Gå til innhold

Lindmo i går..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg henger litt etter, så så det idag. Det var helt grusomt å se Petter Stordalen. Fy søren tenk å være i hans sko nå😢

Anonymkode: 0ba79...a04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Asså, er ikke han styrtrik?

Anonymkode: a8965...213

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Asså, er ikke han styrtrik?

Anonymkode: a8965...213

Nå har han jo milliardgjeld... du skjønner at det koster mye å drive alt han har uten kunder og inntekt??

Anonymkode: 322e9...cac

Skrevet

Jeg må si at jeg ikke har den helt store sympatien med Stordalen, han vil fortsette å være styrtrik og leve i luksus. Men hans ansatte har jeg stor sympati med, i likhet med alle de andre som er i samme situasjon.

Anonymkode: 23af8...088

Skrevet

Ikke mer synd på han enn andre. 

Anonymkode: 2cb0c...ebf

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå har han jo milliardgjeld... du skjønner at det koster mye å drive alt han har uten kunder og inntekt??

Anonymkode: 322e9...cac

Selvfølgelig, og han har det sikkert tøft. MEN dette er jo ikke noe han står personlig ansvarlig for økonomisk. Ja, firmaene hans står i fare, men hans personlige formue røres ikke av dette. 

Anonymkode: d403d...9bf

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig, og han har det sikkert tøft. MEN dette er jo ikke noe han står personlig ansvarlig for økonomisk. Ja, firmaene hans står i fare, men hans personlige formue røres ikke av dette. 

Anonymkode: d403d...9bf

Akkurat. Han har vel fortsatt ett stor hus, flere biler og feriehus i utlandet 

Anonymkode: 2cb0c...ebf

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Akkurat. Han har vel fortsatt ett stor hus, flere biler og feriehus i utlandet 

Anonymkode: 2cb0c...ebf

Ja, så jeg synes ikke mer synd på han enn andre. Kanskje hellet mindre iom han har stor personlig formue. 

Anonymkode: d403d...9bf

Skrevet

Seriøst? Så fordi en person har penger så mener dere at han ikke innehar verken empati og samvittighet? 

Hvordan tror dere det må være å vite at sjansen er stor for at flere tusen av hans ansatte skal stå uten jobb? Og at de allerede sliter økonomisk pga de er permittert? 

Er dere så ufattelige selvsentrerte at dere ikke skjønner at dette ansvaret som hviler på han nå er drit tøft? 

Anonymkode: cdde9...3a8

Skrevet

Glemte en stund at jeg bodde i Norge. Man må jo for all del ikke si noe positivt eller ha medfølelse med de som er rike. Og spesielt ikke hvis man er rik fordi man er dyktig. (Har du vunnet i Lotto er det noe helt annet..)

Tenk å sitte med ansvaret for 17 000 menneskers arbeidsplass midt opp i alt det her! Å se hele livsverket gå fullstendig i grus. Han så virkelig ikke ut som seg selv.. 

Anonymkode: 0ba79...a04

Skrevet

Klart han sitter i en vanskelig situasjon. Men han har jo mye å selge unna, for å betale ned. Det er ikke vanskeligere for ham enn det er for en som eier en ørliten bedrift, som går konkurs.

Anonymkode: 0d8be...03c

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst? Så fordi en person har penger så mener dere at han ikke innehar verken empati og samvittighet? 

Hvordan tror dere det må være å vite at sjansen er stor for at flere tusen av hans ansatte skal stå uten jobb? Og at de allerede sliter økonomisk pga de er permittert? 

Er dere så ufattelige selvsentrerte at dere ikke skjønner at dette ansvaret som hviler på han nå er drit tøft? 

Anonymkode: cdde9...3a8

Den norske rausheten omfatter ikke de som har det bedre enn oss. 

Anonymkode: fc8ef...223

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må si at jeg ikke har den helt store sympatien med Stordalen, han vil fortsette å være styrtrik og leve i luksus. Men hans ansatte har jeg stor sympati med, i likhet med alle de andre som er i samme situasjon.

Anonymkode: 23af8...088

Ehhh..husk på alle arbeidsplassene han lager. 

Anonymkode: ccb03...bd7

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den norske rausheten omfatter ikke de som har det bedre enn oss. 

Anonymkode: fc8ef...223

Det merkes veldig godt på alle diskusjonene rundt den norske økonomien her inne. Det skremmer meg at folk sitter og oppriktig mener det er på tide at den norske økonomien får en knekk slik at folk får slutt på kjøpefesten. At personer her inne oppriktig tror dette kun medfører at de med best økonomi må redusere antall sydenturer og hyppighet av utskifting av garderobe. Det er ille når sjalusien blir sterkere en kjønnsdriften...

Anonymkode: cdde9...3a8

Skrevet

At det går an å tenke så kort.. han har ansvar for enormt mange arbeidsplasser.

Hvis det gjør det bedre for noen kan man jo også tenke på alle inntektene fra skatt osv staten går glipp av fra denne mannen/hans firma nå.

Anonymkode: 4ecb8...a01

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det merkes veldig godt på alle diskusjonene rundt den norske økonomien her inne. Det skremmer meg at folk sitter og oppriktig mener det er på tide at den norske økonomien får en knekk slik at folk får slutt på kjøpefesten. At personer her inne oppriktig tror dette kun medfører at de med best økonomi må redusere antall sydenturer og hyppighet av utskifting av garderobe. Det er ille når sjalusien blir sterkere en kjønnsdriften...

Anonymkode: cdde9...3a8

Folk bør få slutt på kjøpefesten! Men det er de som har lite fra før som får mindre.. Og ikke "eliten" dessverre. 

Anonymkode: a024a...42c

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Folk bør få slutt på kjøpefesten! Men det er de som har lite fra før som får mindre.. Og ikke "eliten" dessverre. 

Anonymkode: a024a...42c

Akkurat. Dessverre så ser det ut til at veldig mange ikke skjønner det og argumenterer med at de med mest bør ta regningen. 

Anonymkode: cdde9...3a8

Skrevet

Man må huske på at det er stor forskjell på hans personlige formue og formuen/økonomien i hans ulike firma. 
 

Ja, hans mange ulike firma går nå lide. På lik linje ned alle andre i samme bransje. Hans personlige formue blir ikke berørt. Om hans firma hår konkurs vil ansatte miste jobben og kreditorene ikke få betalt. Gjelden til selskapene blir slettet. Enkelt sagt. Petter Stordalen personlig går ikke konkurs og har fortsatt sin personlige formue i form av cash, eiendommer, biler, båter osv. Bare hans bilpark er vel verdt alle mine årslønnen -og litt til!

Anonymkode: 8247c...c04

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man må huske på at det er stor forskjell på hans personlige formue og formuen/økonomien i hans ulike firma. 
 

Ja, hans mange ulike firma går nå lide. På lik linje ned alle andre i samme bransje. Hans personlige formue blir ikke berørt. Om hans firma hår konkurs vil ansatte miste jobben og kreditorene ikke få betalt. Gjelden til selskapene blir slettet. Enkelt sagt. Petter Stordalen personlig går ikke konkurs og har fortsatt sin personlige formue i form av cash, eiendommer, biler, båter osv. Bare hans bilpark er vel verdt alle mine årslønnen -og litt til!

Anonymkode: 8247c...c04

Har du en årslønn tilsvarende hans bilpark skjønner jeg ikke hvorfor du sutrer. Da sitter du godt i det...

Anonymkode: cdde9...3a8

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Han så virkelig ikke ut som seg selv.. 

Anonymkode: 0ba79...a04

Nemlig. Uavhengig av alt det andre, han ser virkelig ikke ut som noe som helst.

Anonymkode: f3336...9c4

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du en årslønn tilsvarende hans bilpark skjønner jeg ikke hvorfor du sutrer. Da sitter du godt i det...

Anonymkode: cdde9...3a8

Alle mine årslønner - og litt til! Dvs en årslønn ganger 45. Minst!!

Anonymkode: 8247c...c04

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle mine årslønner - og litt til! Dvs en årslønn ganger 45. Minst!!

Anonymkode: 8247c...c04

?

Anonymkode: cdde9...3a8

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

?

Anonymkode: cdde9...3a8

Hun sa ikke EN årslønn, hun mente mange årslønner pluss litt til. Minst 45 stk....

Anonymkode: 58a4b...319

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun sa ikke EN årslønn, hun mente mange årslønner pluss litt til. Minst 45 stk....

Anonymkode: 58a4b...319

Hun skriver alle MINE årslønnen. Dette kan bety både at hun har flere jobber eller at hun driver ett firma. Gjelder det sistnevnte bør hun i aller største grad ha forståelse for hva Stordalen går igjennom i dag uavhengig av hans personlig formue. 

Anonymkode: cdde9...3a8

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ehhh..husk på alle arbeidsplassene han lager. 

Anonymkode: ccb03...bd7

Derfor synes jeg synd på alle de ansatte han har

Anonymkode: 23af8...088

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...