Gå til innhold

Dere som hamstret så mye mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere fått spist den opp, eller måtte dere kaste mye?

Anonymkode: 2fb94...5e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser opp. Kaster aldri mat.

Anonymkode: 9bff4...a0e

Skrevet

Vi hamstrer jo bare mat med lang holdbarhet, ikke salat og mango. 😊

Anonymkode: 9a22f...a57

Skrevet

En jeg kjenner som jobber med søppel sortering og håndtering. 
det har allerede begynt å fylles opp med uåpnet hermetikk..., tørrgjær... pasta 

Anonymkode: 5b9f7...a0d

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det klarer jeg ikke å tro på. Hvorfor skulle folk kaste slikt?

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kva i all verda? Kvifor kastar ein varer som held seg lenge?  For det første er krisa langt frå over, ein kan fort risikere at familien blir sett i 10 dagars karantene eller smitta, og eit lager av vatn og langtidshaldbar mat var dessutan eit råd lenge før koronakrisa.  Eg har nytta høvet til å rydde i fryseboksen, så her blei det litt motsett effekt. (spaghetti ala Capri lageret som mannen skaffa til veie, skal han få nyte i fred når eg har seinvakter på jobb 😆)

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det tror jeg ikke noe på. Og om det skulle være sant, så er det ikke pga koronahamstring i hvert fall

Anonymkode: 27947...96b

Skrevet

Hadde håper dere satte maten i halsen, siden dere tømte hyllene så folk i kritiske yrker, som leger og sykepleiere, neste ikke fikk handlet seg mat. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er neppe sant. Jeg jobber med matvaredistribusjon. Det er tomt for gjær, mel og en del andre matvarer fordi produsentene har problemer med produksjonen. Ikke pga hamstring. 

Anonymkode: 02373...4dc

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde håper dere satte maten i halsen, siden dere tømte hyllene så folk i kritiske yrker, som leger og sykepleiere, neste ikke fikk handlet seg mat. 

Det der er jo bare tull

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det der er jo bare tull

Det var sånn her, i et par uker, på ettermiddagen var det tomt for det meste. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det var sånn her, i et par uker, på ettermiddagen var det tomt for det meste. 

Nesten hele butikken var tom?

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slutt å overspille. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nesten hele butikken var tom?

Flere butikker, ikke noe av følgende: Brød, mel, hermetikk, frukt og grønt, hermetikk, kjøtt, fisk, kylling, frysevarer osv. 

Skrevet

Hva er mye da? Jeg hamstret ikke hermetikk feks. Jeg storhandler en gang i uka og storstor handler en gang i måneden. Da er det mel, gjær, toalettpapir osv. Jeg handlet mel og gjær for to måneder rett før alt ble stengt, det er tomt nå. Vi begynte å storhandle en gang i uka etter påske igjen, før det var vi kun i butikken for å ha frukt og grønt. Kaster aldri mat og nå er lageret på normalen igjen. 

Anonymkode: 6119c...566

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Flere butikker, ikke noe av følgende: Brød, mel, hermetikk, frukt og grønt, hermetikk, kjøtt, fisk, kylling, frysevarer osv. 

😂😂😂

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det tror jeg ingenting på, da hadde vi hørt om det i mediene. At noen butikker var tomme for noen varer ja, men ikke for alt det du kommer med her.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det er neppe på grunn av hamstringen nå, men fordi mange har hatt tid til å rydde i kjøkkenskapene sine...

Jeg er en av de skyldige der. Det vil si, jeg har en mann som ned hevne mellomrom finner ut at det er lurt å kjøpe inn hermetikk eller sauspakker. Eller han planlegger å bake, så da kjøper han det han trenger uten å sjekke hva vi har fra før.

Så under en opprydding nå så kastet jeg seks-sju pakker med saus og en god del gjær som hadde gått ut på dato. Blant annet + noe hermetikk (sier litt om hvor lenge det har stått i skapet når det har gått ut på dato).

Skrevet
3 minutter siden, n74 skrev:

Men det er neppe på grunn av hamstringen nå, men fordi mange har hatt tid til å rydde i kjøkkenskapene sine...

Jeg er en av de skyldige der. Det vil si, jeg har en mann som ned hevne mellomrom finner ut at det er lurt å kjøpe inn hermetikk eller sauspakker. Eller han planlegger å bake, så da kjøper han det han trenger uten å sjekke hva vi har fra før.

Så under en opprydding nå så kastet jeg seks-sju pakker med saus og en god del gjær som hadde gått ut på dato. Blant annet + noe hermetikk (sier litt om hvor lenge det har stått i skapet når det har gått ut på dato).

Hvorfor kaste det? Hvorfor ikke benytte anledningen til å spise det opp? Jeg mener, i hvertfall tørrvarer som sauser holder seg jo ekstremt lenge, eneste er vel at de kanskje kan miste litt smak.

Skrevet
43 minutter siden, n74 skrev:

Hvorfor kaste slik mat? Er det snakk om tørrgjær og typisk posesaus, så holder dette seg i årevis. 

Anonymkode: 86b08...a7a

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som sagt; jeg jobber i dagligvarebransjen. Dette er rett og slett ikke sant. Du overdriver så mye at det må kalles løgn. 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det klarer jeg ikke å tro på. Hvorfor skulle folk kaste slikt?

Fordi de er idioter. 
Det beviste de da de hamstret butikkene tomme - butikker som ikke engang skulle stenges.

Anonymkode: d14d2...ccb

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som sagt; jeg jobber i dagligvarebransjen. Dette er rett og slett ikke sant. Du overdriver så mye at det må kalles løgn. 

Det manglet MYE rart her jeg bor også. Du jobber vel ikke i alle dagligvarebutikker i Norge? 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det manglet MYE rart her jeg bor også. Du jobber vel ikke i alle dagligvarebutikker i Norge? 

Du mener at noen burikker har nesten vært helt tomme for mat?

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du mener at noen burikker har nesten vært helt tomme for mat?

Visse matslag: ja. Jeg observerte det selv. Frukt og grønt, poteter, mel og gjær, flere sorter hermetikk. Fiskebollefabrikken måtte øke kapasiteten og produsere 13 ganger så mye i en periode, fordi folk kjøpte inn som gale. 
https://e24.no/naeringsliv/i/9vAK3p/kaster-slipset-og-gaar-kveldsskift-i-fabrikken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...