Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #26 Skrevet 10. mai 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det manglet MYE rart her jeg bor også. Du jobber vel ikke i alle dagligvarebutikker i Norge? Anonymkode: d14d2...ccb Jeg jobber ikke i butikk. Jeg jobber med distribusjon av matvarer, derfor har jeg oversikt over den generelle situasjonen for alle våre matbutikker i Norge, gjennom systemene våre. Det manglet mye en periode. Men det som beskrives over her er blank løgn. Anonymkode: 02373...4dc
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #27 Skrevet 10. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber ikke i butikk. Jeg jobber med distribusjon av matvarer, derfor har jeg oversikt over den generelle situasjonen for alle våre matbutikker i Norge, gjennom systemene våre. Det manglet mye en periode. Men det som beskrives over her er blank løgn. Anonymkode: 02373...4dc Nei, det er det ikke. Ingen sa at alle butikker var helt blanke for alt som går an å ete. Men i mine butikker VAR det faktisk helt TOMT. For brødmel, for eksempel. Og gjær. Hva gjør man da? Spiser flatbrød i stedet, for det er jo også «mat», så du har rett i at det ikke var tomt for all mat. Men man smører ikke ost og servelat på flatbrødet og har det til matpakke... Anonymkode: d14d2...ccb
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #28 Skrevet 10. mai 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er det ikke. Ingen sa at alle butikker var helt blanke for alt som går an å ete. Men i mine butikker VAR det faktisk helt TOMT. For brødmel, for eksempel. Og gjær. Hva gjør man da? Spiser flatbrød i stedet, for det er jo også «mat», så du har rett i at det ikke var tomt for all mat. Men man smører ikke ost og servelat på flatbrødet og har det til matpakke... Anonymkode: d14d2...ccb Man kan spise knekkebrød, baguetter, rundstykker, polarbrød osv. Eller mener du at alt det og var tomt, at det vare bare flatbrød igjen? Anonymkode: 27947...96b
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #29 Skrevet 10. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Man kan spise knekkebrød, baguetter, rundstykker, polarbrød osv. Eller mener du at alt det og var tomt, at det vare bare flatbrød igjen? Anonymkode: 27947...96b Hvor små må de teskjeene egentlig være...? Jeg har svart på hva som manglet. Og jeg må eventuelt få forretningene til å vise fram registrene sine fra mars og april for å kunne svare på det du spør om i detalj her; for jeg spiser ikke pølsebrød eller polarbrød eller annen ferdigmat. Så jeg sjekket ikke om de hadde det. Jeg lette etter det JEG pleier å kjøpe, og i melhyllene var det bare sammalt rug igjen. (Det hever ikke godt nok til å bake brød, i sær når det ikke finnes gjær heller....) Anonymkode: d14d2...ccb
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #30 Skrevet 10. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor små må de teskjeene egentlig være...? Jeg har svart på hva som manglet. Og jeg må eventuelt få forretningene til å vise fram registrene sine fra mars og april for å kunne svare på det du spør om i detalj her; for jeg spiser ikke pølsebrød eller polarbrød eller annen ferdigmat. Så jeg sjekket ikke om de hadde det. Jeg lette etter det JEG pleier å kjøpe, og i melhyllene var det bare sammalt rug igjen. (Det hever ikke godt nok til å bake brød, i sær når det ikke finnes gjær heller....) Anonymkode: d14d2...ccb At de ikke hadde det du pleide å kjøpe er ikke det samme som at butikkene var helt tomme, som du selv skrev. Anonymkode: 27947...96b
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #31 Skrevet 10. mai 2020 Det var noen få dager det var veldig fritt for mange varer her også, (Bodø) men det var fordi Saltfjellet var stengt i flere dager pga uvær og storm, og matleveranser ble forsinket. Trailere sto fast i opptil flere døgn på sørsiden av fjellet. Jeg tror nok mange trodde det kom av korona-hamstring, men det var ikke derfor. Og sultet gjorde vi heller ikke 😊 Mat var det nok av, om ikke nøyaktig det man hadde lyst på. Anonymkode: 4d617...ab7
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #32 Skrevet 10. mai 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: At de ikke hadde det du pleide å kjøpe er ikke det samme som at butikkene var helt tomme, som du selv skrev. Anonymkode: 27947...96b Jeg skrev aldri det. Anonymkode: d14d2...ccb
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #33 Skrevet 10. mai 2020 Spist opp alt, og sluppet unna med en tur til dagligvarebutikken annenhver uke i tiden alt var stengt, enda vi har to små barn. Fin måte å redusere smitterisikoen for alle (å gå så sjeldent som mulig på butikken) Anonymkode: 72be3...5ff
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #34 Skrevet 10. mai 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skrev aldri det. Anonymkode: d14d2...ccb Neivel 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er det ikke. Ingen sa at alle butikker var helt blanke for alt som går an å ete. Men i mine butikker VAR det faktisk helt TOMT. For brødmel, for eksempel. Og gjær. Hva gjør man da? Spiser flatbrød i stedet, for det er jo også «mat», så du har rett i at det ikke var tomt for all mat. Men man smører ikke ost og servelat på flatbrødet og har det til matpakke... Anonymkode: d14d2...ccb Anonymkode: 27947...96b
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #35 Skrevet 10. mai 2020 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor små må de teskjeene egentlig være...? Jeg har svart på hva som manglet. Og jeg må eventuelt få forretningene til å vise fram registrene sine fra mars og april for å kunne svare på det du spør om i detalj her; for jeg spiser ikke pølsebrød eller polarbrød eller annen ferdigmat. Så jeg sjekket ikke om de hadde det. Jeg lette etter det JEG pleier å kjøpe, og i melhyllene var det bare sammalt rug igjen. (Det hever ikke godt nok til å bake brød, i sær når det ikke finnes gjær heller....) Anonymkode: d14d2...ccb At du hvis du pleier å bake alt selv ikke hadde gjør i huset er jo bare rart. Til opplysning baker jeg brød med sammalt grov rug hver eneste uke. Det hever. En pose gjær pr 12 brød. Anonymkode: b4440...bee
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #36 Skrevet 10. mai 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Neivel Anonymkode: 27947...96b Nei, det stemmer. Ingen i tråden har sagt annet enn at visse varer var utsolgt, men at det dreide seg om sentrale varer. 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er det ikke. Ingen sa at alle butikker var helt blanke for alt som går an å ete. Men i mine butikker VAR det faktisk helt TOMT. For brødmel, for eksempel. Og gjær. Hva gjør man da? Spiser flatbrød i stedet, for det er jo også «mat», så du har rett i at det ikke var tomt for all mat. Men man smører ikke ost og servelat på flatbrødet og har det til matpakke... Anonymkode: d14d2...ccb Man finner noe spiselig, hvis man aksepterer å spise fiskepinner med flatbrød og jordbærsyltetøy. Men det endrer jo ikke på at hamstrerne sørget for å skape varemangel, for de færreste lever av de begrensede varene som var igjen. Anonymkode: d14d2...ccb
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2020 #37 Skrevet 10. mai 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: At du hvis du pleier å bake alt selv ikke hadde gjør i huset er jo bare rart. Til opplysning baker jeg brød med sammalt grov rug hver eneste uke. Det hever. En pose gjær pr 12 brød. Anonymkode: b4440...bee Og der er aldri noe annet mel blandet i den rugen...? da sitter du på en meget spesiell oppskrift. Anonymkode: d14d2...ccb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå