Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #1 Skrevet 3. mai 2020 Ja eller Nei? Hva tror dere evt blir lov igjen og hva som ikke blir lov ? Anonymkode: f9a35...e6b
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #3 Skrevet 3. mai 2020 Hvis vi fremdeles viser respekt for smittevernregler og bruker fornuft, så er vi nok tilbake til noe som ligner mye på "normalen" utpå høsten. Dessverre vil vi nok fortsatt få bølger av smittede og også døde, men med den håndteringen vi har hatt i Norge så langt, så ser det bra ut mtp. helsevesenets kapasitet til å ta hånd om de som blir ordentlig syke. Men det er innmari viktig å være klar over at dette på langt nær er over. Mange av oss vil bli syke! Anonymkode: 7ca81...42f
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #4 Skrevet 3. mai 2020 Ødelegger ingenting. Anonymkode: 2bd8b...297
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #5 Skrevet 3. mai 2020 Jeg tror livene våre kommer til å være annerledes en god stund fremover, og ser ikke bort i fra at det varer godt inn i 2021, men syns det å bruke ordet ødelagt er litt for sterkt Anonymkode: 93ba8...224
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #6 Skrevet 3. mai 2020 Du kan selv velge om du lar koronaviruset ødelegge 2020 for deg, eller om du velger å forholde deg til at viruset er her men at du skal lage 2020 godt på alle de områdene du kan. Anonymkode: bcdc7...e87
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #7 Skrevet 3. mai 2020 Hva legger du i ødelegger? Jeg velger å bare se på at livet nå er vesentlig endret, og at det er en ny hverdag inntil den kommer tilbake til en mer normal tilværelse. Når det blir kan jo bare bli spekulasjoner, men jeg vil tro at om et år vil det verste være over. Synes også at ødelagt er et for sterkt ord, som 224 over her sier. Jeg tror det kommer til å komme en større bølge smittede til høsten, og det kan være grunner til å tro at den blir verre enn første bølge. Sånn sett bør man kanskje håpe at det "jevnt og trutt" stadig blir noen flere som blir smittet frem til da, hvis det stemmer at man blir immun etter å ha hatt det. Det som er skummelt til høsten er at vi da vil få den ordinære influensasesongen på toppen, noe som gjør helsevesenet langt mer sårbart enn hva det var nå. Bare å håpe politikerne jobber svært aktivt for å ruste opp beredskapen frem til da. Anonymkode: a2eeb...acd
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #8 Skrevet 3. mai 2020 Ødelegger? Nei. Endrer en del saker? Ja. Anonymkode: 2f26a...8ca
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #9 Skrevet 3. mai 2020 Jeg synes livet i stor grad er tilbake til normalen. Anonymkode: c0d2b...c1b
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #10 Skrevet 3. mai 2020 Som sykepleier; ja. Dette må vi komme til å forholde oss til i uoverskuelig framtid. For samfunnet generelt; nei. Når restriksjonene slippes opp vil folk glemme å være forsiktig. Anonymkode: 12bb5...dbc
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #11 Skrevet 3. mai 2020 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror det kommer til å komme en større bølge smittede til høsten, og det kan være grunner til å tro at den blir verre enn første bølge. Anonymkode: a2eeb...acd Hva baserer du denne dystopien på? Anonymkode: 76a15...cac
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #12 Skrevet 3. mai 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva baserer du denne dystopien på? Anonymkode: 76a15...cac Du bør kanskje heller lære deg hva dystopi faktisk betyr og heller følge litt bedre med... Det er utallige spesialister innen helse og epidemiologi som sier det trolig vil komme flere bølger med koronasmitte før det roer seg, både FHI, WHO og andre. Flere har også påpekt nettopp det at hvis det kommer en stor bølge til høsten så vil det sammenfalle med influensasesongen. Følg litt bedre med på det som skjer. Anonymkode: a2eeb...acd
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #13 Skrevet 3. mai 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du bør kanskje heller lære deg hva dystopi faktisk betyr og heller følge litt bedre med... Det er utallige spesialister innen helse og epidemiologi som sier det trolig vil komme flere bølger med koronasmitte før det roer seg, både FHI, WHO og andre. Flere har også påpekt nettopp det at hvis det kommer en stor bølge til høsten så vil det sammenfalle med influensasesongen. Følg litt bedre med på det som skjer. Anonymkode: a2eeb...acd Jeg vet utmerket godt hva en dystopi er, blidfisen. Går du alltid i angrep når noen ber deg utdype? Anonymkode: 76a15...cac
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #14 Skrevet 3. mai 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet utmerket godt hva en dystopi er, blidfisen. Går du alltid i angrep når noen ber deg utdype? Anonymkode: 76a15...cac Nei, du gjør tydeligvis ikke det. Jeg utdypet det jeg tidligere skrev, det er ingen dystopi, det er et meget sannsynlig scenario vi står i til høsten, noe som utallige spesialister har gjort oppmerksom på de siste ukene. At du ikke har fått med deg det, men kaller det en oppdiktet skrekkhistorie, det ligger på deg, derfor ga jeg deg et råd om å følge bedre med. Anonymkode: a2eeb...acd
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #15 Skrevet 3. mai 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva baserer du denne dystopien på? Anonymkode: 76a15...cac Leser du ikke nyheter i det hele tatt? Anonymkode: 6aa6e...450
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #16 Skrevet 3. mai 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, du gjør tydeligvis ikke det. Jeg utdypet det jeg tidligere skrev, det er ingen dystopi, det er et meget sannsynlig scenario vi står i til høsten, noe som utallige spesialister har gjort oppmerksom på de siste ukene. At du ikke har fått med deg det, men kaller det en oppdiktet skrekkhistorie, det ligger på deg, derfor ga jeg deg et råd om å følge bedre med. Anonymkode: a2eeb...acd Men hvorfor blir du så utrolig fornærma fordi noen spør hva som ligger vak antakelsene dine? Det er jo på ingen som helst måte opplest og vedtatt at en eventuell ny smittebølge til høsten vil bli verre enn den første, tvert imot er det mange som tror vi har pandemien under såpass god kontroll nå at vi vil kunne avverge en ny kritisk bølge. Det er jo ingen grunn til å bli så sur bare fordi noen ber deg utdype hvorfor DU tror vi står ovenfor en verre bølge til høsten. Føler du deg angrepet på noen måte? Anonymkode: 76a15...cac
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #17 Skrevet 3. mai 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Leser du ikke nyheter i det hele tatt? Anonymkode: 6aa6e...450 Jo. Gjør du? Anonymkode: 76a15...cac
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #18 Skrevet 3. mai 2020 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet utmerket godt hva en dystopi er, blidfisen. Går du alltid i angrep når noen ber deg utdype? Anonymkode: 76a15...cac Dystopi https://snl.no/dystopi Jeg klarer ikke helt å se at en høst og kanskje vinter med covid-19 og influensa helt kan sammenlignes med en dystopi. Likevel tror jeg absolutt vi vil få utfordringer i retning av det anonym acd tegner opp. Anonymkode: 7ca81...42f
MTF Skrevet 3. mai 2020 #19 Skrevet 3. mai 2020 Ødelegger? Nei - men 2020 blir nok et veldig annerledes år og jeg tror vi kommer til å leve med restriksjoner i større eller mindre grad til minst 2021. Jeg tror nok også en del blir annerledes etter dette. Jeg tror reisevanene til folk kommer til å forandre seg noe. Jeg tipper det blir dyrere å reise fremover og dermed vil folk reise mindre. Reising er jo også grunnen til at dette har spredt seg slik det har gjort. Jeg vil tro de fleste har det i bakhodet en stund fremover. Jeg tror arbeidsvanene til mange til endre seg og at man i større grad gjennomfører møter digitalt i stede for å reise. Jeg tror hjemmekontor blir hyppigere brukt og at digitale løsninger i både undervisning og på arbeidsplasser kan få en boost pga dette, at mange rett og slett så at de ikke var godt nok forberedt på dette ift det digitale. De skolene og arbeidsplassene som var godt utviklet på det digitale har jo hatt en kjempefordel ift andre. Jeg tror kanskje også det vil komme til å endre hva mange unge tenker ift utdanning også, og at yrker innenfor helse og utdanning får en oppsving, mens yrker innen reiseliv, oljenæringen ol vil få en stagnering.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #20 Skrevet 3. mai 2020 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor blir du så utrolig fornærma fordi noen spør hva som ligger vak antakelsene dine? Det er jo på ingen som helst måte opplest og vedtatt at en eventuell ny smittebølge til høsten vil bli verre enn den første, tvert imot er det mange som tror vi har pandemien under såpass god kontroll nå at vi vil kunne avverge en ny kritisk bølge. Det er jo ingen grunn til å bli så sur bare fordi noen ber deg utdype hvorfor DU tror vi står ovenfor en verre bølge til høsten. Føler du deg angrepet på noen måte? Anonymkode: 76a15...cac "Utrolig fornærma"? Jeg påpekte at du tydeligvis ikke helt vet hva det uttrykket du brukte betyr. Og så utdypet jeg med å vise til kilder. Den som opptrer som sur her er vel du - føler du deg angrepet fordi jeg påpekte at du ikke bruker dystopi på riktig måte? Anonymkode: a2eeb...acd
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #21 Skrevet 3. mai 2020 Det er jo typisk at det ikke blir mulig å reise. Eller jobbe innen det. Og jobbe med helse er det siste jet vil. Ikke fordi jeg ser ned på jobbene, men fordi jeg vet at jeg HATER å jobbe tett på (sårbare) mennesker, kroppslukt, se smerte osv! hilsen ei som ble født med rævva først, kanskje det forklarer hvorfor jeg er Frøken Feil! Anonymkode: 7d6c7...824
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #22 Skrevet 3. mai 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo typisk at det ikke blir mulig å reise. Eller jobbe innen det. Og jobbe med helse er det siste jet vil. Ikke fordi jeg ser ned på jobbene, men fordi jeg vet at jeg HATER å jobbe tett på (sårbare) mennesker, kroppslukt, se smerte osv! hilsen ei som ble født med rævva først, kanskje det forklarer hvorfor jeg er Frøken Feil! Anonymkode: 7d6c7...824 ? Anonymkode: 12bb5...dbc
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #23 Skrevet 3. mai 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: ? Anonymkode: 12bb5...dbc Ja. Jeg er feil. Det startet jo allerede med fødselen. Jeg vil ha jobber innen reise. Enten den innebærer reise eller jeg jobber ned reisende. Men så er det tilbake til kjedelige tider. Vi mennesker har et rævva immunforsvar altså! Eneste aktuelle jobbene fremover blir vel de siste jeg vil. Helse Anonymkode: 7d6c7...824
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #24 Skrevet 3. mai 2020 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo typisk at det ikke blir mulig å reise. Eller jobbe innen det. Og jobbe med helse er det siste jet vil. Ikke fordi jeg ser ned på jobbene, men fordi jeg vet at jeg HATER å jobbe tett på (sårbare) mennesker, kroppslukt, se smerte osv! hilsen ei som ble født med rævva først, kanskje det forklarer hvorfor jeg er Frøken Feil! Anonymkode: 7d6c7...824 Du vil jo uansett ikke reise, så hva er problemet? Dette må jo være en perfekt situasjon for deg, enda en grunn til å sitte i den rævva bygda di og skrive om hvor talentløs både du og resten av oss nordmenn er... Anonymkode: bd523...731
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2020 #25 Skrevet 4. mai 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Du kan selv velge om du lar koronaviruset ødelegge 2020 for deg, eller om du velger å forholde deg til at viruset er her men at du skal lage 2020 godt på alle de områdene du kan. Anonymkode: bcdc7...e87 Dette var noe av det mest nedlatende jeg har lest på lenge! Så alle de som står uten jobb nå som direkte følge av viruset og kanskje ikke har utsikter til jobb i lang tid fremover kan VELGE om synes 2020 er ødelagt eller ikke? De som har mistet noen nære og kjære til viruset VELGER og ikke se det positive i det? Når man har mistet hele livsverket sitt,- så kan man VELGE om man vil gjøre det til noe positivt? Nå synes jeg du leker litt vel mye "psykolog positiv".. Eller, psykologer (seriøse) har vel for lengst gått bort fra at man skal/kan "tenke seg positiv" ved å,- som du neste direkte sier;- "Velger bort negative tanker og velger frem positive".. Er bare "lifecoacher" og "Wannabe- psykologer" som mener dette seriøst er noe man kan gjøre.... Er ikke dermed sagt at man ikke er i stand til å se at for ANDRE har viruset vært positivt på flere måter. Kanskje blir det positivt for miljøet, men man vil fortsatt personlig føle at viruset har ødelagt sitt eget liv om man har opplevd noe av det ovennevnte. Hvis ikke så er man virkelig raus og klarer sette fellesskapet foran eget liv.. og finnes kanskje noen av de,- men tror ikke noen kan velge å bli sånn altså. Anonymkode: 05a49...f9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå