avbestille uten videre. De følger sine retningslinjer. Det betyr mye for noen med en etterlengtet ferie. For andre er ikke det å reise verdens viktigste ting men for noen som har lengtet , spart og telt ned dager så kan det være en gedigen nedtur. Vi er alle forskjellige og lever forskjellige liv med forskjellige behov. Dersom Norge åpner for reiser så blir mange veldig glade og andre bryr seg ikke større. Sånn er det bare. Kan vi ikke bare la folk skrive det de vil her inne da? Og ikke minst ha ekstra takhøyde for frustrasjon i tiden vi lever i nå ? 

Det er faktisk ikke greit å gå rundt å bruke ord som provoserende, hån og sorg ang ferie når landet er i sin største krise siden krigen og folk mister jobb og levebrød. 

Det er lov å være skuffet, men det er også lov å bruke hodet. 

Anonymkode: a1279...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk ikke greit å gå rundt å bruke ord som provoserende, hån og sorg ang ferie når landet er i sin største krise siden krigen og folk mister jobb og levebrød. 

Det er lov å være skuffet, men det er også lov å bruke hodet. 

Anonymkode: a1279...296

Poenget mitt her var at jeg ikke tror Hi mente det så sterkt som det kommer ut i ordbruken . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Poenget mitt her var at jeg ikke tror Hi mente det så sterkt som det kommer ut i ordbruken . 

Mulig hun ikke gjorde det, men det var det hun skrev og det er det folk svarer utifra.

Anonymkode: e73e7...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Poenget mitt her var at jeg ikke tror Hi mente det så sterkt som det kommer ut i ordbruken . 

Men man må respondere på det som faktisk blir skrevet og ikke hva man tror hi mener. 

Og det hun skriver er korttenkt og selvopptatt. 

Anonymkode: a1279...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk ikke greit å gå rundt å bruke ord som provoserende, hån og sorg ang ferie når landet er i sin største krise siden krigen og folk mister jobb og levebrød. 

Det er lov å være skuffet, men det er også lov å bruke hodet. 

Anonymkode: a1279...296

For få uker siden så var ikke det lov å være bekymret for jobb og økonomi. Det var tross alt mindre viktig enn at alle de 200 000 som kom til å dø av denne pandemien bare i Norge.

Nå har man ikke lov å bekymre seg for sommerferien som enkelte faktisk har brukt flere år på å spare opp til. For tenk på alle de som mister jobben.

Hva blir det neste? 

Anonymkode: e6ae8...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå var det ikke jeg som skrev dette, men hva er det trådstarter skal få svar på da? 
 

«Nei, det er ikke et hån, det er nødvendig tilpasning for å sikre liv og helse under en pandemi. Er du uenig i avtalevilkårene du aksepterte da du selv (ikke regjeringen) valgte å godkjenne vilkårene for reiseforsikringen din, må du lese de bedre neste gang.» 

Var det OK? 

Anonymkode: b471b...b60

Det var mye bedre. Her ga du vedkommende et svar ihvertfall.

Anonymkode: 0fc32...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var mye bedre. Her ga du vedkommende et svar ihvertfall.

Anonymkode: 0fc32...549

Hvor er ditt svar til hi da?

Anonymkode: e73e7...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Anonym bruker said:

Folk har avbestilt med tap, bestilt seg campingvogn og overnatting i Norge og andre har booket seg til å jobbe hele sommeren. 
De har sendt klare men ikke spikrede signal om at ingen forlater Norge og kommer hjem denne sommeren.

Hvis de da plutselig ombestemmer seg, når store deler av Norge har funnet et innenlands alternativ hvor de ikke er garantert sommer og fint vær.

Blir ikke det veldig provoserende??

Forhørete meg med forsikringen nå. De nekter å dekke min ferie og de mente at man skal sitte på gjerde og er nødt å reise om ikke selskapet kansellerer. De krever jeg skal sitte på gjerdet til 28 juni som er 14 dager før.

Anonymkode: a389a...ec3

har ikke avbestilt turene slutten av juli ennå, venter litt til,men det kommer jo an på om flyene begynner og gå igjen, hellas har vel heller ikke stengt grensene

Anonymkode: 3b764...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...