Gjest Skrevet 7. mai 2020 #26 Skrevet 7. mai 2020 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja jeg har skrive vansker så ikke bli usakeli om det. Du har vel helt andre vansker som veier tyngre, tror jeg. Den lista di over hva du kjøper er jo absurd.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #27 Skrevet 7. mai 2020 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kune ikke vert mer enig!! Jeg elsker exotic snaxc å har ikke rå til disse syke prisenne i Norge!!! Jeg er av hengi av Pepsi max å det er kjempe dyrt med brus her i Norge. Fire pak med Pepsi max å da mener jeg små boxser koster runt 50/60 kr å sa komer panten la toppen som er 2 kr pr boxs. I Sverige koster 24 boxser 90 svenske kr å bare 1 kr kr pant pr boxs. Hva slaks komunist land lever vi i da. Mange av av giftene er veldi høye i Norge å nei sikert ikke noe problem for dere som har masse penger men for oss som ikke har det er det natt å dag. Vi elsker å grille nå på dene tia av åre å er det kjempe dyrt for kjøtt i Norge!!! Sverige far vi fleske stek å ytre file svin +++ for lite penger eller lite sammen likna med Norge. Her har vi ikke rå!! Samme med tako. Kjøtt dei er kjempe dyrt i Norge fex.... Det blir luxsus varer. Samme med fex fråssen påmfritt, kylling +++ mye biligere i Sverige. Ost å rømme +++. Snakk om store sumer. Ungene å lørdags gått da. Små gått er kjempe dyrt i Norge. Sverige er mye biligere. 15 kr hekto Norge å Sverige 6, 90 kr circa. Mannen røyker å det er dummt men sånn er det å det er mye penger spart i Sverige. Ikke minst drit dårli ut valg i Norge! Her er det ikke mye å velge mellom. Sverige å Danmark er anna historie kan man si. Håper grensene åpner snart! I USA er det ei dame som snakker rett fra levra å sier det som det er. Ja jeg har skrive vansker så ikke bli usakeli om det. Anonymkode: 538ba...c63 Tulle du? Anonymkode: e514a...149
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #28 Skrevet 7. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kune ikke vert mer enig!! Jeg elsker exotic snaxc å har ikke rå til disse syke prisenne i Norge!!! Jeg er av hengi av Pepsi max å det er kjempe dyrt med brus her i Norge. Fire pak med Pepsi max å da mener jeg små boxser koster runt 50/60 kr å sa komer panten la toppen som er 2 kr pr boxs. I Sverige koster 24 boxser 90 svenske kr å bare 1 kr kr pant pr boxs. Hva slaks komunist land lever vi i da. Mange av av giftene er veldi høye i Norge å nei sikert ikke noe problem for dere som har masse penger men for oss som ikke har det er det natt å dag. Vi elsker å grille nå på dene tia av åre å er det kjempe dyrt for kjøtt i Norge!!! Sverige far vi fleske stek å ytre file svin +++ for lite penger eller lite sammen likna med Norge. Her har vi ikke rå!! Samme med tako. Kjøtt dei er kjempe dyrt i Norge fex.... Det blir luxsus varer. Samme med fex fråssen påmfritt, kylling +++ mye biligere i Sverige. Ost å rømme +++. Snakk om store sumer. Ungene å lørdags gått da. Små gått er kjempe dyrt i Norge. Sverige er mye biligere. 15 kr hekto Norge å Sverige 6, 90 kr circa. Mannen røyker å det er dummt men sånn er det å det er mye penger spart i Sverige. Ikke minst drit dårli ut valg i Norge! Her er det ikke mye å velge mellom. Sverige å Danmark er anna historie kan man si. Håper grensene åpner snart! I USA er det ei dame som snakker rett fra levra å sier det som det er. Ja jeg har skrive vansker så ikke bli usakeli om det. Anonymkode: 538ba...c63 Livets hare skole der altså🥳 Anonymkode: 0a509...6af
sug lut Skrevet 7. mai 2020 #29 Skrevet 7. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kune ikke vert mer enig!! Jeg elsker exotic snaxc å har ikke rå til disse syke prisenne i Norge!!! Jeg er av hengi av Pepsi max å det er kjempe dyrt med brus her i Norge. Fire pak med Pepsi max å da mener jeg små boxser koster runt 50/60 kr å sa komer panten la toppen som er 2 kr pr boxs. I Sverige koster 24 boxser 90 svenske kr å bare 1 kr kr pant pr boxs. Hva slaks komunist land lever vi i da. Mange av av giftene er veldi høye i Norge å nei sikert ikke noe problem for dere som har masse penger men for oss som ikke har det er det natt å dag. Vi elsker å grille nå på dene tia av åre å er det kjempe dyrt for kjøtt i Norge!!! Sverige far vi fleske stek å ytre file svin +++ for lite penger eller lite sammen likna med Norge. Her har vi ikke rå!! Samme med tako. Kjøtt dei er kjempe dyrt i Norge fex.... Det blir luxsus varer. Samme med fex fråssen påmfritt, kylling +++ mye biligere i Sverige. Ost å rømme +++. Snakk om store sumer. Ungene å lørdags gått da. Små gått er kjempe dyrt i Norge. Sverige er mye biligere. 15 kr hekto Norge å Sverige 6, 90 kr circa. Mannen røyker å det er dummt men sånn er det å det er mye penger spart i Sverige. Ikke minst drit dårli ut valg i Norge! Her er det ikke mye å velge mellom. Sverige å Danmark er anna historie kan man si. Håper grensene åpner snart! I USA er det ei dame som snakker rett fra levra å sier det som det er. Ja jeg har skrive vansker så ikke bli usakeli om det. Anonymkode: 538ba...c63 Hvis du ikke kødder så er skrivevansker ditt minste problem.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2020 #30 Skrevet 8. mai 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Det har ikke med det å gjøre. Det aller meste av det som handles på Nordby er det fader ikke familier med dårlig råd som står for, altså. Det er røyk og snus og alkohol og bacon. Seriøst. Om du ikke kan kjøpe snus øl og bacon til norske priser bør du stoppe. Det er en forsvinnende liten andel fattige i Norge som er avhengige av å handle i Sverige, de aller aller fleste av oss, faktisk. De aller fleste av oss bor så langt borte at det ikke er et alternativ engang. Egoisme lenge leve. Anonymkode: ddbe1...aba De fattigste har ikke råd til å reise til Sverige til å handle, de lever fra hånd til munn omtrent. Da et parti satte opp gratis busser til Svinesund var de nesten tomme. Anonymkode: 468a5...9dd
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2020 #31 Skrevet 8. mai 2020 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Bare noen norske butikker vil starte å importere "Exotic snack",- (eller naturgodis som svenskene kaller det) så hadde jeg blitt strålende fornøyd!!! Elsker de yoghurt- og sjokoladetrukne nøttene og bananene deres. Og ellers er utvalget MYE større enn Nøttefabrikken sitt tilsvarende produkt i Norge.. Om disse i tillegg kan ta priser litt lavere enn norske nøttefabrikken,- enda bedre! I Sverige er det fra 14,90 pr/hg til 17,90 pr/hg for dette. I Norge tar Nøttefabrikken 29,50 kroner/hg..... Og siden det er rimelig "tungt" godteri (i vekt) så koster det fort mye mer i NOrge. En kilo er nesten ingenting når man fyller opp beger med "dekte nøtter". Det blir fort en kilo bare i de begerene de selger. Ikke tull en gang. Litt avhengig av hvor tung egenvekt er på produktene man velger selvsagt... .I Sverige så blir det altså i snitt 160 kroner samme mengde....Jeg synes 100 kroner spart på en "helgerasjon" naturgodis er mye......Men det viktigste,- de har så mange, mange flere og MYE bedre smakler enn nøttefabrikken. Nøttefabrikkprodukt har jeg dessuten flere ganger opplevd ha vært harsk..... Det er fete produkt og da får man en "såpesmak" når det blir gammelt,- nøtter blir knalltørr og harde og de sprø maiskorne blir myke og "slunkne":....Og gjlder ikke bare løsvektproduktene deres,- også posene de har som er datostemplet og har vært langt unna "Utløpsdato".... Hadde ølen blitt bare dobbelt så dyr som i Sverige, i stedet for 3 ganger så dyr, og bokser med brus fast ligget på tilsvarende pris,- ikke bare ved kampanjer (jeg synes man bør bli belønnet ved å kjøpe mindre enheter med ting som er usunt. Bør ikke være dyrere litervekt på en 0.33 brus enn på en 1.5 l.),-så hadde men vel knapt tenkt på å dra på grensehandel. Men igjen,- først og fremst,- Exotic Snack i norske butikker. (Mulig man kan finne det noe steder? Hva er prisen i såfall,- og hvilke kjeder har det? Har ikke funnet det noe sted pr.d.d i hvert fall) Anonymkode: 2f8b9...b81 Oi, du er i overkant opptatt av nøtter😅 Anonymkode: 8fcb5...c43
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2020 #32 Skrevet 8. mai 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Kune ikke vert mer enig!! Jeg elsker exotic snaxc å har ikke rå til disse syke prisenne i Norge!!! Jeg er av hengi av Pepsi max å det er kjempe dyrt med brus her i Norge. Fire pak med Pepsi max å da mener jeg små boxser koster runt 50/60 kr å sa komer panten la toppen som er 2 kr pr boxs. I Sverige koster 24 boxser 90 svenske kr å bare 1 kr kr pant pr boxs. Hva slaks komunist land lever vi i da. Mange av av giftene er veldi høye i Norge å nei sikert ikke noe problem for dere som har masse penger men for oss som ikke har det er det natt å dag. Vi elsker å grille nå på dene tia av åre å er det kjempe dyrt for kjøtt i Norge!!! Sverige far vi fleske stek å ytre file svin +++ for lite penger eller lite sammen likna med Norge. Her har vi ikke rå!! Samme med tako. Kjøtt dei er kjempe dyrt i Norge fex.... Det blir luxsus varer. Samme med fex fråssen påmfritt, kylling +++ mye biligere i Sverige. Ost å rømme +++. Snakk om store sumer. Ungene å lørdags gått da. Små gått er kjempe dyrt i Norge. Sverige er mye biligere. 15 kr hekto Norge å Sverige 6, 90 kr circa. Mannen røyker å det er dummt men sånn er det å det er mye penger spart i Sverige. Ikke minst drit dårli ut valg i Norge! Her er det ikke mye å velge mellom. Sverige å Danmark er anna historie kan man si. Håper grensene åpner snart! I USA er det ei dame som snakker rett fra levra å sier det som det er. Ja jeg har skrive vansker så ikke bli usakeli om det. Anonymkode: 538ba...c63 Avhengig av Pepsi Max? Det er ikke en diagnose altså. Kanskje du skal benytte anledningen til å slutte? Cola uten sukker fra Grans er ganske ok. Da får du 6 liter for 65 kr. Ikke så verst. 😅 Anonymkode: 8fcb5...c43
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2020 #33 Skrevet 8. mai 2020 Skjønner det er mye å spare på å handle i Sverige, men synes de bør vente med å åpne grensen med tanke på smitten. Anonymkode: 9ed8b...2b5
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2020 #34 Skrevet 8. mai 2020 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Danmark åpner grensene igjen 10. mai Anonymkode: e2775...9c4 Hvor har du det fra? Ingenting var avgjort under pressekonferansen i går? Anonymkode: 49c06...cdd
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2020 #35 Skrevet 8. mai 2020 Sverige har mye mer smitte enn Norge. Likevel synes mange som bor nær Sverige at billige sigaretter og smågodt er verdt risikoen... Ikke bare personlig risiko, men risikoen for at de smitter sårbare mennesker de kommer i kontakt med. Hvor egoistisk kan man bli. Jeg bor 60 mil fra Sverige. Både fattig og rik i min del av landet klarer seg helt fint uten tilgang til billig svensk bacon. Anonymkode: d36a2...351
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 8. mai 2020 #36 Skrevet 8. mai 2020 Argumentene for å åpne grensene her er jo utelukkende at man ønsker billig brus og snop.. så da kan de forbli stengte. Dere har ikke dårlig råd når dere handler brus, øl og ikke minst exotic snacs..
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2020 #37 Skrevet 8. mai 2020 2 hours ago, Anonym bruker said: Sverige har mye mer smitte enn Norge. Likevel synes mange som bor nær Sverige at billige sigaretter og smågodt er verdt risikoen... Ikke bare personlig risiko, men risikoen for at de smitter sårbare mennesker de kommer i kontakt med. Hvor egoistisk kan man bli. Jeg bor 60 mil fra Sverige. Både fattig og rik i min del av landet klarer seg helt fint uten tilgang til billig svensk bacon. Anonymkode: d36a2...351 Altså , er MYE mer enn sigaretter, smågodt og bacon som trekker meg til sverige, jeg røyker ikke, spiser sjelden godt, kan hende vi kjøper litt til sommerferien, jul og påske ,ellers lite. er VELDIG lite smitte ved svinesund og strømstad, dessuten hva med alle de som har familie, kjæreste eller venner som må over grensen. Må faktisk gå an og tenke lengre enn folk kun vil ha det du nevner Anonymkode: 38165...baf
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2020 #38 Skrevet 8. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Altså , er MYE mer enn sigaretter, smågodt og bacon som trekker meg til sverige, jeg røyker ikke, spiser sjelden godt, kan hende vi kjøper litt til sommerferien, jul og påske ,ellers lite. er VELDIG lite smitte ved svinesund og strømstad, dessuten hva med alle de som har familie, kjæreste eller venner som må over grensen. Må faktisk gå an og tenke lengre enn folk kun vil ha det du nevner Anonymkode: 38165...baf Pissprat. Det er ingenting du trenger Sverige til. Anonymkode: 5c2e3...c88
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2020 #39 Skrevet 8. mai 2020 2 minutes ago, Anonym bruker said: Pissprat. Det er ingenting du trenger Sverige til. Anonymkode: 5c2e3...c88 Ha det til deg, Du har ingen Empati for andre... og gidder ikke se poengene Anonymkode: 38165...baf
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2020 #40 Skrevet 8. mai 2020 Typisk folk dem har go rå å vere ufin dem av oss som ikke har go rå. Anonymkode: 538ba...c63
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2020 #41 Skrevet 8. mai 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Ha det til deg, Du har ingen Empati for andre... og gidder ikke se poengene Anonymkode: 38165...baf Du har ingen poeng. Bare kunnskapsløse tomme kalorier, e-stoffer og fettavleiringer forkledd som dårlig økonomi. Du lurer magen. Anonymkode: 5c2e3...c88
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2020 #42 Skrevet 8. mai 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Typisk folk dem har go rå å vere ufin dem av oss som ikke har go rå. Anonymkode: 538ba...c63 Og hva vet du om folk sin økonomiske situasjon her inne mener du? Kanskje man ikke skal bruke så mye penger på brus og røyk hvis man har så dårlig råd. Anonymkode: 480b3...752
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2020 #43 Skrevet 8. mai 2020 Det siste Norge trenger nå er handelslekasje til Sverige, samt smitteimport fra Sverige. Nordmenn må nå fortsette dugnaden, og legge igjen pengene i Norge slik at vi får fart på økonomien i landet igjen. Jeg håper grensene mot Sverige blir stengt lenge, mye pga den store smitterisikoen Sverige representerer, men også for å unngå handelslekasje. Anonymkode: 16cd9...862
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå