Gå til innhold

Angående endringer nordmenn har gjort i ferieplaner. Blir det ikke et hån mot folket om myndighetene plutselig åpner opp sydenferie i juli/august?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Folk har avbestilt med tap, bestilt seg campingvogn og overnatting i Norge og andre har booket seg til å jobbe hele sommeren. 
De har sendt klare men ikke spikrede signal om at ingen forlater Norge og kommer hjem denne sommeren.

Hvis de da plutselig ombestemmer seg, når store deler av Norge har funnet et innenlands alternativ hvor de ikke er garantert sommer og fint vær.

Blir ikke det veldig provoserende??

Forhørete meg med forsikringen nå. De nekter å dekke min ferie og de mente at man skal sitte på gjerde og er nødt å reise om ikke selskapet kansellerer. De krever jeg skal sitte på gjerdet til 28 juni som er 14 dager før.

Anonymkode: a389a...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et hån?

Skjønner du overhodet hva du snakker om? Ingen vet hvordan dette blir, "syden" vet ikke om de kan ta imot turister, Norge vet ikke om det vil gå fly, ingen vet hvordan det blir med karantener hverken i Norge eller "syden".

De kan ikke annet enn å anbefale norgesferier, for alt er så usikkert, og sånn som det ser ut nå ser det ikke ut som det blir mulig å reise sydover i Europa.

Kanskje klarer vi å holde smittetallene nede så det blir mer åpnet opp, men det kan også hende smittetallene fyker i være så de blir nødt til å sette strengere regler igjen, ingen vet.

Da kan man jo ikke snakke om at det blir et hån om utviklingen går i en retning...

Anonymkode: 7873a...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt man skal bli krenka over, helt utrolig. Hjelpes, så bortskjemte mange nordmenn er.

Anonymkode: e73e7...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke bare opp til norske myndigheter å bestemme. Det må da også åpnes for innreise til andre land.

Og, sol og varme, det er da vitterlig ikke noen menneskerett. Ja det er godt, men også noe man fint klarer seg uten. Spesielt når man er i en situasjon som vi er i nå.

Denne situasjonen har virkelig visst hvor inderlig godt vi nordmenn har av å få litt perspektiv fra vår privilegerte og bortskjemte hverdag. Men fy søren så tungt mange har for det. Jeg blir helt matt.

 

Anonymkode: 1d324...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så vanskelig å forstå at vi må tilpasse oss ut fra spredning av et virus og ikke bare kan vedta etter hva folk vil og ønsker? 

Anonymkode: b471b...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Folk har avbestilt med tap, bestilt seg campingvogn og overnatting i Norge og andre har booket seg til å jobbe hele sommeren. 
De har sendt klare men ikke spikrede signal om at ingen forlater Norge og kommer hjem denne sommeren.

Hvis de da plutselig ombestemmer seg, når store deler av Norge har funnet et innenlands alternativ hvor de ikke er garantert sommer og fint vær.

Blir ikke det veldig provoserende??

Forhørete meg med forsikringen nå. De nekter å dekke min ferie og de mente at man skal sitte på gjerde og er nødt å reise om ikke selskapet kansellerer. De krever jeg skal sitte på gjerdet til 28 juni som er 14 dager før.

Anonymkode: a389a...ec3

Ps, et lite tips. Når du bestiller noe og trykker på denne berømte «jeg har lest og aksepterer brukervilkår». Enten les de først, eller lær deg å leve med det du faktisk har akseptert. Det er kun opp til deg. 

Anonymkode: b471b...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alt man skal bli krenka over, helt utrolig. Hjelpes, så bortskjemte mange nordmenn er.

Anonymkode: e73e7...29f

Svar vedkommende heller, istedenfor å slenge med leppene

Anonymkode: 0fc32...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Svar vedkommende heller, istedenfor å slenge med leppene

Anonymkode: 0fc32...549

Nå var det ikke jeg som skrev dette, men hva er det trådstarter skal få svar på da? 
 

«Nei, det er ikke et hån, det er nødvendig tilpasning for å sikre liv og helse under en pandemi. Er du uenig i avtalevilkårene du aksepterte da du selv (ikke regjeringen) valgte å godkjenne vilkårene for reiseforsikringen din, må du lese de bedre neste gang.» 

Var det OK? 

Anonymkode: b471b...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke hån mot sydenkåte, bortskjemte  nordmenn. Regler for avbestilling og force majeure står i brukervilkårene. Verden er faktisk i unntakstilstand, hvis du fremdeles ikke har fått med deg det. Min anbefaling er at du løfter blikket og orienterer deg litt om hvordan det står til i verden, og ikke sutrer over en egentlig unødvendig sydentur. 

https://jusleksikon.no/wiki/Force_majeure 

Anonymkode: da47c...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... det må være opp til folk om de vil avvente å foreta seg noe eller om de kaster seg rundt og bestiller campingferie i Norge. Vi avventer avbestilling til det er definitivt svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at en avlyst sydentur er det minste problemet vi står ovenfor nå. Ville vært mer bekymret for om jeg har en jobb om et halvt år feks. 

Anonymkode: 65081...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Svar vedkommende heller, istedenfor å slenge med leppene

Anonymkode: 0fc32...549

Å ja, beklager. Jeg skulle heller ha skrevet ,nei, det er ikke provoserende. Alt man skal bli krenka over, helt utrolig. Hjelpes, så bortskjemte mange nordmenn er.

Anonymkode: e73e7...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre.. her var mye innestengt føleri.

Bare for å ha det klart, selv om noen dør, noen går konkurs og noen mister jobben så har man rett til å føle på andre konsekvenser som er mer normale.

Jeg har ikke jobb heller nå. Jeg er aleinemor og har brukt en pengegave fra familien fordi vi endelig skulle få oss en fin ferie, noe vi ikke har hatt på flere år. 
Vi står nå foran et tap på dette og vi har ingenting å bruke i sommer. 
Akkurat dette må være lov å føle en viss sorg på.

Mange nordmenn jobber ræva av seg året rundt, så å sørge over at alle planer er skrinlagt må faktisk være lov. Selv om man lever og har mat på bordet!

 

Anonymkode: a389a...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herre.. her var mye innestengt føleri.

Bare for å ha det klart, selv om noen dør, noen går konkurs og noen mister jobben så har man rett til å føle på andre konsekvenser som er mer normale.

Jeg har ikke jobb heller nå. Jeg er aleinemor og har brukt en pengegave fra familien fordi vi endelig skulle få oss en fin ferie, noe vi ikke har hatt på flere år. 
Vi står nå foran et tap på dette og vi har ingenting å bruke i sommer. 
Akkurat dette må være lov å føle en viss sorg på.

Mange nordmenn jobber ræva av seg året rundt, så å sørge over at alle planer er skrinlagt må faktisk være lov. Selv om man lever og har mat på bordet!

 

Anonymkode: a389a...ec3

Enig med det, det må være lov å være skuffet. Vi hadde flaks og hadde ikke bestilt noe enda, føler med de som har spart i lang tid for å ha råd til en ferie, og nå aner man ikke hva som skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi har det tydeligvis altfor godt..... vi er jævlig heldig som i det hele tatt kan ta ferie

Anonymkode: 90a7d...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke på det som hån. Men synd er det. Likevel, situasjonen er som det er, og ingen sitter med fasiten på når alt dette vil være over. Grensene åpner når de åpnes, det er ikke opp til den norske regjering og bestemme når jeg kan dra til Kreta feks. Slike avgjørelser må Norge ta i samarbeid med Hellas. Og jeg tror ingen land gjør dette for å håne noen. 

Anonymkode: dd779...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herre.. her var mye innestengt føleri.

Bare for å ha det klart, selv om noen dør, noen går konkurs og noen mister jobben så har man rett til å føle på andre konsekvenser som er mer normale.

Jeg har ikke jobb heller nå. Jeg er aleinemor og har brukt en pengegave fra familien fordi vi endelig skulle få oss en fin ferie, noe vi ikke har hatt på flere år. 
Vi står nå foran et tap på dette og vi har ingenting å bruke i sommer. 
Akkurat dette må være lov å føle en viss sorg på.

Mange nordmenn jobber ræva av seg året rundt, så å sørge over at alle planer er skrinlagt må faktisk være lov. Selv om man lever og har mat på bordet!

 

Anonymkode: a389a...ec3

Selvfølgelig, ingen er uenig i det. Det er leit at man mister en betalt ferie, leit at ting ikke ble som planlagt og selvfølgelig kan man bli trist over det.

Men det er ikke et hån at regjeringen har sagt at det antagelig ikke blir sydenferie i år, selv om det skulle bli åpnet opp senere i år.

Det er et stykke fra å bli lei seg over at man mister denne ferien til å anse det som et hån fra regjeringshold. Det er du som er full av føleri da, ikke de som svarer på tråden.

 

Anonymkode: 7873a...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Folk har avbestilt med tap, bestilt seg campingvogn og overnatting i Norge og andre har booket seg til å jobbe hele sommeren. 
De har sendt klare men ikke spikrede signal om at ingen forlater Norge og kommer hjem denne sommeren.

Hvis de da plutselig ombestemmer seg, når store deler av Norge har funnet et innenlands alternativ hvor de ikke er garantert sommer og fint vær.

Blir ikke det veldig provoserende??

Forhørete meg med forsikringen nå. De nekter å dekke min ferie og de mente at man skal sitte på gjerde og er nødt å reise om ikke selskapet kansellerer. De krever jeg skal sitte på gjerdet til 28 juni som er 14 dager før.

Anonymkode: a389a...ec3

Så fryktelig synd på deg, da - hjertet mitt blør.

Anonymkode: 8e3bf...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele viruset er et hån og veldig provoserende spør du meg.

At regjeringen skulle stå bak, har igrunnen ikke slått meg før nå.... Takk for opplysningen, HI 😂

Anonymkode: 9eca0...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et jævla mas om denne ferien da! Går verden under om dere ikke kommer dere til utlandet denne sommeren eller? 

Anonymkode: e1a24...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke en hån.

Det er et tegn på usmakelig egoisme å i det hele tatt gnåle om den jævla ferieturen i uker og måneder!

Verden brenner, sydenturen din er ikke viktig.

Anonymkode: a1279...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

For et jævla mas om denne ferien da! Går verden under om dere ikke kommer dere til utlandet denne sommeren eller? 

Anonymkode: e1a24...575

Verden gikk vel under allerede når det ikke gikk an å reise på hytta i påska. Men så kan man ikke gi seg så lett, så nå er det ny kamp om sydenferien.

Anonymkode: 1d324...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være frustrert og skuffet er en ting, forståelig også.

Men fra det til å påstå at myndighetene håner folket ved å vente til myndighetene mener det er trygt å åpne for utenlandsreiser... det blir... nei, jeg har egentlig ikke ord for det.

Hi, du må løfte blikket, se på helheten.

Anonymkode: a6e82...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Herre.. her var mye innestengt føleri.

Bare for å ha det klart, selv om noen dør, noen går konkurs og noen mister jobben så har man rett til å føle på andre konsekvenser som er mer normale.

Jeg har ikke jobb heller nå. Jeg er aleinemor og har brukt en pengegave fra familien fordi vi endelig skulle få oss en fin ferie, noe vi ikke har hatt på flere år. 
Vi står nå foran et tap på dette og vi har ingenting å bruke i sommer. 
Akkurat dette må være lov å føle en viss sorg på.

Mange nordmenn jobber ræva av seg året rundt, så å sørge over at alle planer er skrinlagt må faktisk være lov. Selv om man lever og har mat på bordet!

 

Anonymkode: a389a...ec3

Ironisk å kalle responsen innestengt føleri. Fullt forståelig at noen er lei seg, men det er jo ikke det du skriver når du starter tråden. Hån og provoserende er et ganske godt stykke fra det du skriver nå. 

Anonymkode: b471b...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...