pappadanmark Skrevet 11. mai 2020 #26 Skrevet 11. mai 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: En god og empatisk vinkling på denne vanskelige saken. Men det var uansett galt av mor og bare dra avgårde på denne måten uten forvarsel og uten å høre fra seg. Uansett hvordan en vrir og vender på det, så anses dette som kidnapping. Jeg ville nok selv i utgangspunktet rådet å ta tak i situasjonen snarest mtp at barnet enda er lite...og all tiden som går til spille er sårbar og dyrkbar. Men så kommer vi kle utenom at vi tross alt lever i en unntakstilstand...som sakte men sikkert beveger seg mot mer normale tilstander nå. Så jeg ville nok kanskje smurt meg med tålmodighet bittelitt og heller tatt skikkelig tak i det når mor kom tilbake. Som sikkert er ganske snart Mp når samfunnet åpner mer opp. Ts; Krev nytt møte hos familievernkontoret sammen med mor når hun er tilbake og si med klar tale at du vil ta kontakt med advokat om hun nekter. Gi klar beskjed om at du ikke tolererer oppførselen hennes og at det hun gjorde anses som kidnapping og er kriminelt. Sist men ikke minst, vern barnet mot den vonde konflikten så mye som overhode mulig. Hun elsker dere begge to❤️ Anonymkode: 8328a...e89 Takk for råd, jeg er helt enige i at barnet skal vernes mot konflikten, noe mor dessverre er veldig dårlig på - da hun ikke kan tale pent når barnet er til stedet og hun "straffer" meg og barnet når jeg pusher henne - det vil si mindre facetime tid hver gang jeg har pushet henne.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2020 #27 Skrevet 11. mai 2020 7 minutter siden, pappadanmark skrev: Takk for råd, jeg er helt enige i at barnet skal vernes mot konflikten, noe mor dessverre er veldig dårlig på - da hun ikke kan tale pent når barnet er til stedet og hun "straffer" meg og barnet når jeg pusher henne - det vil si mindre facetime tid hver gang jeg har pushet henne. 😔 Anonymkode: 8328a...e89
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2020 #28 Skrevet 11. mai 2020 8 minutter siden, pappadanmark skrev: Takk for råd, jeg er helt enige i at barnet skal vernes mot konflikten, noe mor dessverre er veldig dårlig på - da hun ikke kan tale pent når barnet er til stedet og hun "straffer" meg og barnet når jeg pusher henne - det vil si mindre facetime tid hver gang jeg har pushet henne. Nå beveger du deg mer over i om hvorvidt denne moren er skikket til å ha hovedomsorgen for barnet. Denne opplysningen var ikke bra. Og er der med av det slaget, ville jeg ha kontaktet advokat for videre rådgivning likevel. Anonymkode: 8328a...e89
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2020 #29 Skrevet 11. mai 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Moren har jobb her i Norge og jobber nå også via hjemmekontor. Men altså bare sånn er det ille å vokse opp i Polen altså? Barnets fremtid faktisk.... tror at barn har det like bra i Polen som i Norge jeg. Er ikke akkurat ett u land vi snakker om her altså Anonymkode: bd463...069 Så hvis dine barns pappa tar med seg deres barn og flytter til Polen så er det helt greit for deg? For Polen er ikke et et U-land akkurat.... Anonymkode: f4ed0...ff5
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2020 #30 Skrevet 11. mai 2020 Grensene i Polen stengte boom, helt plutselig. Hadde en venn der flyene ble kansellert. Måtte ta siste ferja til sverige, lånebil og kjøre til Norge. Så annmeldelse for kidnapping er vel drøyt. Da grensene til Polen er komplett stengt. Anonymkode: 2e179...fe1
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2020 #31 Skrevet 11. mai 2020 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så hvis dine barns pappa tar med seg deres barn og flytter til Polen så er det helt greit for deg? For Polen er ikke et et U-land akkurat.... Anonymkode: f4ed0...ff5 Hvilken del av at mor ikke har flyttet til Polen er vanskelig for deg å forstå?? Grensene er stengt! Det er ikke noe en for gjort! Min sønn har sin far i utlandet som han ikke har sett siden februar han er kjempe lei seg. Gråter hele tiden men jeg for faktisk ikke gjort noe med det! Anonymkode: bd463...069
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2020 #32 Skrevet 11. mai 2020 Du kan gå til retten, og du kan vinne, men du får ikke barnet tilbake. Jeg vet om en eksakt lik sak. Far har retten på sin side, men mor og datter er borte. Dessuten må du vurdere om det er et konfliktnivå du vil eskalere til. Anonymkode: 8baea...8bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå