Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #26 Skrevet 6. mai 2020 14 minutter siden, oslofrk skrev: For meg tror jeg det handler om at jeg er en hyggelig kunde. Jeg er alltid blid og kommuniserer respekt for og humor med selger. Hvis jeg ber om hjelp tar jeg innspillene på alvor, men argumenterer om jeg har lest meg opp og det ikke stemmer overens. Hvis jeg skal kjøpe noe dyrt skravler jeg litt og spør rett og slett om de har «tirsdagsabatt» eller no slikt. Det har vel nesten ikke hent at jeg ikke har fått det 😉 Kommer langt med blid og vennlig uansett klær og stil! Jeg er da alltid vennlig og blid, og veldig utadvendt også. Men jeg er nok litt vimsete av meg, så mulig det spiller inn også. HI Anonymkode: 3d1c5...955
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #27 Skrevet 6. mai 2020 Mannen kler seg så og så alltid i joggedress på fritiden og litt buskete hår som står litt til alle kanter. Han tjener 1,3 mill i året, men det ser mer ut som han tjener 300k hvis man ikke ser han med familien, bilen eller huset. Vi merker mye forskjell på butikkpersonalet for å si det slik. Anonymkode: bc4f4...f7d
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #28 Skrevet 6. mai 2020 Jeg har opplevd slikt også. En gang skulle jeg kjøpe gave til et bryllup og gikk i butikken der paret hadde gavelisten. Hun som jobbet der var veldig på å forklare at det meste av det billigste allerede var tatt, men det var typ et fat eller skål igjen av det billigere på listen. Hun ville nesten ikke vise meg det som kostet mer, og jeg følte meg rett og slett lusen og liten. Jeg husker ikke helt hva jeg endte opp med å kjøpe til brudeparet, men i tillegg kjøpte jeg en skål og et stort fat i en dyr serie til meg selv, bare for å vise at jeg ikke var en fattiglus. Jeg gikk helt normalt kledd. Dette er 10-15 år siden, i dag ville jeg kanskje reagert på en annen måte. Anonymkode: 75e0d...092
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #29 Skrevet 6. mai 2020 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mannen kler seg så og så alltid i joggedress på fritiden og litt buskete hår som står litt til alle kanter. Han tjener 1,3 mill i året, men det ser mer ut som han tjener 300k hvis man ikke ser han med familien, bilen eller huset. Vi merker mye forskjell på butikkpersonalet for å si det slik. Anonymkode: bc4f4...f7d Det er da ikke nødvendigvis slik at de som tjener 300k har bustete hår og går i joggebukse. Dette er jo en like nedlatende holdning som de i butikken har! Anonymkode: a45f0...338
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #30 Skrevet 6. mai 2020 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Jepp, tror det er mye i det. Har opplevd det selv og finner det provoserende. Særlig de gangene en får svært dårlig service og blir snakket nedlatende til av den ansatte. Selv om jeg kler meg normalt og hverdagslig på privaten har jeg temmelig god økonomi. Hva er det disse (ofte) godt voksne overpyntetde damene tror de er? Nesten som jeg i ekstreme tilfelle blir barnslig og kunne hatt lyst til å gå amok og shoppe for det de har i årslønn... Anonymkode: 2db38...5b4 Ja det syns jeg du skulle gjøre. Shoppe for det de har i årslønn altså...så skjønner nok de fattiglusa av noen butikkansatte at du tjener mye bedre enn dem. Eller? Anonymkode: a45f0...338
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #31 Skrevet 6. mai 2020 Jeg opplever i mange tilfeller det motsatte. Det gjelder nok i klesbutikker, men i butikker der de selger verktøy, maskiner ol får jeg mye bedre sørvis når jeg kommer i arbeidstøy enn når jeg er pent kledd. Anonymkode: 29857...f4e
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #32 Skrevet 6. mai 2020 Vi har alle fordommer, men noen bærer dem utenpå. Og er du selger kan det koste deg noen salg. Jeg var på byggvarehandelen i fjor og skulle kjøpe materiale til et anneks. Jeg hadde med min mann fordi vi hadde gjort et annet ærend først. Jeg sa hva jeg skulle ha, selgeren spurte mannen min hva han skulle bygge. Jeg svarte på hva vi skulle bygge, selgeren spurte mannen min om han hadde mye erfaring. Han sa som sant var at han var en erfaren håndlager etterhvert, selger spør om vi leier inn folk eller om han har en handy far kanskje? Vi laster varene på henger, jeg henter lastestropper og sikrer lasten. Selger presterer å si at det er fint at konemor hjelper til!! Han fikk klar beskjed om at han skulle være glad jeg ikke gadd å laste av igjen, ellers ville han mistet salget. Han bare gikk. Etter at jeg passerte 40 er jeg ikke like bråsint, så han slapp unna der og da. Men nå handler både jeg og min far et annet sted. Både privat og i arbeidssammenheng. Jeg er byggingeniør, og har jobbet i min fars tømrerfirma i alle ferier fra jeg var 16 til jeg var ferdigutdannet pluss et friår etter videregående. Min mann er advokat, og kan ikke slå en spiker i en hestelort uten å ødelegge begge deler. Anonymkode: b5b6b...1c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå