Gå til innhold

Tror dere endel av dem som har hjemmekontor nå


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vil fortsette med det så lenge de kan fordi det er bekvemt? Så selv om de egentlig kan tilbake på kontoret, så drøyer de det fordi det er lettere å være hjemme? 

Anonymkode: 5676e...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil fortsette med det så lenge de kan fordi det er bekvemt? Så selv om de egentlig kan tilbake på kontoret, så drøyer de det fordi det er lettere å være hjemme? 

Anonymkode: 5676e...9b8

Tvilsomt. Myndighetene ønsker at flest mulig skal ha hjemmekontor en stund til.

Anonymkode: b341d...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo helt opp til hvilke avtale de har med arbeidsgiver. 

For min del er det tungvint med hjemmekontor fordi jeg går glipp av den spontane samhandlingen med andre, blant annet. I stede for å snu på hodet for å gi en kommentar må jeg kalle personen opp på Teams og ta alt der. Og selv om mye kan gjøres digitalt er det ofte enklere å se i permer osv. 

Så selv om det er deilig å slippe å stresse ut av huset om morgenen er det ikke mer bekvemt å ha hjemmekontor. 

Men noen strekker nok hjemmekontorperioden så langt de kan mens andre ikke kan vente med å komme tilbake til normalen. Folk er forskjellige. 

Anonymkode: 5e8ca...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det tror jeg. Jeg jobber f.eks med ei som var førstemann ut av døra på jobb da hun fikk beskjed om at hun kunne ha hjemmekontor. Jeg har ikke mulighet til det, vi har samme jobb men en urettferdig sjef. Dama har ingen familie det har jeg. Så kabalen for min del med hjemmeskole og jobb har vært vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Ja det tror jeg. Jeg jobber f.eks med ei som var førstemann ut av døra på jobb da hun fikk beskjed om at hun kunne ha hjemmekontor. Jeg har ikke mulighet til det, vi har samme jobb men en urettferdig sjef. Dama har ingen familie det har jeg. Så kabalen for min del med hjemmeskole og jobb har vært vanskelig. 

Samme her🙄 en kjempeutfordring, og mine kollegaer er så introverte at de nok blir hjemme til de blir beordret tilbake.

Anonymkode: 5676e...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg har sett nok på mine egne fire vegger nå - men så lenge barna har hjemmeskole kommer jeg til å ha hjemmekontor om jeg kan. Men det er mindre jobb og enklere å jobbe på jobben  - og det er enklere å konsentrere seg om jobben - for ikke å snakke om det sosiale i forhold til kolleger. så jeg gleder meg til å jobbe vanlig igjen.

Anonymkode: 74a60...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hjemmekontor er absolutt bekvemt. Jeg tasser inn på kontoret i sokkelesten og uten bh og hverken sminker meg eller styler håret, med favorittkoppen full av te og nyrista brød og marmelade. Jeg er "hjemme" fra jobb på under 20 sekunder. Jeg sparer både tid på reise og penger til parkering, og jeg får gjort alt jeg skal. Jeg får faktisk gjort mer på hjemmekontoret enn på jobb, for møter er kuttet til et minimum, og all småprat med kolleger, ad hoc møter og prat ved kaffemaskinen er borte, selv om jeg tar meg en og annen dib-pause. Sånn sett så taper ikke arbeidsgiver noe på å ha meg på hjemmekontor. For min egen del skulle jeg gjerne vært på kontoret, om det hadde latt seg gjøre på en sikker måte, men med små og delte kontorer, trange fellesområder og mange mennesker, så går det foreløpig ikke, ihvertfall ikke for meg som er i et par risikogrupper. Det er ikke bare bare å sitte alene hjemme når man har en vanskelig samtale med noen, eller når du blir skjelt ut i telefonen. Det er tungvint å måtte ringe eller melde en kollega for å drøfte en sak, sofaputene gir ingen respons på mine knurr av frustrasjon, og den sosiale biten av jobben er faktisk veldig viktig. Jeg er takknemlig for at jeg kan ha hjemmekontor, men i en ideell verden ville jeg ikke valgt det, så jeg er ikke så sikker på at du har rett, HI.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del er det bekvemt å slippe å reise til og fra jobb i pollensesongen, men på sikt savner jeg folk.

For arbeidsgiver var jeg svært lite produktiv i starten, da alt skulle opp å gå, mens nå har dette snudd, så nå er jeg mer produktiv på hjemmekontoret, enn jeg normalt sett er på jobb. 

Anonymkode: 2a36e...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste jeg jobber med ville nok valgt å ha en dag eller to med bortekontor pr uke, minimum. Det er hundre små ting som er enklere enn hjemmefra, og det sosiale er selvsgt en bit av det. Det er imidlertid ikke ønskelig at vi kommer tilbake ennå, annet enn om det er noe vi MÅ ordne, så da blir vi nok sittende her i månedsvis.

Anonymkode: d332d...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Jeg får faktisk gjort mer på hjemmekontoret enn på jobb, for møter er kuttet til et minimum, og all småprat med kolleger, ad hoc møter og prat ved kaffemaskinen er borte, selv om jeg tar meg en og annen dib-pause. Sånn sett så taper ikke arbeidsgiver noe på å ha meg på hjemmekontor.

Ja, det er akkurat dette jeg også opplever. Ser ikke bort fra at arbeidsgivere finner ut at hjemmekontor er mye bedre enn å ha folk tilstede på jobb. I tillegg kunne de jo spart store summer på vedlikehold av arbeidsplasser og lokaler, ved å la flere jobbe hjemmefra. 

Anonymkode: 2a36e...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HATER hjemmekontor. Ja et gode p kunne det ved overtid og når det er trafikkork. Ellers vil jeg på kontoret. 

Anonymkode: 3a8bc...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er et onde at skillet mellom jobb og fritid viskes ut for mange. Det gjør at flere føler at arbeidsgiver har overveldende krav på dem, siden jobben er der alltid. Å bruke hjemmekontor i perioder eller i deler av tiden er noe helt annet enn å ha det som fast og eneste arbeidsbase. Det er en invasjon av hjemmesfæren jeg ikke setter pris på.

Anonymkode: d332d...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er et onde at skillet mellom jobb og fritid viskes ut for mange. Det gjør at flere føler at arbeidsgiver har overveldende krav på dem, siden jobben er der alltid. Å bruke hjemmekontor i perioder eller i deler av tiden er noe helt annet enn å ha det som fast og eneste arbeidsbase. Det er en invasjon av hjemmesfæren jeg ikke setter pris på.

Anonymkode: d332d...c9b

Det der høres ikke sunt ut! 

Jeg ommøblerer faktisk hver dag, slik at jeg lager et kontor før jobb, og tar kontoret bort igjen, etter jobb. Ingen forventer at jeg er tilgjengelig etter at jeg har logget av for dagen. 

Har tidligere hatt en partner som var hele tiden tilgjengelig for jobb. Det var et mareritt, og sånn ønsker jeg ikke å ha det.

Synes du burde ta dette opp med arbeidsgiver hvis det er et problem. 

Anonymkode: 2a36e...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Ja det tror jeg. Jeg jobber f.eks med ei som var førstemann ut av døra på jobb da hun fikk beskjed om at hun kunne ha hjemmekontor. Jeg har ikke mulighet til det, vi har samme jobb men en urettferdig sjef. Dama har ingen familie det har jeg. Så kabalen for min del med hjemmeskole og jobb har vært vanskelig. 

Samme her. Alt ekstra faller på de som ble sittende, noen må være der. Hjemme sitter noen enkelte som slipper alt ekstra og deler overhodet ikke på muligheten å være hjemme. De som sitter igjen er som alltid de med størst ansvarsfølelse, den som aldri tar ferie i fellesferien, som alltid legger fridagene til rolige perioder. Blir utrolig dårlig arbeidsmiljø når ingen ledelse griper inn og bruker styringsretten til å fordele det rettferdig. En jobber seg i hjel, mens en annen suser bort timene på surr. 

Anonymkode: 7a543...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER hjemmekontor! Selv om jeg jobber hjemme foran PCen, er det seriøst som en lang ferie. Grytidlig vekkerklokke, matpakke, kjøre til jobb, kjedelige meningsløse møter, osv...nå: kun gjøre som jeg selv vil, styre dagen helt selv, er det et møte jeg ikke gidder å være med på, skylder jeg på datatrøbbel! Jeg kan sitte oppe til seint på kveld, drikke rødvin og se film, tasse inn til PCen og logge på mens jeg ser på frokost-tv. Ungene blide og glade, husarbeid gjøres i løpet av formiddagen, ingen avtaler, dugnader, øvinger, mas, mas, mas. Håper dette varer evig!!

Anonymkode: fed5f...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig at nå som arbeidsgivere har sett at det faktisk går an å jobbe hjemmefra, så vil de tilrettelegge for det mer i fremtiden også. Det ville spart miljøet, folk ville stresset mindre og samfunnet ville spart penger på infrastruktur. 

Har aldri skjønt hvorfor vi ikke utnytter oss av teknologien som har gitt oss SÅ mange muligheter, men insisterer på å jobbe som før med folk samlet i flokk i ineffektive kontorlandskap. 

Anonymkode: 11917...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er pisselei hjemmekontor. Savner kollegaer, det å fysisk møtes, lunsj sammen, det sosiale osv. Fra neste uke begynner vi med kontor hver dag. Hurra😊😊 

Vi har alltid hatt mulighet for hjemmekontor nå og da. For min del blir det leeeeenge til neste gang. 

Anonymkode: 30759...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner arbeidsplassen, og drar rett tilbake når jeg får lov. Er fint med hjemmekontor i ny og ne, men blir rett og slett litt deprimert av det. Spesielt etter at ungene er tilbake på skolen. 

Anonymkode: 9bc12...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er pisselei hjemmekontor. Savner kollegaer, det å fysisk møtes, lunsj sammen, det sosiale osv. Fra neste uke begynner vi med kontor hver dag. Hurra😊😊 

Anonymkode: 30759...f3c

😬...hilsen kollegaen din.

 

Neida 😂

Men jeg ser for meg at mange arbeidsplasser har en blanding av ansatte som savner kollegaene, og andre ansatte som er veldig glad for å slippe å treffe disse.

Anonymkode: 2a36e...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste positive med hjemmekontor for min del, er svært kort arbeidsvei. Jeg er møkklei å undervise via skjerm. Jeg vil tilbake til klasserommet, jeg vil møte elever og kolleger irl. 

Anonymkode: 45a9f...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper i alle fall denne perioden viser nye muligheter. Det er fantastisk for miljøet om trafikktrykket inn til de store byene senkes. 

Anonymkode: 1c887...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ELSKER hjemmekontor! Selv om jeg jobber hjemme foran PCen, er det seriøst som en lang ferie. Grytidlig vekkerklokke, matpakke, kjøre til jobb, kjedelige meningsløse møter, osv...nå: kun gjøre som jeg selv vil, styre dagen helt selv, er det et møte jeg ikke gidder å være med på, skylder jeg på datatrøbbel! Jeg kan sitte oppe til seint på kveld, drikke rødvin og se film, tasse inn til PCen og logge på mens jeg ser på frokost-tv. Ungene blide og glade, husarbeid gjøres i løpet av formiddagen, ingen avtaler, dugnader, øvinger, mas, mas, mas. Håper dette varer evig!!

Anonymkode: fed5f...218

Du høres ut som en skikkelig livsnyter. Digger svaret ditt!

Anonymkode: 01024...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme her. Alt ekstra faller på de som ble sittende, noen må være der. Hjemme sitter noen enkelte som slipper alt ekstra og deler overhodet ikke på muligheten å være hjemme. De som sitter igjen er som alltid de med størst ansvarsfølelse, den som aldri tar ferie i fellesferien, som alltid legger fridagene til rolige perioder. Blir utrolig dårlig arbeidsmiljø når ingen ledelse griper inn og bruker styringsretten til å fordele det rettferdig. En jobber seg i hjel, mens en annen suser bort timene på surr. 

Anonymkode: 7a543...22b

For noe tull, hjemmekontor er like mye jobb.

Det må være frustrerende å jobbe ræva av seg hjemmekontor, og så bli baktalt av misunnelige kolleger som ikke klarer å skjønne at andre jobber, selv om de ikke kan se det med egne øyne.

Anonymkode: b341d...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var rask å rekke opp hånda da noen av oss fikk tilbud om å komme på kontoret igjen . Jeg liker å bryte opp dagene, komme meg ut døra. Jeg var nok like effektiv hjemme, men jeg ble veldig lat av det. Joggebukse hver dag, usminket og daff. Så for min del var det godt å komme tilbake. Får ikke ha fysiske kundemøter enda, men gleder meg veldig til å få kunder på kontoret igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, CherryC skrev:

Jeg var rask å rekke opp hånda da noen av oss fikk tilbud om å komme på kontoret igjen . Jeg liker å bryte opp dagene, komme meg ut døra. Jeg var nok like effektiv hjemme, men jeg ble veldig lat av det. Joggebukse hver dag, usminket og daff. Så for min del var det godt å komme tilbake. Får ikke ha fysiske kundemøter enda, men gleder meg veldig til å få kunder på kontoret igjen :)

Kjenner følelsen! Var på jobb i dag, rett og slett lykke! Svært få på jobb, men gud så deilig det var å treffe kollegaer irl i stede for videomøter på teams. 

Var en merkelig følelse å ta på maskara, og fikse håret i stede for å samle det i en strikk på toppen. 

Endret av frk Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...