Gå til innhold

Tror du Korona ødelegger hele 2020?

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo typisk at det ikke blir mulig å reise. Eller jobbe innen det. Og jobbe med helse er det siste jet vil. Ikke fordi jeg ser ned på jobbene, men fordi jeg vet at jeg HATER å jobbe tett på (sårbare) mennesker, kroppslukt, se smerte osv! 

hilsen ei som ble født med rævva først, kanskje det forklarer hvorfor jeg er Frøken Feil!

Anonymkode: 7d6c7...824

Men du kommer jo aldri til å reise uansett, du kommer bare til å klage.

Anonymkode: 30664...579

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

"Utrolig fornærma"? Jeg påpekte at du tydeligvis ikke helt vet hva det uttrykket du brukte betyr. Og så utdypet jeg med å vise til kilder.

Den som opptrer som sur her er vel du - føler du deg angrepet fordi jeg påpekte at du ikke bruker dystopi på riktig måte?

Anonymkode: a2eeb...acd

Jo du ble dritsur 😊 «Følg litt bedre med på det som skjer»... man svarer ikke folk sånn bare fordi man ber noen forklare bakgrunnen for antagelsene sine. Så nei, du påpekte ikke bare at jeg visstnok ikke vet hva dystopi betyr, du ble sur, frekk og påsto at jeg ikke følger med.

Uansett er livet for kort til fordummende debatter med sure debattanter. Kun fremtiden vil vise om vi fremdeles har kontroll på pandemien til høsten eller om en oppblomstring med langt flere syke og døde bare er en... dystopi (OMG, der brukte jeg det igjen! 😱😂)

Anonymkode: 76a15...cac

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo du ble dritsur 😊 «Følg litt bedre med på det som skjer»... man svarer ikke folk sånn bare fordi man ber noen forklare bakgrunnen for antagelsene sine. Så nei, du påpekte ikke bare at jeg visstnok ikke vet hva dystopi betyr, du ble sur, frekk og påsto at jeg ikke følger med.

Uansett er livet for kort til fordummende debatter med sure debattanter. Kun fremtiden vil vise om vi fremdeles har kontroll på pandemien til høsten eller om en oppblomstring med langt flere syke og døde bare er en... dystopi (OMG, der brukte jeg det igjen! 😱😂)

Nei, eneste som er sure her i tråden er du og hun som burde oppsøkt psykologen sin fremfor å skrive negativt om seg selv og andre på nett.

Det jeg skrev stemmer - du burde bølge bedre med. For det er faktisk ganske utrolig å ikke ha fått med seg noe av det jeg skrev, da det i ukesvis er skrevet om dette i alt av medier. Å påpeke noe som det er en ganske stor sannsynlighet for vil skje i virkeligheten har ikke noe med en dystopi å gjøre, da har du misforstått hvordan du bruker det ordet.

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, eneste som er sure her i tråden er du og hun som burde oppsøkt psykologen sin fremfor å skrive negativt om seg selv og andre på nett.

Det jeg skrev stemmer - du burde bølge bedre med. For det er faktisk ganske utrolig å ikke ha fått med seg noe av det jeg skrev, da det i ukesvis er skrevet om dette i alt av medier. Å påpeke noe som det er en ganske stor sannsynlighet for vil skje i virkeligheten har ikke noe med en dystopi å gjøre, da har du misforstått hvordan du bruker det ordet.

Poenget er ikke om det du skrev stemmer eller ikke. Ingen vet om vi vil oppleve en oppblomstring av viruset til høsten eller om vi fremdeles vil ha kontroll. Det vet man om man følger med litt. Jeg spurte deg om hvorfor DU tror det blir oppblomstring, og da svarer du med å beskylde meg for at jeg ikke følger med. På en sur og frekk måte.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare du som er sur her

Anonymkode: 6aa6e...450

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er ikke om det du skrev stemmer eller ikke. Ingen vet om vi vil oppleve en oppblomstring av viruset til høsten eller om vi fremdeles vil ha kontroll. Det vet man om man følger med litt. Jeg spurte deg om hvorfor DU tror det blir oppblomstring, og da svarer du med å beskylde meg for at jeg ikke følger med. På en sur og frekk måte.

Det jeg reagerte på er din bruk av "dystopi" som ikke har noe å gjøre i denne sammenhengen, noe du fremdeles ikke forstår, tydeligvis. Da må det enten være slik at du ikke forstår at å bruke det i denne sammenhengen er feil bruk av ordet - eller at du ikke følger med. Du får skylde ditt eget, feilaktige ordvalg. For ved å bruke det ordet i en så feil sammenheng ble det en form for latterliggjøring av det jeg skrev, noe som er ganske frekt, selv om det kan ha vært utilsiktet om du ikke faktisk vet hvordan det ordet brukes.

Skrevet

Corona har allerede ødelagt hele 2020. Og resten av livene våre. 

Anonymkode: 91b63...731

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Corona har allerede ødelagt hele 2020. Og resten av livene våre. 

Anonymkode: 91b63...731

Hvorfor mener du resten av livene deres er ødelagt og hvem er dere?

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg reagerte på er din bruk av "dystopi" som ikke har noe å gjøre i denne sammenhengen, noe du fremdeles ikke forstår, tydeligvis. Da må det enten være slik at du ikke forstår at å bruke det i denne sammenhengen er feil bruk av ordet - eller at du ikke følger med. Du får skylde ditt eget, feilaktige ordvalg. For ved å bruke det ordet i en så feil sammenheng ble det en form for latterliggjøring av det jeg skrev, noe som er ganske frekt, selv om det kan ha vært utilsiktet om du ikke faktisk vet hvordan det ordet brukes.

Jeg er helt sikker på at du er klar over at begreper kan brukes for å oppnå en overdrivende effekt. Et dystopisk samfunn er, som du vet, et oppdikta fremtidig skrekksamfunn. F. eks et samfunn der folk dør i hopetall pga en pandemi ute av kontroll. Og ja, i en tid der vi har veldig god kontroll på pandemien, i så stor grad at samfunnet har begynt å åpne igjen, så mener jeg det er en dystopisk forestilling, eller krisemaksimerende/overdramatisk/i overkant pessimistisk om du vil, at pandemien vil komme ut av kontroll igjen. Ja, jeg vet det KAN skje, men jeg TROR det ikke. Derfor var jeg interessert i å høre bakgrunnen for at DU tror det. Hvilket er ganske vanlig i debatter: man blir bedt om å begrunne meningene sine. Hvis du følte deg latterliggjort så kunne du jo bare sagt det med en gang. Du var jo ikke sen om å latterliggjøre meg ved å påstå at jeg ikke følger med du heller.

Skrevet

For min og min families del, nei. Men for næringslivet, for de som mister det de har opparbeidet og jobbet hardt for... ja. Så absolutt. Og vi kommer til å måtte endre måten å leve på hvertfall ut året. Ja, vi får ikke reist til syden eller Danmark eller noe, men det er jo ingen krise om vi ser litt større på det heller.

Anonymkode: 18d3e...4d8

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Jeg er feil. Det startet jo allerede med fødselen. Jeg vil ha jobber innen reise. Enten den innebærer reise eller jeg jobber ned reisende. Men så er det tilbake til kjedelige tider. Vi mennesker har et rævva immunforsvar altså! 
Eneste aktuelle jobbene fremover blir vel de siste jeg vil. Helse -_-

Så NÅ vet du plutselig hva du vil jobbe med? Akkurat nå når det tilfeldigvis er dårlige tider for reisebransjen? Så utrolig tilfeldig altså. 

Og så har du funnet enda en ting å skylde på? Ikke nok med at du er født i feil år og på feil sted, du er i tillegg født bakvendt! Jammen ikke rart at livet suger 🙄

Anonymkode: e4f33...5b3

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er helt sikker på at du er klar over at begreper kan brukes for å oppnå en overdrivende effekt. Et dystopisk samfunn er, som du vet, et oppdikta fremtidig skrekksamfunn. F. eks et samfunn der folk dør i hopetall pga en pandemi ute av kontroll. Og ja, i en tid der vi har veldig god kontroll på pandemien, i så stor grad at samfunnet har begynt å åpne igjen, så mener jeg det er en dystopisk forestilling, eller krisemaksimerende/overdramatisk/i overkant pessimistisk om du vil, at pandemien vil komme ut av kontroll igjen. Ja, jeg vet det KAN skje, men jeg TROR det ikke. Derfor var jeg interessert i å høre bakgrunnen for at DU tror det. Hvilket er ganske vanlig i debatter: man blir bedt om å begrunne meningene sine. Hvis du følte deg latterliggjort så kunne du jo bare sagt det med en gang. Du var jo ikke sen om å latterliggjøre meg ved å påstå at jeg ikke følger med du heller.

Atter en gang - dystopi er på ingen måte en riktig respons på mitt første innlegg, noe du også bør vite. Når du likevel valgte å bruke det ønsket du å provosere - hvis det var slik at du visste hva uttrykket betyr og du følger med...

Jeg skrev at jeg tror det kommer en større smittebølge til høsten og at det kan bli skummelt siden det i så fall skjer parallelt med influensasesongen. Å påpeke det (noe tross alt både FHI og WHO også gjør) er ikke på noe som helst en krisemaksimering, det er et helt reelt mulig scenario til høsten - selv om alle selvfølgelig ønsker det ikke skal skje.

Det er DU som overdriver i denne tråden, DU som valgte å bruke et uttrykk som på ingen måte er representativt for det jeg skrev.

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er sur!

Næhei, det er du som er sur!

Neeeeeei, det er det duuuu som er! 

MAAAAAMMMMMAAAAA, det er en slem dame som sier at jeg er sur, og så er det hun som er det!!!

Kjære folk, kan dere ikke oppføre dere? 

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er sur!

Næhei, det er du som er sur!

Neeeeeei, det er det duuuu som er! 

MAAAAAMMMMMAAAAA, det er en slem dame som sier at jeg er sur, og så er det hun som er det!!!

Kjære folk, kan dere ikke oppføre dere? 

Nå er vel du som kanskje virker mest... sur :P

Skrevet

2020 blir ikke mer ødelagt enn du lar det bli, så lenge du ikke dør eller mister noen av dine nærmeste. Ikke klag så mye, fokuser på det som funker, forhold deg til forbud og påbud og finn løsninger, ikke problemer.

Anonymkode: 30664...579

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er helt sikker på at alle her inne nå er maksimalt imponert over at dere begge begrepsrunkere har ti studiepoeng i litteraturvitenskap. Sånn, gå videre.

Skrevet

For meg er det ødeleggende, da det stenger ute mye av mitt sosiale liv, og derfor blir jeg deppa, så dette ødelegger masse for meg..

Kommer meg ut og går tur på skolen og har hjemmeskole med ungen,men føler meg sykt alene

Anonymkode: f9a35...e6b

Skrevet

Skogen, ikke skolen 😅

Anonymkode: f9a35...e6b

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Jeg er feil. Det startet jo allerede med fødselen. Jeg vil ha jobber innen reise. Enten den innebærer reise eller jeg jobber ned reisende. Men så er det tilbake til kjedelige tider. Vi mennesker har et rævva immunforsvar altså! 
Eneste aktuelle jobbene fremover blir vel de siste jeg vil. Helse -_-

Men du reiser jo ikke uansett?? Du har jo gnålt her inne i evigheter om at du vil til Tyrkia, men du reiser jo aldri!!!

Anonymkode: 3aad9...c19

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Atter en gang - dystopi er på ingen måte en riktig respons på mitt første innlegg, noe du også bør vite. Når du likevel valgte å bruke det ønsket du å provosere - hvis det var slik at du visste hva uttrykket betyr og du følger med...

Jeg skrev at jeg tror det kommer en større smittebølge til høsten og at det kan bli skummelt siden det i så fall skjer parallelt med influensasesongen. Å påpeke det (noe tross alt både FHI og WHO også gjør) er ikke på noe som helst en krisemaksimering, det er et helt reelt mulig scenario til høsten - selv om alle selvfølgelig ønsker det ikke skal skje.

Det er DU som overdriver i denne tråden, DU som valgte å bruke et uttrykk som på ingen måte er representativt for det jeg skrev.

Jeg lurer på om du kan redegjøre for begrepet "dystopi", og forklare hvorfor du mente at det ble brukt feil i denne sammenheng? 

Anonymkode: 50790...a18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...