Anonym bruker Skrevet 29. april 2020 #26 Skrevet 29. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: "Bohem i borettslag". Det har du en boktittel. Anonymkode: 4fa50...d3f Ja. Egen bok med samling av alle rare borettslagsopplevelser 😂 tipper mange kunne bidratt med mye morsomt 👌🏻 Anonymkode: 5612f...529
Anonym bruker Skrevet 29. april 2020 #27 Skrevet 29. april 2020 Noen borettslag er greie, andre er grusomme. Ett av borettslagene her i byen er beryktet. Det er et ganske nytt etasjebygg med balkonger og et fliselagt fellesområde. Det er vel kun pensjonister som bor der. De har vedtatt et hav av regler. F eks er det kun lov med grønne planter på balkongene, alle pynter med elektriske lys til jul, og de må kun være gule! Adventstjernene er kjøpt inn felles slik at de matcher i hele huset. Møbler på balkongene skal være svarte, grå, eller brune. Ikke noe som skjærer i øynene der. Osv. Og så sitter de der på sine balkonger og forarges over hvordan andre lever livene sine i nabohusene med glorete gardiner og barneleker rotende i sannkassen osv. Jeg er evig dypt taknemmelig for at jeg ikke bor i et slikt borettslag! Anonymkode: 45003...9e3
the amazing spidermamma Skrevet 29. april 2020 #28 Skrevet 29. april 2020 Jeg tror veldig mange borettslag har minst én 'narvestad-type'. Jeg har bodd i flere borettslag, og der vi bodde sist, var det en eldre dame som var forferdelig mistenksom og klagde på alt. Hvis ungene spiste is i hagen, sa hun at vi sikkert ville lokke til oss rotter fordi det ble matsøl. Hadde vi besøk av besteforeldre, klagde hun på bråk i oppgangen (altså dette er rolige, eldre mennesker som er rimelig fredelige i oppførselen). Da vi solgte, mente hun at megleren hadde ødelagt dørklokka. Hun klagde visstnok på alle i blokka og sendte masse brev til styret. Jeg må innrømme at jeg følte en viss skadefryd da jeg fikk vite at paret som flyttet inn etter oss hadde kolikk-baby, en hund som bjeffet masse på dagtid, og i tillegg totaloppusset de hele leiligheten. Her vi bor nå, er det heldigvis en avslappet holdning. Folk tar hensyn, og ingen bryr seg, så lenge man følger normale regler for bråk og alminnelig folkeskikk.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2020 #29 Skrevet 29. april 2020 Styrere i borettslaget hvor jeg bor er totalt sprø og klager på alt! Eller hun later som om hun får klage fra andre også ringer hun den det gjelder og sier hun har fått en telefon med klage på det og det.. Det er så mye regler og gudene vet hva at det er helt komisk. Ene naboen fikk beskjed av styreren om at barne ikke fikk lov til å tegne med kritt på asfalten og hvis de gjorde det måtte foreldrene gå ut å vaske det vekk med en gang de var ferdig. Vi får ikke lov å ha klesstativ som er høyere enn rekkverket på altanen. Ene naboen som var nyinnflyttet fikk streng beskjed om han saget ned beina på klesstativet slik det ble lavt nok. En gang lagde jeg telt av teppe på altanen til barnet mitt, teppet hang ca 10 cm over rekkverket på altanen, fikk telefon fra styreren med grei beskjed om at det ikke er lov å henge noe over rekkverket. Naboen plantet blomster i felles hagen på en helligdag, styreren ringte henne og sa hun hadde fått 3! klager på det. Hun fikk beskjed om at det var helligdag og da var det ikke lov å grave med en liten spade i jorden for å plante blomster😂 Hun går også å inspiserer gangene for å se om folk har sko stående utenfor døren sin, det er heller ikke lov. Det bryter visstnok med HMS reglene for rømning ved brann. Hun lager sine egne regler og sier alltid at det er andre som ringer henne for å klage og at hun da er pliktig til å ta det videre med den det gjelder. Spør vi om hvem som har klaget svarer hun bare at hun har taushetsplikt. Jeg synes det er tragisk komisk. Og det verste er at hun har vært styreleder i over 10 år😂 Anonymkode: 5ce45...fe5
Anonym bruker Skrevet 30. april 2020 #30 Skrevet 30. april 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Flyttet inn i borettslag og hjelpes hvor dikterende enkelte er. Er det normalt i alle borettslag? Så mye snakk om hverandre, ingen spør direkte, kun slarving og synsing. Helst bak ryggen, Gud forby at man spør den det gjelder. Kjenner min litt liberale og bohemske holding ikke passer så godt inn. Nesten så jeg er fristet til å slenge ut knalle farger på alt som er lovlig bare for å irritere den korrekte beige frua på hjørnet. Anonymkode: 5612f...529 Oslo vest? Anonymkode: f312c...0fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå