Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor får hun barnetrygden? Den bør deles. Her må dere sette dere ned og snakke. Om hun tjener mer enn deg skal ikke du betale bidrag.

Anonymkode: caba2...72d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis dere har barna 50-50 og det ikke er veldig skjevfordeling på hvem som betaler hva av ting barna trenger, så er det vel heller hun som skal betale bidrag til deg siden hun tjener mer enn deg. Jeg kan ikke skjønne at hun skal kunne kreve barnebidrag fra deg. Hvem får barnetrygdene?

Anonymkode: 1d6e8...00b

Det kommer an på om partene har avtale om delt bosted etter barneloven 36, eller vanlig utvidet samvær som er 50%...

dersom partene har avtale om delt bosted, skal den med høyest inntekt bli bidragspliktig. Dvs at barnet bor hos begge og begge har avgjørelsesmyndighet. Videre beregnes det da ikke samværsfradrag da barnet bor like mye hos begge foreldrene og det differensieres ikke på hvor mange netter hos den ene eller den andre.

dersom partene har en avtale om at barnet har fast bosted hos mor og far skal ha 50% samvær, skal bidraget beregnes på vanlig måte. Samværsforelderen har avgjørelsesmyndighet under sitt eget samvær. Bidraget blir nok uansett ikke så høyt, når mottakeren har mye høyere inntekt og det blir samværsfradrag.

Anonymkode: ae2ac...ec0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...