Gå til innhold

Hvorfor er du redd for å få korona?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er grunnen til at du er redd for å få korona? Jeg personlig er ikke så bekymret. Det er egentlig en relativt mild sykdom. Over 80% av de smittede får ingen eller kun milde symptomer. Noen prosent blir litt sykere og under en prosent alvorlig syke.  Og de som blir alvorlig syke er eldre personer eller folk i risikogrupper. 

Men, førnoen klikker, vi følger alle smittevernsråd, også til personer i familien som tilhører risikogrupper. Men for min del eller min familie er jeg ikke bekymret.

Anonymkode: ee8eb...a5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i utgangspunktet ikke bekymra, men er gravid og redd for lille i magen mest - siden de vet for lite om hvordan det påvirker babyen i magen.

Anonymkode: a5835...07d

Skrevet

Egentlig en relativ mild sykdom? Er du ruset på Gud?!

Anonymkode: ab6d8...42c

Skrevet

Jeg er nærmest ikke redd i det hele tatt, for meg og min kjernefamilie. Hele familien til broren min har hatt det, og jeg tenker de var heldige som fikk den tidlig.

Men. Vi er sammen med mine foreldre nesten daglig, og de er i risikogruppe (alder).

Så da er det plutselig annerledes 

Anonymkode: 424d1...589

Skrevet

Jeg er redd for å GI korona. Ikke først og fremst for å få. Å åpne skolen vil si at vi aldri mer kan se besteforeldrene.

Anonymkode: 5be80...2ca

Skrevet

Fordi folk dør som fluer både i Spania og USA for å nevne noen steder. 

Anonymkode: 2eac8...40b

Skrevet

Du, hallo! 

Mild sykdom? Ok, greit, en del har fått milde versjoner, men mange har vært kjempesyke, og vippet mellom liv og død. Mange, altfor mange  har altså vippet feil vei. Se til Italia, Spania, USA, Storbritannia. Og til Sverige. Har du røyka sokka dine, eller? 

Anonymkode: d330b...345

Skrevet

Jeg er redd fordi jeg har sett hvor dårlig en kan bli. Min eks mann er sykepleier og ble smittet på jobb. Det er snart syv uker siden, og han sliter fortsatt veldig med pusten. Veldig slitsomt. 

Anonymkode: e86b6...5b9

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du, hallo! 

Mild sykdom? Ok, greit, en del har fått milde versjoner, men mange har vært kjempesyke, og vippet mellom liv og død. Mange, altfor mange  har altså vippet feil vei. Se til Italia, Spania, USA, Storbritannia. Og til Sverige. Har du røyka sokka dine, eller? 

Vel, hvis det hadde kommet en ny type influensa som ingen var immun imot så hadde like mange dødd. Det er bare fordi alle dør samtidig nå, og ikke spredd ut i løpet av flere år som det virker veldig voldsomt. Men flere som får korona får faktisk en mye mildere sykdom enn folk flest får av vanlig influensa.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du, hallo! 

Det ER likevel sånn at de aller fleste får ingen eller milde symptomer. Dersom du som ung og frisk kvinne blir smittet, er det 80-90 % sjanse for at du i høyden opplever sykdommen som en lett influensa, mest sannsynlig bare som en lett forkjølelse. 

Anonymkode: f3aae...f7c

Skrevet

Det er også mange som har uttalt at dette er en relativt mild sykdom. Feks epidemologer i sverige. 

HI

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er også mange som har uttalt at dette er en relativt mild sykdom. Feks epidemologer i sverige. 

HI

Det at du referer til Sverige er ikke akkurat fasiten her...Jeg er bekymret for å få corona da majoriteten av min slekt og familie har risikofaktorer inkludert meg selv. En av dem vil ikke overleve hvis hn får det uansett hvilken grad. Jeg unner ingen en slik død. Det å gispe etter pusten til man rett og slett svinner hen er ikke en god måte å dø på.

Anonymkode: a358f...a53

Skrevet

Jeg er ikke redd for å få det, men livredd for å smitte noen som virkelig kan bli syk av det. Jeg vil ikke ha liv på samvittigheten fordi jeg har vært slurvete. Denne epidemien er en stortest på folks empati og menneskesyn. 

Anonymkode: ecb3c...f57

Skrevet

Av samme grunn som jeg er bekymret for å få influensa eller forkjølelse. Jeg liker ikke å være syk

Anonymkode: 5ddc3...5ef

Skrevet

Jeg er ikke redd for å få korona. Har kjent på den følelsen de siste ukene hvor jeg har hatt luftveissymptomer og sykemeldt for mulig korona-smitte. Ble testet nå på tirsdag og ventet i to dager før svaret kom, og kjente jeg ikke var nervøs for om den hadde kommet tilbake positiv (testet negativ btw). 

Skrevet

Jeg er bekymret siden jeg går på immundempende medisiner og kan ha økt risiko for alvorlig forløp. Ingen vet, men jeg kan ha. I tillegg er jeg syk nok nå, for å si det sånn. Jeg trenger ikke alle de postvirale komplikasjonene på toppen. 

Det vil ikke si at jeg går rundt i frykt, men jeg liker ikke tanken, nei.

Anonymkode: 48c6b...ba0

Skrevet

Jeg har ikke noen underliggende sykdommer eller noe som gjør det sannsynlig at jeg skal bli veldig syk. 

Likevel synes jeg det er en uhyggelig sykdom, og det virker som om den angriper immunforsvaret på en måte som de ikke har helt oversikt over. Og det er også usikkert om det er noen senvirkninger som vi ikke vet om. 

Og jeg vil ikke smitte andre som i hvert fall ikke bør få sykdommen. 

Jeg går ikke rundt og frykter for å bli syk, men det har jo vært tilfeller av unge folk som har fått corona og dødd av det, så man vet jo liksom ikke 100% sikkert om man (eller noen man er glad i) blir en av dem. 

Jeg tenker, 'det går sikkert bra, men...' 

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke redd for å få det, men livredd for å smitte noen som virkelig kan bli syk av det. Jeg vil ikke ha liv på samvittigheten fordi jeg har vært slurvete. Denne epidemien er en stortest på folks empati og menneskesyn. 

Anonymkode: ecb3c...f57

Ja vi ønsker jo ikke smitte noen i risikogruppen,og forhoder oss derfor til smitterådene.

Skrevet

Jeg har flere kroniske sykdommer, og astma. Og nå er allergien min så ille, at jeg sliter nok med å puste, og går rundt som jeg har en normal influensa. Så og få noe ekstra nå vil jeg virkelig ikke. Så jeg holder meg helt inne nå, til det verste med pollen har gitt seg. 

Anonymkode: 3142b...a35

Skrevet

Jeg har fått påvist kikhoste. Har i tillegg astma. Jeg er skamdårlig. Blir blå og mister nesten bevissthet ved anfall som kan vare opp til 10-15 min. Anfall får jeg ca hver halvtime eller ved bevegelse. Ved hvert anfall er samboer på vei til å ringe 113. Finnes ingen behandling. Anbefaler alle å vaksinere seg. Dette unner jeg ingen. Følelsen av å bli kvalt er grusom.

Anonymkode: 1c462...6ed

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja vi ønsker jo ikke smitte noen i risikogruppen,og forhoder oss derfor til smitterådene.

Ingen kan forholde seg til smitteeådene når alt skal åpnes.

Anonymkode: 5be80...2ca

Skrevet

Jeg er ikke redd i det hele tatt. Dette viruset er hauset opp fullstendig ut av alle proposjoner. Og nei, jeg blir heller ikke redd av å lese om andre land. Italia og Spania rammes pga antibiotikaresistens. Vi kan ikke sammenligne oss med USA der en stor andel av befolkning er fattige, har ikke helseforsikring og er ekstrem overvektige. I Sverige har de mislyktes med å beskytte de eldre eldre. 

Det er fullstendig latterlig at det har tatt så lang tid å åpne for at barna skal tilbake på skolen. Og handlinger gjort i frykt vil gjøre at vi har fått en alvorlig økonomisk knekk som vil gjøre at mange flere vil miste livet som følge av tiltakene enn de som vil dø av viruset. 

Anonymkode: 6ea14...bca

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fått påvist kikhoste. Har i tillegg astma. Jeg er skamdårlig. Blir blå og mister nesten bevissthet ved anfall som kan vare opp til 10-15 min. Anfall får jeg ca hver halvtime eller ved bevegelse. Ved hvert anfall er samboer på vei til å ringe 113. Finnes ingen behandling. Anbefaler alle å vaksinere seg. Dette unner jeg ingen. Følelsen av å bli kvalt er grusom.

Anonymkode: 1c462...6ed

Huff, stakkars deg! Burde du kanskje vært innlagt? Dette høres ikke bra ut! Masse god bedring!💕

Anonymkode: 8f1ab...73b

Skrevet

Har hatt det og det var ikke ille. Var værre å ha influensa. Er ikke bekymret om jeg skulle få det igjen. 

Anonymkode: ea50b...240

Skrevet

Jeg har en bedrift å drive. Hvis jeg blir syk nå, eller må i langvarig karantene, kommer vi til å lide veldig store tap og kanskje ende opp med at 20 personer mister jobben.

I tillegg liker jeg ikke å være syk og i hvertfall ikke så syk som mange blir av korona.

Anonymkode: e88fd...a06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...