Gå til innhold

Herregud for en drittsekk!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her er andrepremien en fruktkurv; altså gutt, fruktkurv, jente i synkende rekkefølge. Og det sies med humor og glimt i øyet. Dette er en spøk som er slått mange ganger over mange år. Har hørt den så mange steder at jeg har mistet tellingen. Skal være enig i at gutt med downs var drøyt å bruke, men i utgangspunktet er denne ment kun for humor, og IKKE fordi jenter er mindre verdt enn gatehunder i Peru. Det er lov ikke å bli krenket. 

Anonymkode: 0dfcf...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her er andrepremien en fruktkurv; altså gutt, fruktkurv, jente i synkende rekkefølge. Og det sies med humor og glimt i øyet. Dette er en spøk som er slått mange ganger over mange år. Har hørt den så mange steder at jeg har mistet tellingen. Skal være enig i at gutt med downs var drøyt å bruke, men i utgangspunktet er denne ment kun for humor, og IKKE fordi jenter er mindre verdt enn gatehunder i Peru. Det er lov ikke å bli krenket. 

Anonymkode: 0dfcf...268

Hør, hør!

 

Mindre verdt enn en gatehund i Peru :laugh: 

Anonymkode: b585c...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det er i samme gata. Han sa han skøyt for gull og fikk bronse. Har man kun jenter før så er det helt innafor å si at man ønsker seg en gutt.

Hvis man da begynner å gnåle om hva som er sølv, så får man rett og slett takke seg selv hvis den andre svarer noe man ikke liker. Det handler om å ha litt sosial forståelse.

Anonymkode: b585c...dbf

Nei, det er ikke det samme, uansett hvor mye du forsøker å få det til å bli det.

Anonymkode: 6bf32...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke det samme, uansett hvor mye du forsøker å få det til å bli det.

Anonymkode: 6bf32...a65

Neivel. 

Anonymkode: b585c...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det er i samme gata. Han sa han skøyt for gull og fikk bronse. Har man kun jenter før så er det helt innafor å si at man ønsker seg en gutt.

Hvis man da begynner å gnåle om hva som er sølv, så får man rett og slett takke seg selv hvis den andre svarer noe man ikke liker. Det handler om å ha litt sosial forståelse.

Anonymkode: b585c...dbf

Ja man kan godt si at man ønsker seg gutt, men det blir noe helt annet å si at gutt er gull, bronse er Downs osv. Det må du vel forstå

Anonymkode: d1965...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Anonym bruker said:

Vi skal få vite kjønn på babyen i magen i morgen. Hvis det er mulig å se.

Mannen har uttrykt at han ønsker seg en gutt, siden vi bare er jenter nå. Men han sier han blir glad uansett. Jeg er redd for at han skal bli skuffa. Men så klarer idiotkompisen hans å si. 

Jeg skøyt for gull (gutt). Men fikk bare bronse.. 

Hva er sølv da? Spurte jeg. Gutt med downs. Hadde kompisen sagt. Hva faen? Hvem snakker sånn om babyer? Hvis det er sånne holdninger kompisene hans har til jenter, er det jo ikke rart han håper på gutt. Blir sikkert ledd ut hvis det er jente. 

Gravid, hormonell og drit sur akkurat nå kjenner jeg. 

Måtte bare dele det med noen. 

Anonymkode: 9c0bb...8e6

altså tror ikke han mente så mye med det altså

Anonymkode: f7503...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk en slik kommentar en gang vi ventet jente. Paret som kommenterte ventet gutt. Det var mannen som sa noe i samme gate som han kameraten din (bortsett fra det med Downs), men bare at han hadde det fra en kamerat. De lo litt og så spurte jeg bare "ja, synes kona han også det da?" De forstod ikke spørsmålet. Jeg gjentok nok en gang om det var slik at kona hans også så det slik. Mulig hun tenkte litt annerledes siden de kun hadde gutter. Da ble det stille. 

Anonymkode: 06f9d...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi fikk en slik kommentar en gang vi ventet jente. Paret som kommenterte ventet gutt. Det var mannen som sa noe i samme gate som han kameraten din (bortsett fra det med Downs), men bare at han hadde det fra en kamerat. De lo litt og så spurte jeg bare "ja, synes kona han også det da?" De forstod ikke spørsmålet. Jeg gjentok nok en gang om det var slik at kona hans også så det slik. Mulig hun tenkte litt annerledes siden de kun hadde gutter. Da ble det stille. 

Anonymkode: 06f9d...30d

Når du antyder at kona heller ville hatt jente, så utviser jo du nøyaktig de sanne holdningene som ham du kritiserer. Hvorfor skulle ikke hun ønske seg en gutt til?

Anonymkode: 2363f...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var samsynlig vis bare en dum spøk. Ikke ta alt så alvårlig.

Anonymkode: 98769...42d

*sannsynligvis 

*alvorlig

You’re welcome 

Anonymkode: bdb70...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og skal man først bli fornærmet for noe, i denne situasjonen, så bør man i det minste bli fornærmet på jenters vegne og ikke på gutter med Downs syndroms vegne?

Anonymkode: b585c...dbf

Tror vel hele rangeringen er fornærmelig - man antyder ikke at visse barn er mer verd enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når du antyder at kona heller ville hatt jente, så utviser jo du nøyaktig de sanne holdningene som ham du kritiserer. Hvorfor skulle ikke hun ønske seg en gutt til?

Anonymkode: 2363f...0de

Poenget var ikke at "kona ville heller ha jente" - ipso facto gutt=dårlig. Poenget var at denne mannen sannsynligvis tok til seg  hvordan en slik kommentar oppfattes da den ble kontrastert med den holdningen som lå i "spøken".

Jeg har også hørt sånne kommentarer rundt-forbi, fra menn, ofte fordekt under "synd det ikke ble en gutt", "skal dere ikke prøve på gutten nå?" o.l. som jeg synes er en utidig måte å fremheve gutters status som høyere enn jenters. At en mann som har døtre ønsker seg en sønn kan jeg godt forstå, men jeg finner det mystisk hva venner og bekjente kan lire av seg til vordende foreldre! 

 

Anonymkode: 395c1...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Poenget var ikke at "kona ville heller ha jente" - ipso facto gutt=dårlig. Poenget var at denne mannen sannsynligvis tok til seg  hvordan en slik kommentar oppfattes da den ble kontrastert med den holdningen som lå i "spøken".

Jeg har også hørt sånne kommentarer rundt-forbi, fra menn, ofte fordekt under "synd det ikke ble en gutt", "skal dere ikke prøve på gutten nå?" o.l. som jeg synes er en utidig måte å fremheve gutters status som høyere enn jenters. At en mann som har døtre ønsker seg en sønn kan jeg godt forstå, men jeg finner det mystisk hva venner og bekjente kan lire av seg til vordende foreldre! 

 

Anonymkode: 395c1...965

Ja det har jeg også hørt flere ganger dette med at de antyder at gutter har høyere status.

Anonymkode: d1965...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.5.2020 den 16.28, Anonym bruker skrev:

*sannsynligvis 

*alvorlig

You’re welcome 

Anonymkode: bdb70...915

Takk.

Anonymkode: 98769...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...